[d20] Pathfinder (2e)

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Druhá edice světoznámé fantasy RPG hry, která klade důraz na taktický boj a komplexní systém umožňující detailní rozvoj postavy, vymýšlení kombinací, pravidlovou optimalizaci. Hra je tradiční, založená na kombinací ras (elf, trpaslík, goblin...), povolání (alchymista, bojovník, čaroděj...), úrovní a spousty speciálních schopností.

Druhá edice vychází z víc než 20 let aktivního vývoje a předkládá všechna pravidla potřebná ke hře v jedné 600stránkové knize. Zatímco první edice byla oficiálně založená na systémovém jádru d20, ta druhá už se od něj odchyluje. K hlavním změnám patří přehodnocená ekonomika akcí, přepracovaný systém zdatností (už nejsou jen ano/ne, ale mají různé stupně) nebo nový systém klíčových slov, která se aplikují skoro na všechno. Hra je rozdělená do třech herních režimů (setkání, průzkum a odpočinek), z nichž každý má jiná pravidla a schopnosti postav se v nich můžou chovat různě.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Pracující logaritmus »

eerieBaatezu píše: 8. 11. 2018, 07:19 Co já? Jerson psal, že si lidi stěžují, že si nemohou udělat postavu, jakou chtějí. $D
Jerson v tomhle nerozlišuje ani DrD 1.6 a DnD 5E, takže ADnD 2E by ho těžko uspokojilo.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od Jerson »

O DnD 5E jsem vůbec nemluvil, mé zkušenosti s omezeným výběrem postav končí u 4e.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Pathfinder 2E

Příspěvek od ShadoWWW »

Tady je to mimochodem hlavně o Pathfiderovi 2, nebo by aspoň mělo být.

Ač DrD a DnD mají hodně společného, tak v mnohém se i liší, stejně jako jednotlivé edice DrD a DnD. Proto by bylo dobré vždy zmínit, o jaké verzi či edici člověk mluví, jinak dochází k zbytečným nedorozuměním.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Pathfinder 2E

Příspěvek od ShadoWWW »

Alchymista vypadá hodně dobře.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Markus »

Pěkná minirecenze na Pathifinder 2e v databázi. Repost pro viditelnost:
Faire píše:Nikdy jsem necítil potřebu hrát první edici Pathfindera. Měla pověst mechanicky komplikovaného a dost nevyváženého systému, který umožňoval skrze nevyvážené možnosti tvorby postav vytvořit družinku tak nevyváženou, že se povolání a jejich koncepty běžně rozdělovali do tierů a s tím, že družinku měly ideálně tvořit jen postavy z príbuzných tierů. Vzhledem k tomu, že většinu RPG her za posledních pár let jsem odehrál se svými dětmi je tohle opak toho, co jsem chtěl.

PF 2e je naprostý opak. Matematika tvorby postav a jejich zlepšování je přesná a vyvážená. Došlo k téměř perfektnímu vyvážení bojovníků zblízka, zdálky a kouzelínků. Kouzla jsou zajímavá, ale save or suck efekty jsou velmi vzácné a obecně nefungují na bosy, takže souboje nelze řešit jedním kouzlem a nepovedeným hodem. Obtížnost protivníků funguje v podstatě skrze všechny úrovně, což pro mě po DnD 5e bylo lehce šokující.

Jednotlivá povolání jsou všechna hratelná (zásadnější stížnosti se snášejí v podstatě jen na alchemistu, který vyžaduje jistou system mastery), v podstatě každé má něco, co jej odlišuje od jiných. V roce 2022, kdy tohle píšu, je venku řada povolání mimo core rule book, všechna fungují a všechna jsou vyvážená. Je libo si zahrát Indianu Jonese nebo Sherlocka Holmese? Investigator. Je libo klasický bijec? Barbarian. Robin Hood? Ranged fighter. Šílený vynálezce neustále se vrtající ve vybuchujících hračkácfh? Inventor. Spojení meče a magie? Magus. Tragický hrdina, osudem nezvratně spojený se svou mrtvou láskou? Summoner. A takhle by se dalo pokračovat dále a dále, šíře konceptů je taková, že jde IMHO hrát opravdu téměř cokoliv.

Soubojový systém konečně opustil různě dlouhé akce a la DnD a zvolil elegantnější řešení: každý má k dispozici 3 akce. Každou akci může využít libovolným způsobem (útok, pohyb, skill-check, schopnost), ale každý útok po prvním má zvětšující se penalizaci. Jde mít postavu zaměřenou na 3 útoky za kolo (lehká zbraň + patřičné featy), ale pro většinu postav je výhodnější třetí akci použít k něčemu jinému. K pohybu v boji tak, aby byl protivník obklíčen. Ke zjištění informací o protivníkovi a jeho slabinách. K použití zvířecího / jiného společníka. K použití dovednosti, jako je zastrašení, finta, pomoci další postavě. Díky tomu, že většina protivníků nemá attack of opportunity, jsou boje dynamické, plné přesunů a manévrování.

Magie zná kouzla, u kterých se efekty mění podle toho, kolik akcí do nich kouzelník investuje. Léčení dokáže za jednu akci léčit dotekem, za dvě léčit na dálku jednu postavu, a za tři vykouzlit léčivou auru, která je o něco slabší, ale zasáhne všechnyý cíle do určité vzdálenosti. Kouzla samotná jsou řešená pomocí slotů, se kterými se ale pracuje různými způsoby. Některá povolání mají knihy kouzel a možnost se učit kouzla nová. Jiná mají omezený repertoár, ale mohou se rozhodnout pro konkrétní kouzlo až v okamžiku kouzlení, a nemusejí se tak bát toho, že připraví něco, co nebudou potřebovat. Další nemají knihu kouzel, ale mají přístup ke všem kouzlům dané tradice, které si ale musejí připravit o den dříve.

Mechanicky je hra o něco hutnější než DnD 5e - jednotlivé efekty se řeší v zásadě pomocí konkrétního pravidla, nikoliv pomocí obecného mechanismu výhoda / nevýhoda. Oproti PF 1e je ale hra podstatně elegantnější - bonus +1 je významný od začátku až do konce hry a stackování bonusů z různých zdrojů je poměrně omezené. Pro tvorbu postavy je výraznou pomocí aplikace Pathbuilder, která automaticky dopočítá bonusy a ukáže legální možnosti - bez ní by byla tvorba postavy náročnější díky šíři možností. Díky tomu, že v podstatě každé povolání má nějakou vlastní odchylku nebo zvláštní mechanismus, je IMHO právě tvorba postavy a její pochopení největší překážkou pro nové hráče. Současně je fakt, že jsem odehrál teď už desítky her s děmi mezi 4-10 roky, a šlo to bez obtíží (ale dělal jsem jim zvláštní deníky postav, ze kterých jsem vypustil nepodstatné informace a které jsem opticky zjednodušil). Ideově částečně vychází z DnD 4e, ale vše, co si bere, dělá správně. Došlo k vyvážení bojových a kozuelných postav, existuje ekvivalent at will / encounter / daily cooldownů, ale elegantní a snadno aplikovatelný.

Kriticky lze slyšet častě dvě výtky - magie není dost silná (zaznívá především od hráčů zvyklých na DnD 5e, kde jsou mágové na vyšších úrovních výrazně silnější, než jiná povolání), tvorba postav je více sešněrovaná (= nejde skrze system mastery zlomit systém, stackování bonusů je velmi omezené, takže především skill featy boje moc neovlivní a spíše postavě dodávají nějakou příchuť, než aby ji mechanicky zvýhodnily).

Pro mě osobně je druhá edice Pathfindera designově o tolik lepší, než DnD 5e, že si nedokážu moc představit, proč bych pátou edici znovu hrál. Pravidla jsou o trochu více "crunchy", ale jsou dobře designovaná, pochopitelná a vyvážená po celé rozpětí úrovní. Boje jsou dynamické a každé povolání v nich hraje nějakou roli. Power creep je zatím naprosto minimální. Obtížnost protivníků a tvorba střetnutí jsou transparentní a vysoce funkční. Po dvou letech je to pro naši rodinu primární systém, ,a pro klasické hack and slash dobrodružství se asi nějakou dobu po ničem jiném koukat nepotřebuji.
EDIT: V návaznosti na předchozí ShadoWWWův příspěvek je vtipné, že zrovna alchymistu zmiňuje Faire jako problém. :)
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Muzzug »

Akce na Pathfinder 2e na Humble Bundle. :)
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Muzzug »

Opět Pathfinder 2e na Humble Bundle

A když už jsme u toho - zrovna si pročítám Beginner Box a mám z nějakého mi neznámého důvodu chuť si PF 2e vyzkoušet. Nehraje čistě náhodou někdo v Brně? :)
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Pieta »

Nejsem v Brně a nehraju, ale Pf2 bych taky docela rád vyzkoušel. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Stařec »

Muzzug píše: 19. 8. 2022, 08:33
Pieta píše: 2. 2. 2023, 23:15
Chystáme s Mizym online hru. Zatím není nic konkrétního, asi nějaký Society scénář, nejdřív v březnu. Možná to bude víc než one-shot, ale ne o moc. Můžu vám pak dát vědět, až bude něco konkrétního, jestli máte zájem i o online formát.
Za tento příspěvek děkují uživateli Stařec:
Muzzug
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Pieta »

Stařec píše: 3. 2. 2023, 19:22
Muzzug píše: 19. 8. 2022, 08:33
Pieta píše: 2. 2. 2023, 23:15
Chystáme s Mizym online hru. Zatím není nic konkrétního, asi nějaký Society scénář, nejdřív v březnu. Možná to bude víc než one-shot, ale ne o moc. Můžu vám pak dát vědět, až bude něco konkrétního, jestli máte zájem i o online formát.
OK!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
fingerzz
Příspěvky: 28
Registrován: 1. 1. 2019, 14:00
Bydliště: Brno/Zlin

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od fingerzz »

Ja totiz take vedu PF2e Society zalezitosti, ale predevsim online. Kdyby nekdo chtel odvest one-shot nemam problem to udelat
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Muzzug »

Vzniká "nová" edice - Pathfinder Second Edition Remaster Project.
Pro začátek bude obsahovat Pathfinder Player Core (listopad 2023), Pathfinder GM Core (listopad 2023), Pathfinder Monster Core (březen 2024) a Pathfinder Player Core 2 (červenec 2024).

https://paizo.com/community/blog/v5748d ... er-Project
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Pieta »

Muzzug píše: 27. 4. 2023, 13:49Vzniká "nová" edice - Pathfinder Second Edition Remaster Project.
Pro začátek bude obsahovat Pathfinder Player Core (listopad 2023), Pathfinder GM Core (listopad 2023), Pathfinder Monster Core (březen 2024) a Pathfinder Player Core 2 (červenec 2024).

https://paizo.com/community/blog/v5748d ... er-Project
To "nová" by potřebovalo víc uvozovek. (: Je to spíš reedice a přelicencování na ORC.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od Muzzug »

Ajo, to jsem tam chtěl napsat a nenapsal. :D Dík za doplnění.
Uživatelský avatar
fingerzz
Příspěvky: 28
Registrován: 1. 1. 2019, 14:00
Bydliště: Brno/Zlin

Re: [d20] Pathfinder (2e)

Příspěvek od fingerzz »

Jsem zvedav jak to udelaji predelavani nekterych povolani a odstraneni alignment. Snad to udelaji dobre zaroven s pristupnosti knih
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti