Stránka 13 z 13

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 27. 5. 2017, 06:55
od Tavicz
Nakonec ale narazíš vždycky na to, že to nemáš s kým hrát. Najít hráče na D&D 4e? Bez šance. Najít hráče na RPG v angličtině? Bez šance. Už i najít hráče na DrD je skoro bez šance. Na D&D 5e jsem neměl problém najít hráče.

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 27. 5. 2017, 13:40
od Pieta
4e hraju každou chvíli. (:

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 27. 5. 2017, 14:17
od Sosacek
Ono deskovkaru je nakonec vic nez rpgckaru, takze to dava smysl $-D

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 27. 5. 2017, 20:09
od eerieBaatezu
Tavicz píše:
27. 5. 2017, 06:55
Nakonec ale narazíš vždycky na to, že to nemáš s kým hrát. Najít hráče na D&D 4e? Bez šance. Najít hráče na RPG v angličtině? Bez šance. Už i najít hráče na DrD je skoro bez šance. Na D&D 5e jsem neměl problém najít hráče.
Tohle souvisí s problémem jak?

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 28. 5. 2017, 14:01
od Pieta
Sosacek píše:
27. 5. 2017, 14:17
Ono deskovkaru je nakonec vic nez rpgckaru, takze to dava smysl $-D
Když počítáš abstraktní eurogames a tak, tak jo, ale seriózní military simulace, jako je 4e, byly vždycky dost menšinové záležitosti.

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 11:36
od eerieBaatezu
Jaktože za celý ty roky nikdo z autorů nepředělal tu kolosální kokotinu, že Armor Class nahýho maníka je 10+obratnost a AC maníka v gambesonu, kterej dává úplně výbornou protekci, je 11+obratnost? Obrázek $lol$

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 11:52
od Quentin
Obratnost dává +/-1, takže +2 gambeson je dost velkej bonus.

Pokud whinuješ na 5e, tak napiš specificky 5e, takhle to vypadá, že rýpeš do všech edic naráz.

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 12:04
od eerieBaatezu
Jenže já rýpu do všech edic naráz, protože to mají všechny. Dost velkej bonus? Přijde Ti, že rozdíl mezi 10 a 11 je dost velkej? Rozdíl 1 mezi nahým maníkem a borcem v brnění?

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 12:13
od Quentin
Vě většina verzí je to +2, ne?
10 a 12 není sice velkej rozdíl, ale taky to není nic. Zejména, když většina nepřátel visí okolo +0 až+2 útok.

Ber to jako ústupek žánru. Když uděláš zbroje moc dobré, tak ti vymizí obrazy jako tohle :D

Obrázek

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 12:37
od ShadoWWW
1. gambeson by měla dávat aspoň +10.
2. vycvičený maník by se měl vždy trefovat aspoň v 70% případů.

A teď běžte a zařiďte to.

(A Aryje by měl někdo vysvětlit, že sekat krátkým špičatým mečíkem s fleretovitou čepelí je na nic i proti nahatýmu chlápkovi, natož proti ženské v plátovce. ;))

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 12:45
od Log 1=0
eerieBaatezu píše:
8. 9. 2017, 11:36
Jaktože za celý ty roky nikdo z autorů nepředělal tu kolosální kokotinu, že Armor Class nahýho maníka je 10+obratnost a AC maníka v gambesonu, kterej dává úplně výbornou protekci, je 11+obratnost? Obrázek $lol$
10+obratnost je boj beze zbroje. Tj, něco co není zbroj, ale pořád je to oblečení. Oblečení dobrodruha. Jednu viktoriánskou cestovatelku zasáhl domorodec oštěpem. Zůstal viset mezi obručemi krinolíny, dotyčné se nic nestalo.
Jasně, mohl by se zavést postih -1 za civilní oblečení (zima) -2 civilní oblečení (léto) -3 když jsi nahý.
Ale plupovým hráčům by to kazilo atmosféru a scény (viz Quentin), a drsní realisté se už kvůli stylu snažili takovým situacím vyhnout (a pro těch pár nočních přepadů to je neadekvátní zesložitění systému), kovaní gamisté nad tím nebudou vůbec dumat. Takže zbytečné až škodlivé pravidlo.

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 14:27
od eerieBaatezu
Quentin píše:
8. 9. 2017, 12:13
Ber to jako ústupek žánru. Když uděláš zbroje moc dobré, tak ti vymizí obrazy jako tohle :D

Obrázek
Od toho jsou Hit Pointy a magie. $D

DnD má jakože děsně detailně rozškatulkovaný armory, od +1 do +8, a má tam armory, co ani nikdy v historii pořádně neexistovaly a stejně ve všech arms and equipment příručkách děsně věrohodně popisuje, jak vypadají a kdo je nosil a já nevím co a stejně nakonec maník v hadrech a maník v gambesonu mají obrannej rozdíl +1. IMO těžče WTF.

Práslo mě to přes oči teď, jak jsem posledních pár dnů studoval středověký brnění. Full Plate je jasnej, maníka v něm prostě nemáš šanci propíchnout, seknout, ani nic, a když už ten armor nějak, třeba kladivem se špičkou, probodneš, tak pod tím je stejně ještě mail a padded, takže se nic moc neděje, spíš ti tam to kladivo zůstane zaseklý a tak ses sám disarmnul. $lol$
Řádně udělanej mail je dost dobrej, ale o už horší, než plátovej krunýř kolem těla, pod kterým jsou další vrstvy. Mail má pod sebou taky padded, ale co jsem četl a koukal, tak on i sám ten dobře udělanej padded je skoro lepší kompromis, než na sebe ještě věšet mail, což mě překvapilo. Hlavně padded je o hodně levnejší a lehčí na výrobu a dokonce umí zastavit některý typy útoků líp, než mail, tak to musí bejt revited mail, aby ten rozdíl byl fakt znatelnej, obyčenej mail se dá trhat i rukou, pokud je objeví škvíra.

Čili klidně by ta čísla šla upravit, protože když jsem viděl, co dokáže zastavit padded leather (bodání i sekání mečem, v pohodě i šípy, apod.) a porovnám to s tělem v šatech, tak to jsou nebe a dudy. Borci dají v DnD rozdíl +2 mezi mail a padded, ok, beru v potaz, že ten padded mám zároveň pod tím mailem, takže to dává smysl, ale pak rozdíl +1 mezi hadrama a padded armorem je prostě hovadina.
Ono navíc by to šlo krásně pompenzovat tím, že by se k obraně připočítávalo to, že to ten maník umí se zbraněma, že jo. Takže takovej polonahej barbar se umí krejt, čili by klidně mohl běhat ve spodkách, kdyby si mohl přičíst nějakej ten profi bonus k obraně. A ve vyšší míře abstrakce se to stejně ztratí, ale aspoň by to mělo trochu hlavu a patu, když už si tam autoři hrajou s tím dělením na +1 až +8 armory, apod.

Nechci z toho dělat něco reálného, když je to stejně úplná blbost, když se to vezme do důsledku. Na příšery by nikdo nikdy nechodil s mečem, protože to je zbraň vyvážená na souboj člověka proti člověku. Na krytí se útokům zbraní přiměřené velikosti, kdy si dobrá obrana vyžádá svou daň tím, že je těžiště u rukojeti a navíc plocha čepele je při zásahu tak široká, že to nedá pořádnej damage, když mlátíš něco trochu robustnějšího, než je člověk. A stejně to systém absolutně nijak nereflektuje, čili jakejkoliv rant proti DnD se dá lehce smáznout tím, že to stejně není vůbec real, tak proč se obtěžovat, ale tak jako tak se stejně pravidla snaží vypadat děsně reálně, třeba ty popisy brnění a zbraní, když stejně kdyby k tomu došlo, bys to proti drakovi nebo obrovi v životě nepoužil, protože by to prostě bylo na nic. Když dostaneš ranu stromem, tak je jedno, zda máš leather nebo mail a když draka sekneš nebo píchneš mečem, tak je to jedno, protože je větší než slon a má podle všeho tolik svalů a šupin mezi místama, kde by ho to zabolelo a tvou zbraní, že by se mu takový píchnutí stejně udělalo kulový. Ono by dalo k*rva práce zabít i toho slona, mít na to jen středověký vybavení, nebo spíš by se člověk asi vůbec nechytal, možná tak skupina maníků s píkama nebo něco, i tak by je asi dost pobořil. Takže je vlastně ve výsledku děsně vtipný rozdělovat armory na nějaký +1 až+8, psát jaká zbraň má 1d6 a jaká 1d8 damage ve hře, kde se chodí zabíjet obři, draci, beholdeři, treanti a lichové. Síla tradice je mocná, koukám. Mně samotnému se úplně příčí, když by v pravidlech neměla být tabulka zranění jednotlivých zbraní, a nakonec vidím, že je to v podstatě zcestný až absurdní.

No, to jsem si zase jednou hezky utřídil myšlenky. $lol$

Re: Co nemám rád na DnD

Napsal: 8. 9. 2017, 14:34
od OnGe
Jestli ono to není o tom, že nejlepší způsob, jak ustát zásah, je vyhnout se mu.

Řepi, řepi :)