
A vůbec, celá série World of Darkness bude přece k hraní vlkodlaků, upírů, podvrženců a jiných srand vhodnější než generické univerzální systémy, ne?
Dobré! (:Peekay píše:Dokazem si predstavit neuveritelne zaujimave hry na temu "inkvizitor a bosorka" (do zatvorky prihodim vzdy system, ktory takemuto ponimaniu pomaha tak neuveritelne, ze sa tomu "neprekazajuci" system nikdy nedokaze vyrovnat) - len tak z voleja:
(...)
A máte na tom mieste rastliny?Druidův Entangle? 1. levlelový spell? To naprosto strašné kouzlo, dosah 400 feetu + 40 za level, radius 40 a past? Nemluvě o tom, že ikdyž to hodíte poloviční pohyblivost-tomu se řiká control. Stačí mít luky a ustřílíte cokoliv.
ShadoWWW in 3, 2, 1...eerieBaatezu píše:Mno, tak jsem prolistoval Pátou edici Shadowrunu a otázka zní, proč má pořád hra, která je čistě fantasy o tolik horší systém magie, než cyberpunková konkurenční odnož :?:
Je flexibilní jistým způsobem - ty efekty, které máš k dispozici, můžeš používat mnoha různými způsoby. Ale nemáš jich k dispozici zase tolik.eerieBaatezu píše:Mě prostě zaujalo to, jak je v SR magie flexibilní. Můžu tam s ní chránit místa, postavy, věci, dávat kouzla na věci, věci za mě dělají koncentraci, dávat to různým postavám, můžu jako kouzelník chránit hodnostáře a tak tím, že jim dávám bonus na obranu Counterspellem, no prostě spousta super věcí.
No, to je jiná. Tohle se D&D opravdu obvykle moc řešit nesnaží.eerieBaatezu píše:Jak v DnD ochráním nějaké místo před magií? Aby se mi přes hradby neteleportovali kouzelníci, nelétali přes ně, nedělali do nich průchody? Jak chráním krále? Přece na něj neustále nekouzlím nějaké ochrany? Když navíc v 5e je Concentration, která tomu účinně zamezí. Tohle je taktéž do tématu magie vs logika světa. V Shadowrunu je cítit, jako by to fakt byl logicky vystavený svět, kde se na každou možnou akce hledá opatření. Když se chceš bránit proti tomu, aby ti někdo někam magicky lezl, někoho oddělal, atd., máš možnost.
Jaká je logika v tom, že ve světě je magie, různé druhy kouzelníků a magických příšer a tak a prostě stačí jeden Fireball a je po vladaři celého kontinentu? Logicky by v takovém světě měl magickou ochranku, asi jako v reálném světě měl po boku nějakou stráž.
Jj, to chápu, ale v přídavných příručkách máš hafo nových kouzel, ale pointa je jinde. V tom, že ten systém magie na kterém to jede, je komplexní a umožňuje spoustu věcí, ať už tam narveš jak velký počet kouzel chceš.Pieta píše:Je flexibilní jistým způsobem - ty efekty, které máš k dispozici, můžeš používat mnoha různými způsoby. Ale nemáš jich k dispozici zase tolik.eerieBaatezu píše:Mě prostě zaujalo to, jak je v SR magie flexibilní. Můžu tam s ní chránit místa, postavy, věci, dávat kouzla na věci, věci za mě dělají koncentraci, dávat to různým postavám, můžu jako kouzelník chránit hodnostáře a tak tím, že jim dávám bonus na obranu Counterspellem, no prostě spousta super věcí.
Nedokážeš se odejít vyspat do vedlejší reality. Neumíš si do boje přivolat tři naštvané medvědy. Neumíš říct, že tenhle zámek právě teď byl vlastně celou dobu odemčený. Nepřemístíš se na druhý konec světa třemi kroky. Nezařídíš, že tamhle kolega vyroste do dvojnásobné výšky. Neoživíš kamaráda, kterého přes třemi týdny někdo probodnul. Neproměníš se v ducha, který může projít zdí a na druhé straně se zase zhmotnit. A tohle umět je taky docela dobrá flexibilita.
A to je právě divný.Pieta píše:No, to je jiná. Tohle se D&D opravdu obvykle moc řešit nesnaží.eerieBaatezu píše:Jak v DnD ochráním nějaké místo před magií? Aby se mi přes hradby neteleportovali kouzelníci, nelétali přes ně, nedělali do nich průchody? Jak chráním krále? Přece na něj neustále nekouzlím nějaké ochrany? Když navíc v 5e je Concentration, která tomu účinně zamezí. Tohle je taktéž do tématu magie vs logika světa. V Shadowrunu je cítit, jako by to fakt byl logicky vystavený svět, kde se na každou možnou akce hledá opatření. Když se chceš bránit proti tomu, aby ti někdo někam magicky lezl, někoho oddělal, atd., máš možnost.
Jaká je logika v tom, že ve světě je magie, různé druhy kouzelníků a magických příšer a tak a prostě stačí jeden Fireball a je po vladaři celého kontinentu? Logicky by v takovém světě měl magickou ochranku, asi jako v reálném světě měl po boku nějakou stráž.
Jo, jenže jak už jsem psal, právě ta komplexnost znamená, že spoustu kouzel tam nacpat vůbec nemůžeš. Prostě máš něco navíc, a něco za to zase zaplatíš.eerieBaatezu píše:Jj, to chápu, ale v přídavných příručkách máš hafo nových kouzel, ale pointa je jinde. V tom, že ten systém magie na kterém to jede, je komplexní a umožňuje spoustu věcí, ať už tam narveš jak velký počet kouzel chceš.
Já jsem třeba rád, že D&D spoustu věcí zanedbává, protože v Shadowrunu jsem měl vždycky dojem, že to, co se pokoušíme provést, by nám v reálu nikdy nemohlo projít, protože cokoliv vymyslíme, už stopro někdo zkoušel před náma a svět na to bude připravený. D&D je nerealistický relax. (:eerieBaatezu píše:A to je právě divný. :)
Ten vztah mezi tím chápu. Jde mi o to, že místo různých kouzel stačí nějaký archetyp, který díky tomu systému pak můžeš přetvářet. Jak by to bylo z hlediska balance systému, je samozřejmě otázka. Ale právě od toho jsou ty ochrany a tak, aby nešly dělat věci, co v DnD právě dělat jdou. Čili zde si DnD připisuje další krach. Do SR by ses bál dát drsnější kouzla, aby nebyla OP, jenže v DnD, kde existují, proti nim není účinná obrana.Pieta píše:Jo, jenže jak už jsem psal, právě ta komplexnost znamená, že spoustu kouzel tam nacpat vůbec nemůžeš. Prostě máš něco navíc, a něco za to zase zaplatíš.
Mi nejde o to, že to už někdo udělal, ale že je prostředek nějaké obrany, který ale lze nějak prolomit a podobně. Jako hráč i jako GM mám smysluplné a logické možnosti, jak s magií pracovat, jak se jí bránit. Žádný mág nechce, aby se mu někdo přehraboval ve skrytých pokladech a knihovnách... Tak si tam dá ochrany... jen tedy ne v DnD 5e.Pieta píše:Já jsem třeba rád, že D&D spoustu věcí zanedbává, protože v Shadowrunu jsem měl vždycky dojem, že to, co se pokoušíme provést, by nám v reálu nikdy nemohlo projít, protože cokoliv vymyslíme, už stopro někdo zkoušel před náma a svět na to bude připravený. D&D je nerealistický relax. (:
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host