Retro-clony, OSR, a podobně

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11950
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od York » 10. 4. 2018, 19:27

Paul píše:
10. 4. 2018, 19:22
Přijde mi to takové poněkud složité, růst úrovně se může projevit jen bonusem na hod a nebudu muset přepisovat celou škálu.
To je ovšem super nápad! Nechceš se vrátit v čase a poradit to Garymu Gygaxovi? :)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Paul » 10. 4. 2018, 19:38

Jdu na to. 8)

Mám pozdravovat i Arnesona?

Pozítří bude tohle vlákno hodně jiné... :-)=

A zeptám se ho i na ten Chainmail.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.


Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 8. 2018, 16:35

Knave: OSR RPG Overview

Nové RPG od autora Maze Rats.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 8. 2018, 18:19

Mno takže...

Je to classless. Váš equip je vlastně vaše classa. Když u sebe nosíte spellbooky, kouzlíte z nich. Když na sobě taháte zbroj, tak neunesete tolik spellbooků, apod. HD je 1d8 pro každého.

Je to pouze atributové, a hodově symetrické a sjednocené. d20+Atribut vs 10+Atribut. Čili házet může všechno GM, nebo hráči, nebo normálně. Fireball je třeba d20+Int vs 10+Dex. Nebo d20+Dex cíle vs 10+Int kouzelníka. Armor je to samé.
Snaha o eliminaci dump statů. Střílení je přes vnímání, teda Wisdom, soustředění na jemnou motoriku přes Inteligenci.

Je tam 10 levelů a max bonusy k atributům odpovídají levelu. Čili na desáté můžete mít nějaký Atribut +10. DC je dycky 15 a musíte to přehodit. Využívá to 5e Výhodu/Nevýhodu s tím, že GM klidně může používat modifikátory.

Combat je hodně freeform. Při critical hitech se postupně poškozují a rozbíjí věci. Má to jednoduchá pravidla pro stunty. Klasické věci jako Morálku a Reaction pro NPC.

Spell levely odpovídají levelu, čili opět sjednocení. Jedno seslání z jednoho spellbooku za den. Je sranda, že kouzla nejdou přepisovat, takže když u sebe nosíte nějaký hustý kouzlo a okolí se to dozví, tak máte ze života asi dost hard core paranoidní jízdu.
Můžete používat jak ODnD kouzla nebo Knave hodně freeform level-less kouzla.

Je to asi nejvíc sjednocenej DnD systém, všechno je na škále 1 až 10, akorát Morálka a Reaction je 2d6 jako v ODnD. Je to hafo freeform a o ruling GMovi. A je to pod Open License, takže volné k vlastnímu designování.

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 45
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Rillae » 27. 8. 2018, 18:40

Paul píše:
10. 4. 2018, 19:22
Teď ještě jestli to tak bylo i v Chainmailu.

Mam pocit, že v chainmailu je matrice zbraň vs typ zbroje

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11950
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od York » 27. 8. 2018, 19:23

eerieBaatezu píše:
27. 8. 2018, 18:19
Je to classless. Váš equip je vlastně vaše classa. Když u sebe nosíte spellbooky, kouzlíte z nich. Když na sobě taháte zbroj, tak neunesete tolik spellbooků, apod. HD je 1d8 pro každého.
Máš pravdu, zní to povědomě ;)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5166
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 12. 5. 2019, 09:45

V mojom ostatnom príspevku je mapa retroklonov.
http://divneuhorsko.blogspot.com/2019/0 ... o-sme.html
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5317
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Fritzs » 14. 5. 2019, 12:34

Bifi píše:
12. 5. 2019, 09:45
V mojom ostatnom príspevku je mapa retroklonov.
http://divneuhorsko.blogspot.com/2019/0 ... o-sme.html
Existují retroklony jiných záležitostí než jen D&D např. Shadowrunu, Runequestu apod.?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5166
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2019, 13:13

Hej, existujú. Konkrétne týchto dvoch neviem a nesledujem (tuším, že Shadowrun svoj má.)

Ale existujú pre - námatkovo - WFRP (Zweihänder), Metamorphosis Alpha, Traveller...
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5317
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Fritzs » 14. 5. 2019, 13:48

Zweihänder vlastně znám jenom sem si to nezařadil to správné kategorie. Pokud někdo znáte ten retroklon Shadowrunu 2E-3E, dejte mi prosím vědět.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5166
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2019, 15:25

Hm, tak asi nie je.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10211
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Markus » 30. 5. 2019, 19:50

Prosím vás, jak řešíte utíkání, když mají postavy fixní rychlosti jako 30 stop (plná rychlost), 20 stop (trpaslík) a od toho se odečítají ještě zbroje. Prostě se jen podíváte a řeknete, kdo koho doběhne? Nebo k tomu přidáváte nějaký hod?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7304
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Quentin » 30. 5. 2019, 20:33

Markus píše:
30. 5. 2019, 19:50
Prosím vás, jak řešíte utíkání, když mají postavy fixní rychlosti jako 30 stop (plná rychlost), 20 stop (trpaslík) a od toho se odečítají ještě zbroje. Prostě se jen podíváte a řeknete, kdo koho doběhne? Nebo k tomu přidáváte nějaký hod?
Pokud je to rychlý test a ne full-blown chase sequnce, tak vypravěč jen střelí od oka nějakou šanci na Xz6ti, pravděpodobně v závislosti na těch rychlostech, co uvádíš (trpaslík utíká orkovi, 1z6ti, zloděj utíká orkovi, 4z6ti, trpaslík utíká drakovi 0z6ti...), pak otevře ten hod k diskuzi, a všichni hráči (včetně vypravěče a toho hráče, co bude házet) argumentují proč by to mělo být jinak, případně navrhují, jak by si mohl hráč v tom hodu pomoct (což je ta zábavná kreativní část :) )
  • "Mně stačí pouze dosprintovat k útesu a skočit do řeky."
  • "V téhle bouři musí být mnohem snazší se někomu ztratit."
  • "Začínám s náskokem, takže stačí když překlenu ten startovní sprint, a pak začne moje odolnost/výdrž hrát roli."
  • "V uličkách je hafo vertikality, jako akrobat mi musí všechny ty balkony, stánky, žebříky etc. dát nějakou výhodu."
  • "Gnollové tě vyčmuchají, i když se jim ztratíš z dohledu."
  • "Můžu si zvednout šanci, když zahodím štít a batoh?"
  • "Když podrazím nohy henchmanovi, musím vůbec házet?"
  • "Co když se vrhnu z toho skalnatého kopce? Vyměním nějaký damage do hpček za pořádný náskok."
  • ...
A po téhle diskuzi upravíte tu původně navrženou šanci a hodíte šestistěnkou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5166
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 31. 5. 2019, 08:24

Celkom dobre to je rozpracované v Rules Cyclopedia. Tam sa berie do úvahy aj iniciatíva a získavanie/strácanie náskoku.

Zároveň je utekanie v plnej zbroji alebo s ruksakmi celkom únavné, takže po piatich kolách naháňačky môžeš začať zarátavať postihy aj na pohyb, aj na všetky ostatné činnosti (čo prináša ďalší rozhodovací moment, či sa ešte predtým zastavím a budem prenasledovateľom čeliť).

Ďalší rozhodovací moment je, či niečo zahodím a ako som odhadol hrozbu, čo ma naháňa - neinteligentné bytosti reagujú na žrádlo, inteligentné na poklady. Tiež som včera narazil na peknú minitabuľku toho, nakoľko jednotlivé činnosti postáv vrátane odhadzovania vecí strasú prenasledovateľov (podľa ich inteligencie) od "zahnúť za roh" (okolo 3 zo 6) až po "prebehnúť tajnými dverami a zavrieť ich za sebou" (1 zo 6).

GM by mal mať tiež predstavu o agende prenasledujúcich. Väčšine málo inteligentných, neočarovaných alebo nevycvičených bytostí bude stačiť votrelcov zahnať za hranice svojho teritória. Inteligentné môžu postavy chcieť podrobiť alebo vypočúvať, nepotrebujú ich zabiť. (BTW používaš nejaké pravidlá na podrobenie alebo znehybnenie - tieňové životy a pod.? Ďalšie options pre non-lethal combat.)

No a ešte je ďalším zaujímavým momentom, nakoľko to urobíš stresujúce. V LotFP sa napríklad zdôrazňuje, aby GM napočítal raz-dva-tri a každý hráč musí ukázať, ktorým smerom sa rozbehne. (Nestíhajú sa dohodnúť!) Kľúčové je pritom, kto mal svetlo. Postavy bez svetla a možnosti orientácie bežia náhodným smerom a môžu sa zraniť pri narazení na stenu alebo vybavenie dungeonu.

Popritom tiež postavy nestíhajú mapovať - GM postavám vezme mapu a vedie ich slovne. Ak si hráč pamätá layout, dobre mu tak - resp. GM môže zdôrazniť, že "túto miestnosť si vybavuješ, je tam tá tapiséria". Ak sa dostanú na neznáme teritórium, tak ich stresuje - "Malá miestnosť, nejaká dielňa - východ doprava alebo doľava - kade? Rýchlo!".
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host