Stránka 2 z 4

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 9. 11. 2017, 13:46
od eerieBaatezu
Jasně. Ale ta Into the Odd hra je pořád dungeoncrawl. Chce mít souboják, ale na druhou stranu prostě zrušila hody na útok.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 11. 2017, 08:59
od Paul
Zdar. Minulý rok jsem narazil na nová wargame pravidla jdoucí v odkazu staré školy (tj. základní pravidla jsou vlastně celá pravidla, která se rychle vžijí, jedinou kostkou je k6, zato jich hráč ale potřebuje pěknou hromadu) a jmenuje se to Dragon Rampant (vydalo to Osprey, ale je to docela kvalitní, i když to neobsahuje pravidla třeba pro hrady, ale je tady docela slušná komunita, která to nahrazuje+vycházejí rozšíření).

Ale co chci. Potřebuju nějaký "campaign setting" vytvořený dnes s olschool feelinkem. Napadá vás něco?

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 11. 2017, 09:35
od eerieBaatezu
Proč vytvořený dnes?

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 11. 2017, 15:29
od Paul
Většinou jsou zdarma... O-)
Q jsou tam hezčí ilustrace.

Jako nemusí to být vytvořené dnes, jen někdy okolo let 2010-2017.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 12. 11. 2017, 21:46
od eerieBaatezu
Hele a nestačí Ti na old-school hraní prostě vesnice, hrad, hřbitov a les? Na co setting? :D

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 12. 11. 2017, 21:53
od eerieBaatezu
Maníci od ACKS měli úspěšnej kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/au ... collection

Docela zajímavej. Jeden produkt je Heroic Fantasy Handbook a druhej Barbarian Conquerors of Kanahu Setting Sourcebook.

Jedno je takové low magic fantasy míchající to, co mají společné Tolkien a Howard, druhé je sword and sorcery/planetary/sci-fi s barbarama, čarodějema, cthulhuidníma hororama, dinosaurama a létajícíma talířema. Takže obojí zní nejvíc hustě. $D

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 13. 11. 2017, 15:08
od Paul
eerieBaatezu píše:
12. 11. 2017, 21:46
Hele a nestačí Ti na old-school hraní prostě vesnice, hrad, hřbitov a les? Na co setting? :D
Na wargamingovou kampaň.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 13. 11. 2017, 15:08
od eerieBaatezu
Co to je? $D

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 13. 11. 2017, 15:18
od Paul
Teď fakt nevím, jestli mám odpovědět. O-)

Al jo. My wargameři jsme občas jako roleplayeři. One shots nás jednoho krásného dne přestano bavit a rozhodneme se hrát tažení. Mj nás tažení motivuje k uchování jednotek na příště a zabraňuje banzai efektu.

Ano, setting není úplně potřeba, ale ano, j hezké ho mít. Proto se ptám. (A warhammer 8e hrát nechci, taky nechci 6e 7e a ostatní e warhammeru)

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 13. 11. 2017, 15:45
od eerieBaatezu
Aha, proto mě to mátlo. Ty mluvíš o čistém wargamingu a já o DnD.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 13. 11. 2017, 15:48
od Paul
V poho. Z toho příspěvku to moc nejde poznat. Nějaké tipy na setting?

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 1. 4. 2018, 10:44
od Paul
Jak to je/bylo ve White Boxu, Holmesovi, BECMI a AD&D 1e s AC?

Byl tam ten model, kde každé povolání má svou vlastní tabulku "To hit AC", nebo bylo jedno AC a to se přehazovalo?

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 4. 2018, 09:37
od eerieBaatezu
Jedno AC si nevybavuji, že bych někde vůbec viděl. Vybavuji so tabulky pro každé povolání, a v ADnD 2 bylo THAC0, co taky lezlo každému povolání jinak.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 4. 2018, 10:59
od York
Vypadalo to přesně takhle:

Kód: Vybrat vše

                           Classes                          d20 To Hit Armor Class
Cleric  Dwarf, Fighting-Man and Hobbit   Magic-User     2   3   4   5   6   7   8   9
1-4                1-3                       1-5       17  16  15  14  13  12  11  10
5-8                4-6                       6-10      15  14  13  12  11  10   9   8
9-12               7-9                       11-15     12  11  10   9   8   7   6   5
13-16              10-12                     16-20     10   9   8   7   6   5   4   3
17-20              13-15                     21-25      8   7   6   5   4   3   2   1
21+                16+                       25+        5   4   3   2   1   1   1   1
Při hře měl potom každej hráč na deníku jen jeden řádek odpovídající jeho classe a aktuální úrovni.

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Napsal: 10. 4. 2018, 19:22
od Paul
Dík.

Přijde mi to takové poněkud složité, růst úrovně se může projevit jen bonusem na hod a nebudu muset přepisovat celou škálu.

Teď ještě jestli to tak bylo i v Chainmailu.