Retro-clony, OSR, a podobně

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 30. 12. 2014, 12:14

Jsem teď narazil na zajímavý klon, pokud by to někoho zajímalo.

Wayfarers.

Je to D&D, ale!:
- Není to Class & Level, ale skill based systém. Jsou tam disciplines and proficiencies.
- Není tam inflace Hit Pointů.
- Je tam Dodge a Armor je na redukci zranění formou hodu, tzn. např. Full Plate je 1d8 absorbce.
- Kouzlit skrze sloty můžete všechna kouzla, která si právě pamatujete, nemusíte memorovat určitá kouzla jako ve starších edicích.
- Savy jsou tam pouze fyzický a mentální.
- Jsou tam další optional rules, aby se to dalo ještě více upravit, jak vám to vyhovuje.

Čili poměrně zajímavý twist DnD pravidel, hlavně tedy kdo nechce fixní povolání, ale mít volnost při tvoření postavy.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 7. 2015, 15:40

Fantastic Heroes & Witchery

Zatím imo jeden z nejlepších retro-klonů. Příručka plná k prasknutí, pravidla pro všechno možné, avšak veskrze modulární a optional. V podstatě je to ale staré DnD se sjednocenějšími mechanikami, bez thaca a kompatibilní se všemi starými materiály. A pdf je zdarma.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 12. 7. 2016, 22:51

Low Fantasy Gaming

OSR hra, zcela zdarma.

Jednoduchá pravidla, krásné obrázky, nebezpečná magie, atribut Štěstí.


edit: odkaz na download: https://lowfantasygaming.com/freepdf/
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 1. 11. 2016, 13:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Tavicz » 13. 7. 2016, 08:21

Mám jedinou výtku, že z šesti základních atributů udělali 8. Jinak sympatická pravidla, přehledný layout a nádherné ilustrace.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 17:18

Tavicz píše:Mám jedinou výtku, že z šesti základních atributů udělali 8.
A to je výtka z hlediska tradice a zaběhlého stereotypu, nebo nějak funkční problém, nebo jak?

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od PetrH » 13. 7. 2016, 19:26

Me se to na prvni letmou znamost a projeti libilo, neni to nic svetoborneho, ale neurazi, cleneni na bojovnika, magika a darebu je celkem ok.v praxi by seukazalo, pdf zalozim do archivu;)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 19:54

PetrH píše:Me se to na prvni letmou znamost a projeti libilo, neni to nic svetoborneho, ale neurazi
Spíš naopak mi to přijde o dost lepší než DnD, ze kterého to vzešlo. Koukám na licenci, že bych se nějakými hustými nápady inspiroval pro remake DrDo. $D

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od PetrH » 13. 7. 2016, 20:01

No jako, ze bys to predelal? Tak to musis vedle svate trojice wmr pridat jeste kneze(jina formamagika) hranicare, alchymisty opet oba jina forma magika?)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 20:20

PetrH píše:No jako, ze bys to predelal? Tak to musis vedle svate trojice wmr pridat jeste kneze(jina formamagika) hranicare, alchymisty opet oba jina forma magika?)
Ne předělal, ale jsou tam dobré nápady třeba u pravidel o zdrhání a podobně.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 11. 2016, 09:32

eerieBaatezu píše:Low Fantasy Gaming

OSR hra, zcela zdarma.

Jednoduchá pravidla, krásné obrázky, nebezpečná magie, atribut Štěstí.


edit: odkaz na download: https://lowfantasygaming.com/freepdf/
Jedno mini adventure zadara pro LFG. Krásný obrázky. $:)
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 1. 11. 2016, 13:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Tavicz » 1. 11. 2016, 10:34

To minidobrodružství vypadá sympaticky. Nemají jich víc, třeba i delší?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 11. 2016, 13:26

Ten maník vydává delší dobrodružství pro svůj systém, jedno za dolar. :)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 6. 2017, 06:34

York píše:
29. 5. 2017, 11:28
eerieBaatezu píše:
29. 5. 2017, 11:15
Pokud neva DnDklon, tak koukni na Low Fantasy Gaming.
Taky díky za tip. Určitě se podívám, minimálně pro inspiraci.
Tady je tabulka od autora:
Obrázek

Co mě se na tom hafo líbí:
• úúúžasné ilustrace
• Martial exploits a Rescues v combatu. Už jen pro tohle bych to vzal radši než DnD, nebo bych to tam houserulnul.

Minor Exploits jsou součástí útočné akce a vybereš si, co chceš udělat. Minor jsou krátkodobé (jedno kolo a méně) a zahrnují všechno, co je v 3e na hromadu stránek, trip, push, disarm, atd.
 An opposed Str check to knock on opponent off his feet; grab hold of him with one hand; drive him backwards 10 feet; or throw him through a window.
 An opposed Dex check to throw sand in an opponent’s eyes, temporarily blinding them for one round.
 An opposed Dex check (perhaps modified by level) to disarm.

Major Exploits jsou drsné věci, za které se platí zdroji (Štěstím). Třeba že chceš wyverně useknout křídlo, bodnout potvoru do oka a tak.

Rescues jsou super, prostě se pokusíš zachránit družiníka, když je v loji a je to reakce, takže si nevyplýtváš akci. Paráda. Vidíš, jak na kámoše letí blesk, tak po něm skočíš, abys ho shrnul k zemi. Platí se opět Štěstím.

Jsou tam pravidla pro zdrhačky.

• U Fighterů a Roguů jsou seznamy abilit nepodmíněných levelem, takže si od počátku můžeš skládat svojí postavu volněji, je to méně předlinkované.
• Magie je sice DnDčková, ale s každým zakouzlením narůstá šance dark & dangerous efektu, takže jednou, dříve nebo později, se to prostě stane, ať člověk chce nebo ne. :-)=
• Výhoda/Nevýhoda není jen binární, ale může mít víc stupňů.
• Nejsou tam klasické savy, ale hází se na Štěstí omodifikované příslušných atributem. Štěstí pomalu dochází :-)= , ale může se obnovovat. :)
• Zajímavé je, že je to hodně člověko-centrické, totiž že ostatní rasy jsou pro hráče opravdu exotické a když chcete hrát elfa nebo trpáče, tak mají určité rasové věci, které jsou mechanicky ošetřené a které z nich dělají to, čím jsou. Trpáči si musí házet na Vůli pokaždé, když se jedná o možnost získání nějakého bohatství, nebo jestli se trpáč udrží a nedá někomu přes držku při sebemenším náznaku ignorace jeho osoby, nějaké narážce, apod. Elfové si zase hážou na Vůli pokaždé, když se objeví situace taková, že mají nutkání dát najevo svou nadřazenost nebo ukázat svůj nezájem o ostatní. Některým lidem na fóru se to zdálo blbý, ale mě to přijde super. A taky to sedí na to, co říkal Jerson, že stejně lidi hrajou ostatní rasy jako humany se špičatýma ušima nebo s hustejma fousama, tak takhle je default prostě hraní lidí a ostatní rasy jsou okořeněný.
• Jo a je to zadara.


A hodně zajímavej retroklon je ACKS (Adventurer Conqueror King System), celý skilly a všechny tyhle věci jsou řešený přes Proficiencies, ohromnej seznam, některý se scalujou, jiný ne, ale jde tam udělat hafo milion postav z toho, jdou z toho stavět hustý NPC, a hlavně celá ta hra je o širším kontextu, jak už systém napovídá. Vlastně se to totálně inspirovalo hláškou ze starýho DnD "od této úrovně si můžeš založit stronghold, kterej bude přitahovat pozornost lidí, co ti tam přijdou nabídnout své služby", takže ACKS má namakaná pravidla pro NPC, pro řemesla, pro správu panství, pro mass combat, ale v základu je to furt staré ADnD.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 9. 11. 2017, 11:43

Into the Odd: Old School RPG Review

Tak tohle je hafo zajímavý. Tahle pravidla nemají hod na útok, pouze hod na zranění. Což extrémně zrychlí combat, ale ono to i dává smysl. Nevím, jak má ten systém řešené HP, ale pokud by to byla i klasická výdrž v combatu a všechny tyhle věci, tak některé systémy už stejně mají damage on miss, kterej reprezentuje to, že samotné bránění se útokům a uhýbání vám ubírá staminu. Míň než zásah, ale přesto. A tady to ještě zkrouhli o jeden krok.

Vlastně by se s tím dalo dobře mechanicky žonglovat v pravidlech. Damage do určité výše je stamina zpotřebovaná k bránění se, od určité výše je to zranění a třeba armor by to mohl nějak regulovat. Fakt zajímavej nápad, co odstraní spoustu házení.

edit: Jo, takže damage tady jde prvně do HP a pak do atributu síly, kde se hážou savy, zda jste to ustáli nebo ne.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11892
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od York » 9. 11. 2017, 13:01

eerieBaatezu píše:
9. 11. 2017, 11:43
Tahle pravidla nemají hod na útok, pouze hod na zranění. Což extrémně zrychlí combat, ale ono to i dává smysl.
Combat jde extrémně zrychlit i z druhé strany. Warzone (což je dost stará wargame) to má tak, že každý zásah dá za 1, obyčejné jednotky mají 1 život (takže jdou na jednu ránu), hrdinové třeba 2 nebo 3. Podobně umějí fungovat úspěchové systémy (každý úspěch je za 1 život), hodně rychlé je taky hodit proti sobě dvě čísla a zranit za rozdíl bez dalšího přičítání a odečítání.

Za každou cenu všechno maximálně zrychlit ale nemusí být vždycky žádoucí. Kampaň, kterou teď hraju, je třeba minimálně z 95% vyprávěcí. Používám v ní tudíž maximálně zjednodušenej souboják, protože boj je tak malá část část hry, že cokoliv složitějšího by bylo zbytečné. V dungeoncrawlu je naopak combat dost podstatná součást hry, takže od něj chci jiné věci: Měl by být přesný a srozumitelný, protože v boji mohou postavy snadno umřít (a když se to stane, mělo by být jasné, že to bylo fér a podle pravidel) a měl by být dostatečně expresivní a zajímavý, aby to byla zábavná minihra. To mimo jiné znamená, že tam pokud možno nechci jednoznačné volby (ze dvou věcí je jedna ve všem lepší, takže si vždycky vyberu tu) ale spíš srovnatelné volby s různým situačním uplatněním, a taky že chci boj popisovat detailněji (v extrémním případě můžeš každý boj vyhodnotit jedním hodem, ale to se do dungeoncrawlu zrovna moc nehodí).

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host