
Nejdriv neco kolem statistiky hodu 3 z 4d6 (hod 4d6, vyber 3 nejvyssi). Rozdeleni pravdepodobnosti:
V Priloze 2 - stat.txt jsou kdyztak vypsanny presne hodnoty (Hod >> Pravdepdoobnost >> Kumulativni distribucni funkce).
Nejpravdepdoobnejsi hod: 13 (13%)
Prumerny hod: 12.2
Rozptyl (odchylka): 8.1 (2.8 )
Pravdepdobnost hodu mezi 8 a 15: 81%
Pravdepdobnost hodu mezi 7 a 16: 91%
Nyni jsem pocital pravdepodobnost ruznych kombinaci 6 takovychto hodu. Kombinaci je velmi hodne (radove 16^6), takze v priloze Priloha 3 - kombinace.txt jsou vypsany jen ty s pravdepdobnosti vyssi nez 1E-6. Nekolik nejpravdepodobnejsich kobinaci (Kombinace >> Pravdepodobnost >> Bodove ohodnoceni dle DnD)
- 9 10 11 12 13 14 >> 0.00114744 >> 22
10 11 12 12 13 14 >> 0.00105287 >> 25
10 11 12 13 13 14 >> 0.00108439 >> 26
10 11 12 13 14 14 >> 0.00100874 >> 28
9 10 12 13 14 15 >> 0.00101564 >> 28
9 11 12 13 14 15 >> 0.00123209 >> 29
10 11 12 13 14 15 >> 0.00165181 >> 30
11 11 12 13 14 15 >> 0.00100192 >> 31
11 12 12 13 14 15 >> 0.00113054 >> 32
11 12 13 13 14 15 >> 0.00116439 >> 33
11 12 13 14 14 15 >> 0.00108315 >> 35
10 11 12 13 14 16 >> 0.00118527 >> 32
10 12 13 14 15 16 >> 0.00104912 >> 38
11 12 13 14 15 16 >> 0.00127271 >> 39
7 (0)
6 (-1)
5 (-1)
4 (-2)
3 (-2)
Hody nad 15 pak vzdy o +2:
16 (11)
17 (13)
18 (15)
Diky vyssi vaze vyssich hodu se samozrejme prumerna bodova hodnota zvysuje:
Rozmezi 8 az 15 >> 26.2
Rozmezi 7 az 16 >> 28.6
Rozmezi 5 az 17 >> 29.8
Rozmezi 3 az 18 >> 30.6
Celkem tedy statisticky vychazi, ze je lepsi si postavu nahodne nahazovat. Nevim, jestli to byl ucel, ci chyba, ale pocet bodu 27 mi neprijde uplne sravny. Samozrejme vse se odvyvji od rozsireni tabulky na vsechny hodnoty, ktere zvyhodnuje vyssi hodnoty a diskriminuje nizsi hodnoty.
Kdo by si s tim chtel take pohrat, mohu zaslat i zdrojak v C++.