D&D je jen o boji!

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Paul » 8. 1. 2018, 18:01

PardGalen píše:
8. 1. 2018, 17:55
Dvě hodiny? Dvě? To máš celou bitvu a ne šarvátku třech proti pěti. Tu máš hotovou do několika málo minut.
Boj proběhne jednou za dvě hodiny. Ne, že by trval dvě hodiny.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1616
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od PardGalen » 8. 1. 2018, 18:10

Ach tak. To mi nedošlo. No každopádně do dvou hodin stihneš nacpat bojů několik. Jako těch reálných.
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Paul » 8. 1. 2018, 18:15

Jak pak ale vypadáš?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1616
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od PardGalen » 8. 1. 2018, 18:18

To záleží na tom zda ten poslední vyhraješ nebo ne. :D
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Paul » 8. 1. 2018, 18:22

PardGalen píše:
8. 1. 2018, 18:18
To záleží na tom zda ten poslední vyhraješ nebo ne. :D
:clap: :D

Pokud ho ale vyhraješ?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3117
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od ShadoWWW » 8. 1. 2018, 18:38

eerie píše:5e - 6-8 Encounters per day
To si nikdo za ty skoro čtyři roky nevšiml, že 5E rozlišuje mezi bojovými a nebojovými střetnutími? Tady ta citace mluví o 6 až 8 střetnutích, tedy bojových i nebojových. (v PPJ, odkud je tato citace, se to tam docela podrobně rozebírá.)
:think:

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Paul » 8. 1. 2018, 18:46

Tak teď mi ještě vysvětli těžké střetnutí, kde střetnutí není boj (neslovíčkařme, encounter se pro teď rovná boji) a já budu skoro dokonale šťastný.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Quentin » 8. 1. 2018, 19:13

ShadoWWW píše:
8. 1. 2018, 18:38
eerie píše:5e - 6-8 Encounters per day
To si nikdo za ty skoro čtyři roky nevšiml, že 5E rozlišuje mezi bojovými a nebojovými střetnutími? Tady ta citace mluví o 6 až 8 střetnutích, tedy bojových i nebojových. (v PPJ, odkud je tato citace, se to tam docela podrobně rozebírá.)
Tohle je taky pravda.

Na cestě do dungu si dáš skill challenge na procházení divočinou
U vchodu pobitvíš strážné golemy
Pokecáš s očarovanou branou
Vyhneš se nějakým pastem
Pobitvíš falešného záporáka, čímž osvobodíš skutečného záporáka
Spěcháš do vesnice, abys mohl připravit obranu před skutečným záporákem, možná pronést nějaký proslov
Bitva na palisádách

7 encounterů, jak nic :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3117
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od ShadoWWW » 8. 1. 2018, 19:17

vysvětli těžké střetnutí, kde střetnutí není boj
Je to dáno stupněm SO. Viz část Sociální interakce v 8. kapitole PPJ, ale to už jsme mimo téma této diskuze. :-)=
neslovíčkařme, encounter se pro teď rovná boji
Co znamená "teď"? Encounter byl vždy bojový v 4E (v 3E nevím, tu tak dobře neznám). 4E taky, na rozdíl od 5E, rozšilovala kouzla na bojová a nebojová (5E ne), měla jiné druhy a jiný počet hodů na útok, jen jednu záchranu (proti smrti), neměla klasický slotový systém kouzel 9 úrovní a mnoho jiných odlišností, na které by se dalo pohlížet jako na "slovíčkaření", například.
Na cestě do dungu si dáš skill challenge
Jo, a 5E, na rozdíl od 4E, nemá skill challenge jako terminus technicus. :-)=
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 8. 1. 2018, 19:19, celkem upraveno 1 x.
:think:

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 206
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Selhan » 8. 1. 2018, 19:19

ShadoWWW píše:
8. 1. 2018, 18:38
To si nikdo za ty skoro čtyři roky nevšiml, že 5E rozlišuje mezi bojovými a nebojovými střetnutími?
Prosím, mohl bys mi odkázat, kde to rozdělení je? Protože já právě žiju v přesvědčení, že to nerozlišuje* - ale můžu se samozřejmě plést, a pokud ano, tak bych to rád napravil.

*=teda krom té implikace, že XPčka jsou jen za porážení nepřátel.
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Quentin » 8. 1. 2018, 20:11

ShadoWWW píše:
8. 1. 2018, 19:17
Jo, a 5E, na rozdíl od 4E, nemá skill challenge jako terminus technicus. :-)=
Much knowledge
Such constructive
Wow
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3117
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od ShadoWWW » 8. 1. 2018, 23:59

Ono je to tam tak různě poházené.
PHB, str. 182 píše:Střetnutí se s tvory. Pokud PJ určí, že se dobrodruzi během cestování střetli s jinými tvory, je na obou skupinách, co se bude dít dál. Skupina se může rozhodnout útočit, začíst vyjednávat, utéct nebo čekat, co udělá druhá skupina.
DMG, Něco mezi, str. 34 píše:(...) Pro udržení rovnováhy poskytni směs nebojových a bojových střetnutí. (...)
DMG, Tvorba střetnutí > Cíle postav, Příklady cílů str. 81 píše:Proplížení. Dobrodruzi musí projít oblastí střetnutí, aniž by si jich nepřátelé všimli. Komplikace mohou vyplynout z jejich odhalení.

Uzavřete mír. Postavy musí přesvědčit dvě soupeřící strany (či jejich vůdce), aby ukončily konflikt, do kterého jsou zapleteny. Jako komplikaci mohou mít postavy nepřátele na jedné či obou soupeřících stranách, nebo nějaká jiná skupina či jedinec může podněcovat konflikt ze svých vlastních důvodů.

Ani tyto příklady nejsou vyloženě bojové a lze je splnit nebojově:
Ulička. Dobrodruzi musí projít nebezpečnou oblastí. Tento cíl se podobá znovuzískání předmětu v tom, že dojití do konce má větší prioritu než zabíjení nepřátel v oblasti. Časový limit přidává komplikaci, stejně jako ji přidává rozhodující místo, které může postavy svést z cesty. Další komplikace zahrnují pasti, nástrahy a nestvůry.

Ochraňte CP či předmět. Postavy musí jednat jako osobní strážci, nebo ochránit nějaký předmět ve svém držení. Jako komplikace může být CP, kterou družina chrání, prokletá, nemocná, náchylná k záchvatům paniky, příliš mladá či příliš stará, aby bojovala, nebo mít sklon riskovat životy dobrodruhů pomocí pochybných rozhodnutí. Předmět, který postavy přísahaly chránit, může být vnímající, prokletý nebo těžko přenositelný.
(Následně pak navazuje část Tvorba bojových střetnutí o konkretně bojových střetnutích.)
DMG, Znej své hráče > Optimalizování, str. 6 píše:Za nebojová střetnutí poskytneš měřitelné odměny, například body zkušeností.
Na to přímo pak navazuje část Nebojové výzvy v DMG na str. 260. Tam je vyloženě popsáno (jako volitelné pravidlo), jak přistupovat k nebojovým výzvám z hlediska ZK jako k bojovým.

DnD 5E je postaveno na třech stejně silných pilířích: Průzkum, Sociální interakce, Boj. Během tažení se to různě přelévá z jednoho pilíře do druhého či třetího, různé skupiny kladou různý důraz na tyto tři pilíře, ale v každém DnD dobrodružství jsou zastoupeny všechny tři. Critical Rolls, Turncloaks, Matt Colville, DawnforgedCast, Nerdarchy - každý z nich má úplně jiný styl hraní, a přesto všichni hrají podle DnD 5E. Nebo se stačí podívat na vydaná dobrodružství; každé je taky dost jiné, co se týče typů a počtu střetnutí.

Co se týče toho 6-8 střetnutí za dobrodružný den (to dobrodružný znamená, že je to den, kdy se "něco děje") je spíš teoretické cílové číslo. Možná taky proto přišli v Xanatharovi s ještě s jinak dělaným postupem na tvorbu bojových střetnutí (skládá se z jiných kroků, než ten v DMG). Žádná z výše uvedených herních skupin to moc nedodržuje, a přesto jim to funguje. A třeba AiME pracuje s 5E zdroji taky trochu jinak a co se týče odpočinku, tak klasický důkladný odpočinek/spánek bere jako 5E krátký odpočinek a pro 5E důkladný odpočinek je nutné ubytování v Útočišti, což je nějaká přátelská osada.
:think:

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 206
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Selhan » 9. 1. 2018, 01:03

No... Huh, ok, já bych právě tohle pospal tak, že 5e mezi nebojovým a bojovým encounterem nerozlišuje (Krom toho, co jsem zmiňoval, totiž že na odměňování nebojových musíš použít optional rule (really, wtf?)). Není žádný oddělený systém pro vytvoření a odehrání bojového encounteru a něčeho jiného. Jako GM to vůbec nemusím dělit. Prostě postavím encounter, a pokud se při něm postavy dostanou do boje, tak se bude házet na damage, a pokud se na konec prokecají, tak se zůstane u ability checků. Zkrátka, že combat a non-combat encounters nejsou technické termíny.
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od Quentin » 9. 1. 2018, 08:53

Selhan: Však já jsem ten svůj příklad taky nerozděloval na combat a non-combat $D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3117
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: D&D je jen o boji!

Příspěvek od ShadoWWW » 9. 1. 2018, 10:09

Jo tak! Já to myslel technicky to rozlišování (z hlediska herních pojmů) a myslel jsem, že se ptáš na to, kdy pravidla to rozlišují. Při designu dobrodružství a hraní u stolu to splývá a nerozlišuje se moc mezi tím.
:think:

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host