Void: Sci-Fantasy

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od zyt » 30. 3. 2012, 21:56

Vydání hry zadarmo považuju za rozumnej tah, kterej ti zaručí alespoň nějakou zpětnou vazbu k další tvorbě.


Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 945
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 9. 4. 2012, 12:01

A je to tady, awww yeah. 8)

Těším se na vaše ohlasy, jsem připraven odpovídat na vaše dotazy...

Uživatelský avatar
apophis
Příspěvky: 308
Registrován: 4. 4. 2010, 23:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od apophis » 9. 4. 2012, 13:52

doporučení: rozdělit jednp PDFko s 500+ stranami alespoň na "svět, pravidla, tvorba postavy, dovednosti" a extra "vybavení" (toho jsou strany 230-400) a pak bych tedy přidal k "světu" ještě "Galaxie, historie i frakce s technologiemi" (nějakých 100 stran).

Bohužel když jsem jen prolétl obsah a pak i následně přečetl tvorbu postavy a s ní souvisejících částí (ty už jen stručně), mohu říct jediné:
Shadowrun je vyzkoušený, otestovaný a hlavně - jednodušší (pokud hráči a GM chtějí) systém, do kterého nemusím tahat hned všechno, pokud nechci.

To, co tu Gedimane ukazuješ, mi velmi připomíná strukturou bohužel právě onen Shadowrun... Jenže SR má z (i historického) hlediska rozsáhlejší četbu k němu určenou, včetně řekl bych, což je nějvětší kámen úrazu, propracovanou historii, včetně různých map, programů do PC pro udržování deníků postav, podkladů v předpřipravených kampaních etc...

Shadowrun tedy v tomhle všem výrazně vítězí, neb dovoluje hrát více typů her, ať už jde o politické, detektivní, hack´n´slash, strašidelné i "pohádkové" hry.
I pro Shadowrun existují knihy jako SR Canon Companion / Magic in the Shadows, ... (dalších 20 všelijak orientovaných a specializovaných knih s užitečným množstvím fluffu, tj. použitelné a inspirativní výplně), kde je hromada doplňků pro hru. Např. rozdělení zbraní dle ras - mi nepřijde zrovna vhodně zvolené, ale to už je věc osobního specifického názoru. Nejspíše jsi pro to nějaký důvod měl.

Nejvíc bolí grafická NEúprava... Aspoň 2 sloupce, kdyby to mělo :(

P.S.: Inspiraci pro zmenšení, zhuštění, zjednodušení, bych hledal v RPG Kuchyni, a také třeba ohledně toho sazečství.
Jeden ze dvou hlavounů zakladatelské organizátorské bestie RPG Aliance
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 945
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 9. 4. 2012, 14:08

Shadowrun jsem nečetl, tak nemůžu posoudit... Nicméně Shadowrun tu už je nějaký ten rok, takže je zřejmé, že má více materiálů. Vyjádřím se alespoň k těm sloupcům (neboť jsem počítal, že na tohle se bude narážet) - formátování do dvou sloupců jsem zkoušel, ale přinášelo to víc škody, než užitku - respektive sazba se dosti komplikovala (pro připomenutí, je to psané a formátované ve Wordu, žádný speciální DTP program).

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Tadeas » 9. 4. 2012, 15:05

Obavam se ze cist 533 stran, aby si clovek par hodin zahral a zjistil ze ho to mozno ani nebude bavit, dnes uz proste "nefrci". Priznam se ze ani sam sebe jsem nedokazal prinutit prehoupnout se pres 15 stran, neverim tedy ze by se neco podobneho povedlo s mou herni skupinou. Kdybych jim to i nakrasno naserviroval, idealne v tlacene podobe s maslickou, tak by s tim nekteri zapasili urcite vic nez mesic [protoze prace, konicky, rodina...] a jini by to rovnou odmitli protoze precejen uz mame svuj system-dva, ktere oblibujeme a ktere nam funguji.

opravdu sdilim nazor ze Void potrebuje nejakou osekanou, strucnou lite ochutnavku. Neco co hrace oslovi, nadchne, muzou si hned zkusit zahrat alespon par kratkych scen a v neposledni rade vyvola zvedavost ktera uz by je primela docist pridavne a rozsirene materialy.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3626
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Antharon » 9. 4. 2012, 16:11

čo tak nejaký výcuc?

quick-rules, alebo take and play scénár by určite neuškodili
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 945
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 9. 4. 2012, 17:01

A to jsem si říkal, že když to vypustím zdarma, lite-verzi se vyhnu :)

Nejzákladnější obecná pravidla jsou na stránkách 92 až 99, bojová pak na 100 až 108.
Ostatní informace pak záleží na tom, za jakou postavu (rasu a specializaci) hrajete + výčty schopností, vybavení a zbraní.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Alef0 » 9. 4. 2012, 18:13

It is real! It is real! It is real! Kde je odkladanie deadlinov? Kde je hmla? Kde sú opary? Ako to, že to je dodané na čas?! :D

Tiež sa pripojím k názorom, že to chce rozhodne vyextrahovať časť "Takto budeme hrať a.k.a. Void: Hra" od "Toto budeme čítať a.k.a. Void: Encyklopédia" Alternatívne urobiť sumár pravidiel. Problém totiž je, že je tam fluffu ako maku, ale samotné herné procedúry sa niekedy doslova strácajú v záplave pestrých informácií zo sveta, čo je na škodu. Inými slovami, mnohokrát sa mi hrabala na jazyk otázka "Skvelé! Ale čo mám s tým robiť ako hráč? A čo majú robiť moje postavy?"

Tí, čo hrali Houses of the Blooded, vedia o čom hovorím (John Wick je povestný skvelými settingami, ukecaným štýlom, ale v momente, keď to treba hrať, tak ach jaj, zloba-poroba, hlavne v detailoch.)

Považujem za nutnosť vyrobiť ukážkové "zober a hraj" postavy. Lebo reálne: na to, aby sa z maternice do powerarmoru pretvorila postava, treba absolvovať 75 strán, navyše plných palety informácií, ktoré v konečnom dôsledku sú len kolekciou skvelých variantov. Hej, v D&D to funguje, ale ...

Ty tam samozrejme máš skvelé nástrely postáv v každej rase, ale fluff treba obohatiť aj o mechanickú stránku, lebo to nie je len o čítaní zaujímavého fluffu, ale aj o prepise do mechaník. Keby sa mi zapáčila postava (Iarhitál napr. s jeho dvoma pištoľami), tak prvá vec by bola prerábať to do mechaník a samozrejme, že by som hneď pohorel, resp. by som sa natrápil strašne (= 3 hodiny), kým by som sa to naučil robiť prvýkrát. Pri tvorbe viacerých postáv už má iná grupa za rovnaký naštudovanú 3:16ku a odohratú prvú misiu.

Ďalšej: ak už na tie procedúry dôjde, tak absentujú príklady a ukážky ich aplikácie v hre. Hlavne ak ide o milión výnimiek a bočných hodov a variantov, tak je to nutnosť, pretože bez toho si musím urobiť výťah na separátny papier ako v D&D, a to je úplný zabijak hry. Popisovať tiahle algoritmy pravidiel bez príkladov je pre mňa odstrašenie (a osobne viem, ako veci, čo vyzerajú na papieri "jasne", v hraní sú úplne chaotické, a to aj pri geniálnych textoch.)

Z toho bokom vyplýva, že hráčske roly sú len implicitné: žiadne rady pre DMa. Nováčik bude z toho v pérdeli a veterán má svoje iné systémy, a text ho nepresviedča, že prečo je to lepšie od Shadowrunu alebo 3:16. Je tam len všeobecná informácia, že GM je rozprávač a rozhodca; má právo fiatu, tvorí misie a rieši efekty božej moci. Prakticky implicitne z textu vyplýva, že GM nastupuje tam, kde pravidlá nie sú alebo boli by už masakrálne, ale to nestačí. Tabuľka misií je inak mimoriadne pozitívny prvok!

Layout je inak úplne v pohode, obrázky ma potešili! (Ony sú také na prvý pohľad divné, ale sú konzistentné a vlastne aj také schematicky futuristické.)

Nie, textu je tam dosť, dokonca viac než typický čitateľ zvládne. Materiálu je hromada, treba z nej len pinzetou vyďobať tie herné procedúry a princípy a napísať o nich článok, lebo bez toho bude typická reakcia "OMG idem pozrieť, omg to má 520 strán, omg to sú samé zoznamy a tabuľky a enumerácie, OMG meh, došiel som po stranu 35, ďalej nedávam".

Inak som to čakal asi tritisíckrát horšie. Na FATAL to má ešte čo doháňať obsahovo, ani "chcel som byť epický, ale som smiešny" WTF momentov tam nebolo na prvé čítanie toľko (akurát mystický plot ma pobavil a samozrejme Mutantoth:-))
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 945
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 9. 4. 2012, 18:38

Děkuji za obsáhlou reakci :)
(dokonce i za pochvalu obrázků - to je věc, kterou jsem vůbec nečekal. Ano, inspiroval jsem se schématickým stylem, jaký používá ve svých příručkách Warhammer 40.000 pro postavy a zbraně, ono to spoustu věcí ulehčí)

Nevím... pro hráče jsou nejdůležitější ta pravidla na stránkách 92 - 108, plus samozřejmě tvorba postavy (když vynechám fluffové příklady určené k inspiraci, tak je to stránek ještě méně) + stránky té specializace, kterou se vybral + nějaké ty zbraně a výstroj. Ostatní číst nemusí. Je fakt, že GM by měl ale znát i to ostatní... nebo alespoň vědět, kde to v té knize najde.


PS: Je to Mutanoth. A mystický plot... no, plot to je a mystický je taky :)

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Alef0 » 9. 4. 2012, 18:59

(dokonce i za pochvalu obrázků - to je věc, kterou jsem vůbec nečekal. Ano, inspiroval jsem se schématickým stylem, jaký používá ve svých příručkách Warhammer 40.000 pro postavy a zbraně, ono to spoustu věcí ulehčí)
Podobne schematický je aj art k Alpha Centauri (tej hre).
Nevím... pro hráče jsou nejdůležitější ta pravidla na stránkách 92 - 108, plus samozřejmě tvorba postavy (když vynechám fluffové příklady určené k inspiraci, tak je to stránek ještě méně) + stránky té specializace, kterou se vybral + nějaké ty zbraně a výstroj. Ostatní číst nemusí. Je fakt, že GM by měl ale znát i to ostatní... nebo alespoň vědět, kde to v té knize najde.
Tak urob stručný úvod, Ctrl-C, Ctrl-v pravidlá do separátneho súboru a už máš našliapnuté na quickstart!

Problém je, že ty ako autor vieš, čo čitateľ nemusí čítať, ale ten čitateľ o tom nevie a netuší, čo sa môže použiť a čo nie. A potom stráca čas a jeho pozornosť klesá.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od zyt » 9. 4. 2012, 20:20

Trochu jsem to listoval, ale opravdu jen zběžně. Možná by hře prospělo kdybys ji už teď rozdělil na více tématických knih. Prostě tvorba postavy+hratelnej základ pravidel a další by se už mohli věnovat mašinám, zbraním, magii, bohům atd. Čtenář by pak nemusel hledat v jednom mega textu ale prostě by si pootvíral to co se hodí.
Jak už jsem psal neprolistoval jsem si to pořádně, takže nevím jak násilné a náročné by takovéto sekání bylo, ale třeba mě by to vyhovovalo.

Jinak obrázky se mi hodně líbili. Zajímavé by bylo, tímto způsobem udělat nějaké "příběhové" znázorňující postavy v nějaké situaci. Něco jako ty na obálce.
Co se mi naopak vůbec nelíbilo je anglické pojmenování atributů a dalších prkotin. Nevím co tě k tomu vedlo, možná návyk z jiných nečeských her, ale pro nového čtenáře co nezvládá příliš anglicky (k čemuž se hlásím) to může být matoucí až odrazující.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od PetrH » 9. 4. 2012, 20:51

tak jsme to zbezne sosnul, prosel a co mi hned na prvni pohled vadi: jeden sloupec, ja bych zasadne preferoval 2 nevim proc, ale lepe se mi to cte. skocil jsem ke svym nej pulcikum. nic noveho :/ rikam zklamane, ostry cich, tichy pohyb bez bot...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Alef0 » 9. 4. 2012, 22:09

Ľudia, preboha, dva stĺpce .. ste niekedy robili 2 stĺpce vo Worde? :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 945
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Void: Sci-Fantasy

Příspěvek od Gediman » 9. 4. 2012, 22:47

Jinak obrázky se mi hodně líbili. Zajímavé by bylo, tímto způsobem udělat nějaké "příběhové" znázorňující postavy v nějaké situaci. Něco jako ty na obálce.
Původně jsem chtěl do těch úvodních textů udělat takové ilustrující "komiksy" (beze slov) ve stylu obálky, ale nebylo tam dost místa, aby z toho vypadlo něco smysluplného. Tak jsem dal alespoň takové tématické kresby.
Co se mi naopak vůbec nelíbilo je anglické pojmenování atributů a dalších prkotin. Nevím co tě k tomu vedlo, možná návyk z jiných nečeských her, ale pro nového čtenáře co nezvládá příliš anglicky (k čemuž se hlásím) to může být matoucí až odrazující.
No jo, čekal jsem, kdy se někdo ozve :) Ano, zažitý zvyk v tom určitě hraje velkou roli. Během psaní jsem ale objevil výhodu v tom, že když jsem zadal do hledání např. "Will", vypadly mi jen všechny adekvátní texty o vůli jakožto atributu a né o vůli obsažené například ve fluffu. Co se týče anglických názvů frakcí a jmen postav, zvolil jsem je proto, že jsou mnohem variabilnější při současném zachování určitého cool faktoru. Dynastie Woodsong zní určitě lépe, než Dynastie Dřevopíseň.



Co se týče rozdělování... mno, osobně se mi to příliš nezamlouvá. To víte, tolik práce jsem si dal s tím, aby to bylo pěkně pohromadě, texty na svých místech a propojené různými odkazy... Rozdělení by tedy imho moc ulehčení nepřineslo - kvůli nalezení jedné věci byste například museli dělat "ctrl+f" třeba i ve všech dokumentech.

(PS: ctrl+F je velký pomocník, když už není rejstřík :wink: )

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host