Stars Without Number

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21583
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek » 4. 10. 2011, 14:18

Ja premyslim, ze bych celou psioniku jak je vzal, vyhodil z okna, a nahradil tim co je v eclipse phase. Zacnes s dvouma schopnostma a kazdej level dostanes jednu dalsi. Ale nakolik je to (IMHO, obviously) zajimavejsi a nez ta puvodni (IMHO, obviously) dost nudna, je taky o dost slabsi, takze si nejsem jistej jestli to je dobrej napad.

Bych mohl aji vyhodit psykery jako classu, a nechat vsechny postavy kupovat si psioniku, jednu EP schopnost za dva skillpointy. Mozna drazsi, nevim. Mozna za tri.
Vaše brána do obchodování s plastovými víčky.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5164
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Bifi » 28. 10. 2011, 18:35

Vážení, vyšiel nový produkt Darkness Visible: Espionage Campaigns for Stars Without Number.

Rain-slick streets beneath an alien sky. Untraceable mail on a private terminal. A man in a shabby coat who is always watching. Poison in a glistening needle. From the distant ages of humanity's dawn to the far end of the Silence, espionage changes only its tools. A useful lie is eternal.

With this book, GMs and players are equipped with everything they need to run campaigns of interstellar intrigue and covert action. New backgrounds, training packages and equipment options will kit out your starfaring spies, and the history and context of interstellar espionage will help you plan your adventures in a cosmos in dire need of your help.

GMs are given special help in assembling an espionage campaign, with tools for the cooperative creation of enigmatic intelligence agencies and long-hidden Perimeter outposts. You'll also find concrete, step-by-step techniques for building complex spy adventures and sinister plots, complete with detailed support material to keep your focus on the fun.

Look inside to find...
:: The history of interstellar spying in the Stars Without Number universe.
:: Details of the hideous maltech cults that threaten the very future of humanity.
:: A system for cooperatively creating intelligence agencies for your campaign and handling exploits against their nefarious rivals.
:: 36 new tags for flavoring your cults, all of which can be used as world tags as well.
:: Over 200 new adventure seeds, each one keyed to a different aspect of an espionage agency.
:: NPC, scheme, and method tables for fleshing out conspiracies and dark plots.

http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... s_id=95804

Mandate Archive: Cabals of Hydra Sector ako ukážka zdarma.

Ak to niekto z vás kúpi, postnite dojmy!
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3665
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Antharon » 28. 10. 2011, 18:59

to by ma zaujimalo kedy vyjde nejaky doplnok o psionike, zatial sa zda ze nikdy...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21583
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek » 28. 10. 2011, 19:15

Ja si to chtel koupit (spolecne se skyward steel) ale bohuzel je to k dostani jenom jako watermarkly pdfko nebo knizka, a DRM podporovat nebudu a knizka stoji moc.
Vaše brána do obchodování s plastovými víčky.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Conlai » 6. 12. 2012, 15:39

Generátor sektorů pro SNW, boží věc pro lidi, co se na hru obvykle připravují tak moc dopředu, jako já (cca 5 minut).

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1172
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Skenderax » 7. 12. 2012, 12:00

Conlai píše:Generátor sektorů pro SNW, boží věc pro lidi, co se na hru obvykle připravují tak moc dopředu, jako já (cca 5 minut).
Geniálne :-). Vďaka Conlai.
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Conlai » 13. 12. 2012, 14:07

Teď jsem objevil kousek pravidel, který jsem si měl asi mít přečtený, když jsme SWN s Boubaquem a Ectheliony testovali. Rozhodně by to hráčům ušetřilo zklamání v některých situacích (point-blank výstřel z brokovnice na překvapený cíl a tak dále):
Skill Checks
Skill checks are susceptible to overuse. Some GMs end up forcing a skill check on everything more complicated than tying your bootlaces, or prohibit PCs from even hoping to accomplish a feat for which they lack the appropriate skill. Skill checks are not meant to be the sole way that a PC gets something accomplished in the world.

You should be charitable about the things a character can accomplish without a skill check. If an Expert’s concept is that of a crack spaceship pilot with a Dexterity modifier of +2 and Vehicles/Space-2 skill, you shouldn’t be expecting him to make skill checks to operate the ship under normal conditions. He can take off, he can land, he can get to places in the system without bothering with skill checks. Even someone with Vehicles/Space-0 should likely be able to do as much, except the expert pilot can do it without a check even amid high winds and low visibility. Let the PCs be good at their chosen focus.

Don’t spam skill checks. If a character is trying to repair a fusion power plant while under fire from badlands raiders, don’t turn it into a roll-each-turn extravaganza to determine how far he progresses in his attempt. Let him roll once, with a failure meaning either that he can’t do it in the available time or that he’ll need another 1d6 rounds before he can bring the defense laser power plant online. Give him player choices each turn, like deciding whether to bring a laser online early and risk a short in the wiring. Let a single skill check indicate the general course of success or failure, but then let the PC make additional choices rather than additional rolls. Rolls can only add so much tension, and tension alone does not guarantee engagement with a situation.

Don’t require a skill check unless failing it means something...

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Aljen » 13. 12. 2012, 14:37

Ej toto kebyze je napisane v D&D tak by mnohe hry vyzerali inak

Veru podstatny kus textu si prehliadol :P
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin » 13. 12. 2012, 14:51

Takhle fungují skoro všechny oldschooly.

Skutečný moudro je tahle část:
Let a single skill check indicate the general course of success or failure, but then let the PC make additional choices rather than additional rolls.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Aljen » 13. 12. 2012, 14:55

Dobre, specialne pre teba Quentin aby sme sa aj do buducna rozumeli ;)
D&D je pre mna synonymum D&D2/3.0/3.5/4

viem ze v oldschoole sa so skilmi, s hernou doverou a ulohou rozhodcu/arbitera naraba inak.

Preto specialne ked pisem o starom oldschool D&D pisem o oD&D a zrejme budes suhlasit ze v pravidlach je opisany hodne odlisny styl hry ako v pravidlach D&D

V D&D text ako vyssie uvadza Conlai podla mna nie je (alebo je podstatne hmlistejsi) kedze ziadny GM s ktorym som hral sa takto nespraval. Je fakt ze DM prirucku som pre 3+ necital, takze sa mozem mylit a GMovia s ktorymi som hral proste takyto podstatny prvok ignorovali (ale dost pochybujem.)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin » 13. 12. 2012, 17:32

Taky si na nic moc podobného nevzpomínám. V 3,5e bylo take 10/20.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin » 13. 10. 2013, 15:27

Mandate Archive, Martial Arts píše:Kenjutsu Novice
If the martial artist has a sword worn as a
readied item and uses this style for the round,
they gain a +2 bonus on the initiative roll.
Awesome mechanika

Stačí prohrát iniciativu o jedna a tohle "Tak hodíme iniciativu, skočíme do coveru a budem vyjednávat" se rychle změní v "So, I guess, I'm killing everyone here"

Nám se to na jedné hře podařilo hned dvakrát.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin » 17. 8. 2015, 18:10

Swan Song is a brand new adventure set in the Stars without Number ruleset and DM'ed by Dungeon World creator Adam Koebel.

The cast stars RollPlay veterans JP McDaniel, Geoff "EG.iNcontroL" Robinson, Marcus "djWHEAT" Graham, and Steven "Silent0siris" Lumpkin
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od skew » 24. 8. 2015, 16:37

Hah, úplně nezávisle na tvém postu jsem to začal sledovat tak před týdnem dvěma.
Je to dost fajn, jenom člověk musí překousnout občasné sociopatické chování, chvilkama snad až trollení (dr. Sa'id / Saeed / jaksetopíše). Od ~8mého týdne mnohem lepší.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7289
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin » 13. 1. 2017, 12:16

Jsem tak strašně línej nahazovat Faction turn, že snad seženu víc skupin a udělám multipampaň.

Jaké máte s Faction turnem zkušenosti - stojí to za to?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host