[OSR] Stars Without Number

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Stars Without Number

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?

Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Antharon »

je tiez pravda ze na tom nasom som pracoval dva mesiace, ale zda sa funkcny... ono to v podstate doslo do faze, ze som urcil triedy velkosti a rozdiel medzi nimi, pravidla ako medzi tym prechadzat, ako funguju zbrane, baterie a vezicky, a po chvili mi z toho vyslo,ze mam system, ktory dokaze riesit hodne realisticky vsetko od zabo-mysich vojen az po utok na 10 kilometrovu vesmirnu stanicu, som na seba fakt pysny :P
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Conlai »

Sosáček: Tím způsobem, jakým ses kritiky space soubojáku ujal, jsi mi připomněl Tried baseball, didn`t work. $D

(ne, že bych tím tvrdil, že nemáš pravdu, na to nemám data)
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

Tak on pravdepodobne neni "epicky spatnej", jenom dava strasne velky duraz na stesti a nahodu.

Pokud takhle vypadalo stary dnd, umim si predstavit tu cestou kterou dosli k CR a takovym vecem.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Conlai »

Tu náhodnost jsme už několikrát se spoluhráči řešili, když jsme zkoušeli SWN a také Swords and Wizardry. Momentálně hraju Lamentations of the Flame Princess s "nováčky" a zjišťujeme, že právě ta náhodnost, zděšení z toho, že jeden bandita ve dvou kolech málem zabil dvě hráčské postavy, vytváří "autentické zděšení", respekt před bojem a přístupem k němu formou krátkých, kontrolovaných dávek násilí směřovaného pokud možno pouze k nepříteli.

Po zkušenosti s oním prvním bojem se teď plánuje další boj a kromě toho, že se velmi vážně zvažuje, zda do něj vůbec jít, se neuvažuje ani tak o boji, jako spíše o "léčce, při které jich co nejvíc zabijem a zmizíme". Prostě proto, že tenhle systém (typ systému) způsobuje, že delší boje jsou chaotické a nebezpečné. Částečně se to dá eliminovat vynalézavým přístupem a pochopením, že pravdila jsou jednoduchá, aby se dala provádět rychlá ad hoc rozhodnutí, ne proto, aby omezovala škálu voleb... ale stejně je nakonec boj nebezpečný a smrtící.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

Ja to chapu. Mam k tomu systemu podobnej vztah jako k nekterym zenam, obcas nehynouci laska a uzas, a obcas chut rozmlatit ji, teda ten system, na kusy.

Treba ten vesmirnej soubojak je hustej. Ale zkousel jsem si tvorit postavu az pres sest pokusu jsou nevyrobil nic co by nebyl (IMHO) nehratelny krypl. Ale zas, ta hra je docela elegantni. Trosku nejsem nadseny z toho dndckoveho rustu zivotu, kde postava po par levelech muze spokojene vlezt to palby a moc si toho nevsimat, ale s tim se neco udela.

EDIT: ale zas me ta smrelnost trochu vadi. Nejde o to, ze by mi to vadio per se, ale ta hra ma tendenci zklouznout k totalnimu safefestu, kdy se kazda vec dve hodiny rozmysli a planuje, a za jedno petihodinove sezeni se vubec nic nestihne.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Zrovna SWN je snad jediná inkarnace d20, kde ten růst životů vůbec nebolí. Prumerna postava v SWN ma na treti urovni 3d6hp. Magpistole (naprosto běžná výbava) má damage 2d6+2, laserová puška 1d10+2, magrifle 2d8+2, spikethrower 3d8+2.

Podle me se warrior muze chvilema zacit chovat jako john mclane (prostrelit skrz sebe zaporaka napr.) az nekdy kolem sedmymo lvlu. A když se kouknes na to, jak silene pomalu se tam expi, a ze na devatym lvlu jsi skoro na vrcholu powerlvlu, viz. psychic disciplines, tak bych řekl, že je to nemilosrdny vic nez dost. Na me az moc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

By me zajimalo, jestli neni nekde knizka s vic disciplinama.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Antharon »

hladal som dva dni a dve noci a neexistuje...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Sos: Asi není. Vymyslet nějakou novou by ale nemusel bejt takovej problém.

Minimálně jako plot device bych to používal často. Můžeš tim okecat kdejakou creepy schopnost. Conman by se mohl na domorodé planetě naučit rozdvojení a teď má vždy alibi. Mocnej telepat se naučil přenést celou svou mysl do jiného těla, a teď ho federace nemůže vystopovat, páč střídá hostitele. Punk pyrokinetik s nebezpečnym temperamentem táhne s davem proti policajtům. Mladá ekoteroristka, co umí astrálně cestoval a mluvit s mrtvými či duchy přírody.

Ty v knize jsou ale nejvíc žánrové.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

Me ty v knizce nepripadaji moc zajimavy. Precog je ok, a telekineze je klasika, telepatie je nutnost protoze nemuze chybet. Ale ani jednim z toho nemuzes RAW nikoho napadnout, zadny hazeni lidma o steny nebo rozmackavani hlav abys ukazal jakej jsi psychopat.(tuhle cast nehrajem RAW) Metapsionika mi pripada kompletne nudna (jak casto to pouzijes? muzes mit dve discipliny, chces jednu vypletjtvat na "umim davat postihy jinej psykerum, potkam je dvakrat za kampan, omg lol"?), biopsionika jeste nudnejsi. Ta teleportace je zajimava, ale hodi se spis pro zaporaky aby delali typicke zaporacke veci kde se jim zachce, jinak je dost nudna protoze porad dela to same, level 1 az 9.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

A jaký by sis představoval? Mě se dost líbí pyrokineze. Možná nějaká technomancie.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Antharon »

prehliadol som v telekineze nejaké obmedzenie? lebo z môjho pohľadu zdvihnúť protivníka 40 metrov do vzduchu a pustiť mi príde ako hodne mocná vlastnosť

ale asi nie tak mocná ako teleportovať sa z vesmírnej lode na povrch planéty a ako vybavenie si odtiaľ vziať všetok vzduch (4 tony vzduchu sú celkom hafo)

čo do psioniky si vybavujem jednu knihu, myslím, že sa to volalo zlatý náhrdelník.
v nej bolo niekoľko škôl prioniky, určite tam boli liečitelia, telepati, telekinetici a ako veľmi zaujímaví mi prišli kreatori, ktorí dokázali vytvárať a pretvárať hmotu, čo by v sci-fi určite malo využitie.
pyrokinéza je tiež fajn, ale neviem ako ju odstupňovať do deviatich schopností aby to nevyzeralo ako z harryho pottera...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

prehliadol som v telekineze nejaké obmedzenie? lebo z môjho pohľadu zdvihnúť protivníka 40 metrov do vzduchu a pustiť mi príde ako hodne mocná vlastnosť
Síla 18 a citlivá manipulace síla 10. Až na devátym lvlu máš sílu neomezenou, ale jen do vzdálenosti 20m.
ale asi nie tak mocná ako teleportovať sa z vesmírnej lode na povrch planéty a ako vybavenie si odtiaľ vziať všetok vzduch (4 tony vzduchu sú celkom hafo)
Tenhle exploit by ve hře asi neprošel. Můžem o něj hlasovat :)
pyrokinéza je tiež fajn, ale neviem ako ju odstupňovať do deviatich schopností aby to nevyzeralo ako z harryho pottera...
Jak vypadala v Harry Potterovi? Pamatuju si jen Brumbála a toho idiota z posledního dílu, jak podpálil půdu. Oba efekty byly fakt awesome :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Antharon »

este gonagalova v poslednom dieli vychrlila kvantum fireballov po snapovi :)

ale inak v tom remote manipulation je napisane ze na druhom levli je mozne zdvihnut 200 kil alebo manipulovat ako so silou 18 - vacsina nepriatelov bude do 200 kil

nakoniec sme to riesili tak ze cokolvek co by negativne ovplyvnilo ine osoby vyzaduje save roll.
kedze sme hrali ako jednu rasu androidov vyslo to velmi zaujimavo, boli totiz sice imunni na niektore efekty ako telepatia, ale napriklad na telekinezu sa povazovali za vec, na rozdiel od ludi ktori si mohli skusit odolat
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

nakoniec sme to riesili tak ze cokolvek co by negativne ovplyvnilo ine osoby vyzaduje save roll.
my taky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů