[OSR] Stars Without Number
[OSR] Stars Without Number
Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?
Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Re: Stars Without Number
Ja premyslim, ze bych celou psioniku jak je vzal, vyhodil z okna, a nahradil tim co je v eclipse phase. Zacnes s dvouma schopnostma a kazdej level dostanes jednu dalsi. Ale nakolik je to (IMHO, obviously) zajimavejsi a nez ta puvodni (IMHO, obviously) dost nudna, je taky o dost slabsi, takze si nejsem jistej jestli to je dobrej napad.
Bych mohl aji vyhodit psykery jako classu, a nechat vsechny postavy kupovat si psioniku, jednu EP schopnost za dva skillpointy. Mozna drazsi, nevim. Mozna za tri.
Bych mohl aji vyhodit psykery jako classu, a nechat vsechny postavy kupovat si psioniku, jednu EP schopnost za dva skillpointy. Mozna drazsi, nevim. Mozna za tri.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Stars Without Number
Vážení, vyšiel nový produkt Darkness Visible: Espionage Campaigns for Stars Without Number.
Rain-slick streets beneath an alien sky. Untraceable mail on a private terminal. A man in a shabby coat who is always watching. Poison in a glistening needle. From the distant ages of humanity's dawn to the far end of the Silence, espionage changes only its tools. A useful lie is eternal.
With this book, GMs and players are equipped with everything they need to run campaigns of interstellar intrigue and covert action. New backgrounds, training packages and equipment options will kit out your starfaring spies, and the history and context of interstellar espionage will help you plan your adventures in a cosmos in dire need of your help.
GMs are given special help in assembling an espionage campaign, with tools for the cooperative creation of enigmatic intelligence agencies and long-hidden Perimeter outposts. You'll also find concrete, step-by-step techniques for building complex spy adventures and sinister plots, complete with detailed support material to keep your focus on the fun.
Look inside to find...
:: The history of interstellar spying in the Stars Without Number universe.
:: Details of the hideous maltech cults that threaten the very future of humanity.
:: A system for cooperatively creating intelligence agencies for your campaign and handling exploits against their nefarious rivals.
:: 36 new tags for flavoring your cults, all of which can be used as world tags as well.
:: Over 200 new adventure seeds, each one keyed to a different aspect of an espionage agency.
:: NPC, scheme, and method tables for fleshing out conspiracies and dark plots.
http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... s_id=95804
Mandate Archive: Cabals of Hydra Sector ako ukážka zdarma.
Ak to niekto z vás kúpi, postnite dojmy!
Rain-slick streets beneath an alien sky. Untraceable mail on a private terminal. A man in a shabby coat who is always watching. Poison in a glistening needle. From the distant ages of humanity's dawn to the far end of the Silence, espionage changes only its tools. A useful lie is eternal.
With this book, GMs and players are equipped with everything they need to run campaigns of interstellar intrigue and covert action. New backgrounds, training packages and equipment options will kit out your starfaring spies, and the history and context of interstellar espionage will help you plan your adventures in a cosmos in dire need of your help.
GMs are given special help in assembling an espionage campaign, with tools for the cooperative creation of enigmatic intelligence agencies and long-hidden Perimeter outposts. You'll also find concrete, step-by-step techniques for building complex spy adventures and sinister plots, complete with detailed support material to keep your focus on the fun.
Look inside to find...
:: The history of interstellar spying in the Stars Without Number universe.
:: Details of the hideous maltech cults that threaten the very future of humanity.
:: A system for cooperatively creating intelligence agencies for your campaign and handling exploits against their nefarious rivals.
:: 36 new tags for flavoring your cults, all of which can be used as world tags as well.
:: Over 200 new adventure seeds, each one keyed to a different aspect of an espionage agency.
:: NPC, scheme, and method tables for fleshing out conspiracies and dark plots.
http://rpg.drivethrustuff.com/product_i ... s_id=95804
Mandate Archive: Cabals of Hydra Sector ako ukážka zdarma.
Ak to niekto z vás kúpi, postnite dojmy!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Stars Without Number
to by ma zaujimalo kedy vyjde nejaky doplnok o psionike, zatial sa zda ze nikdy...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Stars Without Number
Ja si to chtel koupit (spolecne se skyward steel) ale bohuzel je to k dostani jenom jako watermarkly pdfko nebo knizka, a DRM podporovat nebudu a knizka stoji moc.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Generátor sektorů pro SNW, boží věc pro lidi, co se na hru obvykle připravují tak moc dopředu, jako já (cca 5 minut).
Re: Stars Without Number
Geniálne . Vďaka Conlai.Conlai píše:Generátor sektorů pro SNW, boží věc pro lidi, co se na hru obvykle připravují tak moc dopředu, jako já (cca 5 minut).
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Teď jsem objevil kousek pravidel, který jsem si měl asi mít přečtený, když jsme SWN s Boubaquem a Ectheliony testovali. Rozhodně by to hráčům ušetřilo zklamání v některých situacích (point-blank výstřel z brokovnice na překvapený cíl a tak dále):
Skill Checks
Skill checks are susceptible to overuse. Some GMs end up forcing a skill check on everything more complicated than tying your bootlaces, or prohibit PCs from even hoping to accomplish a feat for which they lack the appropriate skill. Skill checks are not meant to be the sole way that a PC gets something accomplished in the world.
You should be charitable about the things a character can accomplish without a skill check. If an Expert’s concept is that of a crack spaceship pilot with a Dexterity modifier of +2 and Vehicles/Space-2 skill, you shouldn’t be expecting him to make skill checks to operate the ship under normal conditions. He can take off, he can land, he can get to places in the system without bothering with skill checks. Even someone with Vehicles/Space-0 should likely be able to do as much, except the expert pilot can do it without a check even amid high winds and low visibility. Let the PCs be good at their chosen focus.
Don’t spam skill checks. If a character is trying to repair a fusion power plant while under fire from badlands raiders, don’t turn it into a roll-each-turn extravaganza to determine how far he progresses in his attempt. Let him roll once, with a failure meaning either that he can’t do it in the available time or that he’ll need another 1d6 rounds before he can bring the defense laser power plant online. Give him player choices each turn, like deciding whether to bring a laser online early and risk a short in the wiring. Let a single skill check indicate the general course of success or failure, but then let the PC make additional choices rather than additional rolls. Rolls can only add so much tension, and tension alone does not guarantee engagement with a situation.
Don’t require a skill check unless failing it means something...
Re: Stars Without Number
Ej toto kebyze je napisane v D&D tak by mnohe hry vyzerali inak
Veru podstatny kus textu si prehliadol
Veru podstatny kus textu si prehliadol
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Takhle fungují skoro všechny oldschooly.
Skutečný moudro je tahle část:
Skutečný moudro je tahle část:
Let a single skill check indicate the general course of success or failure, but then let the PC make additional choices rather than additional rolls.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Dobre, specialne pre teba Quentin aby sme sa aj do buducna rozumeli
D&D je pre mna synonymum D&D2/3.0/3.5/4
viem ze v oldschoole sa so skilmi, s hernou doverou a ulohou rozhodcu/arbitera naraba inak.
Preto specialne ked pisem o starom oldschool D&D pisem o oD&D a zrejme budes suhlasit ze v pravidlach je opisany hodne odlisny styl hry ako v pravidlach D&D
V D&D text ako vyssie uvadza Conlai podla mna nie je (alebo je podstatne hmlistejsi) kedze ziadny GM s ktorym som hral sa takto nespraval. Je fakt ze DM prirucku som pre 3+ necital, takze sa mozem mylit a GMovia s ktorymi som hral proste takyto podstatny prvok ignorovali (ale dost pochybujem.)
D&D je pre mna synonymum D&D2/3.0/3.5/4
viem ze v oldschoole sa so skilmi, s hernou doverou a ulohou rozhodcu/arbitera naraba inak.
Preto specialne ked pisem o starom oldschool D&D pisem o oD&D a zrejme budes suhlasit ze v pravidlach je opisany hodne odlisny styl hry ako v pravidlach D&D
V D&D text ako vyssie uvadza Conlai podla mna nie je (alebo je podstatne hmlistejsi) kedze ziadny GM s ktorym som hral sa takto nespraval. Je fakt ze DM prirucku som pre 3+ necital, takze sa mozem mylit a GMovia s ktorymi som hral proste takyto podstatny prvok ignorovali (ale dost pochybujem.)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Taky si na nic moc podobného nevzpomínám. V 3,5e bylo take 10/20.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Awesome mechanikaMandate Archive, Martial Arts píše:Kenjutsu Novice
If the martial artist has a sword worn as a
readied item and uses this style for the round,
they gain a +2 bonus on the initiative roll.
Stačí prohrát iniciativu o jedna a tohle "Tak hodíme iniciativu, skočíme do coveru a budem vyjednávat" se rychle změní v "So, I guess, I'm killing everyone here"
Nám se to na jedné hře podařilo hned dvakrát.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Swan Song is a brand new adventure set in the Stars without Number ruleset and DM'ed by Dungeon World creator Adam Koebel.
The cast stars RollPlay veterans JP McDaniel, Geoff "EG.iNcontroL" Robinson, Marcus "djWHEAT" Graham, and Steven "Silent0siris" Lumpkin
The cast stars RollPlay veterans JP McDaniel, Geoff "EG.iNcontroL" Robinson, Marcus "djWHEAT" Graham, and Steven "Silent0siris" Lumpkin
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Hah, úplně nezávisle na tvém postu jsem to začal sledovat tak před týdnem dvěma.
Je to dost fajn, jenom člověk musí překousnout občasné sociopatické chování, chvilkama snad až trollení (dr. Sa'id / Saeed / jaksetopíše). Od ~8mého týdne mnohem lepší.
Je to dost fajn, jenom člověk musí překousnout občasné sociopatické chování, chvilkama snad až trollení (dr. Sa'id / Saeed / jaksetopíše). Od ~8mého týdne mnohem lepší.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Jsem tak strašně línej nahazovat Faction turn, že snad seženu víc skupin a udělám multipampaň.
Jaké máte s Faction turnem zkušenosti - stojí to za to?
Jaké máte s Faction turnem zkušenosti - stojí to za to?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host