[OSR] Stars Without Number
[OSR] Stars Without Number
Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?
Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Vždycky si můžeš rozjet "velkou hru" tady na Fóru přes PbP, jak měl Bubák svoje žbrblání a lidi ti ty fakce odehrají za tebe (plus ti vygenerují určitě nějaké atmosférické věci k tomu).Quentin píše:Jsem tak strašně línej nahazovat Faction turn, že snad seženu víc skupin a udělám multipampaň.
Vy hrajte jednou za týden? To je ideální čas na to odehrát "factions turn" přes týden a o víkendu dát hráčům zápisy z toho, co se stalo na "big picture" a odehrát s nimi hru. :>;o)
Re: Stars Without Number
Můj první příspěvěk na fóru takže vás zdravim.
Chtěl jsem upozornit, že v rámci SWN bundlu na drivethru je k dispozici nový modul Sixteen Stars. Pokud už máte všechno ostatní co v tom bundlu je koupený tak 16 stars vyjde na necelý 4$.
Po zběžném prohlédnutí to vypadá dobře. Je to generátor zápletek pro šestnáct různých zajímavých míst (ancient temple, asteroid base, bureaucratic agency, prison colony, hellworld settlement...). Každé místo má popis cca na jednu A4 s věcmi které ho dělají zajímavým a několika návrhy jak v něm hrát a co si připravit než do něj vypustíte hráče. Další součástí každého prostředí je generátor obsahující pět zápletek a pak generátory na nepřátele, spojence, věci a místa sedící do příslušného prostředí.
http://www.drivethrurpg.com/product/202 ... ter-BUNDLE
Jinak ještě k našemu hraní pokud by měl někdo zájem se podívat, tak je pro naši kampaň udělaná wiki http://uh-42.wikidot.com. Slouží to pro hráče jako možnost připravit se na hraní pokud mají zájem a zjistit si alespoň něco o prostředí kde hrajou.
Chtěl jsem upozornit, že v rámci SWN bundlu na drivethru je k dispozici nový modul Sixteen Stars. Pokud už máte všechno ostatní co v tom bundlu je koupený tak 16 stars vyjde na necelý 4$.
Po zběžném prohlédnutí to vypadá dobře. Je to generátor zápletek pro šestnáct různých zajímavých míst (ancient temple, asteroid base, bureaucratic agency, prison colony, hellworld settlement...). Každé místo má popis cca na jednu A4 s věcmi které ho dělají zajímavým a několika návrhy jak v něm hrát a co si připravit než do něj vypustíte hráče. Další součástí každého prostředí je generátor obsahující pět zápletek a pak generátory na nepřátele, spojence, věci a místa sedící do příslušného prostředí.
http://www.drivethrurpg.com/product/202 ... ter-BUNDLE
No než jsem dal dokupy frakce tak to chvíli zabralo ale pak už to docela jde je to otázka tak 10 minut někdy mezi hraním kdy si k tomu sednu odehraju ho a podle výsledků pak při cestách do práce a z práce vymyslím nějaký zprávy pro hráče. Pravda je že frakce mám udělaný v menším rozsahu než v jakým jsou doporučený v pravidlech (víc menších frakcí).Quentin píše:Jaké máte s Faction turnem zkušenosti - stojí to za to?
Jinak ještě k našemu hraní pokud by měl někdo zájem se podívat, tak je pro naši kampaň udělaná wiki http://uh-42.wikidot.com. Slouží to pro hráče jako možnost připravit se na hraní pokud mají zájem a zjistit si alespoň něco o prostředí kde hrajou.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Ahoj Ugy, vítej na Fóru! Doufáme, že se ti tu bude líbit.Ugy píše:Můj první příspěvěk na fóru takže vás zdravim.
Za to upozornění na Sixteen Stars díky, mrknu na to - už jsem o tom zaslechl pozitivní ohlasy i odjinud, tak stojí za to to zkontrolovat.
Tady se chci zeptat - slouží frakce u vás jen jako podkreslení (tedy jako něco, co se děje v dálce a trochu to obohacuje herní svět), nebo ty události i přímo ovlivňují herní skupinu a postavy? Narazili jste při hraní na situace, kdy se tyhle dvě roviny (postavy/frakce) vzájemně ovlivňovaly? Případně u vás Quentine? Jak to vidíte?Ugy píše:No než jsem dal dokupy frakce tak to chvíli zabralo ale pak už to docela jde je to otázka tak 10 minut někdy mezi hraním kdy si k tomu sednu odehraju ho a podle výsledků pak při cestách do práce a z práce vymyslím nějaký zprávy pro hráče. Pravda je že frakce mám udělaný v menším rozsahu než v jakým jsou doporučený v pravidlech (víc menších frakcí).
Vypadá to dobře!Ugy píše:Jinak ještě k našemu hraní pokud by měl někdo zájem se podívat, tak je pro naši kampaň udělaná wiki http://uh-42.wikidot.com. Slouží to pro hráče jako možnost připravit se na hraní pokud mají zájem a zjistit si alespoň něco o prostředí kde hrajou.
Re: Stars Without Number
Řekl bych zatím tak půl na půl. Konkrétní případ například uzavření spaceportu(následek souboje frakcí), který postavy chtěli použít k cestě na jinou planetu. Problémy se zvýšeným bezpečnostním opatřením na planetě(dost to zkomplikovala pohyb s kontrabandem po městě). Taky hráči vyjádřili zájem jít zkoumat některé události o kterých se doslechli ze zpráv, která jsou opět generovány frakčním kolem. Tohle však zatím neuskutečnili protože se věci dějí mimo planetu a oni momentálně shání způsob přepravy. Druhým směrem se to už promítlo taky, když v jednom sezení odhalily špeha organizace a zlikvidovali ho, rozhodl jsem se to ohodnotit odebráním jenodho HP u assetu poškozená frakce(myslim že to byl zrovna nějakej ten organization mole).Ecthelion píše: Tady se chci zeptat - slouží frakce u vás jen jako podkreslení (tedy jako něco, co se děje v dálce a trochu to obohacuje herní svět), nebo ty události i přímo ovlivňují herní skupinu a postavy? Narazili jste při hraní na situace, kdy se tyhle dvě roviny (postavy/frakce) vzájemně ovlivňovaly?
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Ugy, vítej na foru!
Ještě jsem faction turn nedělal, takže zatím nic. Ve hře sice organizace jsou a postavy se s nima potkávají, ale není tam žádné dění na pozadí.E2 píše:Tady se chci zeptat - slouží frakce u vás jen jako podkreslení (tedy jako něco, co se děje v dálce a trochu to obohacuje herní svět), nebo ty události i přímo ovlivňují herní skupinu a postavy? Narazili jste při hraní na situace, kdy se tyhle dvě roviny (postavy/frakce) vzájemně ovlivňovaly? Případně u vás Quentine? Jak to vidíte?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Děkuju za uvítaní a líbit se mi asi bude. Navštěvuju fórum pravidelně už pár let, jen jsem nikdy neměl potřebu se registrovat. Měl bych dotaz kolik těch frakcí ve hře máte, nějak připravených a jaký je jejich dosah? Z pravidel jsem tak nějak pochopil že se hodí tak kolem pěti frakcí na sektor. S tím že frakce mohou mít vliv na celý sektor. Plus ještě jeden dotaz jak hustě máte obsazeny jednotlivé systémy? Je to spíš jen jedna obydlené planeta a jedna stanice nebo u vás převládají systémy s více obydlenými planetám a velkým množstvím stanic?
Abych trochu přispěl do diskuze tak si rovnou odpovím na svoje otázky.
Co se frakcí týče tak jich momentálně mám sedm a jejich vliv je spíš omezen na oblast čtyř systémů než celý sektor. Jak budou postavy dál prozkoumávat sektor tak u frakcí u kterých to bude možné třeba trochu rozšířím jejich vliv či přidám pár nových.
A hustota osídlení je u mě spíš větší. Klasická planeta s atmosférou (alespoň nějakou)je v systému většinou jen jedna maximálně dvě. Většina systému má však nějaké osídlení na pustých planetách (výzkumné kolonie), těžařské stanice v asteroidových pásech či psionické akademie na nízkých orbitách kolem slunce. Určitě ale plánuju pár vyloženě opuštěných systémů třeba jen s jednou planetou či stanicí. Tohle si však spíš nechávám do budoucna pro případ kdy si to bude žádat příběh (pomoc je daleko).
Abych trochu přispěl do diskuze tak si rovnou odpovím na svoje otázky.
Co se frakcí týče tak jich momentálně mám sedm a jejich vliv je spíš omezen na oblast čtyř systémů než celý sektor. Jak budou postavy dál prozkoumávat sektor tak u frakcí u kterých to bude možné třeba trochu rozšířím jejich vliv či přidám pár nových.
A hustota osídlení je u mě spíš větší. Klasická planeta s atmosférou (alespoň nějakou)je v systému většinou jen jedna maximálně dvě. Většina systému má však nějaké osídlení na pustých planetách (výzkumné kolonie), těžařské stanice v asteroidových pásech či psionické akademie na nízkých orbitách kolem slunce. Určitě ale plánuju pár vyloženě opuštěných systémů třeba jen s jednou planetou či stanicí. Tohle si však spíš nechávám do budoucna pro případ kdy si to bude žádat příběh (pomoc je daleko).
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Udělal jsem si tuhle mapku a naházel jen sedm planet, co se dají obletět rank I spike drivem (ten cluster nahoře). Ke každé mám vygooglené tři atmosférické obrázky a nějakou představu, co se tam děje. V každém systému tak mám jen jednu víceméně obyvatelnou planetu. Ty sofistikovanější mají obydlená i některá okolní tělesa (měsíce, asteroidy, prázdné planety), stejně jako to má Ugy. Frakcí jsem udělal děvět než mi došlo, že nemusím omechanizovat každou organizaci ve světě, ale jen ty, co budou hrát roli ve hře
Zatím máme za sebou okolo šesti her, ale jsou to jen krátká tříhodinová sezení po práci, takže i kdyby moje příprava byla nedostatečná, tak bych to asi nepoznal. Tři hodiny se většinou dají uplácat i z pár řádků poznámek z tramvaje. První tři hry se bez stížností chytali na každou misi, co jsem předhodil, teď už chvíli pronásledují vlastní motivaci.
Celkový dojem z pravidel? Je to asi první hra, kde nemám dojem, že by nebojová povolání neměla, co dělat. Ani konstantní skill checky mi jako obyčejně oldschool DMovi nevadí. Zatím se nemůžu nabažit té rozmanitosti prostředí. Jednu chvíli můžete vraždit sexboty na pornofestivalu a o pár dní později nahánět madmax-style nájezdníky na rozpálené poušti.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Ta mapa vypadá skvěle. V čem si ji dělal?
No my za sebou máme jen pět her dva one-shoty a teď tři hraní taky cca tak 3,5-4,5 hodiny po práci. Obvzlášť první hra z ty trojice skončila suprově když málem celá družina pomřela a jediný co je dostal z průšvihu byl hod na morálku u skupiny monster (rozhodli se zaútočit na hejno vejco-brouko-mechů).
První hru si hráči řekli že by měli zájem prozkoumat nějakou mimozemskou ruinu v džungli a odtamtud jsme se odpíchnuli. Řešíme to tak že se vždycky přes týden domluvíme po mailu o co by měli zájem dál a který linky z předchozích hraní by chtěli pronásledovat případně si vymyslí vlastní nápady a já se podle toho připravím. Což většinou znamená tak max odstavec až dva nějakýho potencionálního nápadu na příběh a problémy a dvě tabulky random encounterů pro prostředí kde se to bude asi odehrávat. Zatím jsem s tím vždycky bez problému vystačil.
Co se pravidel týče tak já sem z nich nadšenej. Normálně se skupinkou hrajeme vlastní systém (dovednostní generic fantasy) ale to tak maximálně 3-4x do roka vždycky na tři dny nonstop včetně kostýmový povinnosti. SWN mě právě nadchli relativní jednoduchostí a takovým tím správným old school feelingem. Nějak extrémně neřešíme při hraní charaktery a házení na dovednosti mě taky nějak neruší. Akorát si pořád zvykám na používání všech možných knowledge/culture dovedností ale to se poddá. Z toho našeho vlastního systému s dost propracovanýma charakterama jsme zvyklí na přístup pokud to má postava znát tak hráč nafasuje dost velký množství materiálů např týkající se historie světa a na knowledge se nijak nehází hráč to má prostě nastudovaný.
No my za sebou máme jen pět her dva one-shoty a teď tři hraní taky cca tak 3,5-4,5 hodiny po práci. Obvzlášť první hra z ty trojice skončila suprově když málem celá družina pomřela a jediný co je dostal z průšvihu byl hod na morálku u skupiny monster (rozhodli se zaútočit na hejno vejco-brouko-mechů).
První hru si hráči řekli že by měli zájem prozkoumat nějakou mimozemskou ruinu v džungli a odtamtud jsme se odpíchnuli. Řešíme to tak že se vždycky přes týden domluvíme po mailu o co by měli zájem dál a který linky z předchozích hraní by chtěli pronásledovat případně si vymyslí vlastní nápady a já se podle toho připravím. Což většinou znamená tak max odstavec až dva nějakýho potencionálního nápadu na příběh a problémy a dvě tabulky random encounterů pro prostředí kde se to bude asi odehrávat. Zatím jsem s tím vždycky bez problému vystačil.
Co se pravidel týče tak já sem z nich nadšenej. Normálně se skupinkou hrajeme vlastní systém (dovednostní generic fantasy) ale to tak maximálně 3-4x do roka vždycky na tři dny nonstop včetně kostýmový povinnosti. SWN mě právě nadchli relativní jednoduchostí a takovým tím správným old school feelingem. Nějak extrémně neřešíme při hraní charaktery a házení na dovednosti mě taky nějak neruší. Akorát si pořád zvykám na používání všech možných knowledge/culture dovedností ale to se poddá. Z toho našeho vlastního systému s dost propracovanýma charakterama jsme zvyklí na přístup pokud to má postava znát tak hráč nafasuje dost velký množství materiálů např týkající se historie světa a na knowledge se nijak nehází hráč to má prostě nastudovaný.
Vraždění sexbotů na festivalu zní dost dobře to musim nějak dostat do hryQuentin píše:Jednu chvíli můžete vraždit sexboty na pornofestivalu a o pár dní později nahánět madmax-style nájezdníky na rozpálené poušti.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Už je to dávno. Dělal jsem ji na hru, která se nakonec nerozjela.Ugy píše:Ta mapa vypadá skvěle. V čem si ji dělal?
Bylo to ve photoshopu. Má to čtyři vrstvy. 1 - vygooglil jsem noční oblohu, 2 - vygooglil jsem hex grid, 3 - vygooglil jsem něco se žářivými hvězdami a naklonoval tu nejzářivější jako jednotlivé puntíky systémů, 4 - jména
Nakonec to nebylo tak složité.
Já jsem úplně rezignoval na jakoukoli iluzi připraveného světa. Ten sektor je prostě moc velký a hráči můžou moc snadno cestovat. Kdykoli chce hráč použít Culture skill, tak počkáme na roll, a pak z toho na chvilku uděláme otevřenou diskuzi mezi hráči "Jak tu asi fungují bezpečnostní složky?", "Sloužil jsem tady, tak koho bych tu mohl znát?", "Co já vím, jestli tu mají divadla, hodí se to sem vůbec?" apod.Z toho našeho vlastního systému s dost propracovanýma charakterama jsme zvyklí na přístup pokud to má postava znát tak hráč nafasuje dost velký množství materiálů např týkající se historie světa a na knowledge se nijak nehází hráč to má prostě nastudovaný.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Tak nějak jsem photoshop tušil a naivně jsem doufal, že se ti podařilo objevit prográmek na tvorbu hvězdných map. Photoshop mám taky k dispozici, ale zatím jsem se k tomu nedokopal to vyrobit.Quentin píše:Bylo to ve photoshopu.
Jj v SWN k tomu přistupujeme podobně, ten svět je přesně jak říkáš moc velký na nějakou zevrubnou a opravdu super detailní přípravu. Mám třeba nějakou hrubou představu jak by to mohlo fungovat, ale stejně to taky nakonec končí hodem a nějakou debatou. Jen jsem právě chtěl říct, že jsem z našeho jiného hraní spíš zvyklý na detailně rozpracovaný svět, kde tohle řešíme jinak(ten svět vzniká už přes deset let).Quentin píše: Já jsem úplně rezignoval na jakoukoli iluzi připraveného světa. Ten sektor je prostě moc velký a hráči můžou moc snadno cestovat. Kdykoli chce hráč použít Culture skill, tak počkáme na roll, a pak z toho na chvilku uděláme otevřenou diskuzi mezi hráči "Jak tu asi fungují bezpečnostní složky?", "Sloužil jsem tady, tak koho bych tu mohl znát?", "Co já vím, jestli tu mají divadla, hodí se to sem vůbec?" apod.
Včera jsem důkladněji pročetl ten nový modul 16 stars a jedna věc co která mě opravdu nadchla jsou nápady na tzv "Dressing the set". Prostě jak odlišit a zvýraznit zrovna tohle prostředí a to že se jedná zrovna o spaceport nebo vězeňskou kolonii, včetně doporučení kde se dají sehnat mapy vhodné pro dané prostředí. Např pro relativně osamělou malou kolonii na planetě půdorys starých římských osad(čtvercový půdorys, jasné rozvržení, stačí "zescifovoat" některé budovy). Případně doporučení na tvorbu několika pater kancelářských budov pomocí podobně velkých městských bloků kde se akorát z budov udělají místnosti.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Re: Stars Without Number
Tak další hraní za mnou a je to čím dál lepší. Mám ještě dva dotazy.
1, Jak s expováním. Řešíte to podle doporučení v příručce nebo nějakým vlastním systémem. My zatim zkoušíme. Obvzláště zkušenosti za loot dělají problém. Vypadá to že se uchýlíme k variantě, kdy cena v creditech nebude přesně odpovídat množství zkušeností. Postavy prostě za kreativní obohacení dostanou nějaké zkušenosti, ale ne přesně v poměru 1:1.
2, Co všechno umožňujete hráčům dělat pomocí skillu Computer use? Jde mi především o různé varianty hackováni. Vzhledem k tomu, že se programováním živím a někteří členové skupiny jsou počítači dost nepolíbení nebo maximálně políbení na uživatelské úrovni, dochází trochu k rozdílným představám. Netvrdím že bych vynucoval "reálný hacking" (hodně výzkumu, studium systému, pokusy na simulovaných systémech, využívání známých bezpečnostních chyb, social engineering atd..). Na druhou stranu představa některých hráčů, že bez přípravy pomocí univerzálního konektoru zapojí datapad do zásuvky a pak deseti dramatickými klepnutími na displej vypnou elektrárnu na druhém konci města je pro mě prostě šílená.
Zatím jsme tedy vytvořili takový kompromis v podobě tabulky náročností, kde je cca popsáno co se dá dělat a s jakou náročností. Jsou to spíše příklady než závazné věci, prostě něco pro sjednocení představ. Neodpovídá to samozřejmě moc realitě co se času a opravdového použití týče, ale to se dá relativně vysvětlit "adaptabilními heuristickými programy na nepředstavitelné úrovni" (technoblábol). Takže mě prostě zajímá jak tohle řešíte ve vašich hrách a co všechno dovolíte dělat?
1, Jak s expováním. Řešíte to podle doporučení v příručce nebo nějakým vlastním systémem. My zatim zkoušíme. Obvzláště zkušenosti za loot dělají problém. Vypadá to že se uchýlíme k variantě, kdy cena v creditech nebude přesně odpovídat množství zkušeností. Postavy prostě za kreativní obohacení dostanou nějaké zkušenosti, ale ne přesně v poměru 1:1.
2, Co všechno umožňujete hráčům dělat pomocí skillu Computer use? Jde mi především o různé varianty hackováni. Vzhledem k tomu, že se programováním živím a někteří členové skupiny jsou počítači dost nepolíbení nebo maximálně políbení na uživatelské úrovni, dochází trochu k rozdílným představám. Netvrdím že bych vynucoval "reálný hacking" (hodně výzkumu, studium systému, pokusy na simulovaných systémech, využívání známých bezpečnostních chyb, social engineering atd..). Na druhou stranu představa některých hráčů, že bez přípravy pomocí univerzálního konektoru zapojí datapad do zásuvky a pak deseti dramatickými klepnutími na displej vypnou elektrárnu na druhém konci města je pro mě prostě šílená.
Zatím jsme tedy vytvořili takový kompromis v podobě tabulky náročností, kde je cca popsáno co se dá dělat a s jakou náročností. Jsou to spíše příklady než závazné věci, prostě něco pro sjednocení představ. Neodpovídá to samozřejmě moc realitě co se času a opravdového použití týče, ale to se dá relativně vysvětlit "adaptabilními heuristickými programy na nepředstavitelné úrovni" (technoblábol). Takže mě prostě zajímá jak tohle řešíte ve vašich hrách a co všechno dovolíte dělat?
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Ugy
1) To oldschoolové expení jsme vyhodili hned. Pravidla jsou v tomhle směru velmi podivně napsaná a skoro každý si na to vymýšlí svoje houserules. Jako odměny za mise dáváme mezi 5 000 - 50 000 kreditů. A na expy používáme to samé, co v našem fantasy, jen hodnoty vynásobíme x100.
1) To oldschoolové expení jsme vyhodili hned. Pravidla jsou v tomhle směru velmi podivně napsaná a skoro každý si na to vymýšlí svoje houserules. Jako odměny za mise dáváme mezi 5 000 - 50 000 kreditů. A na expy používáme to samé, co v našem fantasy, jen hodnoty vynásobíme x100.
2) Tenhle problém nemám, protože jsem stejný uživatel jako tvoji hráči Jen na podezřelé computer triky dáváme velké DCčka a časové nároky. Jak někteří říkají, že jejich středověké hry jsou low-fantasy; já bych řekl, že naše scifi je low-hackingHerně se získané zkušenosti kvantifikují pomocí splněných úkolů. Nezáleží příliš na tom, jestli to byla oficiálně zadaná mise, výprava za osobní motivací nebo eskalace naprosto náhodné situace. Důležité je, že postavy něco dokázali, získali, porazili a změnili svět kolem sebe. Vzorové úkoly:
Vesnický, 6 bodů zkušenosti, předpokládaná úroveň 1
Zachránit kořenářku z rukou goblinů. Oloupit sedláky vydáváním se za výběrčí daní.
Městský, 8 bodů zkušenosti, předpokládaná úroveň 3
Zachránit cechovního mistra ze základny tajného kultu. Vloupat se do magické univerzity a odnést si mocná kouzla.
Královský, 16 bodů zkušenosti, předpokládaná úroveň 5
Zachránit princeznu z dračího doupěte. Vyrazit do legendárního města duchů a vrátit se s přísahou nemrtvé armády, že se za vás v nouzi postaví.
Světový, 40 bodů zkušenosti, předpokládaná úroveň 7+
Zachránit svět před mimozemskou invazí. Vyzvat na duel boha války, vyhrát a usednout na trůn krve a oceli.
Udávané hodnoty jsou pro každou postavu zvlášť. Navíc se ještě jednou tolik rozdělí mezi nejlepšího herce a taktika. Hercem je ten hráč, který svou postavu stvárnil nejzábavněji a nejvěrněji, včetně zajímavého charakteru, bez ohledu na správná taktická rozhodnutí. Taktik je ten, kdo se nejvíce zasloužil za úspěch celé družiny; pobil nejvíc nepřátel, vymyslel nejlepší plán nebo měl největší štěstí na kostce.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Quentin: Ty zkušenosti vypadají dobře, to si možná s dovolením vypůjčím.
Závist Osobně by mi taky by mi nevadil low-hacking, ale hráči prostě chtějí všechno řešit hackingem. Tj pokud je to "reálné" snažím se to nějak dovolovat protože mi v rámci sandboxu příjde jako solidní railrioading jim tvrdit, že to nejde protože "důvody".Quentin píše: 2) Tenhle problém nemám, protože jsem stejný uživatel jako tvoji hráči Jen na podezřelé computer triky dáváme velké DCčka a časové nároky. Jak někteří říkají, že jejich středověké hry jsou low-fantasy; já bych řekl, že naše scifi je low-hacking
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Re: Stars Without Number
https://www.kickstarter.com/projects/16 ... n=0e201998
Náhled na kickstarter připravované Revised Edice SWN
Náhled na kickstarter připravované Revised Edice SWN
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Re: Stars Without Number
Revidovaná edice SWN free verze kdyby se někdo chtěl mrknout.
https://drive.google.com/file/d/1kALgYL ... 1zg8M/view
Zatím jsem to nějak extra nestudoval ale na první pohled musím říct, že se mi původní oldschool grafika první verze líbila asi víc. Tohle působí dost jako Starfinder.
https://drive.google.com/file/d/1kALgYL ... 1zg8M/view
Zatím jsem to nějak extra nestudoval ale na první pohled musím říct, že se mi původní oldschool grafika první verze líbila asi víc. Tohle působí dost jako Starfinder.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti