[OSR] Stars Without Number
[OSR] Stars Without Number
Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?
Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Stars Without Number
K tomu sa dobre hodí Keltonov terajší post o freeforme do témy {insert problem}.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Tohle zní skoro jako hodnocení do anotacíEcthelion píše:Po vyzkoušení musím SWN hodnotit jako velmi pěknou hru...
...Má tam opravdu tuny perfektních nápadů, tvorba vesmíru je velice hezká, tvorba postavy rychlá a pěkná (balíčky pozadí postavy a pak balíčky povolání, možnosti jako con artist a xenoarcheologist), stejně jako tvorba lodi z různých dílů (trup, zbraně, zbraně, nákladové prostory). Hra pěkně odsýpá a mám z ní prostě pozitivní dojem.
Trochu mě mrzí, že minimálně na první úrovni je podle mě docela problém, že postava jako taková nehraje v podstatě roli, vše záleží na hodu kostky - pokud má postava skill, pak si hází s 0ou, pokud ne, pak s -1kou (to je při hodu 2d6 nebo 1d20 zanedbatelné). Pokud tak střílíte s brokovnicí na chlapíka metr před vámi, nemáte ho podle pravidel v podstatě možnost trefit nebo nedej bože zranit, přestože logika by říkala, že z něj bude fašírka i když zavřeš oči a nebudeš vůbec mířit. Taky trošku zamrzí, že když už tam je systém odhadování fáze, ve které se protivník bude pohybovat ve hvězdném souboji, pak i když to neodhadneš, pak stačí přehodit 1 nebo 2 na šestistěnné kostce a trefíš se stejně (tedy v podstatě je to tam zbytečné).
Ale to jsou de facto drobnosti, které by vyřešilo třeba kdyby Vypravěč dával bonusy 1-3 k hodu dle okolností a podobně. SWN je navíc zadarmo, což je opravdu geniální počin. Určitě doporučuji. Kdybych chtěl teď hrát space operu, tak SWN by byla asi na prvním místě seznamu systémů, nad kterými bych uvažoval...
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Ale jo, tak jsme to tam dali.
Chtěl jsem sestavit trochu obsáhlejší hodnocení, ale nějak na to není čas, tak jsme tam zatím poslali tohle.
Chtěl jsem sestavit trochu obsáhlejší hodnocení, ale nějak na to není čas, tak jsme tam zatím poslali tohle.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
V sobotu jsme SWN hráli a vypadá to dobře. Ta jednostránková historie na začátku knihy celkem bez problémů vtáhne všechny do hry, až jsem se divil. Trochu jsem se lek' starýho nahazování postav, ale lezlo to hezky do průměru, takže nakonec žádná závist a sebevraždy špatně nahozenejch kriplíků. Navíc pokud máš součet bonusů pod nula, tak můžeš házet znovu a po výběru povolání se ti jedna vlastnost zvedne na 14, takže to skoro nejde nahodit špatně (vyjma případu, kdy vysloveně nechceš bejt třeba psychic, ale musíš si ho dát, páč ti padla constitution -1). Výběr povolání, backgroundu a tréninku je cool a celkem inspirativní (bejt třeba středověkej rytíř, kterej se nechá naverbovat ke space marinům; to se v moc hrách nepovede)
Hraje se to sympaticky jako freeform sandbox. Akorát v boji se háže na útok a damage a odečítaj se hp. A když se ti něco opravdu nechce odhadovat nebo si chceš pro trochu drama hodit, tak můžeš použít jednoduchej skill check. Co víc si přát? Jediná kapitola v systému, co vypadá složitě je boj vesmírnejch lodí, ale ten je víceméně volitelnej.
Přidejte hromady podpory pro vypravěče v podobě random tabulek pro vygenerování všeho možnýho a 100 adventure seedů pro maximální awesome
Trochu mě irituje, že jsou tu střelný zbraně udělaný výrazně silnější než zbraně na blízko. Monoblade (nebo jak se to jmenuje) má dmg 1d8+1 a kdejakej futuristickej kvér má 2d6, 3d6 a ještě možnost střílet dávky s bonusem +2 do útoku i dmg. Ale předpokládám, že se nic nestane, když si tam připíšeme nějakej vibroblade s 2d8.
Hraje se to sympaticky jako freeform sandbox. Akorát v boji se háže na útok a damage a odečítaj se hp. A když se ti něco opravdu nechce odhadovat nebo si chceš pro trochu drama hodit, tak můžeš použít jednoduchej skill check. Co víc si přát? Jediná kapitola v systému, co vypadá složitě je boj vesmírnejch lodí, ale ten je víceméně volitelnej.
Přidejte hromady podpory pro vypravěče v podobě random tabulek pro vygenerování všeho možnýho a 100 adventure seedů pro maximální awesome
Trochu mě irituje, že jsou tu střelný zbraně udělaný výrazně silnější než zbraně na blízko. Monoblade (nebo jak se to jmenuje) má dmg 1d8+1 a kdejakej futuristickej kvér má 2d6, 3d6 a ještě možnost střílet dávky s bonusem +2 do útoku i dmg. Ale předpokládám, že se nic nestane, když si tam připíšeme nějakej vibroblade s 2d8.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
To je celkem pech. Je tam nějak řešený, když někdo začne mlátit na blízko chlápka s kvérem ?Quentin píše:Trochu mě irituje, že jsou tu střelný zbraně udělaný výrazně silnější než zbraně na blízko. Monoblade (nebo jak se to jmenuje) má dmg 1d8+1 a kdejakej futuristickej kvér má 2d6, 3d6 a ještě možnost střílet dávky s bonusem +2 do útoku i dmg. Ale předpokládám, že se nic nestane, když si tam připíšeme nějakej vibroblade s 2d8.
V Dawn of War hrách se nevýhody mlátičů kompenzujou tím, že v souboji na blízko nelze používat střelné zbraně - možná by to šlo použít podobně (ie když jsi po své minulé akci byl napaden na blízko a útočník je pořád ještě u tebe, můžeš se jen hýbat nebo přezbrojit nebo tak...).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Skew: Snad tam něco takovýho bude, četli jsme ty pravidla tak trochu z rychlíku
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
On i sám Crawford v Mandate Archives: Martial Arts píše, že jeho záměrem bylo udělat střelné zbraně smrtící a drsnější než boj na blízko. Jedna alternativa, kterou nabízí je právě v systémech bojových umění, která fungují jako samostatné skilly/specializace například Combat/Silver Petal. Každá úroveň bojového umění poskytuje nějaké výhody. Například kenjutsu dává bonus na iniciativu +2, pokud má bojovník meč v ruce nebo připravený (skill lvl. 0), umožňuje přehodit hod na útok, pokud padlo 1 nebo 2 (skill lvl. 1) a dává bonus na poškození rovný dvojnásobku skillu (skill lvl. 2).
Nejlepší jsou SWN specifické bojové systémy. Boží je třeba Empty Holster Style, který kromě toho, že zvedá unarmed damage (1k6, s dvojovým skillem 1k10), dává bojovníkovi bonus na AC proti střelcům v kontaktní vzdálenosti a na dvojce dokonce i na dálku a umožňuje přesměrovat útoky, co minou, na jiné nepřátele... gunkata FTW.
Zajímavý je taky Red Dawn (psionické ninjutsu), Terran Locks (páky působící i na cíle v power armoru (!)) a Silver Petal (vrhání nožů zatracenou rychlostí).
Jestli chcete bojovníky vybavené primitivními zbraněmi posílit, doporučuji stáhnout (je to zdarma) a použít, nebo se inspirovat. Osobně se mi totiž tenhle systém líbí v tom, že sice primitivní zbraně stále prezentuje jako zastaralé, ale poskytuje způsob, jak je proměnit ve smrtící skrz schopnosti postavy. Netrénovaný civilista se samopalem je potom stále nebezpečnější, než kdyby měl monomeč, ale proti neosamurajovi, jehož klan po staletí zachovával cestu meče, je v háji...
Další věcí je ošetření boje nablízko skrz ad hoc pravidla a fictional positioning. Autor k tomu v pravidlech přímo nabádá, takže není problém dát střelci potýkajícímu se s chlapem s kudlou postih na zásah. Boj primitivními zbraněmi by navíc měl spočívat ve vynalézavosti. Znovu musím zmínit zakladatele kasty metabaronů, Ottona Von Salzu, který s několika sty muži vybavenými prehistorickými zbraněmi do posledního muže pozabíjel přes tisíc členů císařské Vnitrogardy vybavené postatomovým arzenálem tím, že je donutil bojovat v sevřeném útvaru, kde jim výkonnost jejich zbraní překážela (Metabarons).
Pokud se musím s nožem postavit bojovníkovi v power armoru vyzbrojenému laserovým dělem, využiji kouře a prachu, který omezí jeho dohled a účinek energetické zbraně. Vybavím se ablativním pancířem - nějakým gelem, který se odpaří při zásahu a ztlumí jej. Dostanu se mu na tělo, i kdyby to znamenalo, že se budu muset zranit a předstírat vyřazení. Zachytím dlouhou hlaveň laseru, přeruším kabel vedoucí k powerpackům u pasu, nasadím mu páku, vyřadím servomotorický systém jeho zbroje, nebo ještě lépe, pokud má nový Aegis pancíř s podpůrným zařízením na zádech, přetížím chladící subsystém a nechám jej, aby se uvařil. Tohle všechno je práce s fikcí, ale dá se velmi snadno převést do mechanik...
Go fucking Musashi on them.
Nejlepší jsou SWN specifické bojové systémy. Boží je třeba Empty Holster Style, který kromě toho, že zvedá unarmed damage (1k6, s dvojovým skillem 1k10), dává bojovníkovi bonus na AC proti střelcům v kontaktní vzdálenosti a na dvojce dokonce i na dálku a umožňuje přesměrovat útoky, co minou, na jiné nepřátele... gunkata FTW.
Zajímavý je taky Red Dawn (psionické ninjutsu), Terran Locks (páky působící i na cíle v power armoru (!)) a Silver Petal (vrhání nožů zatracenou rychlostí).
Jestli chcete bojovníky vybavené primitivními zbraněmi posílit, doporučuji stáhnout (je to zdarma) a použít, nebo se inspirovat. Osobně se mi totiž tenhle systém líbí v tom, že sice primitivní zbraně stále prezentuje jako zastaralé, ale poskytuje způsob, jak je proměnit ve smrtící skrz schopnosti postavy. Netrénovaný civilista se samopalem je potom stále nebezpečnější, než kdyby měl monomeč, ale proti neosamurajovi, jehož klan po staletí zachovával cestu meče, je v háji...
Další věcí je ošetření boje nablízko skrz ad hoc pravidla a fictional positioning. Autor k tomu v pravidlech přímo nabádá, takže není problém dát střelci potýkajícímu se s chlapem s kudlou postih na zásah. Boj primitivními zbraněmi by navíc měl spočívat ve vynalézavosti. Znovu musím zmínit zakladatele kasty metabaronů, Ottona Von Salzu, který s několika sty muži vybavenými prehistorickými zbraněmi do posledního muže pozabíjel přes tisíc členů císařské Vnitrogardy vybavené postatomovým arzenálem tím, že je donutil bojovat v sevřeném útvaru, kde jim výkonnost jejich zbraní překážela (Metabarons).
Pokud se musím s nožem postavit bojovníkovi v power armoru vyzbrojenému laserovým dělem, využiji kouře a prachu, který omezí jeho dohled a účinek energetické zbraně. Vybavím se ablativním pancířem - nějakým gelem, který se odpaří při zásahu a ztlumí jej. Dostanu se mu na tělo, i kdyby to znamenalo, že se budu muset zranit a předstírat vyřazení. Zachytím dlouhou hlaveň laseru, přeruším kabel vedoucí k powerpackům u pasu, nasadím mu páku, vyřadím servomotorický systém jeho zbroje, nebo ještě lépe, pokud má nový Aegis pancíř s podpůrným zařízením na zádech, přetížím chladící subsystém a nechám jej, aby se uvařil. Tohle všechno je práce s fikcí, ale dá se velmi snadno převést do mechanik...
Go fucking Musashi on them.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Conlai: Dík, Mandate Archives: Martial Arts jsou přesně, co jsem potřeboval.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Stars Without Number
Conlai: ♥ach!♥
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stars Without Number
Zkoušel jste to někdo hrát s tou vší sandboxovou přípravou? A jestli jo, tak jak detailní byla?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Stars Without Number
Vyšiel práve aj Terminal Space v1.4, tiež SF napasované na ODnD. Aj keď je to skôr weird science-fantasy (t.j. fantasy s divnou SF technológiou), možno sa tam niečo dobré nájde: http://terminalspace.blogspot.com/2011/ ... s-out.html
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Stars Without Number
nazdar ľudia.. a tí ostatní...
predvčerom sme začali hrať sci-fi kampaň. Svet som ukradol s diaspory, ktorú sme nakoniec nehrali a tak mi stál v šuflíku asi dva roky, inak som väčšinu fluffu a mechaník vykradol zo SWN a nasadil na môj systém.
Neviete kde by sa dali nájsť nejaké doplnky? Nemyslím mandate archives, ale skôr nejaké blogy kde by mohli byť napríklad nové psionické zbrane a podobne
predvčerom sme začali hrať sci-fi kampaň. Svet som ukradol s diaspory, ktorú sme nakoniec nehrali a tak mi stál v šuflíku asi dva roky, inak som väčšinu fluffu a mechaník vykradol zo SWN a nasadil na môj systém.
Neviete kde by sa dali nájsť nejaké doplnky? Nemyslím mandate archives, ale skôr nejaké blogy kde by mohli byť napríklad nové psionické zbrane a podobne
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Stars Without Number
Skoda ze ty doplnkovy pdfka jsou watermarked. Sel bych to Skyward Steel, ale watermarkly pdfka kupovat nebudu.
A rikal jsem vam, ze ten vesmirnej soubojak je epicky spatnej. No, ani ne tak spatnej sam o sobe, ale je to starej dndckovej soubojak, takze clovek muze akorat utocit a doufat v zasah, a ta nahodnost je totalne pekelna. Simuloval jsem jeden souboj ctyrikrat a vysledek byl 1x jak jsem si predstavoval (napinavy, pak dosly torpeda a bylo), 1x totalni antiklimax (nepratele zniceni v jednom kole) a 2x TPK. uff.
EDIT: ikdyz to muze byt tim, ze jsme zimprovizovali pravidla pro pretechovy lode, a ta palebna sila neni zanedbatelna
EDIT2: jo a co se tyka toho odhadu faze. hodne zalezi na tom, jake ma lod motory, a lod muze strilet jenom do fazi do kterych sama muze. Z toho plyne, ze kdyz si poridim lod s motorem 6 a prileti skupinka stihacek ktera mi chce ublizovat, tak ma docela smulu, protoze ja muzu zustat celou dobu v sestce, do fighteru se nevejde motor lepsi nez dvojka, takze nemuzou vejs jak do dvojky (a nejspis do jednicky), takze rozdil fazi je ctyri nebo pet, takze aby s vubec trefili do spravne dimenze, musi hodit pet nebo sest a hodne stesti. Ja mezitim v zasade vim kde budou a udelam z nich sekanou.
Samozrejme ze u pricetnych buildu lodi to nema takovy efekt, ale u lodi s motorem kolem 3 (tj. dimenze 0 az 3) uz to odhadovani hraje roli.
A rikal jsem vam, ze ten vesmirnej soubojak je epicky spatnej. No, ani ne tak spatnej sam o sobe, ale je to starej dndckovej soubojak, takze clovek muze akorat utocit a doufat v zasah, a ta nahodnost je totalne pekelna. Simuloval jsem jeden souboj ctyrikrat a vysledek byl 1x jak jsem si predstavoval (napinavy, pak dosly torpeda a bylo), 1x totalni antiklimax (nepratele zniceni v jednom kole) a 2x TPK. uff.
EDIT: ikdyz to muze byt tim, ze jsme zimprovizovali pravidla pro pretechovy lode, a ta palebna sila neni zanedbatelna
EDIT2: jo a co se tyka toho odhadu faze. hodne zalezi na tom, jake ma lod motory, a lod muze strilet jenom do fazi do kterych sama muze. Z toho plyne, ze kdyz si poridim lod s motorem 6 a prileti skupinka stihacek ktera mi chce ublizovat, tak ma docela smulu, protoze ja muzu zustat celou dobu v sestce, do fighteru se nevejde motor lepsi nez dvojka, takze nemuzou vejs jak do dvojky (a nejspis do jednicky), takze rozdil fazi je ctyri nebo pet, takze aby s vubec trefili do spravne dimenze, musi hodit pet nebo sest a hodne stesti. Ja mezitim v zasade vim kde budou a udelam z nich sekanou.
Samozrejme ze u pricetnych buildu lodi to nema takovy efekt, ale u lodi s motorem kolem 3 (tj. dimenze 0 az 3) uz to odhadovani hraje roli.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Stars Without Number
asi preto sme skoncili na tom ze hrame SVN a systemy sme prekopirovali do ineho systemu, mame takmer rovnake zbrane trochu upravenu psioniku a vlastny subojak
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Stars Without Number
Ono najit RPGcko s dobry space combat systemem neni lehky. Nejvic se mi libil asi Burning Empires, ale ten ma v knizce dve ukazkovy lode, takze si clovek musi vsechno udelat sam.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů