Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6762
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2017, 16:17

Hezká minimalistická hra jsou Maze Rats, ale jsou dost drsné vůči hráčům. Pokud tě neodradí estetika Dungeon Worldu, tak začni u něj.
http://www.drivethrurpg.com/product/197158/Maze-Rats
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

dalajvladan
Příspěvky: 4
Registrován: 15. 1. 2017, 15:16

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od dalajvladan » 15. 1. 2017, 19:26

Oběma díky za doporučení. Na oboje se mrknu. Angličtina problém není, obzvláště v případě těchto minimalistických / jednoduchých pravidel. Doporučení na světy a hotová dobrodružství, bych spíše uvítal v češtině.


Jen bych poprosil vyjasnit, co jste mysleli tímto:
Sosacek píše:funguje dost dramaticky a obtiznosti nejakych hodu proste nema.
Quentin píše:Maze Rats, ale jsou dost drsné vůči hráčům
Díky

captain66
Příspěvky: 198
Registrován: 30. 7. 2009, 14:15

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od captain66 » 15. 1. 2017, 20:08

Shadow of the Demon Lord by taky imo splnoval zadane. Vcelku jednoduchy DnD-like system zalozeny na d20, hromada predpripravenych dobrodruzstvi a zajimavy styl levelovani pomoci karier. Defaultni setting je ponekud drsnejsi (spis hororovy nez fantaskni), ale to by asi nebyl moc velky problem prefluffovat.
Bolt actions speak louder than words.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6762
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Quentin » 15. 1. 2017, 20:15

Maze Rats, ale jsou dost drsné vůči hráčům
Postavy na první úrovni mají jen 4 životy a DANGER ROLLy mají všeobecně malou šanci na úspěch. Celkově to tíhne ke stylu, kde se hráči musí opatrně rozhodovat a na dobrodružstvích všelijak taktizovat, aby se vyhnuli přímým konfrontacím nebo se na ně alespoň pořádně připravili.
(DW) funguje dost dramaticky a obtiznosti nejakych hodu proste nema.
Všechny hody mají stejné obtížnosti a hra se moc nesnaží fungovat jako fyzikální simulátor. Když děláš něco nebezpečného, tak máš pokaždé stejnou šanci na úspěch, liší se jen následky. Neumím to asi pořádně popsat, ale funguje to dobře :) Místo hádek o čísílkách řešíte věci rovnou související s fikcí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

dalajvladan
Příspěvky: 4
Registrován: 15. 1. 2017, 15:16

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od dalajvladan » 16. 1. 2017, 00:29

Tak jsem projel základy toho Dungeon Worldu a plní to mou představu na hodně velké procento :)

Jediný otazník mám u toho, že boj není tak pevně svázaný, jak byla má představa. Popis ukázkové hry se mi líbí, v reálu s nezkušenýma lidma se trochu bojím, jestli bych to "uhlídal" - aby se něco nedělo moc pomalu, nebo moc rychle, aby měl každý prostor na svůj tah atd. Ale to předpokládám, že by se dalo "natrénovat". A pomoct by asi i mohl ten plánek aktuální situace - s tím si to dokážu jakžtakž představit.

A trošku mě teda zarazil tah válečníka - Bend Bars, Lift Gates (When you use pure strength to destroy an inanimate obstacle). To je přesně něco, o co by se podle mě mohl pokusit kdokoliv bez ohledu na class. Jiné jsem zatím moc nestudoval, tak nevím, jestli tam není taky něco podobného...

A chápu správně, že na takové ty různorodé situace (přelézání vysoké zdi, šplh po laně, skok přes propast atd.) se používá tah defy danger?

A už jsem pochopil, co bylo myšleno tím že, nemá obtížnosti hodů. Nebezpečí buď hrozí nebo nehrozí. Neřeší se, jak to nebezpečí je "velké" či jaká je pravděpodobnost, že se daná akce nepovede. To je možná nakonec ale to, co jsem chtěl - umět rychle řešit různé situace :)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od morech11 » 16. 1. 2017, 01:42

ahoj :)

vtipné na tom je to, že všetci sa môžu pokúsiť o všetko, ale vždy to bude mať iné fikčné následky.
pozri napríklad na rangera:
Hunt and Track (Wis)
When you follow a trail of clues left behind by passing creatures...
to predsa neznamená, žeby nikto iný nemohol stopovať zver. znamená to, že nikto iný na to nie je špecializovaný a nezíska napríklad tú informáciu (alebo lepšie: dostane nejakú falošnú a nebude o tom vedieť :>;o) )

takisto každý sa môže pokúsiť vypáčiť dvere do cely, ale hrubou silou to pôjde len ťažko a dal by som si ako GM dobrý pozor, aby sa spustili nejaké negatívne varianty toho, čo môže fighter ovplyvniť.
aspoň by to bolo potom hodne zaujímavé :-)=

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7076
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Laboratoř RNA Praha

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Faskal » 16. 1. 2017, 11:46

Asi jak říká Morech.

U těchto speciálních move (tahů) platí, že ti garantují něco navíc oproti běžným move.

Ten tah u válečníka vypadá následovně:
Bend Bars, Lift Gates

When you use pure strength to destroy an inanimate obstacle, roll+Str. ✴On a 10+, choose 3. ✴On a 7-9 choose 2.
It doesn’t take a very long time
Nothing of value is damaged
It doesn’t make an inordinate amount of noise
You can fix the thing again without a lot of effort

1) To znamená, že už na částečný úspěch se ti povede přesně to, co jsi chtěl a máš kontrolu nad tím, jaké komplikace si vybereš (nevybereš). Chceš to udělat potichu? Umíš to zařídit. Chceš to dát do původního stavu? Umíš to zařídit.

2) Běžné postavy se můžou pokusit o něco podobného pomocí obecného tahu defy danger (na sílu), ale jenom za předpokladu, že je podle fikce jasné, že je něco takového možné. Pokud je neválečník zavřený ve vězení, je jasné, že ty mříže neprorve, protože před ním to už určitě spousta lidí zkoušela. Válečníkovi se ovšem pomocí tohoto tahu otevírá další možnost - on je tak silný, že dokáže udělat i to, co nikdo jiný předtím nedokázal a je schopný se dostat ven.

Trochu to souvisí s tím, jak je nastavený celý systém hry a předávání slova mezi hráčem a vypravěčem. Tok hry je takový, že hráč hraje, spouští svoje "tahy" a když to tah žádá (typicky při neúspěchu), předá slovo vypravěči. Další možnost, jak se vypravěč dostane ke slovu, je, že mu to slovo předáš. Takže když se válečník rozhlédne po vězení a neví co by udělal...

GM si vzpomene na jeden z hlavních principů hry: být fanoušek postav, a podle toho vyhodnotí situaci (mezi další principy patří třeba "naplň život postav dobrodružstvím").
Podívá se do svého seznamu tahů a jedna z věcí je "dej nějakému povolání příležitost zazářit", a připomene třeba válečníkovi, že ty mříže vypadají nepřekonatelně, ale on to nejspíš zvládne. (Stejně tak dobře se může otočit na nějakou z jiných postav.)

V téhle hře platí, že nepřítelem hráčů není vypravěč, ale oni sami, protože to oni si hází kostkami. 8)

...
Pro srovnání, ten obecný tah se vyhodnocuje následovně:

When you act despite an imminent threat or suffer a calamity, say how you deal with it and roll. If you do it…by powering through, roll+Str, ✴On a 10+, you do what you set out to, the threat doesn’t come to bear. ✴On a 7–9, you stumble, hesitate, or flinch: the GM will offer you a worse outcome, hard bargain, or ugly choice.

Takže na 10+ jsi schopný překonat nebezpečí související s tím, že se chceš někam dostat silou, ale nemáš garantovány věci, co má válečník (třeba nejsi schopný zamést za sebou stopy tím, že to poškození následovně opravíš) a na částečném úspěchu ti vybírá komplikace vypravěč, takže nad tím nemáš kontrolu ty sám.

...

Soubojů bych se nebál, jednotlivé výměny probíhají strašně rychle, takže není problém to mezi hráči stříhat a přesouvat spotlight.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od morech11 » 16. 1. 2017, 12:17

Faskal píše: Soubojů bych se nebál, jednotlivé výměny probíhají strašně rychle, takže není problém to mezi hráči stříhat a přesouvat spotlight.
a vôbec rýchlym strihom v tej hre strašne fandím. (hra ich teda nevyžaduje, ale mne sa osvedčili :))

dá sa to vyhnať až ad absurdum, keď sa dostaneš do situácie, že striháš takmer po vetách.

v praxi to potom môže vyzerať aj takto:
fighter sedí v base, cleric stojí pred starostom a oroduje za fightera a thief sa zatiaľ plíži starostovou spálňou a hľadá pergamen, ktorý bude dokazovať <whatever>

k postave fightera: "väzenie je prázdne, nie je tu veľmi čo použiť, ale tie dvere vyzerajú, žeby sa dali vyraziť." "čo robíš?"
(hráča nechávam premýšľať a otáčam sa za clericom)
koktavým hlasom starostu k postave clerica: "A t-t-to si a-ako my-m-myslíte, žžž-ž-že sme t-tu nejaký h-h-hol-h-holubník?! T-t-ten aaa-amul-l-let j-j-je k-kradnutý. A v-vás zz-zatkne-neme za na-p-p-pomáhanie! S-S-STRÁĚ!!!" "čo robíš?"
(otáčam sa na thiefa)
"počuješ, ako koktavý starosta kričí na stráže a po chodbe prehrmeli štyri páry nôh. možno už nemáš dlho na svoju prácičku." "čo robíš?"
(naspäť k fighterovi, spýtavý pohľad)
"urobím to a to" "skvelé, hoď si, čiastočný neúspech, <nazriem do gm moves, nájdem vhodnú variantu>" "čo robíš?"
(otočka na clerica)
"utekám tam a tam" "..." "čo robíš?"

a tak ďalej a tak ďalej.

v skratke čím viac postáv je spolu, tým pomalšie strihy, čím menej sú spolu, tým rýchlejšie strihám. a narozdiel od dračáku ich tu budem aktívne trhať :)

dalajvladan
Příspěvky: 4
Registrován: 15. 1. 2017, 15:16

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od dalajvladan » 16. 1. 2017, 14:05

Skvělé! Moc díky za ujasnění. Rozdíl mezi Bend Bars, Lift Gates a obecným Defy Danger už chápu a dává mi to logiku.

A jak mi popisujete boj a ten aspekt předávání slova, tak si říkám, že bych to mohl zvládnout.

No, tak teď už jen to vyzkoušet v praxi :)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od morech11 » 20. 2. 2017, 11:22

Kolonizacna generacna lod jej Velicenstva kralovny Charlotte I Life Vault 3 vyrazila zo Zeme s ulohou teraformovat planetu podobnu Zemi desiatky svetelnych rokov daleko. Ked vsak po dlhej a narocnej este dorazili k planete, zistili, ze ich predbehla ina lod dosahujuca nadsvetelne rychlosti vyslana o 60 rokov neskor. Z karantennych dovodov uviazli na orbite a osadka na planete s nimi prerusila vsetok kontakt.
O tri generacie neskor po Mierovom prevrate na lodi vsetci ziju pod laskavym dohladom Captain Li.
Alebo je to vsetko inak?
hľadám nejaké pekné príbehové scifi/space operu, ideálne na AW engine, Fate skôr nechcem.
máme niečo také?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6762
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Quentin » 20. 2. 2017, 11:32

http://www.drivethrurpg.com/product/864 ... ee-Edition

Není to skoro vůbec příběhové RPG, ale lze na to vcelku snadno znásilnit :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od PetrH » 20. 2. 2017, 15:49

Alternativne 3:16, SpaceSquad...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 165
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od mal.kin » 19. 7. 2017, 07:55

Ahoj,
nedávno jsem dostal chuť přetvořit počítačovou klasiku Jagged Aliance 2 do papírového provedení. Tedy hledám systém, kde by byly zohledněny nejlépe atributy od hbitosti, mechaniky, výbušnin, síly, trefování, vedení atd. a speciální dovednosti jako plížení, maskování, bojové umění...
Systém, kde by se dalo pracovat s dostřelem zbraní, typem munice, dávkou, automatem...jasně už teď mi to smrdí starým dobrým shadowrunem 2e, který jsem v dávných dobách hrál, ale je to hafo dávno a v současné době mám hlavu zaplácanou leda DrD 2 a experimentoval jsem také s fantasy AGE, ale ani do jednoho systému mi to moc nesedí.
Budu rád za nějaké tipy a doporučení. Obecně mi nedělá problém systém v angličtině, ale raději preferuji češtinu.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3254
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od crowen » 19. 7. 2017, 10:24

Ceske SF RPG hadam ani neexistuje. Skus nejaky SpecOps doplnok pre Gurps, alebo hladaj systemy specialne robene pre SpecOps hranie

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Kelton » 19. 7. 2017, 10:45

Pokud chceš řešit všechny možné detaily co v JA byly, asi chceš nějaký poměrně detailní systém. Souhlasil bych s crowenem že GURPS by mohlo být ono. Systém se vším má asi tisíc knížek a milión skillů, takže je potřeba důsledně vybírat které části použít a které ne. Tebe by mohly zajímat (mimo základu) doplňky jako Modern Firepower, Tactical Shooting, nebo ten výše zmiňovaný SpecOps.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host