Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Pepa » 20. 8. 2015, 12:13

Mě jako první taky napadl Fate, ale tam je ten útěk opravdu takový metaherní. Což opravdu nevím, jestli to je to, co Vzteklina hledá...

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12521
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Pieta » 20. 8. 2015, 14:02

Asi hlavní podmínkou pro to, aby se ve hře mohl používat útěk jako běžná taktika, je udělat to tak, aby s tím obě strany byly jakžtakž spokojené - tj. jedna strana přežila, i když se musela vzdát svého cíle, druhá dosáhla svého cíle a neztratila v boji víc, než musela.

Tohle třeba docela dobře funguje v Legends of the Wulin - tam se teprve na konci boje řeší, jak moc byli bojovníci doopravdy zranění, takže je možné vyhrát a přitom skončit těžce raněný nebo mrtvý. Takže skoro nikdo nechce protahovat boj déle, než je nutné, a jakmile je jasné, že některá strana má navrch, je v zájmu slabšího ustoupit a v zájmu silnějšího to přijmout. Útěky jsou celkem běžné.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od York » 20. 8. 2015, 14:25

Pieta píše:Asi hlavní podmínkou pro to, aby se ve hře mohl používat útěk jako běžná taktika, je udělat to tak, aby s tím obě strany byly jakžtakž spokojené - tj. jedna strana přežila, i když se musela vzdát svého cíle, druhá dosáhla svého cíle a neztratila v boji víc, než musela.
Mně by to přišlo strašně umělé. Zdrhat by se imho mělo, protože jde o život a úspěšné zdrhnutí tudíž prakticky vždycky bude znamenat, že protivník nedosáhnul toho, čeho dosáhnout chtěl (chtěl mě sejmout, že).

Imho je to spíš o tom, jak je nastavené hráčské vnímání settingu a jak reálný je úspěšný útěk v herním systému. V typickém DnDčku a podobných hrách hrdinové z boje nezdrhají hlavně proto, že s tím nikdo nepočítá. V tom světě je běžné, že se někdo v boji dostane na pokraji smrti a za pár minut je zase zcela bez škrábnutí. Kromě toho jsou tam magické ressurecty. A hráči nad tím pravděpodobně ani nepřemýšlí, protože se implicitně předpokládá, že GM bude před hráže předkládat encountery se sportovně vyladěnou obtížností.

V survival hře naopak bude přežívání naprosto zásadním prvkem a kdo z nevýhodné situace neuteče, moc si nezahraje, protože bude mrtvý.

Dost asi taky záleží na "rychlosti umírání". Když postavy umřou na jednu až dvě rány, tak to moc prostoru na utíkání z boje nedává.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12521
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Pieta » 20. 8. 2015, 14:44

York píše:Mně by to přišlo strašně umělé. Zdrhat by se imho mělo, protože jde o život a úspěšné zdrhnutí tudíž prakticky vždycky bude znamenat, že protivník nedosáhnul toho, čeho dosáhnout chtěl (chtěl mě sejmout, že).
On je nesmysl už to, že by většina bojů měla být na život a na smrt. Pokud ti opravdu nejde o to druhou stranu zlikvidovat (a pokud ano, pak boj není vhodně zvolený prostředek a hodí se spíš vražda), tak můžeš spousty cílů dosáhnout bez toho, abys ze všech udělal mrtvoly.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 707
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od fenikso » 20. 8. 2015, 19:02

A jinak je tu samozřejmě Apocalypse World a jeden move:

Fuck this shit: name your escape route and roll+hard. On a 10+, sweet, you’re gone.
On a 7–9, you can go or stay, but if you go it costs you: leave something behind, or take
something with you, the MC will tell you what. On a miss, you’re caught vulnerable, half
in and half out.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od vzteklina » 20. 8. 2015, 19:23

Dík moc za odpovědi!
Abych to teda zpřesnil, když někteří trochu tápou na co se ptám.
Hledám konkrétní příklady her, kde se z boje častěji utíká, nebo se vzdává, než aby došlo k anihilaci jedné ze stran. Tečka.
Když se někdo rozpovídá o tom jak to ty hry dělají, že se to takhle děje, budu jen rád. Kdyby tím důvodem byla hráčská domluva nebo setting, budiž. Ale rád bych, aby takové příklady byly skutečně z reálné zkušenosti, ne jen teorie.
Pokud neznáte něco co odpovídá té podmínce (utíká se častěji, než se chcípá) tak třeba zkuste zmínit hru, která tomu byla nejblíže.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15370
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Jerson » 20. 8. 2015, 20:36

V CPH z moderního světa utíkaly postavy z boje ve dvou případech ze tří. Na začátku hry připadalo na čtyři výstřely pět odhozených zbraní.
Později se vzdávali nepřátelé, nebo alespoň v pro ně nevýhodné situaci zkoušeli vyjednávat. Boj do posledního dechu byl obvykle špatně proveditelný, protože zranění bylo přímo úměrné postihům, takže hodně zraněná postava prakticky nemohla dost účinně bojovat.

Ortwin
Příspěvky: 3
Registrován: 1. 8. 2011, 13:34

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Ortwin » 5. 9. 2015, 23:57

Ahoj, je tu někdo, kdo hrál jak Fate Core tak Solar System (the Shadow of Yesterday)? Rozhoduji se mezi těmito dvěma systémy a zajímalo by mě zhodnocení/srovnání od někoho, kdo s nimi má praktickou zkušenost. Díky.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Conlai » 8. 9. 2015, 16:13

Ortwin: Ahoj. Oba systémy jsou "univerzální" a vyžadují určitou vstupní investici spojenou s tvorbou nejen postav, ale (pokud to na sebe nevezme vypravěč) také světa a samotných elementů postav (aspekty a dovednosti ve Fate, dovednosti a rysy v Solar System).

Oba systémy umožňují řešit konflikty na různých úrovních detailu - jediným hodem kostek nebo rozložením na jednotlivé útoky, obrany, manévry atd.

Osobně bych řekl, že Fate je abstraktnější - fate points a aspekty dávají hráčům více pravomocí než klíče a rysy, ovšem za cenu dodatečné "vrstvy" přemýšlení. Solar System mi také přijde trochu hůře čitelný - Touvinen píše obšas dost zvláštní angličtinou a má trochu ujeté myšlenkové pochody. Rysy se také náročněji tvoří než aspekty, mají pevnější strukturu. :think:

Jo a na Solar nepotřebuješ speciální kostky.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2603
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od ShadoWWW » 8. 9. 2015, 16:21

Jo a na Solar nepotřebuješ speciální kostky.
Ve Fate si také vystačíš s obyčejnými šestistěnkami, když chceš.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5762
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Alef0 » 8. 9. 2015, 19:31

Išiel by som do Fate-u. S Fateom ti poradia ľudia, Solar nemá dnes už tak veľa priaznivcov (ak nechceš prehliadať staré fóra). Oba majú preklady: Solar slovenský komplet, Fate český v Rozcestí. Plnia rovnakú úlohu, oba chcú zacvičiť, Solar má možno očividnejšie elementy (napr. kľúče), ale zase je na druhej strane podivnejší v mechanikách i svete.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2603
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od ShadoWWW » 8. 9. 2015, 20:49

Je přeložený Fate Core i FAE.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5762
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od Alef0 » 8. 9. 2015, 21:16

O to lepší dôvod ísť do Fateu, navyše Fate je v češtine.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

JJ
Příspěvky: 8
Registrován: 13. 10. 2015, 08:46

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od JJ » 15. 10. 2015, 17:50

Ahoj,
chtěl bych poradit rpg systém (jestli existuje), který:
* nemá povolání, ale dovednosti
* pokud možno fantasy, ale klidně pište i jiné
* je realistický (v rozumné míře)
* není až moc jednoduchý, takové to vytváření postavy za hry, to ne

Z toho, co by mohlo odpovídat, tak znám jen Shadowrun a GURPS (a teď se dívám na Dakaru tady na fóru). Shadowrun mi přijde super, ale radši bych fantasy. GURPS jsem nikdy nehrál, tak nevím, jak to celé herně funguje. Asi je obdobných her více, tak můžete poradit?
Díky

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.

Příspěvek od York » 15. 10. 2015, 17:58

JJ píše:teď se dívám na Dakaru tady na fóru
To dobře děláš. Že ti bude vyhovovat ti nezaručím, ale tvoje požadavky beze zbytku splňuje (alespoň doufám ;-)). Kdybys měl nějaké dotazy, jsem k dispozici.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host