Doporučení RPG her
Doporučení RPG her
Tohle téma je tu pro ty z vás, kteří si chtějí nechat doporučit nějaké RPG. Pokud hledáte hru, ptejte se tady. Čím podrobněji vylíčíte, co vás zajímá, tím větší šance, že vám někdo něco doporučí.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom
Geniálne povedané, ešte aj ilustrujúce technický prístup k RPG-čkám.Peekay píše:Ja osobne to najhorsie vidim v socialnych konfliktoch (pretoze tam su akcie a ich zelane efekty dost... ezotericke).
Samozrejme s tým nesúhlasím, ale ako skratka je to dobré.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom
Tak už jsem si to zahrál, a musím uznat... Měl jsem pravdu. (:Pieta píše:Anima Prime je "kecáš, za to získáváš kostky, ty hodíš, podle výsledků je rozházíš do dvou dalších poolů kostek; za jedny aktivuješ schopnosti, druhými útočíš; navíc máš třetí pool, který pokud je prázdný, nemůžeš kecat; navíc v kole, kdy kecáš, neútočíš, a v kole, kdy útočíš, nekecáš".
Oprava: V kole, kdy kecáš, kecáš před házením, v kole, kdy útočíš, kecáš po házení.
Je to hodně zábavné. Je to dost jednoduché, i když ne úplně intuitivní, a je tam řada schopností, mezi kterými se ne úplně jednoduše vybírá a které si člověk při tvorbě postavy musí někam přepsat, ale hra samotná už pěkně odsejpá.
Ale nemyslím, že bych boje označil za taktické, začínající postavy mají spíš každá jednu nebo dvě taktiky, které jí fungují, a do těch se nějak musí vejít.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom
no nakoniec som zvolil zlahka upraveny Mouse Guard, keby to niekoho zaujimalo. ale musim otestovat ako sa to chova v praxi..
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Napadá mě BW. Nedávno jsme se o tom u nás bavili a možná by to celkem snadno šlo udělat v DrdII.Bajo píše:Hledám:
systém ve ktrém vývoj postavy odráží vzniklou fikci a nebo (/a zároveň) uskutečnění určité fikce pro vývoj postavy vyžaduje.
Případně v kombinaci ne jen na vlastnosti a schopnosti, ale i na kariéry, prestižní povolání, nedostupné chopnosti, apod...
zn.: Něco mezi BE a WFRP.
Existuje něco takového?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Je BW me taky napadlo, ale do prikladu jsem zvolil BE, protoze se vaze na setting a tedy je z toho fikcniho hlediska alespon v nekterch ohledech trochu konkretnejsi (cti: ne uplne vsechno musi vymyslet vypravec ). Každopadně pro fantasy bych samozřejmě BW volil jako alternativu pro BE.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
hlásím se, že ne úplně chápu co píšeš v prvním příspěvku. mohl bys mi zkonkretizovat co znamená spojení "vývoj postavy odráží vzniklou fikci"?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
postava se zlepsuje v elementarni magii. ve fikci je vysvetleno proc a jak (napr. stala se clenem nejakeho radu a experimentuje s timto oborem)..
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Jonka: Když strávíš celý session vyjednáváním, tak nedostaneš obecný lvl (tzn +1 do meče, +5hp, +1 do všech skillů), ale zvedne se ti jen to vyjednávání. Basically burning wheel.
Zároveň, pokud se chceš naučit něco, na co sám nestačíš (válečník se rozhodne, že začne kouzlit), tak musíš jít a najít někoho, kdo tě to naučí.
Zároveň, pokud se chceš naučit něco, na co sám nestačíš (válečník se rozhodne, že začne kouzlit), tak musíš jít a najít někoho, kdo tě to naučí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Bajo: Hledáme asi oba něco hodně podobného =).
Obecně se snažím přijít na něco kloudného, kde je systém s fikcí hodně provázaný co do rozvoje postavy. Kariéry či životní stezky se mě osobně líbí moc, stejně tak třebas idea zlepšování dovedností v BW atp...
Obecně se snažím přijít na něco kloudného, kde je systém s fikcí hodně provázaný co do rozvoje postavy. Kariéry či životní stezky se mě osobně líbí moc, stejně tak třebas idea zlepšování dovedností v BW atp...
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Muzes pouzit libovolnej FATE (existuje fantasy FATE3 varianta s dost adnd feelingem) a ten constraint fikce -> mechaniky si delat sam, kdyz se pokazdy hrace zeptas "a jak to?".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Abysme si rozumeli. Ze fikce jde delat ruznymi vhodnymi otazkami a vlastni kreativitou, ale to neni to co momentalne hledam. Jde mi o system ktery to ma nejak opravdu konkretne podchycene, at uz metasystemem, nebo provazanim se systemem, nebo cokoliv jineho co nejak funguje.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)
Mam pocit, ze takym systemom je Pendragon.
Postava je popisana pomocou:
Vlastnosti
Povahovych crt (traits) - stedrost / lakomstvo, odvaha / zbabelost
Vasni (passions) - nenavist k sasom
Dovednosti (skills) - plavanie, boj s mecom
Postava pocas hry zbiera "kvacky" k dovednostiam, vasnam a crtam. Na konci herneho roka sa na zaklade kvacok vyhodnocuje ci jednotlive charakteristiky postave stupli.
- Dovednosti dostavaju kvacky za velmi uspesne vykonanie cinnosti (kriticky uspech).
- Povahove crty dostavaju kvacky za to, ak sa postava vyrazne sprava urcitym sposobom. Vyrazne vysoka crta zaroven do urcitej miery omedzuje ako sa mozes spravat. Kazda crta je zviazana so svojim opakom a ich sucet je 20. Ak jedna z nich stupne, druha klesne.
- Vasne dostavaju kvacky ak ich uspesne vnesies do hry (za urcitych okolnosti mozes invokovat vasen => hod rozhoduje ci bolo vyvolanie vasne uspesne alebo nie) a klesaju, ak neuspesne.
Zhrnutie:
* Ak postava vela bojuje s mecom, bude jej rast skill na boj s mecom.
* Ak sa postava sprava lakomo, tak jej bude rast lakomstvo a klesat stedrost.
* Cim vyssie bude mat lakomstvo, tym vacsia je sanca ze sa zachova lakomo aj ked nechce.
* Cim castejsie bude spoliehat na svoje vasne, tym viac sa budu menit.
Postava je popisana pomocou:
Vlastnosti
Povahovych crt (traits) - stedrost / lakomstvo, odvaha / zbabelost
Vasni (passions) - nenavist k sasom
Dovednosti (skills) - plavanie, boj s mecom
Postava pocas hry zbiera "kvacky" k dovednostiam, vasnam a crtam. Na konci herneho roka sa na zaklade kvacok vyhodnocuje ci jednotlive charakteristiky postave stupli.
- Dovednosti dostavaju kvacky za velmi uspesne vykonanie cinnosti (kriticky uspech).
- Povahove crty dostavaju kvacky za to, ak sa postava vyrazne sprava urcitym sposobom. Vyrazne vysoka crta zaroven do urcitej miery omedzuje ako sa mozes spravat. Kazda crta je zviazana so svojim opakom a ich sucet je 20. Ak jedna z nich stupne, druha klesne.
- Vasne dostavaju kvacky ak ich uspesne vnesies do hry (za urcitych okolnosti mozes invokovat vasen => hod rozhoduje ci bolo vyvolanie vasne uspesne alebo nie) a klesaju, ak neuspesne.
Zhrnutie:
* Ak postava vela bojuje s mecom, bude jej rast skill na boj s mecom.
* Ak sa postava sprava lakomo, tak jej bude rast lakomstvo a klesat stedrost.
* Cim vyssie bude mat lakomstvo, tym vacsia je sanca ze sa zachova lakomo aj ked nechce.
* Cim castejsie bude spoliehat na svoje vasne, tym viac sa budu menit.
DRD2
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
RPG na Cesty
Existuje nejake RPG nebo Larp, co k nemu nejsou potreba kostky ani tuzky ani deniky a da se hrat treba pri turistickem vyslapu na kopec?
Re: RPG na Cesty
Barón Prášil. Chce síce žetóny / mince / kamienky, ale tie môžete držať v ruke.
Povedzte nám, Barón, ako ste presťahovali Sněžku z Poľska do Čiech.
Povedzte nám, Barón, ako ste presťahovali Sněžku z Poľska do Čiech.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: RPG na Cesty
Samozrejme ze Sherpa
What is it? It's an RPG that you can play outside - even while hiking. It uses a digital watch with a stopwatch feature as a randomizer and a character sheet fits on the back of a business card. Hence, you don't have to deal with full-size character sheets or dice while on a hike - just tell the story, which is fortunately easy to do while hiking. Oh, you don't have to hike - you can laze around the beach if you'd rather.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů