Doporučení RPG her
Doporučení RPG her
Tohle téma je tu pro ty z vás, kteří si chtějí nechat doporučit nějaké RPG. Pokud hledáte hru, ptejte se tady. Čím podrobněji vylíčíte, co vás zajímá, tím větší šance, že vám někdo něco doporučí.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Re: Doporučení RPG her
ShadoWWW Dík to je super. Už se na to chystám to přečíst.. .
Ještě bych se zeptal jaký je rozdíl z pohledu toho co zde sleduji (jak jsme naznačil víše) mezi D&D 3.5 a D&D 4? Myslím v těchto herních mechanismech. Mám pocit že 4 se moc nehrála? Kvůli náročnosti? nebo se pletu?
nejprve jsme si myslel že to je časem kdy se vydali ale pak jsme koukal na datumy vydání a v čase to nebude
Roky vydání dle wiki:
2003 (D&D 3.5 edice)
2008 (D&D 4. edice)
2014 (D&D 5. edice)
Zdraví Jaroslav
Ještě bych se zeptal jaký je rozdíl z pohledu toho co zde sleduji (jak jsme naznačil víše) mezi D&D 3.5 a D&D 4? Myslím v těchto herních mechanismech. Mám pocit že 4 se moc nehrála? Kvůli náročnosti? nebo se pletu?
nejprve jsme si myslel že to je časem kdy se vydali ale pak jsme koukal na datumy vydání a v čase to nebude
Roky vydání dle wiki:
2003 (D&D 3.5 edice)
2008 (D&D 4. edice)
2014 (D&D 5. edice)
Zdraví Jaroslav
Re: Doporučení RPG her
DnD 3.5e je více crunchy systém, ale ve výsledku dost podobná 5e. Máš tam víc možností, povolání, subclass, featů, kombinací atd.
DnD 4e se těžce inspirovala počítačovými hrami, obzvlášť MMOčky. Povolání tam mají role (striker, defender, support, ...) a schopnosti s prakticky pc cooldownem. Máš tam at-will schopnosti > můžeš používat furt. Encounter > jednou za souboj a Daily > jednou za long rest. Hodně to těží z čtverečkových map, figurek a jejich pozice na mapě. Non-combat věcem se pravidla moc nevěnují (ale líbil se mi systém skill encounterů, ten čas od času používám dodnes )
DnD 4e se těžce inspirovala počítačovými hrami, obzvlášť MMOčky. Povolání tam mají role (striker, defender, support, ...) a schopnosti s prakticky pc cooldownem. Máš tam at-will schopnosti > můžeš používat furt. Encounter > jednou za souboj a Daily > jednou za long rest. Hodně to těží z čtverečkových map, figurek a jejich pozice na mapě. Non-combat věcem se pravidla moc nevěnují (ale líbil se mi systém skill encounterů, ten čas od času používám dodnes )
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: Doporučení RPG her
Ahoj dík za odpověď, doteď jsem měl pocit, že DnD e5 je dost inspirovaná PC hrami ( složitost zemřít, mega utoky, jednoduché klik a střílím.. střílí každý - cantrips ) ale pokud je to v e4 ještě více změřeno na PC hry tak to mě mírně moc nenatchne... uvidíme už jsem si stáhl pravidla a projdu to snad za víkend aspoň základ.Kin píše: ↑12. 2. 2021, 09:16 DnD 3.5e je více crunchy systém, ale ve výsledku dost podobná 5e. Máš tam víc možností, povolání, subclass, featů, kombinací atd.
DnD 4e se těžce inspirovala počítačovými hrami, obzvlášť MMOčky. Povolání tam mají role (striker, defender, support, ...) a schopnosti s prakticky pc cooldownem. Máš tam at-will schopnosti > můžeš používat furt. Encounter > jednou za souboj a Daily > jednou za long rest. Hodně to těží z čtverečkových map, figurek a jejich pozice na mapě. Non-combat věcem se pravidla moc nevěnují (ale líbil se mi systém skill encounterů, ten čas od času používám dodnes )
Mimochodem: Systém encounterů - myslíš jak generovat nepřítele? nebo kde tuto zajímavou část najdu? Ale možná na to narazím
Re: Doporučení RPG her
Já nechci rýpat, ale to, co označuješ jako "inspiraci počítačovými hrami" mi jako inspirace počítačovými hrami rozhodně nepřipadá.
Složitost zemřít je u RPG, kde má postava takové věci, jako pouta, zápletky a zájmy, mnohem podstatněší, než u počítačovky, kde spíše projdeš nějakou výzvu znovu, nebo nahraješ uloženou pozici (ale moc computerovky nehraju, možná jim křivdím).
Jednoduchost je u RPG, kdy všechno dělají lidé, a ne počítač, taky ještě důležitější. A co se týče Cantripů, ty jsou tam čistě protože když někdo chce hrát kouzelníka, tak je dost na houby, když se nemůže efektivně zapojit, protože šetří manu/došla mu mana.
Složitost zemřít je u RPG, kde má postava takové věci, jako pouta, zápletky a zájmy, mnohem podstatněší, než u počítačovky, kde spíše projdeš nějakou výzvu znovu, nebo nahraješ uloženou pozici (ale moc computerovky nehraju, možná jim křivdím).
Jednoduchost je u RPG, kdy všechno dělají lidé, a ne počítač, taky ještě důležitější. A co se týče Cantripů, ty jsou tam čistě protože když někdo chce hrát kouzelníka, tak je dost na houby, když se nemůže efektivně zapojit, protože šetří manu/došla mu mana.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15078
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučení RPG her
Tradice je, že o každé edici D&D někdo říká, že je moc inspirovaná počítačovýma hrama. (-: Liší se jen, jaká hra to je. U trojky to bylo Diablo, u čtyřky MMOčka, u AD&D to taky historici dohledali, akorát už nevím, co za hru to tehdy bylo.
A vůbec to s tou hrovostí není tak žhavé. Schopnosti jsou prostě použitelné pořád, nebo jednou, než si trochu odpočineš, nebo jednou, než se pořádně vyspíš. Která počítačová hra to takhle má? (:
V MMO se tomu říká dps, tank, healer atd. Role ve 4e jsou aspoň částečně převzané ze sportu - striker a defender (a celý koncept markování, mimochodem) jsou tuším z fotbalu.
A vůbec to s tou hrovostí není tak žhavé. Schopnosti jsou prostě použitelné pořád, nebo jednou, než si trochu odpočineš, nebo jednou, než se pořádně vyspíš. Která počítačová hra to takhle má? (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Doporučení RPG her
Hrála jsem to jen asi 3x, a co si vybavuju, tak to sice bylo poněkud odtržené od fikce, ale mělo to ten správný šermířský feeling. Takže to sice bylo odtržené od té konkrétní naší kampaňové fikce, ale naopak to dokázalo velmi dobře evokovat obecný feeling fantasy světa a soubojů, což zase ty taktické souboje v DnD moc neumí.MarkyParky píše: ↑11. 2. 2021, 21:03 Sparkle:
Mouseguardí minihra mi přišla vždycky hrozně meta a odtržená od fikce.
Vam se někdy podařil ji hrát svazanou s fikcí a nemít WTF? Jestli víš jak, prozraď, mě to hrozně láká, ale nikdy jsem tomu neprošel na kloub.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Doporučení RPG her
Ahoj trochu off topic:
Já chapu proč jsou tam canttripy, a je to dobrjej nápad. ale za mě hrával jsem hodně kouzleníky právě v DrD1.1/1.2/1.5/1.6 a to že jsme neměl manu a nebo ji šetřil mi asi trochu vadilo, ale ne takže bych to chtěl nějak nahradit. Prostě nemužeš mastit kouzil pořát protože smahneš během sekundy něco co válečník umlátí za 5-10 kol (a nebo něco jeho). Vím že moderní je, aby jsi mohl něco dělat teda kouzlit, ale asi jsem spíše typ podobný kouzelníkům vycházející z učňů Gandalfa, kdy kouzlím s rozmyslem a nevymlaskám všechno hned, na vyšších úrovních ještě více na pohodu. Ale chápu každej si chce zamlátit a tak je dobře, že to je v D&D tak udělaný. Mě osobně to nikdy nevadilo, házel jsem dýky, v 1.2, 1.5 oštěpy atd... prostě pomáhal jak to šlo
Měl jsem moc, ale tu musel vhodně použít... Ale jak jsme psal moderní je něco jiného .
Naposledy upravil(a) Jaroslav dne 12. 2. 2021, 14:23, celkem upraveno 2 x.
Re: Doporučení RPG her
@Aegnor: ok děkuji za objasnění, asi to tam pak najdu a pouvažuji nad tím... jak by se to dalo použít ono totiž záleží na partě, osobně radějiházím méně, ale znám partu co se v tom vyžívá "aby si mohli s popisem tohojak to dlěají hodit vidí v tomtu míru náhody a a ne rozhodnutí vypravěče"
Re: Doporučení RPG her
Brutálně off topic, ale systém jsi chtěl poradit ty, tak to snad nevadí:
Gandalfem myslíš toho týpka, co měl 2. nejlepší zbraň v partě a určitě se ji nebál používat (a ve filmu ještě víc než v knize)? Toho v dračáku taky nešlo udělat, protože limity zbraní a zbrojí.
Když srovnám třeba DnD 5E se Zapovězenými zeměmi (které bohužel asi neznáš, nebo jsi je alespoň nezmínil), tak tam vidím dva dost rozdílné přístupy:
V DnD jedeš primárně na schopnosti svého povolání, existuje sice univerzální základ, ale ten je určen primárně povoláním (a taky zázemím a rasou, ale rozumíme si).
V ZZ jedeš hlavně na nějakém obecném základu, který povolání trochu upraví, a přidá k tomu hodně limitovaný bonus.
Oboje má něco do sebe. DnD šlo tou cestou, že kouzelník je kouzelník, tak má kouzlit, a proto triky potřebuje. ZZ šlo tou cestou, že kouzelnictví je bonus k těm obvyklým věcem, a tak tě v nich moc neomezují.
A oba tyhle přístupy jsou moderní.
Gandalfem myslíš toho týpka, co měl 2. nejlepší zbraň v partě a určitě se ji nebál používat (a ve filmu ještě víc než v knize)? Toho v dračáku taky nešlo udělat, protože limity zbraní a zbrojí.
Když srovnám třeba DnD 5E se Zapovězenými zeměmi (které bohužel asi neznáš, nebo jsi je alespoň nezmínil), tak tam vidím dva dost rozdílné přístupy:
V DnD jedeš primárně na schopnosti svého povolání, existuje sice univerzální základ, ale ten je určen primárně povoláním (a taky zázemím a rasou, ale rozumíme si).
V ZZ jedeš hlavně na nějakém obecném základu, který povolání trochu upraví, a přidá k tomu hodně limitovaný bonus.
Oboje má něco do sebe. DnD šlo tou cestou, že kouzelník je kouzelník, tak má kouzlit, a proto triky potřebuje. ZZ šlo tou cestou, že kouzelnictví je bonus k těm obvyklým věcem, a tak tě v nich moc neomezují.
A oba tyhle přístupy jsou moderní.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Doporučení RPG her
Ahoj rád bych tuto diskuzi dál rozvíjel a tak poprosím Markuse a nebo moderátora foum, zda to muežem dát co jiného vláka ať to tu nesmrtí. Nechtěl bych to tu zaneřádit . Sem asi patří obecné dotazy a jsme viníkem...Log 1=0 píše: ↑12. 2. 2021, 15:55 Brutálně off topic, ale systém jsi chtěl poradit ty, tak to snad nevadí:
Gandalfem myslíš toho týpka, co měl 2. nejlepší zbraň v partě a určitě se ji nebál používat (a ve filmu ještě víc než v knize)? Toho v dračáku taky nešlo udělat, protože limity zbraní a zbrojí.
Když srovnám třeba DnD 5E se Zapovězenými zeměmi (které bohužel asi neznáš, nebo jsi je alespoň nezmínil), tak tam vidím dva dost rozdílné přístupy:
V DnD jedeš primárně na schopnosti svého povolání, existuje sice univerzální základ, ale ten je určen primárně povoláním (a taky zázemím a rasou, ale rozumíme si).
V ZZ jedeš hlavně na nějakém obecném základu, který povolání trochu upraví, a přidá k tomu hodně limitovaný bonus.
Oboje má něco do sebe. DnD šlo tou cestou, že kouzelník je kouzelník, tak má kouzlit, a proto triky potřebuje. ZZ šlo tou cestou, že kouzelnictví je bonus k těm obvyklým věcem, a tak tě v nich moc neomezují.
A oba tyhle přístupy jsou moderní.
Log 1 = 0 : děkuji neměl jsem žádnou vítku k tomu co jsi mi doporučil. Za to děkuji.
A ano Gandalfa jsme myslel toho co měl asi až v 1/4 příběhu jendu zbraň která byl hodně mocná. a již na začátku byl někde na hodně vyzoké úrovni. Tomu co by nešlo v DRD udělatnerozumím neboť meč byl artefakt tak ten muže defakto skotro cokoliv a DrD v tomto nebyl zase až tak dobrej
ZZ právě čtu, zajímavý model, část s emi ho líbí ale část ne, moc si tam neumím predstavit dlouhodobý vývoj postavy, ale ještě jsem nedočet... tak nebudu soudit
jj souhlasím obě hry (DnD a ZZ) jsou hratelné a zajímavé.
No a ke kouzelníkovy tak toho asi každý vidíme jinak. Ten z DnD mi přijde jak z PC hry chrlička blesků i když těch silnějších moc neudělá, ale kouzlí pořád (a kouzlí tam dost povolání). Mě to nepřipadá zábavný, ale jsem asi více zaměřen na to hospodaření se zdroji a mít radost z toho že se mi něco povedlo dobře promyslet než abych chrlil neustále nějaké útoky. Je to, ale přístupem k věci a uplně respektuji pokud to někdo má jinak a baví ho to. Mě to prostě moc nebaví (prostě pocit).
U ZZ mi přijde že to je v magii omezena už moc..... a tak vlastně moc kouzlit nemohu. Rad bych si ZZ zahrál jako hráč... abych viděl právě toho kouzelníka co vlastně během celého dobrodružství může dělat... Ale jak dočtu asi budu chytřejší
Zdraví Jaroslav
Re: Doporučení RPG her
Fakt zkus ještě Pathfinder
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 18. 2. 2021, 14:22
Re: Doporučení RPG her
Ahojte,
Vedeli by ste mi odporučiť nejaké jednorazové rolové hry, ktoré by sme vedeli hrať s partiou cez videocall?
Doteraz sme hrali len takú alternatívu k mestečku Palermo, kde hrali všetci hráči až do konca, ale nemám problém s tým, ak by tam bola jedna osoba rozprávač.
Pravidlá by mali byť jednoduché a ľahko vysvetliteľné. Mali by obsahovať nejakú zaujímavú mechaniku, ale nie príliš zložitú. Hra, by mala trvať tak max 3 hodinky, ale môže byť aj na pokračovanie, ak by to malo charakter seriálu, a každé je do sedenie by bolo riadne ukončené bez nutnosti pokračovať.
Ďakujem za tipy
Vedeli by ste mi odporučiť nejaké jednorazové rolové hry, ktoré by sme vedeli hrať s partiou cez videocall?
Doteraz sme hrali len takú alternatívu k mestečku Palermo, kde hrali všetci hráči až do konca, ale nemám problém s tým, ak by tam bola jedna osoba rozprávač.
Pravidlá by mali byť jednoduché a ľahko vysvetliteľné. Mali by obsahovať nejakú zaujímavú mechaniku, ale nie príliš zložitú. Hra, by mala trvať tak max 3 hodinky, ale môže byť aj na pokračovanie, ak by to malo charakter seriálu, a každé je do sedenie by bolo riadne ukončené bez nutnosti pokračovať.
Ďakujem za tipy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů