Doporučení RPG her
Doporučení RPG her
Tohle téma je tu pro ty z vás, kteří si chtějí nechat doporučit nějaké RPG. Pokud hledáte hru, ptejte se tady. Čím podrobněji vylíčíte, co vás zajímá, tím větší šance, že vám někdo něco doporučí.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.
Burning Wheel umi +- vsechno z toho, co chces. Ale rozhodne to neni jednoducha hra.
Na druhou stranu, jednoduchou hru ktera umi to vsechno co jsi tam napsal bude asi obtizne najit.
Na druhou stranu, jednoduchou hru ktera umi to vsechno co jsi tam napsal bude asi obtizne najit.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.
Možná na to tady bylo už nějaké téma, ale dám to sem.
Takže hledám OSR hru, která by...
-měla být zdarma v pdf
-měla být obsáhlá, co se možností týče (bestiář, světlonoši, batohnoši,...)
-měla mít dost možností povolání
-měla by mít nějakou tu podporu (taky zdarma, myslím tím nějaké dungy)
Které OSR tohle splňuje a je podle vás nejlepší?
Takže hledám OSR hru, která by...
-měla být zdarma v pdf
-měla být obsáhlá, co se možností týče (bestiář, světlonoši, batohnoši,...)
-měla mít dost možností povolání
-měla by mít nějakou tu podporu (taky zdarma, myslím tím nějaké dungy)
Které OSR tohle splňuje a je podle vás nejlepší?
Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.
Mně jako nejlepší OSR s nevíce možnostmi přijde Dungeon World Classics. Ten ale není zadarmo... Kdyby mi šlo jen o to zahrát si nějaké old-school dobrodružství s old-school atmosférou a pravidly zdarma, tak vezmu nějaké staré dobrodružství (Keep on Borderlands nebo něco z Yawning Portalu) a zahrál to buď ve World of Dungeons, nebo jen s Basic Rules DnD 5E.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Doporučení RPG her. Hledáte systém? Ptejte se.
Dost dobrá OSR hra zdarma je Low Fantasy Gaming A má i tu podporu, jedno dobrodtužství stojí jeden dolar. Víc informací tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 78#p508287Paul píše: ↑13. 3. 2018, 15:37 Možná na to tady bylo už nějaké téma, ale dám to sem.
Takže hledám OSR hru, která by...
-měla být zdarma v pdf
-měla být obsáhlá, co se možností týče (bestiář, světlonoši, batohnoši,...)
-měla mít dost možností povolání
-měla by mít nějakou tu podporu (taky zdarma, myslím tím nějaké dungy)
Které OSR tohle splňuje a je podle vás nejlepší?
Další super OSR zadara je Fantastic Heroes & Witchery Víc informací tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 78#p451812
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
RPG na cesty
Už nějakou dobu pátrám po rpgčkách, co by se daly v momentě, kdy se vyskytne nuda, vytáhnout z batohu a hrát. Docela dost tomu odpovídá formát micro a nano rpg a různé soutěže "one page", "200 words" a tak podobně, ale v podstatě mi nejde nutně o to, aby se pravidla vlezla do kapsy kompletně, stačí, aby se tam vešlo vše potřebné ke hře.
Několik požadavků, které u toho vidím (v podstatě je to blízké one-shotům na con, jen přísnější):
- Tvorba postavy nesmí zabrat dlouho
- Musí to být hratelné i v polních podmínkách (ve vlaku, v autě, úplně nejlíp i za chůze)
- Nesmí to být příliš dlouhé (nemusí to být na 20 minut, ale 6 hodin je asi celkem nesmysl)
- Nesmí to být příliš náročné, a to hlavně pro GMa
Dvě inb4:
Jasně, free impro, ale v tom případě prosím poraďte nějaké tipy, jak si co nejrychleji vycucat z prstu hru, a jak si u toho co nejvíc ulehčit práci, protože tohle by měla být pořád i pro GMa spíš oddechová zábava na vyplnění volného času.
A jasně, tohle teoreticky splňuje i dobře připravenej one-shot Burning Wheelu - nejde mi momentálně o to, v čem všem by to šlo, ale jestli s tím máte nějaké zkušenosti, doporučení - jestli už jste třeba zkoušeli některá ta micro-rpg, případně jestli máte nějaké one-shoty, které by se k tomuhle daly použít.
Druhá otázka by taky mohla být, jestli máte nějaké tipy, jak se zbavit kostky, která by třeba při hraní za chůze byla dost naprd. Buď nějaké jiné způsoby generování výsledků, nebo rovnou hry, co to nepotřebují. (Momentálně mám balíček karet, a prostě je pokaždé zamíchám. Což je funkční, ale třeba máte nějakou zajímavou alternativu).
Ona ta nabídka popravdě není vůbec malá, těch microRPGček tu mám přes 30 (ne všechna jsou zdarma, tak to tady asi veřejně sdílet nebudu), a ze soutěží jako one page dungeon leze ročně ohromná hromada věcí - nicméně bohužel, u těch soutěží se musím přiznat k snobství a povýšeneckosti, ježto mi spousta z toho přijde prostě špatná, a ty micros zase často jdou do opačného extrému, někde k nějaké hlubokomyslné avantgardě, a k tomu zas mívám problém sehnat lidi. Proto se chci zeptat, jestli jste tady někdo už náhodou třeba tahle místa aspoň zčásti neprobádal.
Několik požadavků, které u toho vidím (v podstatě je to blízké one-shotům na con, jen přísnější):
- Tvorba postavy nesmí zabrat dlouho
- Musí to být hratelné i v polních podmínkách (ve vlaku, v autě, úplně nejlíp i za chůze)
- Nesmí to být příliš dlouhé (nemusí to být na 20 minut, ale 6 hodin je asi celkem nesmysl)
- Nesmí to být příliš náročné, a to hlavně pro GMa
Dvě inb4:
Jasně, free impro, ale v tom případě prosím poraďte nějaké tipy, jak si co nejrychleji vycucat z prstu hru, a jak si u toho co nejvíc ulehčit práci, protože tohle by měla být pořád i pro GMa spíš oddechová zábava na vyplnění volného času.
A jasně, tohle teoreticky splňuje i dobře připravenej one-shot Burning Wheelu - nejde mi momentálně o to, v čem všem by to šlo, ale jestli s tím máte nějaké zkušenosti, doporučení - jestli už jste třeba zkoušeli některá ta micro-rpg, případně jestli máte nějaké one-shoty, které by se k tomuhle daly použít.
Druhá otázka by taky mohla být, jestli máte nějaké tipy, jak se zbavit kostky, která by třeba při hraní za chůze byla dost naprd. Buď nějaké jiné způsoby generování výsledků, nebo rovnou hry, co to nepotřebují. (Momentálně mám balíček karet, a prostě je pokaždé zamíchám. Což je funkční, ale třeba máte nějakou zajímavou alternativu).
Ona ta nabídka popravdě není vůbec malá, těch microRPGček tu mám přes 30 (ne všechna jsou zdarma, tak to tady asi veřejně sdílet nebudu), a ze soutěží jako one page dungeon leze ročně ohromná hromada věcí - nicméně bohužel, u těch soutěží se musím přiznat k snobství a povýšeneckosti, ježto mi spousta z toho přijde prostě špatná, a ty micros zase často jdou do opačného extrému, někde k nějaké hlubokomyslné avantgardě, a k tomu zas mívám problém sehnat lidi. Proto se chci zeptat, jestli jste tady někdo už náhodou třeba tahle místa aspoň zčásti neprobádal.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: RPG na cesty
Mám dojem, že jsme to tu už někdy řešili. Ale nedaří se mi to najít. Což je blbý, protože tam určitě něco bylo a mě nic nenapadá.
(dávám Suffer adversity)
(dávám Suffer adversity)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: RPG na cesty
Něco málo jsem před časem na tohle téma sepsal. Pravidla můžeš ignorovat, funguje to i bez nich.
Re: RPG na cesty
Jdi do Kouzlem a mecem denik ma 3 staty aka kostka kterou hazis, 4 aloty na predmety, kouzla, jednonpocitadlo zivotu, original pravidla na stranku prelozene zde i komercne jako KaM. Doporucujw 11 z 10 hracu rpg pri cestach
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Pokud trváš na kostkách, číselných charakteristikách a GMmovi, tak budeš v různých podmínkách omezen. Kdybys některé věci nepotřeboval, možností je dost.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Netrvám na ničem (na číselných charakteristikách vůbec, pfff), ale nějakej RNG mi přijde jako usnadňující prvek (a to samé vlastně s GMem). Možná je to jen o mém návyku, ale faktem je, že přesvědčit lidi k některým těm freeform onehsotům třeba od Vince Bakera mám trochu problém, protože to prostě chce hodně kreativní lidi. Dungeon crawl tolik ne.
Navíc, podívejte, já google používat umím, já vím, že možností je dost. Četl jsem jich plno. Spíš mi jde o to, jestli někdo máte nějaké zkušenosti.
Navíc, podívejte, já google používat umím, já vím, že možností je dost. Četl jsem jich plno. Spíš mi jde o to, jestli někdo máte nějaké zkušenosti.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
RPG za pochodu nebo ve vlaku jsem zkoušel hrát několikrát, nicméně klasický formát, kdy se používají (zapsané) vlastnosti postav a mechanika náhody založená na používání předmětů typu kostky se moc neosvědčila. A další věc je klasické GMmování, v tomto případě nejspíše bez velké přípravy. Asi bych spíše šel do GM-less RPG, ve které bude každý hrát jednu postavu v dohodnutém světě, přičemž ve třech a více hráčích už lze použít způsob, kdy jeden spoluhráč pro mou postavu popíše komplikaci, já popíšu způsob řešení a druhý spoluhráč vyhodnotí (=určí), jak moc mé řešení uspělo. S tím že pro prvního spoluhráče budu zase já vyhodnocovat úspěšnost jeho řešení a pro druhého navrhovat komplikace pro jeho postavu.
A hru postavit na odlišné agendě postav, které přitom mají vytvořenou motivaci zabývat se stejnou zápletkou.
A hru postavit na odlišné agendě postav, které přitom mají vytvořenou motivaci zabývat se stejnou zápletkou.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Nepodceňoval bych telefony. Jeden člověk otevře tohle, druhý tohle a jedeš
Nad systémem se ještě zamyslím
Nad systémem se ještě zamyslím
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG na cesty
Ano, dneska je to s telefony jednodušší. Nicméně otázka je proč? V běžné jednorázovce Omegy hrané čtyři hodiny trvá tvorba postavy asi 20 minut a hráči použijou tak tři až čtyři schopnosti z osmi, přičemž na výsledku testů až tak zásadně nezáleží, důležité je hlavně aby cca třetina vyskytujících se obtíží pro postavu znamenala komplikace. Přičemž v menším počtu se lze více soustředit na vzájemný vztah postav, jejich interakci a skutečné vnější obtíže jsou potřeba ještě méně. Systém pak není potřeba, z popisu postavy můžou dostatečně vyplývat její schopnosti. Ale pokud fakt potřebuješ nějaký systém, vezmeš 30 sirek, 10 vypálíš a v případě potřeby losuješ z konce s dřívky. Silná schopnost nebo jasná výhoda v situaci ti umožňují losovat dvakrát a vybrat si to lepší, nevýhoda nebo vážné ohrožení znamenají dva tažené sirky a počítají se obě, a v běžné situaci bereš jednu sirku, s hlavičkou znamená úspěch, spálená jsou komplikace. Dvě spálené v ruce značí hodně velký průser.
Možná by to bylo ještě zajímavější, když by každý hráč dostal část sirek s tím, že je na něm kolik jich spálí, ale alespoň jedna od každého typu mu musí zůstat. Do krabičky se dají tajně, takže nikdo nebude vědět, jaké sirky zbývají.
Víc bych k hraní jednorázového RPG už asi nepotřeboval.
Ještě detail - hrát ho ve tmě s tím, že když se ti podaří vytaženou sirku rozškrtnout, tak si můžeš popsat úspěch, jinak ti do tmy ostatní popíšou potíže mi přijde lepší než apky v mobilu. Ale já jsem holt ze staré školy
Možná by to bylo ještě zajímavější, když by každý hráč dostal část sirek s tím, že je na něm kolik jich spálí, ale alespoň jedna od každého typu mu musí zůstat. Do krabičky se dají tajně, takže nikdo nebude vědět, jaké sirky zbývají.
Víc bych k hraní jednorázového RPG už asi nepotřeboval.
Ještě detail - hrát ho ve tmě s tím, že když se ti podaří vytaženou sirku rozškrtnout, tak si můžeš popsat úspěch, jinak ti do tmy ostatní popíšou potíže mi přijde lepší než apky v mobilu. Ale já jsem holt ze staré školy
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů