Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5218
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od boubaque » 10. 12. 2012, 13:10

Sosacek píše:Priznam se, ze mi neni jasne, jak vytvorit implementaci ktera by tohle opravovala, a pritom zachovavala temata. Hacking jde zkratit, jasne, ale co s tim zbytkem?

Treba to, ze augumentace dava (az) trikrat castejsi jednani oproti neaugumentovanym typkum je vec, ktera dokonale vystihuje, ze se jim obycejni lide nemuzou rovnat (i kdyz to k preziti nemusi stacit, viz vyse) ale vede to k nevyvazenemu spotlightu a hracum kteri souboje prospi.

Jinym problemem je zjednoduseni mechaniky strelby, protoze ma zustat podrobna -- precejen chceme, aby kdyz postava utrati prachy pro ktere riskovala krk za hollow point naboje, aby to melo nejaky vyznam. Idealne jiny vyznam nez si koupit jinou pistoli, nebo tak. A rucni granat ma byt neco co te primeje zdrhat, a tak dal. Jak tohle udelat?
Neznam vůbec systém Shadowrunu (ale mám pocit, že je to nějaký pool stejných kostek), takže moje nápady určitě nepůjde použít pro nějaký hack, ale já bych se třeba při designu mechanik snažil spojit co nejvíc věcí do jednoho, abych aspoň snížil počet nutných procedur a tím zkrátil čas vyhodnocení. Například brokovnice se může od sniperky lišit tím, že bude dávat hromadu k4, které můžu rozdělit mezi soupeře, zatímco sniperka mi dá dvě k12, které musím nasypat do jednoho cíle. Nějaké lepší střelivo, pokud nefunguje úplně spolehlivě, aby jen přidávalo bonus, může využívat toho, jestli hodím sudé nebo liché číslo, případně můžu rovnou s hodem na zásah hodit nějakou speciální kostku (Fudge?), která mi určí další efekty. Pokud chci komplexní systém a chci pro jednu akci vyhodnocovat víc věcí, nesmím se bát více druhů kostek nebo dalších způsobů, které dokážou podat víc informací najednou. Pokud se zkrátí vyhodnocovací čas, pak by ani nemělo tolik vadit, že někdo jedná častěji. Problém pak spíš vidím v tom, když se nebojová postava nemůže (nebo nechce) do boje nijak zapojit, ale je boj nutnou podmínkou dalšího hraní (i kdyby proto, že to vyžadují ostatní hráči).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5134
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 10. 12. 2012, 16:40

boubaque: V Shadowrunu jsou brokovnice obecně dost na prd. Mají dost malý zásobník, většinou jsou jenom single shot a používají skill "longarms" který bude mít na nějaké vyšší úrovni jenom sniper. A možná ani on ne. Pokud je sniper ork nebo troll tak bude radši používat assault cannon, což je v zásadě taková lepší sniperka, ke které se navíc používá skill "heavy weapons", který mu umožní zacházen na úrovni s takovými srandami jako jsou kulomety, granátomety, raketomety a ultimátně vražedné minomety.

Ale Shadowrun jako takový je plný suboptimálních voleb: Chci fyzické kouzlo s area efektem, suboptimální volba sama o sobě, ale třeba mám Centering metamagii s příslušným ohniskem a můj pool na odliv ja 18 kostek. Můžu si vzít kouzlo Metal Ball, která na všechny cíle v jeho oblasti působení vrhne šrapnely, které zvyšují DV (damage value) kouzla o dva, ale zase si protivník háže na odolávání dvěma kostkami navíc, nebo Light Ball, který způsobí oslnění a snižuje počet kostek který do soakovacího poolu protivníka přidá zbroj o polovinu. A nebo ultimátní Radiation Ball, který zbroj ignoruje úplně a navíc způsobuje nemoc z ozáření. Co s asi vyberu?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5134
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 21. 12. 2012, 08:56

-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Sosacek
Příspěvky: 20658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 21. 12. 2012, 19:17

V lete ma vyjit pata edice.

Huh.
Blow words between this sucker's teeth
And bind these panicked hands
Lose your heart like a clumsy bell
Please, be well please, be well, please, be well, please, be well, please, be well

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 21. 12. 2012, 23:15

ma
som teda hodne zvedavy :)


vie niekto nieco o autorskom tyme? ci su to nonames?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9561
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 22. 12. 2012, 00:48

Aljen píše: vie niekto nieco o autorskom tyme? ci su to nonames?
Je to v tom odkazu o 2 příspěvky výš. Bohužel žádné jméno spojené s originálním Shadowrunem :\

Sosacek
Příspěvky: 20658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 22. 12. 2012, 01:04

Meli to dat Craneovi nebo Stolzemu, to by se pak dely veci.
Blow words between this sucker's teeth
And bind these panicked hands
Lose your heart like a clumsy bell
Please, be well please, be well, please, be well, please, be well, please, be well

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 22. 12. 2012, 02:00

odkaz som cital len som myslel ci tam niekto niekoho nepozna. Mena sa mi guglit nechcelo

@Sosacek: Vedel by som prihodit este nejake ine ubermeno ;)

nuz uvidime ake to bude. Dufam ze nie moc fancy-rancy nonoboten a over the top killaz
uvital by som radsej ustup k feelingu 3tej edicie a dratovaneho Matrixu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5787
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Shadowrun

Příspěvek od Alef0 » 24. 12. 2012, 01:02

Pokial to chcu vydat v lete, tak to uz musia minmalne playtestovat... a pokial viem, tak velke mena sa o tom nezmienuju.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta » 24. 12. 2012, 01:27

Aljen píše:odkaz som cital len som myslel ci tam niekto niekoho nepozna.
Jednotlivé lidi ne, akorát o Catalyst jsem slyšel nepěkné věci, co se týče dodržování termínů a chování k freelancerům.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5787
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Shadowrun

Příspěvek od Alef0 » 24. 12. 2012, 01:32

For the record: http://geek-related.com/2010/04/17/cata ... criminals/

To bolo v roku 2010, otázka je, ako to vyzerá dnes.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12652
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta » 24. 12. 2012, 02:16

Alef0 píše:To bolo v roku 2010, otázka je, ako to vyzerá dnes.
O moc novější info nemám.

Sosacek
Příspěvky: 20658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 24. 12. 2012, 02:21

No, ctyrka byla po trojce znacne vylepseni -- i kdyz mam pocit ze nektera temata hry postihuje hur nez trojka (veci kolem karmy a magie, hlavne), trojka a starsi je v dnesni dobe jednoduchych a streamlinovanych her v zasade to co stary Dungeon Master -- nostalgiccka uzasnost, ktera je ale v zasade nehratelna.
Blow words between this sucker's teeth
And bind these panicked hands
Lose your heart like a clumsy bell
Please, be well please, be well, please, be well, please, be well, please, be well

Sosacek
Příspěvky: 20658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 30. 12. 2012, 13:03

Blow words between this sucker's teeth
And bind these panicked hands
Lose your heart like a clumsy bell
Please, be well please, be well, please, be well, please, be well, please, be well

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9561
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 30. 12. 2012, 13:28

Sosacek píše:No, ctyrka byla po trojce znacne vylepseni -- i kdyz mam pocit ze nektera temata hry postihuje hur nez trojka (veci kolem karmy a magie, hlavne), trojka a starsi je v dnesni dobe jednoduchych a streamlinovanych her v zasade to co stary Dungeon Master -- nostalgiccka uzasnost, ktera je ale v zasade nehratelna.
S tímhle porovnáním třetí a čtvrté edice vůbec nesouhlasím (a to prakticky v ničem kromě toho, že čtyřka hůř postihuje některá zásadní témata). Čtvrtá edice je pro mě z mnoha důvodů hůř hratelná než třetí, mechanicky je její jedinou devizou lepší práce s vysokými čísly a přiměřenější limity při vytváření postav. Kromě toho ale přináší spoustu vlastních hodně nepříjemných problémů (neskutečná haluzoidnost hodů, atp.).

Souhlasím ale s tím, že by Shadowrun určitě šel zpracovat výrazně jednodušším způsobem. Já jsem si na to ale netroufnul, je to strašně moc práce, pokud se to má udělat pořádně. Problém je, že úplně jednoduché varianty nefungují, leda bys při jejich aplikaci použil značné shadowrun-fu získané při hraní pravého shadowrunu. I to samozřejmě může být přínosné, ale nebude to životaschopné samo o sobě.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host