Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Shadowrun

Příspěvek od Lemmy » 29. 12. 2017, 18:24

Asi se to hodí víc sem, než do filmové místnosti...

Bright - celkem pobavilo, ale ne tak, abych mohl hodnotit víc, než průměrnou svižnou věc s nějakými zajímavými elementy (čtěte ty fantasy věci), které měli ale větší potenciál jak s nimi pracovat... stejně tak tam byl větší potenciál vykreslit líp postavy (např. totálně nevyužitý elfský federál). Děj předvídatelný (prostě taková ta klasika "poldové se přimotají k něčemu většímu"), scénář místy postrádající logiku či nablblý (my jsme nejtvrdší gang, co Vás chce oddělat, ale klidně Vás pustíme do auta s neprůstřelnými skly... my jsme nejdrsnější orčí mafiáni, co Vás chtějí pod drnem, ale klidně běžte, ta ressurection bylo totiž fakt dobrá...).

Chemie mezi hlavními protagonisty funguje dobře (hlavně proto, že Smith hláškuje o sto šest); začátek filmu dost slibný (než to spadne v ten čistý průměr). a neubráním se dojmu, že by ta zápletka fungovala líp jako pár dílů seriálu (třeba jedna sezóna s tím nosným motivem okolo magické hůlky).

Ale rád se podívám časem i na to druhé Bright (a budu doufat, že půjde o lepší film) a naopak film ukazuje, že urban fantasy (nebo alternativní svět s fantasy elementy, jak kdo chce) s jednoduchou historií je dostačující (kyberpunkový element mi ve filmové formě tady nechyběl: navíc si myslím, že by mohl působit film ve výsledku jako chaotický mišmaš - hypotetický Shadowrun je i proto podle mě spíš na seriál, než na film).

EDIT: Jo, a to zpracování ras i kostýmy byly fajn :)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Shadowrun

Příspěvek od Lemmy » 30. 12. 2017, 18:20

Ještě k tomu Bright... dobře promyšlené promo filmu :):
https://www.youtube.com/watch?v=Btnr3rsnQUU

Stajda
Příspěvky: 2
Registrován: 6. 2. 2018, 14:29

Re: Shadowrun

Příspěvek od Stajda » 6. 2. 2018, 14:35

Ahoj,
najde se tu někdo, kdo ještě hraje nebo by si chtěl zahrát shadowrun? Četl jsem kus z pravidel a hra mne nadchla, ovšem hledám ve svém okolí ideálně někoho, kdo s tím má nějaké zkušennosti a chtěl by si případně zahrát se mnou.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 6. 2. 2018, 14:36

MOžná be nebylo od věci zmínit odkud seš.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Stajda
Příspěvky: 2
Registrován: 6. 2. 2018, 14:29

Re: Shadowrun

Příspěvek od Stajda » 6. 2. 2018, 14:46

Jo pravda :D
okolí Prahy

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 6. 2. 2018, 15:18

Tak to ti nepomůžu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8737
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu » 3. 7. 2018, 12:51

Kdyby někdo hrál Anarchy, ale přišlo mu to na Shadowrun moc rules light, tak tady jsou house rules rozšiřující pravidla maníků, co si s tím dali tu práci: https://docs.google.com/document/d/1lNq ... h19WIkwWfk https://www.surprisethreat.com/resources

A tady je předělávka do feelingu 2e: https://www.dropbox.com/sh/1hp2x82aeypv ... ?dl=0&lst=

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16607
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Jerson » 24. 1. 2019, 10:26

Když mi to Onge připokněl, tak tedy ten Shadowrun.

Zaprvé, ani v sekci Elementaristé jsem nenašel nic o působení protikladných fyzických elementů na elemetály, tedy že by se ohnivý duch dal likvidovat obyčejnou vodou. Jen to, že že se napadnout vodím duchem.

Pokud na duchy působí tázery, tak je zrovna tento problém asi vyřešen. Nemůžu se podívat do pravidel druhé edice, kde je to tam napsáno a zda vůbec, jen vím, že to nikdo z nás nenašel.

K Sosáčkovi - zaprvé je třeba říct, že jsme to hráli v roce 1995, kdy nám bylo 14 - 16 let. Nešlo o absurdní příklady, ale o rozvíjení postav popsaných v pravidlech, a možností, která ta pravidla poskytovala. Už tak jsme všichni museli nosit těžké pistole a útočníé pušky, protože proti pancířům popsaným u vzorových postav slabší zbraně nefungovaly, a na dobře vytvořené postavě dost záležel úspěch v misi.

Příklad se stíhačkou si už tedy detailně nepamatuju, jen vím, že jsme stáli na poušti poté, kdy jsme ujeli pěti obrněným autům, které na nás pronásledovatelé poslali, a GM potřeboval nějaký rychlejší prostředek k útoku. Stíhačka z dvaceti kilometrů nás neměla čím napadnout (myslím že podle pravidel ani rakety nemají takový dosah), a náš šaman s odporem k technice se prostě rozhodl zničit letadlo, které mířilo přímo na nás. Rychlosti dopravních prostředků za kolo byly v pravidlech napsané. O dvaceti kilometrech vůbec nebyla řeč, ten útok provedl na cca dva kilometry, kdy už bylo evidentní, že stíhačka míří na nás.
Nevím, co autoři pravidel čekali nebo nečekali - my jsme se nepokoušeli pravidla cíleně rozbít, jen se v jejich rámci vybavit. A celkem jasně vyplývalo, že do začátku si postavy můžou pořídit ledacos, zatímco později to už budou jen obtížně shánět a platit, takže si hráči udělali "optimalizované buildy".
Vsechno na me pusobi jako ten antagonisticky styl hrani rpg "omg vy jste mi zabili moje npc, leti na vas stihacka", "tak ja ji zabiju duchem", "sakra, nenasel jsem v pravidlech jak ti to zakazat" (nastvane odchazi), kde si navic autor predstavuje, ze moderni (nebo futuristicka) letadla delaji nalety jak v druhe svetove.
To je asi správný dojem, protože hra fungovala tak, že jsme dostali úkol, který jsme zvládli až moc snadno, a tak před nás GM stavěl čím dál těžší protivníky, které zvládl uhrát.

Jen dodám, že jsme tu hru potom ještě jednou rozehráli, když ji vedl brácha, který zakázal do začátku veškeré pancíře, automaty, ohniska a magické prostředky nad hodnocení 3, a pak už hra fungovala - dokud nedošlo na to, že jsme měli proniknout do skladiště a vyřídit jeden gang, přičemž kouzelník se atrální projekcí podíval do skladiště, spočítal nepřátele a zjistil jejich počty i případný silný kyberware, což nám dalo obrovskou výhodu - pak jsme přemýšleli, jak můžou civilové zastavit takové špehování kouzelníky. Jen dodám, že v článcích té doby vycházely vychytávky jako dvojité stěny budov naplněné roztokem s baktreriemi, které byly živé a tak bránily kouzeníkovi v astrálním přístupu, takže to asi nebyl jen náš problém.

Po čase jsme se pokoušeli rozehrát i třetí edici, kterou jsem měl vést já pro dva kluky, a tam jsme se zasekli už na výbavě, kdy oba chtěli vysílačky, které dokážou zachytit a rozšifrovat policejní vysílání (kromě mnoha dalšího vybavení), a které jim podle pravidle taky nebylo jak zakázat, takže jsem se začal obávat, že se hra zvrhne v bitevní pole už na prvním sezení.

Počítám, že za pět nebo kolik edic už tohle nějak zvládli odstranit, ale pro mě byl Shadowrun špatně hratelný, protože snad všechny lidi okolo mě nutil k boostování postav. Dokonce i když jsem se přidal do další skupiny, tak tam měli ještě vlastní sadu zbraní (prý staženou z oficiálních stránek), vedle kterých byl původní arzenál celkem k smíchu. Nechtít hru rozbít asi jde, ale vyžadovalo to silou spolupráci všech postav. Navíc jsem se v té skupině i na fórech doztvídal, že právě takto přeboostovaně se Shadowrun hraje a má hrát, a že souboje duchů s vrtulníky a desítky mrtvých při každé akci jsou naprosto normální.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8737
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 7. 2019, 19:41


Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8737
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 7. 2019, 15:03


Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 6. 8. 2019, 14:15

-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 6. 8. 2019, 14:28

Tohle asi bude stát za zkouknutí (Facebook, eh, no co už).

edit: O pravidlech tam ale nic konkrétního neříká. Že je ta firma ve sračkách víme už dlouho.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8737
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 8. 2019, 20:02

Čili po všech těch edicích a letech je Shadowrun pořád DIY.

Kéž by tak práva dostal někdo jinej, no.

Nebo kéž by komunita udělala remake druhé edice a hotovo.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od OnGe » 7. 8. 2019, 09:02

Druhá edice byla zrovna nějak dobrá?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 7. 8. 2019, 09:39

OnGe píše:
7. 8. 2019, 09:02
Druhá edice byla zrovna nějak dobrá?
Vyšla u nás v češtině, takže si ji lidi nejvíc pamatujou. A byl to "klasickej", předbezdrátovej shadowrun. Deckeři s dírou v hlavě a utrženou klávesnicí a tak.

3e je ve všech směrech upgrade 2e. Zjednodušila některá pravidla, opravila spoustu nedomyšlených věcí a tak.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů