Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 6. 12. 2012, 11:25

Mam dojem ze Alef sa vyslovne zmienil o 2jke CZ v predchadzajucom poste v danom threade. Ale ano nezmienuje sa o tom v kazdom poste o Shadowrune.

V kazdom pripade za zenitom v zmysle tabletop bohuzial asi je. To ze sa podla neho robi PC hra je sice super ale o 90ties tabletopRPG vravi len to ze ma plno priaznivcov ... vdaka settingu aj mna. Shadowrun tabletop s nejakym skvelym systemom
sa urcite nechysta. Co je skoda, lebo kickstarter by isto uzivil aj ten
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta » 6. 12. 2012, 11:28

Sosacek píše:Alef0 mluvi o vsech edicich, soude z toho, ze nespecifikoval druhou.
Alef0 píše:Jedna skupina u nás hrá Shadowrun. Druhoedičný. Ten český.
Uprostřed debaty o designu ve stylu devadesátých let. IMHO celkem jasné,

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2012, 12:10

Aljen píše:V kazdom pripade za zenitom v zmysle tabletop bohuzial asi je. To ze sa podla neho robi PC hra je sice super ale o 90ties tabletopRPG vravi len to ze ma plno priaznivcov ... vdaka settingu aj mna. Shadowrun tabletop s nejakym skvelym systemom
Jak by sis neco takoveho predstavoval? Protoze bojim se, ze kdybys jenom vykombil shadowrun a FATE treba (a to je to, co jsem zvazoval na tu hr kterou ted delam) tak ztratis vic nez ziskas. Je to proto, ze ta hra ma nejaka netrivialni temata (essence a lidskost, everyone can die, crazy preparedness beats everything, ...) ktera se do rules-light daji prelozit jen velim obtizne, a prave prevodem na fiat je v zasade zahodis.

Verim ze treba Crane by urcite dokazal udelat lepsi system nez ma SR ted (as in lepe podporujici temata te hry) ale pochybuju, ze by byl vic rules-light, coz mi pripada, ze je jedine meritko kvality systemu na tady rpgforu.

EDIT: trapny preklep.
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5794
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Shadowrun

Příspěvek od Alef0 » 6. 12. 2012, 13:22

RPGForum potrebuje tagy ako Facebook, aby ma to notifikovalo :D

---------
Čo som ti stúpil na otlak? :-))

Ten setting je stále dobrý, možno s odstupom času naberá na tej... osemdesiatkovej nostalgičnosti, ja dokonca by som si to aj zahral, lebo tie témy sú dobré. Dokonca ich možno jemne updatnúť, aby témy ostali a vizualizácia sa posunula. Ale vždy, keď vidím tú systémovú časť, tak ma dvíha rovnako ako pri starom DrD :-) Veď aha, ten tvoj kickstarter: s dôrazom na cherished games settings (sic!) a for tablets.

Je to o hraní na strunu starých hráčov, čo je samozrejme dobrý prístup rovnako ako ten-variant-Dungeon-Mastera-na-ktoréh-meno-si-neviem-spomenúť.

Vieš predstaviť, že na Shadowrun (ktorú edíciu hráte?) nalákaš nových hráčov?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Aljen » 6. 12. 2012, 13:25

ktera se do rules-light daji prelozit jen velim obtizne, a prave prevodem na fiat je v zasade zahodis.
Ano s tym suhlasim a preto som nic take ani nenavrhol.
Nemyslim si ze by to mal byt rules-light (takze nie nieje to moje meritko)

Ok co tak konverzia na d6 :D (Niezeby to niketo niekedy urobil - iba recnicka otazka)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2012, 13:55

Alef0 píše:Vieš predstaviť, že na Shadowrun (ktorú edíciu hráte?) nalákaš nových hráčov?
To jsem udelal, takze si to umim predstavit docela snadno.

Ale zalezi samozrejme na tvoji definici novych hracu. Znamena to patnactilete wowkare co netusi co je kyberpunk? To pujde tezko.

Krom toho, myslis, ze to u shadowrunu pujde signifikantne hur nez u jakehokoli jineho rpgcka?
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 6. 12. 2012, 14:11

Sosacek píše:Bbojim se, ze kdybys jenom vykombil shadowrun a FATE treba (a to je to, co jsem zvazoval na tu hru, kterou ted delam) tak ztratis vic nez ziskas. Je to proto, ze ta hra ma nejaka netrivialni temata (essence a lidskost, everyone can die, crazy preparedness beats everything, ...) ktera se do rules-light daji prelozit jen velim obtizne, a prave prevodem na fiat je v zasade zahodis.
Yes.

Jen bych dodal: Není to jen o "tvrdých pravidlech". Shadowrun je hlavně o té omáčce kolem. O tom, jak to ve stínech chodí. Jak přežít. Jak se nenechat zavřít a když, tak se z toho dostat. Jak být o krok před ostatními, protože jinak jste jednou nohou v hrobě. Jak povýšit paranoiu na svůj styl života.

Možná proto jsem tak ukecaný (a bude ještě hodně dřiny naučit se to psát tak, aby tam tohle bylo a nebylo to rozvláčné a nudné).

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2012, 14:44

Aljen píše:Ano s tym suhlasim a preto som nic take ani nenavrhol.
Nemyslim si ze by to mal byt rules-light (takze nie nieje to moje meritko)

Ok co tak konverzia na d6 :D (Niezeby to niketo niekedy urobil - iba recnicka otazka)
Ja nevim. I rules medium a jine systemy, se daji delat ruznymi zpusoby, treba Crane to umi lepe nez treba Whitewolf, protoze to rozeska na subsystemy ktere nemusis pouzivat a jsou hodne ... decoupled. SR je v tomhle podobny.

Ta ctvrta edice ma podobny design jako WoDcko, co do poctu kostek a velikosti dicepoolu, i kdyz nektere vyhodnocovaci mechanismy jsou podrobnejsi a proto pomalejsi. Po vzoru kolegy vedle bych rekl, ze zachovani feelingu SR je potreba klast na ten system nejake pozadavky, ktere nevim jak jinak udelat aniz bych ho vlastne zduplikoval, jenom treba s malicko jinou kostkovou mechanikou.

Hlavni body jsou
- augumented typci jsou mnohem drsnejsi nez normalni typci. ale ty zmeny ktere si tim udelas jsou nevratne, a necim za to platis, ale poradne nevis cim
- magove jsou drsni. umi letat, umi lecit lip nez nejlepsi doktor a umi zabijet myslenkou. jediny kdo se jim muze rovnat jsou jini magove, nebo kulka do hlavy nez stihnou cokoli udelat
- postavy jsou kompetentni ... ale postupne se stavaji drsnejsi a drsnejsi, az jsou to typci kterych se vladci podsveti boji (tohle je ve spouste her nejak mimochodem, protoze rpgcka prece musi mit zlepsovani postavy s casem. ale v SR to je myslim schvalne, a potvrzuje to zpusob jakym se pracuje s "primer runnery" a kontakty. zacnes jako dobrej typek co zna par lidi ... skoncis jako neuveritelne dobrej typek kterymu kdejakej mocnej clovek neco dluzi.
- kdokoli muze umrit. nekdy je to blbosti, nekdy smulou ... ale porad jsi na hranici, nikdy nemuzes rict "v pohode, je to jenom utocna puska, mam jeste dost hpcek". to plati i pro drsne a zkusene typky z predchoziho bodu. kazdy ma nejakou slabost, kazdy muze mit smulu, a presila a ambush jsou ultimatni reseni vseho.
- technicke hracky nejsou color, ale skutecne delaji veci a jsou dulezite. SR je hodne technicka vec v tom, ze zbrane, elektronika, vybusniny, rychly auta, vrtulniky a kdovi co maji vyznam. Vytuneny auto (nekdy vytuneny do levelu jamese bonda $D ) ma svoje misto, a skutecne postavam pomuze, stejne jako hromada bouchacek. Tohle neni pulp kde je zbran otazka vkusu a individualniho stylu, ale ruzna vybava se skutecne hodi do ruznych situaci a delat mechanicky ruzne veci. Je signifikantni rozdil kdyz te chteji zmlatit pankaci s baseballkou a nozi, a kdyz po tobe jde polovojenska jednotka s utocnymi puskami, neprustrelnymi obleky, brylemi na nocni videni a granaty.
- postavy delaji to co delaji za penize, takze penize nemuzou byt implementacni detail, ale hrat dulezitou roli
- kontakty, lidi co ti neco dluzi a obchodnici s cimkoli musi hrat roli

Hlavni problemy soucasne implementace (4e)
- tvorba postavy je slozita a na dlouho, a ukazkove postavy v knizce nestoji za moc.
- vlastnosti postavy maji az prilis klasicky design a nikdo nevi co vlastne znamenaji (atributy, skupiny dovednosti, dovednosti, znalostni dovednosti, specializace, vyhody, nevyhody, ...)
- vyhodnocovani bojovych veci je relativne na dlouho, kazdy vystrel znamena nejspis tri hody, a postava vystreli dvakrat za kolo.
- augumentovane postavy jednaji v boji casteji nez ostatni, coz v kombinaci s pomalym vhodnocovanim muze vest k tomu, ze skupinova nebojova postava se hodku hry jenom kouka, zatimco ostatni bojuji.
- pravidla pro boj nemaji moc dobrou podporu pro popisy a pro spolupraci postav. prilis snadno se zvrhnout na "strilim" "uhnul" "strilim podruhy" "trefa" doprovazene desitkami hodu
- hacking je, na to, ze je to z principu vec kterou dela jeden hrac zatimco se ostatni divaji prilis podrobny a dost pomaly.

Priznam se, ze mi neni jasne, jak vytvorit implementaci ktera by tohle opravovala, a pritom zachovavala temata. Hacking jde zkratit, jasne, ale co s tim zbytkem?

Treba to, ze augumentace dava (az) trikrat castejsi jednani oproti neaugumentovanym typkum je vec, ktera dokonale vystihuje, ze se jim obycejni lide nemuzou rovnat (i kdyz to k preziti nemusi stacit, viz vyse) ale vede to k nevyvazenemu spotlightu a hracum kteri souboje prospi.

Jinym problemem je zjednoduseni mechaniky strelby, protoze ma zustat podrobna -- precejen chceme, aby kdyz postava utrati prachy pro ktere riskovala krk za hollow point naboje, aby to melo nejaky vyznam. Idealne jiny vyznam nez si koupit jinou pistoli, nebo tak. A rucni granat ma byt neco co te primeje zdrhat, a tak dal. Jak tohle udelat?

Treti problem ktery me napada je ten, ze tvorba postavy ma hodne stupnu volnosti, takze je nejen snadne udelat si nepouzitelnou postavu, ale taky je snadne aby skupinka ktera se na tom nedohodne vyrobila postavy ktere jsou hodne jinak kompetentni, takze muzeme skoncit ve stejne situaci jako v exalted, kde si dvojka typku vyrobi zajimave a siroke postavy, a treti typek si udela postavu z kasty vynalezcu, co venuje patnact ze svych sedmnacti slotu boji s mecem a ty zbyvajici dva vynalezani, a nechape co je spatne. Jak tohle resit a pritom se nezamknout do nejakych stupidnich class?

Hm.
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2012, 14:51

Ja si uim predstavit treba Craneovinu, ktera dela postavu tak, ze te prinuti vymyslet jak ses dostal do stinu, pracuje trosku jinak s prachama, ma emocionalni attribut tykajici se toho, kolik lidskosti ti zbyva (mozna ruzne druhy ohledne magie a agumentaci a drog specialni pro zradu) a tak, jako "lepsi shadowrun nez shadowrun". Ale to bych chtel moc 8)

EDIT: jeste jedna vec, pripada mi, ze ctvrta edice SR trochu utekla od tech veci ktere jsem popisoval. Ve starsich edicich
1) byla presila vic drsna vec - clovek se branil utoku konecne velkym bankem kostek, takze dva lidi znamenaji polovicni obrana, v novem za to jsou jenom postihy, ktere navic moc nedelaji.
2) byli magove drsnejsi
3) byla moznost postav prehodit si failnuty hod pevne svazana s tim, kolik ma postava "expu", v nove je to zvlastni statistika, takze jde poridit od zacatku postavu ktera nikdy v nicem neselze.

Ta nova edice udelala hodne veci lepe (ten system je o dost jednodussi, a uz maji wifi, atd), ale taky mi pripada, ze ta hra je o dost min gritty nez byvala.
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 6. 12. 2012, 15:43

Sosacek píše: EDIT: jeste jedna vec, pripada mi, ze ctvrta edice SR trochu utekla od tech veci ktere jsem popisoval. Ve starsich edicich
1) byla presila vic drsna vec - clovek se branil utoku konecne velkym bankem kostek, takze dva lidi znamenaji polovicni obrana, v novem za to jsou jenom postihy, ktere navic moc nedelaji.
2) byli magove drsnejsi
3) byla moznost postav prehodit si failnuty hod pevne svazana s tim, kolik ma postava "expu", v nove je to zvlastni statistika, takze jde poridit od zacatku postavu ktera nikdy v nicem neselze.

Ta nova edice udelala hodne veci lepe (ten system je o dost jednodussi, a uz maji wifi, atd), ale taky mi pripada, ze ta hra je o dost min gritty nez byvala.
Je to tak. Kromě toho je občas neskutečný problém něco v pravidlech najít a často je potřeba listovat i při běžném hraní (jaká kombinace atributů, dovedností, hodnocení programu, device ratingu a kdo ví čeho ještě se počítá zrovna na tenhle hod). Další věc je neskutečně neodhadnutelná haluzoidnost vyhodnocovacího mechanismu.

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2012, 15:55

York píše:Je to tak. Kromě toho je občas neskutečný problém něco v pravidlech najít a často je potřeba listovat i při běžném hraní (jaká kombinace atributů, dovedností, hodnocení programu, device ratingu a kdo ví čeho ještě se počítá zrovna na tenhle hod). Další věc je neskutečně neodhadnutelná haluzoidnost vyhodnocovacího mechanismu.
Make no mistake, povazuju ctvrtou edici za mnohem lepsi nez ty predchozi. Hacking je jedina vec kde se nehazi atribut+dovednost, a haluznost (tj. velky rozptyl) vyhodnocovaciho systemu mi vyhovuje, i kdyz na nej obcas cumim jak za jara, pac rpgcka kde muzes na neco spolehat jsou nuda :-)= 8)
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York » 6. 12. 2012, 17:03

Sosacek píše: Make no mistake, povazuju ctvrtou edici za mnohem lepsi nez ty predchozi. Hacking je jedina vec kde se nehazi atribut+dovednost, a haluznost (tj. velky rozptyl) vyhodnocovaciho systemu mi vyhovuje, i kdyz na nej obcas cumim jak za jara, pac rpgcka kde muzes na neco spolehat jsou nuda :-)= 8)
V mnoha věcech ano. V praxi ale nakonec dávám přednost třetí edici. A to ne proto, že bych se nechtěl učit nová pravidla (čvrtou edici jsem docela dlouho hrál a třetí už jsem za tu dobu stihl prakticky úplně zapomenout), ale právě kvůli tomu feelingu, v některých oblastech předvídatelnějšímu hodu a mnohem lépe uspořádaným a jasněji podaným "měkým" pravidlům.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Conlai » 6. 12. 2012, 22:13

Sosacek píše:Verim ze treba Crane by urcite dokazal udelat lepsi system nez ma SR ted...
Tohle už asi znáš... ale stejně. 8)

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5151
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs » 8. 12. 2012, 20:50

Sosacek píše:essence a lidskost
V jakém smyslu?

Ve čtvrté edici je není essence nic jiného než další omezený zdroj. S "lidskostí" není moc propojená, pravidlově prakticky vůbec a settingově jen velmi lehce. Dokonce i kyberpsychóza naskakujícípři essenci menší než 1 je čistě volitelné pravidlo. Můžeš mít typa se všema čtyřma kyberkončetinama, kyberlebkou a kybertělem který bude mít essenci tak nejvíc 0,5 a které bude nejpříjemnějším, nejnormálnějším a duševně nejzdravějším člověkem na světě. A stejně tak máš toxické mágy, kteří by se kyberware, bioware, geneware atd. nedotkli ani metrovým klackem.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Sosacek
Příspěvky: 20751
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek » 10. 12. 2012, 12:30

Conlai píše:
Sosacek píše:Verim ze treba Crane by urcite dokazal udelat lepsi system nez ma SR ted...
Tohle už asi znáš... ale stejně. 8)
O tom vim, ale myslim si, ze ty skilly nejsou moc dobre udelane. Vim ze odpovidaji skillum z MG, ale shadowrun takhle strukturovat nejde. A tim, ze z wises udelal skillsofty myslim zabil jednu z nejlepsich vlastnosti Crane her.
There's fresh meat in the club tonight God bless our dead marines
Someone had an accident above the burning trees
While somewhere distant peacefully our vulgar princes sleep
Dead kids don't get photographed God bless this century

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host