Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Shadowrun

Příspěvek od Markus »

Rodina her Shadowrun
(anotace rodiny)

Obrázek

:arrow? 1. edice - anotace
:arrow? 2. edice - anotace
:arrow? 3. edice - anotace
:arrow? 4. edice - anotace
:arrow? 5. edice - anotace
:arrow? 6. edice - anotace

Další odkazy
:arrow? Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
:arrow? (Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
:arrow? Překlad 5. edice na d20.cz
:arrow? Překlad 6. edice na d20.cz

Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Ja myslim ze v knizce, ktera je SR2 nebo 3, typek hackuje tak, ze ma klavesnici. Ten datajack mu poskytuje vjemy, ale neovlada to s nim.
Na obrázku asi jo, to ale není až tak úplně směrodatné ;-)

Když si oživíš povídání o Echo Mirage, zjistíš, že první pokusy vyžadovaly deprivační nádrže. A když seš potopenej v nějakym sajrajtu, kterej ti (pravděpodobně) odstavuje standardní smyslové vjemy, tak u toho nejspíš nebudeš ťukat do klávesnice ;-)

Navíc je to celé postavené na myšlence, že kdokoliv s neurálním rozhraní má řádovou výhodu proti "želvě" s klávesnicí. Zprostředkované vnímání by zas až taková výhra nebyla, oči jsou poměrně high-tech zařízení.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Si budes muset tu trilogii precist znovu. Takhle to Verner nepopisoval.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Conlai »

Čistě neherně, je rozdíl mezi neural interface pro protetiku a BCI (Brain Computer Interface). V prvním případě se lze napojit na už existující, zmapovaná spojení, v druhém případě to je velká neznámá vyžadující vytvoření nových procesů, mnohem víc učení a v počátcích zřejmě dost omezený sortiment povelů, zpětných vazeb atd.

Proto by alespoň na počátku BCI (ve starších edicích, chcete-li) dávalo smysl, že dostupné výhody toho systému budou omezené a decker by se stále částečně musel spoléhat na interface fyzického decku. Ten předěl ale nutně nemusí být vnímání via BCI a zbytek deck. :think:

(IMHO, samozřejmě)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem zase koukal na SR2. V čem je ten systém podle vás složitej? Základní mechanika vlastně je: najdi cílové číslo a pak hoď kostkama Dovedností a Rezerv, občas spočítej kolik úspěchů padlo, jinak stačí alespoň jeden úspěch.
Je složitost v tom, že je tam spousta pravidel, jakože souboj, kouzlení, astrál, vehicly, a tak, nebo se různé ty subsystémy vyhodnocují jinak, nebo je tam moc tabulek a modifikátorů, nebo co? (Třeba souboj a kouzlení jsou si docela podobné, ale vehicly, matrix a astrál jsem ještě nestudoval.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

eerieBaatezu píše:(Třeba souboj a kouzlení jsou si docela podobné, ale vehicly, matrix a astrál jsem ještě nestudoval.)
Náročností na pochopení a objemem informací bych to srovnal se skriptama z Anorganické Chemie II. Až na to, že v těch skriptech je mnohem méně chyb a nepřesností.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: Shadowrun

Příspěvek od Insolitus »

eerieBaatezu píše:V čem je ten systém podle vás složitej?
Především v tom, jak děsně neintuitívní matematika v tom je.
Ikdyž se budeme bavit o něčem jednoduchém: Chci někoho střelit. Vyplatí se mi snížit si CČ o 1, zvýšit si počet kostek o 1 a nebo zvýšit si počet rezerv o 1? Problém je, že odpověď na tohle je "No jak kdy, to záleží na mnoho faktorech". Obecně je lepší snížit si CČ než zvýšit počet kostek. Ale zase jen do nějaké míry (min. CČ) a pak už mi to nijak nepomůže. V závislosti na CČ proti kterému házíš bude snížení CČ odpovídat 0 (typicky snížení z 7 na 6, ze 13 na 12 nebo pod 2) nebo 5 kostkám navíc. A tak podobně...

Druhej problém pak je, že ten systém je úplně zoufale nevybalancovanej, ale to už je jiná pohádka.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

Insolitus píše:
eerieBaatezu píše:V čem je ten systém podle vás složitej?
Především v tom, jak děsně neintuitívní matematika v tom je.
Ikdyž se budeme bavit o něčem jednoduchém: Chci někoho střelit. Vyplatí se mi snížit si CČ o 1, zvýšit si počet kostek o 1 a nebo zvýšit si počet rezerv o 1? Problém je, že odpověď na tohle je "No jak kdy, to záleží na mnoho faktorech".
Tohle by ani tak nevadilo, protože je vždycky dané, jestli snižuješ CČ nebo přidáváš kostky a vždycky chceš co nejlepší obojí. Vadí to jen v některých situacích, třeba při odhadování, kolik rezerv dát na odolávání proti odlive - na druhou stranu tam ale díky tomu je nějaké prvek hráčského rozhodnutí, což je fajn.

Složitost 2e a 3e Shadowrunu není v základní mechanice nebo v tom, že by nebyla jednotná. Složitost je hlavně v tom, že se všechno simuluje hodně podrobně. V boji například házíš iniciativu, výsledek ti určuje, kolik budeš mít průchodů, v každém průchodu můžeš dělat několik akcí (jednu komplexní nebo až dvě jednoduché + k tomu jednu volnou), dá se odkládat iniciativa, počítá se munice, počítá se zpětný ráz zbraní, atd. Na zbraně se dají montovat "accessorices" s různými mechanickými efekty, dá se do nich ládovat munice s různými mechanickými efekty, atd.

Dál k tomu přispívá specifická sada pravidel pro matrix, magii, dopravní prostředky a sondy, atd. (základ je furt stejnej, ale různé situace se řeší specificky). Matrix je třeba zrovna dost brutální, máš možnost pořídit si asi dvacet různých programů a každý má specifická pravidla (sice to zase všechno jede přes jednotnou mechaniku hry, ale i tak).

Ta hra není navržená vyloženě špatně, jen je to celkově dost overkill. A samozřejmě tam jsou i faktické chyby, například to moc dobře nepracuje s vysokými čísly (rozuměj s trolly), některá kouzla mechanicky nedávají smysl, atp.

Moje úplně první setkání se Shadowrunem (2e) bylo: "Vezmeš tolik kostek, kolik máš dovednost, já ti řeknu cílový číslo a ty pak nahlásíš úspěchy." Což je v zásadě pravda, ale...
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

(Double)
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 17. 3. 2016, 13:42, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Díky za názory. V tejdnu jsem mluvil s týpkem, co jede celej život 2e, ale neměl problém přiznat, že některá pravidla tam jsou fakt dementní. Třeba ty vehicly, že když už je to tak složitý, tak to zároveň není intuitivní a realitu to stejně nějak výrazně nesimuluje, takže je to nakonec prostě blbě udělaná sada pravidel. A podobně. Shodli jsme se na tom, že každá edice má něco dobrýho, jenže zase něco, co je fakt pitomý a teda dohromady je to prostě si to tak akorát nějak ohouserulovat. Nasadil jsem mu brouka do hlavy, že budeme muset udělat novou edici. $lol$ Ale tak mám už čerstvý zážitek jak to vypadá, když má každý tu svou představu, co je na systému dobře a co ne... zdravím vedlejší "Soví mrakodrap".

Jinak čtu tohle vlákno, co postnul Fritz: http://tgdmb.com/viewtopic.php?t=55158& ... sc&start=0
A ten týpek tam mluví o všech edicích, takže si člověk udělá dobrou představu, jak se věci různě měnily a hlavně teda jak je ta pátá edice zprasená. Jakože vyloženě zprasená designově tak, že úrovni toho, jak hluboko kopeme my do pochopení jádra DrDo, se ti maníci při designu tak velkého produktu jako je SR 5e, zřejmě vůbec nedostali. Vyloženě špatná mechanická řešení, ty limity jsou totálně nezvládnuté, no opravdu zarážející věci se tam člověk dočte.

A v tématu hlášky typu:
Maník: "So as someone who played a tiny bit of Blue Book Shadowrun 23 years ago and is vaguely curious about playing again: What's the best edition/set of rules expansions to play?"
Týpek: "None. Just pick your favorite ruleset and use it with shadowrun world. Shadowrun rules are a bloated, slow and unnecessarily complicated mess, no matter the edition."
$lol$

Nejlepší edice je asi 4e 20th Anniversary. A našel jsem houserules pro opětovné rozdělení magických tradic, což se mi líbí, aby měli kouzelníci odlišný feeling i v mechanikách jako dřív:

Shamans
- Exclusive: Mentor Spirits (Required)
- Exclusive: Lodges
- Shamanic Mask
- Summoning is Subject to Domains (see below)
- May Not Use the Binding Skill

Hermetics
- Libraries (use the cost/setup rules for Lodges, increasing Magic-linked Skills is capped by Library Force, each Library is specific to a single Skill)
- Circles Required for Summoning (Force x 25 drams of reagents, Force limits the summoned spirit's Force, reusable unless damaged)
- Must Immediately Use Binding on a Summoned Spirit
- Can Only Summon Air, Earth, Fire and Water Elementals

Shamans and Hermetics may only control spirits appropriate to their Tradition, but may banish all spirits equally.

Domain
- Only spirits appropriate to the location (Domain) may be summoned
- Select the type of spirit that best represents the Domain from which the Shaman is summoning the spirit
- Spirits have no power outside of their Domain, i.e. Search used by a spirit of the sky on the roof of a skyscraper (Sky Domain) cannot find an item in a nearby park (Forest Domain)
- The shaman is only in one Domain at a time, even if the location could reasonably be considered more than a single Domain
- A shaman must leave a Domain to enter a new one
- If the shaman leaves the spirit's Domain, all services are lost immediately but the spirit continues any set tasks
- Only one spirit may be summoned from a given Domain
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Akorát teda jak předělali to, že modifikátor dává kostky, ale nemění CČ, tak má pak člověk s bonusama hromadu kostek se kterejma hází, namísto toho, že má cca 6 na Dovednost a pak hází podobným počtem na Rezervy, což je o dost víc v pohodě...
Obrázek
thielson
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 4. 2016, 13:01

Re: Shadowrun

Příspěvek od thielson »

Ahoj,

rozjel jsem Shadorun(3.edice) s malou skupinkou a mam dotazy k magii. Klidně odpovězte na mail(tomsp@centrum.cz) at tady nehnojíme toho vlákno.

Zrychlení reflexů 1 ,2 a 3 a u všech zvětšování atributů
určení odlivu by se melo dělat z úrovně/účinosti kouzla
je zde braná učinnost jako 1, 2 nebo 3 (Zrychlení reflexů 1, 2 nebo 3)?
Pokud ne, proč bych si mel brát větší účinnosti tohoto zaklínadla, než jedna a poté by byl odliv hodně malý a mě stačí jediný úspěch v testu čarodějnictví, abych kouzlo vyvolal a udržoval.
proč bych si mel brát větší účinnosti než 1 u kouzel jako je Levitace Neviditelnost Světlo na test uspěšnosti házím čarodějnictvím nikoli účinností kouzla co tedy ovlivňuje účinnost u těchto kouzel?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

thielson píše: Zrychlení reflexů 1 ,2 a 3 a u všech zvětšování atributů
určení odlivu by se melo dělat z úrovně/účinosti kouzla
je zde braná učinnost jako 1, 2 nebo 3 (Zrychlení reflexů 1, 2 nebo 3)?
Pokud ne, proč bych si mel brát větší účinnosti tohoto zaklínadla, než jedna a poté by byl odliv hodně malý a mě stačí jediný úspěch v testu čarodějnictví, abych kouzlo vyvolal a udržoval.
proč bych si mel brát větší účinnosti než 1 u kouzel jako je Levitace Neviditelnost Světlo na test uspěšnosti házím čarodějnictvím nikoli účinností kouzla co tedy ovlivňuje účinnost u těchto kouzel?
Tohle je jedna z nikdy pořádně nedořešenejch děr v pravidlech Shadowurnu. Už je to navíc spousta let, co jsem Shadowrun aktivně hrál, takže si to až tak přesně nepamatuju. Mám ale dojem, že zrovna u zrychlených reflexů rostl kód odlivu s tím, kolik kostek jsi chtěl získat. Takže sice stačilo sesílat jedničkové kouzlo, ale i tak to byl třeba Dčkový odliv, což není až taková sranda naházet.

U levitace (nebo možná u Magických prstů) byla tuším síle kouzla rovna efektivní Síla a Rychlost. Tj. předmětem jsi manipuloval tak, jako bys měl tyhle atributy rovny síle kouzla.

Neviditelnost si už nepamatuju, sorry.


Jedna z možností, jak to upravit, je limitovat silou kouzla počet úspěchů. Tj. že s jedničkovou levitací se ti počítá vždycky jen jeden úspěch (což ovlivňuje tuším rychlost pohybu) nehledě na to, kolik jich naházíš.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše:Jedna z možností, jak to upravit, je limitovat silou kouzla počet úspěchů. Tj. že s jedničkovou levitací se ti počítá vždycky jen jeden úspěch (což ovlivňuje tuším rychlost pohybu) nehledě na to, kolik jich naházíš.
Takhle je to v SR4.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem koukal, že v SR 4 je volitelné pravidla, že se jako úspěch můžou počítat čtyřky, pětky i šestky, místo jen pětek a šestek. Ono ale nakonec je to takový divný, protože to je pravděpodobnost půl na půl a ono fakticky, když se háže, tak to padá většinou tak, že je to často jeden úspěch/neúspěch od průměru, čili je to nakonec děsně deterministický. Ono to, že úspěch je jen 5 a 6, je možná lepší, i když to někdy padne blbě, že člověk nedá moc úspěchů ani s větším poolem.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:Jsem koukal, že v SR 4 je volitelné pravidla, že se jako úspěch můžou počítat čtyřky, pětky i šestky, místo jen pětek a šestek.
Kdybys nedej bože chtěl 4e hrát, tak tohle pravidlo rozhodně doporučuju používat. Je to pak výrazně stabilnější.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů