Shadowrun
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21014
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Shadowrun
Rodina her Shadowrun
anotace rodiny
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém světě“) Země, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
1. edice - anotace (1989)
2. edice - anotace (1992)
3. edice - anotace (1998)
4. edice - anotace (2005)
5. edice - anotace (2013)
6. edice - anotace (2019)
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
anotace rodiny
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém světě“) Země, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
1. edice - anotace (1989)
2. edice - anotace (1992)
3. edice - anotace (1998)
4. edice - anotace (2005)
5. edice - anotace (2013)
6. edice - anotace (2019)
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
Re: Shadowrun
Hrava tu niekto podla pravidiel 4. edicie? Mne osobne vyhovuju ako GM ovela viacej pretoze mi mnozstvo veci zjednodusuju a da sa mi viacej zamerat na pribeh a rozvoj postav. A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Vyvracias tvrdenie, ktore tu nepadlo - v anotacii sa pise:Rafael píše:A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.
"Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie."
To je neodskriepitelne pravda (ved si pozri table of contents a pomer stran, venovany jednotlivym castiam). Isteze sa da hrat s dorazom na ine veci, akurat to nie je rozumne pravidlovo podchytene.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Uz by jste mohli pochopit, ze tenhle retardovanej argument o poctu stran, je dost ... mno ... retardovanej.
V dnd mas nepomerne vic textu tykajiciho se boje a bojovych poweru, zatimco skilly maji jednu kapitolu v PHB a jednu v DMG. Presto combat encoutner trva hodinu a skill encoutner (surprise, surprise) taky hodinu. Alespon as written.
V dnd mas nepomerne vic textu tykajiciho se boje a bojovych poweru, zatimco skilly maji jednu kapitolu v PHB a jednu v DMG. Presto combat encoutner trva hodinu a skill encoutner (surprise, surprise) taky hodinu. Alespon as written.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Gro mojho tvrdenia je "Mnozina veci, na ktore Shadowrun ma tvrde mechaniky, dost jednoznacne urcuje jeho smerovanie" - si s tymto ochotny suhlasit? Nehovorim, ze naplnou herneho sedenia nemozu byt aj veci mechanikami nepodchytene (v mojom Shadowrune vacsinou boli), rovnako ako ti nikto nebrani odohrat Barbaru Cartlandovu v DnD. Tym sa ale dostavame k oblubenej diskusii "ak pouzivam z celeho charsheetu dva riadky, hram este tu istu hru?".
(argumentovat trvanim encounterov mi pride nie celkom koser, kedze to zavisi od mnoho veci, okrem ineho od konkretnej skupiny)
(argumentovat trvanim encounterov mi pride nie celkom koser, kedze to zavisi od mnoho veci, okrem ineho od konkretnej skupiny)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Nevim, jestli "dost jednoznačně", ale jo.
Jen prskám, páč si pamatuju, jak si ten stejnej argument používal u 4e. A přitom "as written" tam ta délka encounteru fakt je +/- hodina.
Jen prskám, páč si pamatuju, jak si ten stejnej argument používal u 4e. A přitom "as written" tam ta délka encounteru fakt je +/- hodina.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Neviem, mne skill encounter nikdy netrval viac ako 30 minut, aj ked som ho hral presne podla knizky. Priemerny boj nam pritom trva dost nad hodinu... preto vravim, ze to zavisi od skupiny.
(ked mas taku chamrad ako ja, z ktorej sa fikcne manevre len tak sypu, ale s tvrdymi mechanikami je to furt "co vsetko sa sem pocita?", tak to trochu posunie ten pomer)
(ked mas taku chamrad ako ja, z ktorej sa fikcne manevre len tak sypu, ale s tvrdymi mechanikami je to furt "co vsetko sa sem pocita?", tak to trochu posunie ten pomer)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Shadowrun
K Shadowrunu: kdyz jsme hrali 2 ed - tak to byla tvrda akcni rezba, plneni questu a vubec hrani jak podle PC - a bavilo nas to. Kdyz se mi dostala do rukou 4 ed (vyrocni edice ) - tak me nejvice zaujalo hrat bezneho typka co pracuje v korporaci (obcas neco nelagalne sosne z matrixu), chodí do klubu (opet hacknout matrix a dostat se na seznam hostu) - popr "hecovacka" - dokazat bande kdo je lepsi (ridic, hacker, apod.). Setting je proste bomba.
System je horsi - pokazde se pouzivaji jine modifikatory (to jsme houserulnuli - temer vsechno jsme resili +2, -2). Magie me drive nebavila, ted je to o trochu lepsi (trolli street shaman je proste cool!). Zato kapitola o matrixu, riggovani apod byla vylozene peklo na precteni. Dopadlo to tak, ze jsme si nechali setting a se systemem presli na WoD (pomoci meritu se daji resit blbinky typu implantaty, s magii jsme museli kutit trochu dele).
System je horsi - pokazde se pouzivaji jine modifikatory (to jsme houserulnuli - temer vsechno jsme resili +2, -2). Magie me drive nebavila, ted je to o trochu lepsi (trolli street shaman je proste cool!). Zato kapitola o matrixu, riggovani apod byla vylozene peklo na precteni. Dopadlo to tak, ze jsme si nechali setting a se systemem presli na WoD (pomoci meritu se daji resit blbinky typu implantaty, s magii jsme museli kutit trochu dele).
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Re: Shadowrun
Já teďka hraju SR 4e a musím ríct že míň akční hru jsem snad ještě nehrál. Souboje v SR jsou natolik nebezpečný, že každá naše akce začíná hodinama plánování, shánění informací, plýžení se stínama, uplácení, novým plánování, sháněním dalších informací a stěžejního vybavení ... aby pak na konci proběhla rychlá, pečlivě připravená akce u který se ideálně ani nevystřelý.Rafael píše:Hrava tu niekto podla pravidiel 4. edicie? Mne osobne vyhovuju ako GM ovela viacej pretoze mi mnozstvo veci zjednodusuju a da sa mi viacej zamerat na pribeh a rozvoj postav. A nesuhlasim s tym ze by sa musel Shadowrun hrat nutne akcne je to len urcity stereotyp ktory sa da podla mna zmenit len to chce trosku improvizacie.
Systém přesně takovouhle "stealt/agent" hru plně podporují, atmosféru to má díky settingu hrozně silnou
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: Shadowrun
4 jsem nehrál, ale podle toho tedy funguje celkem dobře. Takový byl měl SR být - víc informací = větší šance na přežitíInsolitus píše: Já teďka hraju SR 4e a musím ríct že míň akční hru jsem snad ještě nehrál. Souboje v SR jsou natolik nebezpečný, že každá naše akce začíná hodinama plánování, shánění informací, plýžení se stínama, uplácení, novým plánování, sháněním dalších informací a stěžejního vybavení ... aby pak na konci proběhla rychlá, pečlivě připravená akce u který se ideálně ani nevystřelý.
Systém přesně takovouhle "stealt/agent" hru plně podporují, atmosféru to má díky settingu hrozně silnou
Re: Shadowrun
Moudrost.What a shadowrun should be like: The scene in National Treasure 2 where they steal the Declaration of Independence.
What a shadowrun usually turns out like: The end of Blues Brothers.
Ve skutecnosti je ale fakt ze 4e je mnohem min punkova nez ty predchozi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Shadowrun
Díval jsem se na nějaké oficiální dobrodružství a kampaně pro SR4ed přímo od Catalyst. Zatím jsem je jen velice zhruba proletěl, ale velice mě zaujaly mapy. Dovedu si představit, že by vydávali soubor map jako vydávají wizzardi k DnD a Paizo k Pathfinderu. Vypadají prostě skvěle. Už jen vyhrabat plastikové figurky vojáčku a asi sehraju s bandou nějakou hru hodně zaměřenou na taktiku a infiltraci...
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Re: Shadowrun
Momentalne nasavam atmosferu Shadowrunu skrz tonu poviedok a okrem toho tu hla som nasiel mapu sveta.
http://thor.divnull.com/pub/srun/maps/world.pdf
Slovensko a Cesko su evidentne nezmene, takze sa najblizsie desatrocia nemame coho bat
http://thor.divnull.com/pub/srun/maps/world.pdf
Slovensko a Cesko su evidentne nezmene, takze sa najblizsie desatrocia nemame coho bat
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15078
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Shadowrun
Akorát Mariánské Lázně zabrala nějaká magická havěť. (-:Aljen píše:Slovensko a Cesko su evidentne nezmene, takze sa najblizsie desatrocia nemame coho bat :P
(na mapě to ovšem vidět není)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Shadowrun
Rovnako ako Lunik III-XXV ktore vlastni RomaleCorp, ktora drzi populaciu uz roky na rovnakej urovni 14 milionov
Hlavny exporter sojovych nugetov zvlastnej kuracej chute.
Hlavny exporter sojovych nugetov zvlastnej kuracej chute.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů