Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Shadowrun

Příspěvek od Markus »

Rodina her Shadowrun
(anotace rodiny)

Obrázek

:arrow? 1. edice - anotace
:arrow? 2. edice - anotace
:arrow? 3. edice - anotace
:arrow? 4. edice - anotace
:arrow? 5. edice - anotace
:arrow? 6. edice - anotace

Další odkazy
:arrow? Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
:arrow? (Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
:arrow? Překlad 5. edice na d20.cz
:arrow? Překlad 6. edice na d20.cz

Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Shadowrun

Příspěvek od PardGalen »

Quentin píše: 28. 12. 2017, 12:48 Místy je to předvídatelné
Tak určitě. Není to Renaissance. Třeba ve chvíli kdy agenti vyndali fotky těch elfek na stůl bylo jasné co jsou zač, ale i tak to je dobré. A elfové se špičatými zuby? To byla paráda.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Shadowrun

Příspěvek od Lemmy »

Asi se to hodí víc sem, než do filmové místnosti...

Bright - celkem pobavilo, ale ne tak, abych mohl hodnotit víc, než průměrnou svižnou věc s nějakými zajímavými elementy (čtěte ty fantasy věci), které měli ale větší potenciál jak s nimi pracovat... stejně tak tam byl větší potenciál vykreslit líp postavy (např. totálně nevyužitý elfský federál). Děj předvídatelný (prostě taková ta klasika "poldové se přimotají k něčemu většímu"), scénář místy postrádající logiku či nablblý (my jsme nejtvrdší gang, co Vás chce oddělat, ale klidně Vás pustíme do auta s neprůstřelnými skly... my jsme nejdrsnější orčí mafiáni, co Vás chtějí pod drnem, ale klidně běžte, ta ressurection bylo totiž fakt dobrá...).

Chemie mezi hlavními protagonisty funguje dobře (hlavně proto, že Smith hláškuje o sto šest); začátek filmu dost slibný (než to spadne v ten čistý průměr). a neubráním se dojmu, že by ta zápletka fungovala líp jako pár dílů seriálu (třeba jedna sezóna s tím nosným motivem okolo magické hůlky).

Ale rád se podívám časem i na to druhé Bright (a budu doufat, že půjde o lepší film) a naopak film ukazuje, že urban fantasy (nebo alternativní svět s fantasy elementy, jak kdo chce) s jednoduchou historií je dostačující (kyberpunkový element mi ve filmové formě tady nechyběl: navíc si myslím, že by mohl působit film ve výsledku jako chaotický mišmaš - hypotetický Shadowrun je i proto podle mě spíš na seriál, než na film).

EDIT: Jo, a to zpracování ras i kostýmy byly fajn :)
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Shadowrun

Příspěvek od Lemmy »

Ještě k tomu Bright... dobře promyšlené promo filmu :):
https://www.youtube.com/watch?v=Btnr3rsnQUU
Stajda
Příspěvky: 2
Registrován: 6. 2. 2018, 14:29

Re: Shadowrun

Příspěvek od Stajda »

Ahoj,
najde se tu někdo, kdo ještě hraje nebo by si chtěl zahrát shadowrun? Četl jsem kus z pravidel a hra mne nadchla, ovšem hledám ve svém okolí ideálně někoho, kdo s tím má nějaké zkušennosti a chtěl by si případně zahrát se mnou.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

MOžná be nebylo od věci zmínit odkud seš.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Stajda
Příspěvky: 2
Registrován: 6. 2. 2018, 14:29

Re: Shadowrun

Příspěvek od Stajda »

Jo pravda :D
okolí Prahy
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Tak to ti nepomůžu...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Kdyby někdo hrál Anarchy, ale přišlo mu to na Shadowrun moc rules light, tak tady jsou house rules rozšiřující pravidla maníků, co si s tím dali tu práci: https://docs.google.com/document/d/1lNq ... h19WIkwWfk https://www.surprisethreat.com/resources

A tady je předělávka do feelingu 2e: https://www.dropbox.com/sh/1hp2x82aeypv ... ?dl=0&lst=
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22589
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Jerson »

Když mi to Onge připokněl, tak tedy ten Shadowrun.

Zaprvé, ani v sekci Elementaristé jsem nenašel nic o působení protikladných fyzických elementů na elemetály, tedy že by se ohnivý duch dal likvidovat obyčejnou vodou. Jen to, že že se napadnout vodím duchem.

Pokud na duchy působí tázery, tak je zrovna tento problém asi vyřešen. Nemůžu se podívat do pravidel druhé edice, kde je to tam napsáno a zda vůbec, jen vím, že to nikdo z nás nenašel.

K Sosáčkovi - zaprvé je třeba říct, že jsme to hráli v roce 1995, kdy nám bylo 14 - 16 let. Nešlo o absurdní příklady, ale o rozvíjení postav popsaných v pravidlech, a možností, která ta pravidla poskytovala. Už tak jsme všichni museli nosit těžké pistole a útočníé pušky, protože proti pancířům popsaným u vzorových postav slabší zbraně nefungovaly, a na dobře vytvořené postavě dost záležel úspěch v misi.

Příklad se stíhačkou si už tedy detailně nepamatuju, jen vím, že jsme stáli na poušti poté, kdy jsme ujeli pěti obrněným autům, které na nás pronásledovatelé poslali, a GM potřeboval nějaký rychlejší prostředek k útoku. Stíhačka z dvaceti kilometrů nás neměla čím napadnout (myslím že podle pravidel ani rakety nemají takový dosah), a náš šaman s odporem k technice se prostě rozhodl zničit letadlo, které mířilo přímo na nás. Rychlosti dopravních prostředků za kolo byly v pravidlech napsané. O dvaceti kilometrech vůbec nebyla řeč, ten útok provedl na cca dva kilometry, kdy už bylo evidentní, že stíhačka míří na nás.
Nevím, co autoři pravidel čekali nebo nečekali - my jsme se nepokoušeli pravidla cíleně rozbít, jen se v jejich rámci vybavit. A celkem jasně vyplývalo, že do začátku si postavy můžou pořídit ledacos, zatímco později to už budou jen obtížně shánět a platit, takže si hráči udělali "optimalizované buildy".
Vsechno na me pusobi jako ten antagonisticky styl hrani rpg "omg vy jste mi zabili moje npc, leti na vas stihacka", "tak ja ji zabiju duchem", "sakra, nenasel jsem v pravidlech jak ti to zakazat" (nastvane odchazi), kde si navic autor predstavuje, ze moderni (nebo futuristicka) letadla delaji nalety jak v druhe svetove.
To je asi správný dojem, protože hra fungovala tak, že jsme dostali úkol, který jsme zvládli až moc snadno, a tak před nás GM stavěl čím dál těžší protivníky, které zvládl uhrát.

Jen dodám, že jsme tu hru potom ještě jednou rozehráli, když ji vedl brácha, který zakázal do začátku veškeré pancíře, automaty, ohniska a magické prostředky nad hodnocení 3, a pak už hra fungovala - dokud nedošlo na to, že jsme měli proniknout do skladiště a vyřídit jeden gang, přičemž kouzelník se atrální projekcí podíval do skladiště, spočítal nepřátele a zjistil jejich počty i případný silný kyberware, což nám dalo obrovskou výhodu - pak jsme přemýšleli, jak můžou civilové zastavit takové špehování kouzelníky. Jen dodám, že v článcích té doby vycházely vychytávky jako dvojité stěny budov naplněné roztokem s baktreriemi, které byly živé a tak bránily kouzeníkovi v astrálním přístupu, takže to asi nebyl jen náš problém.

Po čase jsme se pokoušeli rozehrát i třetí edici, kterou jsem měl vést já pro dva kluky, a tam jsme se zasekli už na výbavě, kdy oba chtěli vysílačky, které dokážou zachytit a rozšifrovat policejní vysílání (kromě mnoha dalšího vybavení), a které jim podle pravidle taky nebylo jak zakázat, takže jsem se začal obávat, že se hra zvrhne v bitevní pole už na prvním sezení.

Počítám, že za pět nebo kolik edic už tohle nějak zvládli odstranit, ale pro mě byl Shadowrun špatně hratelný, protože snad všechny lidi okolo mě nutil k boostování postav. Dokonce i když jsem se přidal do další skupiny, tak tam měli ještě vlastní sadu zbraní (prý staženou z oficiálních stránek), vedle kterých byl původní arzenál celkem k smíchu. Nechtít hru rozbít asi jde, ale vyžadovalo to silou spolupráci všech postav. Navíc jsem se v té skupině i na fórech doztvídal, že právě takto přeboostovaně se Shadowrun hraje a má hrát, a že souboje duchů s vrtulníky a desítky mrtvých při každé akci jsou naprosto normální.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

Tohle asi bude stát za zkouknutí (Facebook, eh, no co už).

edit: O pravidlech tam ale nic konkrétního neříká. Že je ta firma ve sračkách víme už dlouho.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Čili po všech těch edicích a letech je Shadowrun pořád DIY.

Kéž by tak práva dostal někdo jinej, no.

Nebo kéž by komunita udělala remake druhé edice a hotovo.
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od OnGe »

Druhá edice byla zrovna nějak dobrá?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host