Shadowrun
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21003
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Shadowrun
Rodina her Shadowrun
anotace rodiny
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém světě“) Země, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
1. edice - anotace (1989)
2. edice - anotace (1992)
3. edice - anotace (1998)
4. edice - anotace (2005)
5. edice - anotace (2013)
6. edice - anotace (2019)
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
anotace rodiny
Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém světě“) Země, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.
1. edice - anotace (1989)
2. edice - anotace (1992)
3. edice - anotace (1998)
4. edice - anotace (2005)
5. edice - anotace (2013)
6. edice - anotace (2019)
Další odkazy
Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
(Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
Překlad 5. edice na d20.cz
Překlad 6. edice na d20.cz
Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Shadowrun
eerieBaatezu píše:To je ten problém, on je to možná nejlepší SR zatím, jenže to je tak debilní měřítko, že to vypovídá kulový.
(a pak něco dělej...)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Shadowrun
Tak jako koukni, kolik lidí v celé historii SR, chválilo a velebilo jeho pravidla...OnGe píše:eerieBaatezu píše:To je ten problém, on je to možná nejlepší SR zatím, jenže to je tak debilní měřítko, že to vypovídá kulový.
(a pak něco dělej...)
Spíš je to stylem... tazatel: "doporučte mi nejlepší edici", odpovídající: "všechny stojí za..." a "radši to celý překonvertuj do úplně jinýho systému, kterej ti vyhovuje"
Re: Shadowrun
Kdyby mel nekdo zajem, tak tady je "paragraphs, motherfucker, do you use them" verze:
Jeste jsem to necetl, takze nemam osobni nazor, ale z toho co zatim vim mam pocit, ze ten cue system s tim stridavym vypravenim muzes odignorovat a pouzivat to jako normalni rpg - z GM strany doplnene o AW GM moves pro street level we are fucked Shadowrun nebo o DW GM moves pro over the top cool shadowrun.eerieBaatezu píše:Mám pdf. To je ten problém, on je to možná nejlepší SR zatím, jenže to je tak debilní měřítko, že to vypovídá kulový.
A je to děsný hybrid, oni vzali Cue systém ze svých předešlých her, co jedou na tohle systému a teď na to naroubovali SR, s tím, že jsou tam věci z obou, takže tam prostě máš meta-zdroje ze SR, tak i z Cue, apod. Jsou to bordelózní pravidla.
Ne druhou stranu po nějaké té revizi si myslím, že mají potenciál být skvělými pravidly, ale v tom bodě ten produkt zatím není. Rozhodně se to, v tradici narativních systémů, už nesnaží tolik simulovat realitu, jenže je z toho vanička vylitá i s dítětem, kdy prostě se sniperkou nemáš postihy v boji na blízko a podobné.
Taky je tam ta věc, že brnění jsou jen další vrstva životů, což vzali z toho Cue, takže to taky není moc Shadowrunovské, prostě je cítit ta hybridita, navíc je to fakt narrative a ne rules-light SR, poměrně velká část pravidel ti říká, co máš dělat, abys mohl hrát bez GM stylem, že vypravují hráči a v jakých tazích se mají hráči v tom vyprávění střídat a kdy se mohou přerušovat a kdy už za to musíš platit meta-zdroje a tak, prostě...
Nevím, zda tohle lidi chtěli, jako ok, třeba to tak nakonec budu taky hrát, aby to ulevilo GMovi, aby toho nemusel tolik vymýšlet, jedna z velkých kritik DnD a podobných je v tom, že GM to má jako vedlejšák, aby něco připravil. Ale oni z toho udělali centrum těch pravidel s tím, že tam dali na jednu a půl stránky rady, když chceme, aby měl GM větší roli a pak tam mluví o tom, jak si při čem házet, kde někdy i tahle informace chybí, takže by to měli kluci ještě zrevidovat.
Věcí přímo ze SR je tam fakt málo, nejsou tam bariéry, na kterých docela systém fungování SR světa stojí a třeba často tam mají u skillů podskupiny, pro která tam ani nedali pravidla! Můžeš si vzít counterspelling, ale jak to funguje, ti nikdo neřekne, a tak no.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Shadowrun
Ale mam treba kamose, co se jim libil Shadowrun Returns, a do normalniho SR bych je nikdy nenacpal, pac se vidime jednou za dva tydny na sobotni odpoledne, a to by ani nestihli vyrobit postavy. Tady je hromada hotovych, co se daji budto rovnou pouzit, nebo pouzit s jinym fluffem a zabere to chvilku.
Treba armor jako extra HPcka se mi libi - on tak realny armor funguje, a ocenim min veci u kterych musim vypinat mozek.
EDIT: samozrejme, ze ta hra neni idealni - ma treba whitewolfi chorobu (coz je fakt trapna vec, co by se dneska uz stavat nemela), a vyvazeni taky asi fungovat nebude, ale idealni je jenom Apocalypse World a Chuubo, takze co nadelas.
Treba armor jako extra HPcka se mi libi - on tak realny armor funguje, a ocenim min veci u kterych musim vypinat mozek.
EDIT: samozrejme, ze ta hra neni idealni - ma treba whitewolfi chorobu (coz je fakt trapna vec, co by se dneska uz stavat nemela), a vyvazeni taky asi fungovat nebude, ale idealni je jenom Apocalypse World a Chuubo, takze co nadelas.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Shadowrun
SR 5e je ve všech směrech horší než SR 4e. O DnD 5e tohle říct nemohu.Pieta píše:D&D 5e vyvíjeli profíci, co ani nebyli freelanceři, a jak to dopadlo... [/editionwarrior]
4e )eerieBaatezu píše:"doporučte mi nejlepší edici"
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Shadowrun
OnGe píše:To si pleteš s Dračím doupětem, řekl bych.
Názory se různí. Někteří lidi mají problém s tím hafo atributů + hafo skillů, když dřív stačilo házet jen na skill. Někdo má problém s feelingem, že už to není ten pravej špinavej shadowrun, ale jakejsi moderní barevnej skoro transhumanistickej post-cyberpunk, ale jako jinak jo, docela v pohodě edice (což zase vzhledem k tomu, že je to SR, moc neříká ).Fritzs píše:4e )
Fakt se na tobě reálnej armor rozpadne, když do tebe někdo párkrát píchne nožem?Sosacek píše:Treba armor jako extra HPcka se mi libi - on tak realny armor funguje, a ocenim min veci u kterych musim vypinat mozek.
Jak říkám, kdyby místo těch 30 pre-genů radši udělali pár stránek konverze všech věcí a kouzel ze SR, udělali by o dost líp. Jak to teď je, tak tam nejsou manové ani fyzické bariéry, takže ta magie je prostě klasické DnD "víme, že magie existuje a je drsná, ale nikdo se proti tomu nechrání", což je pravý opak přístupu světa SR, jako hele mi fakt přijde, že ty věci pro Catalyst dávaj dohromady lidi, co to nikdy ani nehráli, ani nečetli. Hlavně že se ohánějí tím, že chtějí jednoduchou hru, tak prej proto vyhodili Nuyeny, hlavně že tam nemaj sjednocenou tvorbu postavy, miš maš Plot Pointů a Edge, na sheetu má charakter cues a dispositions, které jsou obojí pouze pro role-play, nemají mechanické efekty, dělají úplně to samé, ale jsou to zase dvě různé věci, prostě je to maglajz. Jako jasně, zahraješ si v tom maníka, co umí střílet a sesílat lightning, ale si stejně tak můžeš vzít Fate nebo cokoliv jinýho, a možná tam nakonec budeš mít lepší pravidla pro souboj, atd. Lidi si tu příručku přečtou a pak se jdou na fórum ptát, jak se vlastně používají ty drony a jak se vlastně přivolávají ty spiriti... Vyváženost kulhá a jasně, Cue narrative systém můžeš odignorovat, dostaneš pak knížku, co má pár stran konverzí čísel ze SR 5e a pár nedomrdlejch pravidel. Kdyby radši vydali stolní verzi autoři Shadowrun Returns.
Re: Shadowrun
eerieBaatezu: 4e má míň vyjímek než 3e a nemá ani zdaleka tolik wtf momentů jako 5e. Žádný zázrak, ale v základní příručce je to solidní hratelný systém.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Shadowrun
Ja bych zase rekl Anarchy, a pak 2e.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Shadowrun
Anarchy určitě patří na spod, třeba tohle to tam spolehlivě řadí:Sosacek píše:Ja bych zase rekl Anarchy,
Jako je hezké mít rules light SR, ale není nakonec lepší aplikovat funkční rules light systém na setting SR?mynamelegend na rpg.net píše:You will only ever have access to one gun and one melee weapon. You may never swap these out. Choose your weapons wisely, since that one will have to take you through both bug-infested hives and socialite bodyguarding gigs. Since there are no rules for concealment, I suggest everyone bring an assault rifle and a sword everywhere they go.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Shadowrun
Edition warring ma dlouhou tradici v DnD svete, tak proc ne u SR.York píše:
Me se vic libi SR2 iniciativa, a sirsi skilly - v SR2 mas "strileni" zatimco v SR3 mas "pistole", "pusky", "automaticke zbrane" coz vede k bizarnim situacim typu "typek umi skvele s pistoli ale pusku ani neumi drzet".
Nozem asi ne, ale https://uk.answers.yahoo.com/question/i ... 112AAiKeEjeerieBaatezu píše:Fakt se na tobě reálnej armor rozpadne, když do tebe někdo párkrát píchne nožem?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Shadowrun
Já mám nejradši 4e protože:
-žádné "exploding" kostky (mimo použití edge)
-žádné 2d nastavování obtížnosti od GM (Gm může změnit cílové číslo OR snížit počet kostek)
-sjednocená magie
-žádné damage kódy
-jednodušší iniciativa než u předchozích edic
-bioware žere stejný zdroj jako kyberware
-žádný prioritygen
Nedostatky jsou:
-přebytek skillů
-některé atributy jsou téměř k ničemu
-základní generátor postavy trpí stejným neduhem jako oWoD (je výhodné mnamaxovat věci již v generátoru, při hře to stojí moc expů)
-edge má k dokonalosti hodně daleko, rezervy (combat, magic etc. pool) starších edic byly dobrá mechanika
Oprava: původně jsem napsal 5e, omlouvím se za nepříjemnosti, které jsem tímto překlepem způsobil
-žádné "exploding" kostky (mimo použití edge)
-žádné 2d nastavování obtížnosti od GM (Gm může změnit cílové číslo OR snížit počet kostek)
-sjednocená magie
-žádné damage kódy
-jednodušší iniciativa než u předchozích edic
-bioware žere stejný zdroj jako kyberware
-žádný prioritygen
Nedostatky jsou:
-přebytek skillů
-některé atributy jsou téměř k ničemu
-základní generátor postavy trpí stejným neduhem jako oWoD (je výhodné mnamaxovat věci již v generátoru, při hře to stojí moc expů)
-edge má k dokonalosti hodně daleko, rezervy (combat, magic etc. pool) starších edic byly dobrá mechanika
Oprava: původně jsem napsal 5e, omlouvím se za nepříjemnosti, které jsem tímto překlepem způsobil
Naposledy upravil(a) Fritzs dne 6. 10. 2016, 13:55, celkem upraveno 1 x.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti