Shadowrun

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Shadowrun

Příspěvek od Markus »

Rodina her Shadowrun
:arrow? anotace rodiny

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Shadowrun je kyberpunková science-fantasy hra z blízké budoucnosti („Šestém světě“) Země, ve které se probudila magie a mýtické bytosti, takže moderní technologie, virtuální sítě a dystopický svět ovládaný všemocnými korporacemi se mísí s magií, tradičními fantasy rasami, draky a jinými prvky fantasy. Svět ovládají megakorporace, které na špinavou práci využívají „shadowrunnery“ – kriminální živly bez legální identity. Hráči na sebe berou role těchto „runnerů“ a jako mágové, deckeři (hackeři celosvětové virtuální sítě zvané Matrix) nebo kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plní nejrůznější úkoly.

:arrow? 1. edice - anotace (1989)
:arrow? 2. edice - anotace (1992)
:arrow? 3. edice - anotace (1998)
:arrow? 4. edice - anotace (2005)
:arrow? 5. edice - anotace (2013)
:arrow? 6. edice - anotace (2019)

Další odkazy
:arrow? Spousta starých diskuzí v dnes už vyřazené sekci
:arrow? (Neúplné) české překlady 3. a 4. edice
:arrow? Překlad 5. edice na d20.cz
:arrow? Překlad 6. edice na d20.cz

Pozn.: Dřív byla na Fóru věnována Shadowrunu celá sekce, ale jelikož zájem o tuto hru polevil, sekce byla zavřena a přesunuta do archivu. Obsahovala však spoustu zajímavých diskuzí, takže pokud vás baví pročítání zaprášených složek, vizte odkazy výše.
Sosacek
Příspěvky: 25788
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

mynamelegend na rpg.net píše:I've read through it a few times now.

First things first... if you expect Catalyst to have finally gotten around to editing? Don't hold your breath. I've found myriad character creation flaws in the pregens (one, egregiously, manages to get Essence wrong twice over, being listed at 1 where his own stat-sheet says he should have 3, and the actual rules of character creation say he should have 5 if you try making him yourself)
Balance is likewise lackluster. Several qualities are objectively inferior versions of other qualities, even ignoring the idea of making your own. Weapons are often objectively superior to each other, despite no difference in cost or difficulty of use. Try to avoid letting players pick their own unless they're aware of the alternatives.

Second, as it is currently written the game is very gear-light. You will only ever have access to one gun and one melee weapon. You may never swap these out. Choose your weapons wisely, since that one will have to take you through both bug-infested hives and socialite bodyguarding gigs. Since there are no rules for concealment, I suggest everyone bring an assault rifle and a sword everywhere they go. As for other gear, not only will you have about three or four pieces of it total, none of it has any rules at all and will never affect your rolls in any way. So don't sweat it.

Third, characters are slimmed down and streamlined in the extreme. Roughly half of the 30 pregen characters are incapable of getting any form of stealth since they've filled their six precious skill slots up with pivotal things such as Ork History AND Native American History. Since staying in the shadows is not a concern for these Shadowrun characters, I'm somewhat curious as to what the playtesting gameplay experience was like.

Ultimately I'll grit my teeth and play this because it's the only way I'll get my crunch-averse friends to actually try the game out. I'm just not sure that the end result of play will look anything like the Shadowrun I love.
Jinak ale ta knizka obsahuje krom 30 ukazkovych postav, taky 100 pripravenych dobrodruzstvi, coz zni zajimave.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od OnGe »

Sosacek píše:100 pripravenych dobrodruzstvi
Není to překlep?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Sosacek
Příspěvky: 25788
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Jo, neumim cist. Typci psali:
It not only has a ton of Pre-Gen Characters, but also a ton of Adventures (45 Pages, ~1 Page/Adventure).
60 pages of pre-gens and 45 pages of adventures is over 100 pages of the book that I know I won't use, or nearly half.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Když to řeknu fakt na tvrdo, tak Catalyst se za 11 let, co vlastní tu značku, nepodařilo udělat pořádná pravidla.

Přestože po převzetí systému překopali jádro (de facto vzali to z World of Darkness), tak je to stejně pořád krize, ať už 4. nebo 5. edice, kam vymysleli takové blbosti, že je snad lepší hrát tu 4., a teď se snažili udělat "narravite Shadowrun", místo toho, aby udělali rules-lighter Shadowrun a to, co vydali, je pro ostudu. Aby z toho bylo něco zajímavého, tak to chce hafo house-rules a home-brew community contentu.
- Je to nevyvážené, a to prostě nezachrání keci, že je to narativní systém, kde to všechno funguje trochu jinak, prostě když tam dáte crunch část, tak má být udělaná tak, aby fungovala.
- Má to být easy systém a přesto jsou tam dva meta-zdroje, dva systémy na tvorbu povolání, jakože WTF?
- Jo, hafo těch stránek je o předgenerovaných charakterech, roztáhli to ze stránky pro jeden na dvě, a navíc ta nová grafika, se kterou to udělali, je děsně hnusná, ten prototype vypadal o dost líp.
- Knížka je zmatečně poskládaná. A třeba se tam člověk ani nedozví, proti čemu si kdy má hodit.
- Úplně vyhodili Nuyeny, WTF?, magické bariéry, skrývání zbraní (takže teď tam máte vyloženě Jersonovské "špatné" volby, kdy prostě nemá smysl brát si lehké pistole, když dávají menší damage a zbytek statů je stejných s heavy pistolemi), prostě kdyby aspoň napsali, že lehké zbraně schováte za gumu ponožky, aby jste to zohlednili v hraní, když je to ten narativní systém, žádné takové věci tam nejsou. Pušky ani jakékoliv jiné zbraně na dálku nemají postihy v bojí tváří v tvář, apod.

Když čtu ty naše příspěvky do remaku dračáku a podobně, tak mě přepadá pocit, že banda, co sem na fórum chodí, by byla schopna v rámci volnočasových aktivit po večerech přijít s lepším produktem, než profíci od Catalyst.
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6299
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

eerieBaatezu píše:Když čtu ty naše příspěvky do remaku dračáku a podobně, tak mě přepadá pocit, že banda, co sem na fórum chodí, by byla schopna v rámci volnočasových aktivit po večerech přijít s lepším produktem, než profíci od Catalyst.
Pro catalyst nedělají profíci ale freelanceři, což jsou fanoušci shadowrunu ochotní psát sáhodlouhé texty za minimální a navíc nejistou mzdu v podmínkách neustálé buzerace ze strany vedení, které k Shadowrunu asi nemá vztah.

Ale což, Shadowrun je silná franšíza, ještě deset až patnáct let ždímání vydrží a pak se její torzo prodá za přemrštěný peníz zámožnému fandovi.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Fritzs píše:Pro catalyst nedělají profíci ale freelanceři, což jsou fanoušci shadowrunu ochotní psát sáhodlouhé texty za minimální a navíc nejistou mzdu v podmínkách neustálé buzerace ze strany vedení, které k Shadowrunu asi nemá vztah.

Ale což, Shadowrun je silná franšíza, ještě deset až patnáct let ždímání vydrží a pak se její torzo prodá za přemrštěný peníz zámožnému fandovi.
Jsem myslel, že freelanceři dělaj jenom fluff, I stand corrected. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Jsem myslel, že freelanceři dělaj jenom fluff, I stand corrected. :)
Prakticky všechno prakticky všude dělají freelanceři. Firem, co by měly dost lidí ve vlastních týmech, je dost málo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od OnGe »

Nicméně úvaha, že freelancer není profík je dost na palici a přivádí mě opět k několikrát opakované myšlence - necitujte, prosím, Fritzse, když trousí moudra.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6299
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Pieta: Je rozdíl mezi "mám freelancery a pár stálých zaměstnantců" a "nemám než freelancery".

navíc, pokud jsou SR freelanceři profíci, proč je SR od páté edice dál pravidlový a fluffový odpad? :wink:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak já jsem je za profíky označil proto, že za to berou prachy.

Jinak jasně, jak si mi Fritzi dovoluješ podsunout takovej implicitní předpoklad, aniž bych ho odhalil? $lol$ A jaký má význam říkat jim profíci, když tvoří horší věci, než lidi, pro které to není full-time (part-time) job. $D

Jak vidno, je na čase zasednout a udělat nejen DrD remake, ale i Shadowrun remake, protože od Catalyst se pořádných pravidel pro SR nikdy nedočkáme. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Shadowrun

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:Jak vidno, je na čase zasednout a udělat nejen DrD remake, ale i Shadowrun remake, protože od Catalyst se pořádných pravidel pro SR nikdy nedočkáme. $D
$D
Sosacek
Příspěvky: 25788
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

A eb ty mas tu knizku nebo co?

Me to, toho co jsem xetl, orujde hako nejlepsi SR zatim.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Shadowrun

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sosacek píše:A eb ty mas tu knizku nebo co?

Me to, toho co jsem xetl, orujde hako nejlepsi SR zatim.
Mám pdf. To je ten problém, on je to možná nejlepší SR zatím, jenže to je tak debilní měřítko, že to vypovídá kulový. $lol$ A je to děsný hybrid, oni vzali Cue systém ze svých předešlých her, co jedou na tohle systému a teď na to naroubovali SR, s tím, že jsou tam věci z obou, takže tam prostě máš meta-zdroje ze SR, tak i z Cue, apod. Jsou to bordelózní pravidla. Ne druhou stranu po nějaké té revizi si myslím, že mají potenciál být skvělými pravidly, ale v tom bodě ten produkt zatím není. Rozhodně se to, v tradici narativních systémů, už nesnaží tolik simulovat realitu, jenže je z toho vanička vylitá i s dítětem, kdy prostě se sniperkou nemáš postihy v boji na blízko a podobné. Taky je tam ta věc, že brnění jsou jen další vrstva životů, což vzali z toho Cue, takže to taky není moc Shadowrunovské, prostě je cítit ta hybridita, navíc je to fakt narrative a ne rules-light SR, poměrně velká část pravidel ti říká, co máš dělat, abys mohl hrát bez GM stylem, že vypravují hráči a v jakých tazích se mají hráči v tom vyprávění střídat a kdy se mohou přerušovat a kdy už za to musíš platit meta-zdroje a tak, prostě... Nevím, zda tohle lidi chtěli, jako ok, třeba to tak nakonec budu taky hrát, aby to ulevilo GMovi, aby toho nemusel tolik vymýšlet, jedna z velkých kritik DnD a podobných je v tom, že GM to má jako vedlejšák, aby něco připravil. Ale oni z toho udělali centrum těch pravidel s tím, že tam dali na jednu a půl stránky rady, když chceme, aby měl GM větší roli a pak tam mluví o tom, jak si při čem házet, kde někdy i tahle informace chybí, takže by to měli kluci ještě zrevidovat. Věcí přímo ze SR je tam fakt málo, nejsou tam bariéry, na kterých docela systém fungování SR světa stojí a třeba často tam mají u skillů podskupiny, pro která tam ani nedali pravidla! $lol$ Můžeš si vzít counterspelling, ale jak to funguje, ti nikdo neřekne, a tak no. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun

Příspěvek od Pieta »

Fritzs píše:navíc, pokud jsou SR freelanceři profíci, proč je SR od páté edice dál pravidlový a fluffový odpad? :wink:
D&D 5e vyvíjeli profíci, co ani nebyli freelanceři, a jak to dopadlo... [/editionwarrior]
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů