Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

Savage Worlds je série univerzálních her orientovaných na jednoduchá pravidla a rychlou, zběsilou akci. Série začala odvozením z westernové hry Deadlands (1996) – výrazným zjednodušením jejích pravidel vznikla první edice univerzální hry Savage Worlds (2003). Následovaly další edice hry, ale i různé samostatně hratelné žánrové adaptace. Samotné Savage Worlds můžeme rozdělit na tři generace pravidel:

:arrow? 1. generace: Savage Worlds (1. a 2. edice, Classic) (2003 a 2004)
:arrow? 2. generace: Savage Worlds (Explorer's, Deluxe) (2007 a 2011)
:arrow? 3. generace: Savage Worlds (Adventure) (2018)

Další zdroje:
:!: :!: Český překlad Savage Worlds Deluxe :!: :!:
:arrow? Pietova minirecenze 2. edice
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 2. 2010, 13:52, celkem upraveno 1 x.
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan »

Quentin píše:U střelby do incapacitated bych házel jenom na hit a autokill. Tam není, co víc vymýšlet.

Jinak wounds penalty se mám dojem nepočítají do vigor rollů.
Tak jsem se trochu dokopal k použití angličtiny a google a je to tak, že se do vigor testů počítá postih za wounds.
Vigor je atribut a patří mezi traits a postih za zranění se vztahuje na pace a trait testy.

Krom toho se to dá i logicky odvodit z edge "hard to kill", kde platí, že když má charater tento edge, tak při vigor testu ignoruje postih za wounds :wink:

Pořád mi to úplně neodpovědělo na to jak zabít wild-card enemy.

Žádná pravidla pro pokračování v útoku na incapacitated nepřátelé jsem nenašel. S incapacitated nepřáteli se prostě v boji dále nepočítá.. Houserullovat to házením na hit a autokill mi nepřijde úplně v souladu s pravidly.

V pravidlech je řečeno, že wild cards ustojí 3 wounds a další zranění (cumutatively or all at once) už znamená, že jsou incapacitated. Jakmile jsou incapacitated, tak hází vigor test (s -3 k hodu) a pouze na výsledek 1 a méně zemřou (možný soak roll). Tzn. člověk s vigor d6 má sice slušnou šanci že zemře (přežije na 5+ na d6), ale orčí náčelník už má nadpoloviční šanci, že přežije bez ohledu na to jestli dostal zásah z bazuky nebo sniperkou do hlavy.

Pokud přežije tak sice utrpí nějaké zranění, krvácí nebo ne (s raise zranění může odeznít samo za 24 hodin). Pokud mu někdo poskytne první pomoc (odstranění stavu pomocí healing hodu), tak může po deseti minutách stát zase na nohou a za dalších deset minut (druhý healing hod) má odstraněno jeden nebo dva wounds (podle toho jestli bude na hodu raise nebo jen úspěch) a může velet odvetnému útoku (i když s -1 nebo -2 na trait rolls).

A je jedno jestli předtím dostal zásah ze sniperky, bazuky nebo šlápl na minu.

Když to takhle čtu, tak mi přijde, že ta předchozí diskuze o zabíjení wild-cards jak na běžícím páse není úplně platná. Spíš máme opačný problém :wink:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Incapacitated jsou prostě mimo boj. Už se nebrání. Každý si s nima může dělat, co chce. Můžeš k němu přijít, urvat mu hlavu, strčit mu ruku do krku, vyrvat srdce a sežrat. Jedinej důvod, proč jsem řekl, že si máš hodit na dorážení na střelbu bylo, že na jakoukoli střelbu se háže.

Když někdo leží, tak už se na něj bojový pravidla nevztahujou a fikce je důležitější; tzn když tě odvlečou pod gilotinu a popraví, tak tě žádnej soak roll nezachrání (tohle je teda blbej příklad, protože to můžou udělat i nezraněné postavě, ale určitě mě chápeš)
Krom toho se to dá i logicky odvodit z edge "hard to kill", kde platí, že když má charater tento edge, tak při vigor testu ignoruje postih za wounds
hmm, tak že by to bylo ono
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan »

Tak čtu dál pravidla a předchozí příklad jsem měl ještě doplnit takto:

1) Sniper měl mít +4 k attack a damage rolls díky "The Drop" - neboli díky tomu, že o něm náčelník vůbec nevěděl a při močení si nebyl vědom nebezepečí.

2) potom co byl náčelník sestřelen a incapacitated, tak mohl následovat od snipera "finishing move". Ten proběhne buď automaticky nebo když GM rozhodne, tak dostatečně tuzí nebo pancéřovaní nepřátelé mají šanci na únik apod.

Tím se myslím řeší otázka co dál s incapacitated wild cards :-)
werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 09:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan »

Kdyby někoho zajímalo, jak je to s těmi incapacitated wild cards, tak tohle je oficiální odpověď ;-)

sergut wrote:
Can incapacitated wild cards be damaged further? If yes, how does that work?

SWD, p68: "Incapacitated characters aren’t necessarily dead, but are generally too beaten, battered, or bruised to do anything useful. They may not perform actions and are not dealt Action Cards in combat. Incapacitated Extras are removed from play."

From the last sentence, I understand that incapacitated wild cards remain in play (on the table). This does not make much of a difference in some settings, but in settings with powers (fantasy, weird science) it allows their allies to come and use the Healing power to heal their wounds (hopefully).

If I am right, and incapacitated wild cards are neither up, nor down (shaken), nor out, that means that they can be the target of actions, including direct attacks (sword or gun) and AoE attacks (grenades, dynamite, etc). I understand that direct attacks are ruled as Finishing Moves in most situations and that AoE attacks are resolved normally. Am I right?
The decision is up to the GM based on the situation, but a Finishing Move just has to be performed with a lethal weapon, not necessarily a "direct attack," so an AE attack could apply if they say so. But there can be exceptions as noted in the text, and being outside "ground zero" for an explosion might apply (especially with cover).
sergut wrote:
If yes, how does this work? Is AoE damage calculated normally against the target´s Toughness? Can they be soaked normally assuming the target has bennies left? If new wounds are not soaked, does the victim roll Vigor again for (additional) Incapacitation and also (maybe) on the Injury table (for additional injuries)?
If the GM rules the target would be damaged normally, then the attack follows the existing rules. Meaning since the target has already taken 3 wounds, an additional wound or more would count as Incapacitation (even though they are already Incapacitated), requiring another Vigor roll and another Incapacitation result. Which could be another injury (or death). The only thing that likely wouldn't stack would be Bleeding Out.

But yeah, otherwise, the damage would be rolled normally (though likely with a bonus for The Drop on a helpless target) and could be Soaked.

Hope that helps.
http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=42273
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Savage Worlds

Příspěvek od eerieBaatezu »

Když vyhodím Bennies a dám, že kostky nemůžou explodovat, rozbil jsem tu hru, nebo je to stále hratelné?

(A moc nechápu, proč armor dává tak malý damage resistance oproti tělu; trpaslík, co má v trenkách a sandálech Toughness 8, má ve full plátu jen 11?!)
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Exploding dice jsou docela potřeba.
Benníky se asi vyhodit dají.
Protože 8 a 11 je velkej rozdíl.
(navíc na 8 toughness musíš mít vigor 1d12, takže je to tvůj hlavní stat. Bylo by nice, kdyby měl na něco vliv)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Savage Worlds

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem měl na mysli, že ten rozdíl v Toughness by měl být naopak, jakože mám bez ničeho 3 a s full plejtem mám 11. Nechápu, jaktože má nahé tělo tak veliký damage reduction oproti tělu v brnění.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Protože tam nejsou Hpčka. Toughness je to, co ve výdrži odděluje trpasličího bojovníka od elfího čaroděje.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Savage Worlds

Příspěvek od eerieBaatezu »

Právě jsme dopařili první session v SW. Hráli jsme post-apo svět po třetí světový, de facto Fallout mixnutej Red Alertem 2 a 3.

Jeden postřeh k SW co musím zmínit, že někteří lidi docela nadávají na ten Shaken status v boji, že to není "fast, furious, fun" bejt shaken v boji a tak, ale pokaždý, když padlo shaken, tak to do vyprávění boje skvěle padlo.
Třeba postavu jednoho hráče trefil kulomet za shaken, tak jsem řekl, že mu kulka lízla paži, on leknutím pustil pušku a chytil se za ránu, čili přesně jakože je otřesenej, nebylo to drsný zranění, ale znemožnilo mu to v tom kole dělat klasický akce, celý to dost dobře dávalo smysl.
Nebo borec trefil za shaken týpka na motorce, co po něm kosil ze sapíku, maníkovi podklouzla kola, hodil tlamu, vypadl mu z rukou rukou sapík (ale měl ho na řemínku), ale nebylo to zranění, prostě jenom to kolo nemohl nic pořádně dělat.

Jinak souboje měli dycky tak 2 až 3 kola, na úrovni lidskejch protivníků je to docela drsný.

Jo a nejlepší sranda bylo, když kámoš běžel v noci po bejvalým trávníku mezi ruinama baráků a nad ním ve tmě ve vejšce letěl nepřátelskej hlídkovej drone a bylo to uprostřed přestřelky s těma maníkama na motorkách a on "střílím po něm" (tom dronu) a já "je děsná tma, vůbec ho nevidíš, jen slyšíš jak nad tebou někde ve vějšce bzučí" a on "to neva, prostě střílím nad hlavu" a já "no, tak to budeš potřebovat pár šestek (myšleno jako sériově za sebou, jakože hodí aspoň dva kritikaly na d6)" a on hodil a padly mu dvě šestky paralelně, jakože i na skill die i na wild die a on "hele, pár šestek" a já se smál, jak to nepadlo jak jsem myslel, že to má padnout, ale stejně padlo "pár šestek", tak jsme se smáli a byla sranda. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Savage Worlds

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše:"Shaken" stav dělá boje extra zábavné. Vymyslete někdo, jak to dostat do dnd :D
No, je zajímavý, že na papíře to vypadá spíš jako blbost a zdržovačka a ty protiargumenty se mi zdály smysluplné, ale po zahrání situace vypadá úplně jinak. Ono to vypadá, že postava nemůže nic dělat, může se jen pohybovat, pokřikovat, ale přitom to, co se v té shaken situaci děje, dycky dává smysl a dycky to dobře doplnilo atmošku tý situace. Prostě kolem tebe třeba lítají kulky, takže jen skočíš k zemi a bojíš se vystrčit hlavu, nebo to zahození zbraně a chytnutí se za krvácející ránu, jak jsem psal, a tak. Navíc dobrým hodem na Spirit nebo zaplacením Benefitu se toho dá zbavit.

Tak ale já nevím, zda by to maníky v DnD bavilo, přidává to na realismu, ale zase nemůžeš celý kola jen mlátit. $lol$ Ale shaken dokáže bejt dobře dramatickej, třeba jste s někým na nože a řízne tě, a dostaneš shaken, tak se ti najednou zamžilo před očima a zalehlo v uších, po tý ráně, je ti mdlo, jen zvedneš ruce jako boxer před sebe tak, aby si byl aspoň trochu krytej a snažíš se vyhnout dalšímu zásahu, snažíš se vzpamatovat a doufáš, že další kolo už to snad bude lepší. Jojo, takový věci v DnD moc nezažiješ.
Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.


Celkově musím říct, že na první hraní se mi SW velmi osvědčily. Je to zároveň něco jako gurps nebo d20, ale na druhou stranu mnohem míň rules-heavy, ale stále dost crunchy, aby se člověk, co to tak má rád vyžil. Hody jsou jednoduchý, navíc se do toho dá zapojit ten Fate aspekt přes body Benefitů, nejsou tam hit pointy, takže je to víc drsný a souboje mají dost šťávu, mi přišlo. Rozhodně super systém pro to post-apo, nebo cyberpunk, sci-fi, klasickej pulp, pro kterej to bylo primárně udělaný, apod. A trappings jsou super, univerzální pravidla, kdy ta samá věc může bejt granát, fireball, plasmová střela, atd. s tím, že pokud člověk chce, tak tomu může dát i specifický efekty, nebo to nechat jen obecný. Zatím nadmíru spokojenost. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Dobře se to hodí právě do prostředí, kde lítaj granáty a kulky okolo, evokuje to ten un-safe feeling ze souboje, že tě něco může fakt vyvést z míry, vyrazit ti dech a tak, že nejsi pár sekund nic schopnej dělat.
My jsme v tom hráli fantasy a pořád to funguje perfektně (ten shaken stav).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Jozue
Příspěvky: 1
Registrován: 19. 11. 2016, 21:45

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Jozue »

Ahoj,


chtěl jsem se zeptat, jestli hrajete klasická pravidla na shaken, nebo revidovaná z května 2015? Podle revidovaných pravidel stačí na Spirit roll hodit úspěch a není třeba raise. Testovali jsme na třech hraní nová pravidla a combat je dost rychlý. Nehrál jsem nikdy původní, kde Spirit roll vyžaduje raise. Jaké s tím máte zkušenosti?
Díky za odpověď.

Uvádím pro jistotu znění revidovaných pravidel:
Shake, Rattle, and Roll the Dice!
After a long period of playtesting and consideration, we’re
making a slight change to how characters recover from
Shaken. We’re removing the need for a raise to take actions.
No other rules or effects change except for one Edge from
the Horror Companion noted below.
Replace the rules for Shaken under Damage Effects with:
Shaken
If the damage of an attack is a simple success (0-3 points
over Toughness), the target is Shaken. Shaken characters
are rattled, distracted, or momentarily shocked. They aren’t
stunned but are temporarily suppressed and may hesitate.
On their action, Shaken characters must attempt to recover
from being Shaken by making a Spirit roll:
• Failure: The character remains Shaken. She can only
perform free actions.
• Success: The character is no longer Shaken and may
act normally.
Spending Bennies: A player may spend a Benny at any
time to remove her Shaken status (even when it is not her
turn)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Savage Worlds

Příspěvek od eerieBaatezu »

Koukám, že jsme nehráli ani jednu verzi. $lol$ OdGMoval jsem to tak, že damage za 1 až 3 je shaken a hotovo, moje chyba. Ale i tak to bylo v poho, prostě jseš kolo v šoku, no. Uvidím, jak to budeme hrát nadále, vůbec mi nevadí to starší drsnější znění pravidla, že úspěch tě zbaví shaken až od příštího kola a jenom raise hned, protože hodit úspěch proti 4 není zas tak obtížné, takže by ten shaken efekt možná dost vymizel.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů