Savage Worlds

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 7. 3. 2010, 02:30

Mám za sebou dalších pár sezení a počáteční nadšení už upadá. Dneska zase byly všechny boje příliš rychlé; sice jsem ze začátku chválil svižnost pravidel, ale když všichni padaj jednou ranou, tak to vážně není sranda (a to mluvím i o wild cards).

A celkově se mi znovu objevují takové ty běžné potíže simulačních systémů (hlavně všudypřítomné dilema munchkinovat vs roleplayovat, najednou to v SW nejde). I když to může být způsobené tím, že hrajeme stále ještě dost dnd stylem.

Ale abych jen nepomlouval, pořád mě překvapuje, kolik je toho pro SW vydáno ... tolik settingů!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Sammael » 23. 6. 2010, 13:07

Jednym z najlepsich je savage worlds of Solomon Kane. Vynikajuco napisana a spracovana prirucka. Mozem len odporucit.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Aljen » 23. 7. 2010, 19:10

Este sa vratim k ten Solomon's Kane magii ktore som spomenul tu
Nie je to nic moc. Nie su tu sice ziadne ofenzivne kuzla a firebaly ako je tradiciou (cize je to z tohoto hladiska blizsie Howardovi) ale moc ma to neoslovilo.

Je to prakticky skill ako kazdy iny, pri neuspechu sa hadze na backslash tabulke (vysledky nie su nic moc zaujimave. Hodis 2d6 kuknes vysledo typu ... Wound a 2 tyzdne nemozes carovat)
Je tu konkretny zoznam kuziel z ktoreho sa vyberaju pri levelovani za edge
Vacsinou su to zdlhave ritualy takze v boji sa nehadzu moc casto. Respektive sa daju pouzit iba ak dakto carodeja kryje, inak ziska pri udelenom damage standartny hod na koncentraciu.

Je to blizsie Howardovi ako trebars DnD ale ziadna slava.
(Hmm zamyslam sa ze ci by jeho fikcii nebol blizsi krasny system z Riddle of Steel)

Sorcerer mi stale pride podstatne lepsi system na tento styl settingu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Conlai » 10. 7. 2011, 08:01

Quentin píše:Mám za sebou dalších pár sezení a počáteční nadšení už upadá. Dneska zase byly všechny boje příliš rychlé; sice jsem ze začátku chválil svižnost pravidel, ale když všichni padaj jednou ranou, tak to vážně není sranda (a to mluvím i o wild cards).
Fakt to je takový masakr? Mě při čtení pravidel přišlo, že sejmout někoho jednou ranou je docela fuška, protože na damage rollu potřeuješ tři raises a počítá se jen nejvyšší hod, nesčítá se to ze všech kostek... nebo to chápu špatně?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 10. 7. 2011, 08:45

U damage rollu se kostky sčítaj a aceovat můžou klidně všechny. Vždycky je to celkem pohoda a pak najednou někdo hodí 42 damage. Prostě jsou tam crity brutální :-)

Ale jinak to běží jak po másle. Teď v tom má Marek rozdělanou hru ve stylu Dne Nezávislosti.

...
Hledám to teď v pravidlech a fakt tam nikde nevidim specificky napsaný, že by se to sčítalo. Kdyby to tak ale nebylo, tak by boje trvaly jak v dnd. Např. Minulou hru jsem do šediváka vyprázdnil celej zásobník z brokovnice na close než to zabalil. Kdyby se těch 3d6 nesčítalo, tak ... uff.
After a successful close combat or ranged
hit, the attacker rolls damage.
Ranged weapons do fixed damage, as
listed in the Gear section.
Hand weapons do damage equal to the
attacker’s Strength die plus a second die,
which depends on the weapon (a long sword,
for instance, is a d8) and whether the wielder
meets the minimum Strength requirement. An
unarmed combatant rolls only his Strength
die.
Wild Cards don’t get their Wild Dice with
any damage roll. All damage rolls can Ace,
but you can’t spend bennies on them.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Conlai » 12. 7. 2011, 01:15

Díky, Quentine, já jsem tak usuzoval podle tohoto příkladu z Deluxe edice:
If the barbarian’s damage is 11-14, that’s a success and would normally Shake the ogre. Since it’s already Shaken, he suffers a wound and remains Shaken.
Přijde mi, že má dvě hodnoty damge (ze dvou kostek - síly a zbraně)...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 12. 7. 2011, 07:28

Myslim, že aktuální pravidla jsou Savage Worlds Explorer's Edition.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan » 24. 2. 2014, 10:27

Vidím, že tohle téma žije asi podobně jako to u GURPS :-)

Dotaz na úvod: Chápu dobře, že aktuální pravidla jsou Savage Worlds Deluxe edice a že explorer edice je to samé jenom je ta knížka v jiném formátu pro lepší přenášení?

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Alef0 » 24. 2. 2014, 10:42

Hej, malo by to tak byť: Explorer je paperpack v menšom formáte.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan » 25. 2. 2014, 11:39

Dotaz k pravidlům:
Když si Wild Cards hází na test dovednosti nebo atributu, tak kromě kostky atributu/dovednosti mají i d6 wild die.
Znamená to, že i když má Wild Card dovednost/atribut na úrovni d4, tak k tomu má vždy ještě jednu d6?
Pokud to tak je, tak to o dost snižuje skoky mezi d4, d6 a d8 dovedností (oproti situaci bez wild die d6).

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 25. 2. 2014, 11:55

Jo, je to tak.

Wild cards (hráčské postavy a důležité postavy v příběhu) mají pravděpodobnosti úspěchu
d4-2 (untrained) 32%; d4 63%; d6 75%; d8 81%; d10 85%; d12 88%
tady ty rozdíly vypadají malé, ale nezapomeň, že kromě klasické obtížnosti (DC4) může bejt ve hře i hard roll (DC6) a taky se ti s většim skillem zvyšuje šance na Raise (s vyjímkou d6 a d8, který mají šanci na raise skoro stejnou, ale to je tak malej detail, že si toho nevšimneš)


Extras (random npcs a mookové) mají pravděpodobnosti úspěchu
d4-2 (untrained) 19%; d4 25%; d6 50%; d8 63%; d10 70%; d12 75%

Taky mě to ze začátku zaskočilo, ale není to špatný. Je to pro pulpovější hry, kde důležité postavy zvládají víc (třeba pro takové ty momenty, kde Lois Lane mlácne profesionálního vojáka cihlou v kabelce a uteče)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan » 25. 2. 2014, 17:58

Conlai píše:Díky, Quentine, já jsem tak usuzoval podle tohoto příkladu z Deluxe edice:
If the barbarian’s damage is 11-14, that’s a success and would normally Shake the ogre. Since it’s already Shaken, he suffers a wound and remains Shaken.
Přijde mi, že má dvě hodnoty damge (ze dvou kostek - síly a zbraně)...
Jen pro zajímavost, jak se tedy řeší ta dmg, o které se tu před lety psalo?

Je zřejmé, že barbar z příkladu má jednu hodnotu dmg, která se srovnává s ogrovou toughness. Těch 11-14 je rozsah.

Ogr má toughness 11 (a je shaken) a proto se uvádí, že když bude barbarova dmg v rozsahu 11 až 14, tak je to úspěch a ogr by byl normálně shaken, ale to už je, takže dostane wound a je nadále shaken. Když bude barbarova dmg 15 a více (a raise or more), tak způsobí wound.

Zkusím (primitivní, ale explicitní) příklad jestli chápu jak funguje combat:
"PC (wild ace) str d8, agility d6, shooting d8,
barrett M82, range 50/100/200, str 2d10, AP4
Orčí náčelník (wild ace) toughness 11 (3), vigor d10

PC s M82 se za úsvitu přiblíží k orčímu táboru a vyhlídne si náčelníka, až se půjde vymočit.
základní cílové číslo pro střelbu je 4
PC si hází d8 (skill střelby) a d6 (wild die)
Mířil, takže si k hodu přičte +2, je to střední vzdálenost, takže si odečte -2, ale také přičte +2 za scope, je soumrak takže si odečte -1.
Celkem má tedy modifikátor +1.
Hodí 2 a 6 (wild die). Wild die hazí dál (ace) a podruhé hodi 2.
Se započtením modifikátoru jsou tedy výsledky hodů 3 a 9 (wild die).
PC si vybere wild die a náčelníka tedy zasáhl a je to o 5 více než cílové číslo (4) a tak se jedná o raise a přičte si tedy k dmg 1d6.
Hod na dmg je u M82 2d10. K tomu 1d6 za raise při střelbě.
PC nahází 9, 6 na 2d10 a 6 na d6. U d6 je to ace, takže pokračuje a hodí 3.
Tzn dmg 24 (9+6+6+3).
Náčelník má toughness 11, ale z toho jsou 3 body armour a M82 má 4 AP, takže se počítá jen toughness 8.
24 vs 8 znamená úspěch o 16, což je 4x raise.
Takže náčelník je shaken a dostane zásah za 4 životy, takže je incapacitated.
Náčelník absolvuje vigor test (d10) proti 4. /počítá se na tento hod postih -3 za 3 wounds?/
Hodí 7 - success - a hází 2d6 na injury table.
Hodí 7 - Guts: další hod 1d6 - hodí 3 - battered. Vigor se mu sníží o jednu kostku (z d10 na d8), dokud si nevyléčí všechna zranění a pak se mu zase vrátí na původní hodnotu.

Udělal jsem někde chybu? :think: (ano, vím, že hod na dmg byl statisticky nadprůměrný, ale možný ;-)

A co dál? Jak dlouho bude náčelník incapacitated? Může po něm PC ještě jednou vystřelit, i když je incapacitated a pokusit se ho dorazit (rána jistoty) než tábor zjistí co se stalo a bude čas zmizet? Resp. je možné nějak působit na incapacitated postavy?

Přinejmenším i přes incapacitated stav fungují, když krvácejí - hází si každé kolo vigor test (?s modifikátorem za -3wounds?) a ostatní postavy na ně mohou působit přinejmenším tak, že se jim snaží zastavit krvácení - tedy nejspíš to půjde i působit na ně tzv. opačným směrem :-))

Díky :wink:

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 25. 2. 2014, 19:13

Vypadá to dobře. Přiznám se, že takhle
Mířil, takže si k hodu přičte +2, je to střední vzdálenost, takže si odečte -2, ale také přičte +2 za scope, je soumrak takže si odečte -1.
jsme to nehrotili :)

Na incapacitated nepřátele lze určitě dál střílet.
A nezapomínej, že za benníky může i vypravěč nechat NPC házet vigor roll na snížení wounds (soak roll? Už si to nepamatuju)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

werksoltan
Příspěvky: 290
Registrován: 10. 8. 2011, 08:32

Re: Savage Worlds

Příspěvek od werksoltan » 26. 2. 2014, 07:16

Quentin píše:Vypadá to dobře. Přiznám se, že takhle
Mířil, takže si k hodu přičte +2, je to střední vzdálenost, takže si odečte -2, ale také přičte +2 za scope, je soumrak takže si odečte -1.
jsme to nehrotili :)

Na incapacitated nepřátele lze určitě dál střílet.
A nezapomínej, že za benníky může i vypravěč nechat NPC házet vigor roll na snížení wounds (soak roll? Už si to nepamatuju)
Já to nehrotím. Jen jsem vzal základní modifikátory, které jsou v základních pravidlech. :wink:

A počítá se tedy postih za zranění (-1 za každý wound, kumulativně, tedy -3 za 3 wounds) k prvnímu vigor testu po získání dalšího wound, nad rámec 3 wounds a podobně pak v případě vigor testů na krvácení?

A jak tedy bude pokračovat útok na incapacitated nepřítele?
Hod na zásah a dmg stejně podobně jako předtím. (?bude považován za prone cíl, když se cíl válí po zemi?)
Potom opět naházená dmg vs. toughness cíle.
Řekněme, že máme dmg vyšší o 6 než je touhgness cíle. Tzn. 1 raise. Tzn. 1 wound? Jak to vyřešit, když už cíl utrpěl maximální počet wounds? Hází se znovu vigor test (? s modifikátorem za 3 wounds?) a tak pořád dokola, dokud při jednom z budoucích vigor testů nehodí 1 a méně a nezemře nebo dokud to střelce neomrzí (nebo ho nevyženou ostatní orci z tábora)?

Ještě mě mate princip "Design note -up, down, or off the table", v sekci u damage v pravidlech, kde se píše, že incapacitated enemies jsou odstraněny ze stolu - ?nejsou tedy nadále součástí boje..

Zatím to na mě působí přesně naopak než jste psali předtím. Tedy, že skutečně zabít nějaké wild ace je velice obtížné a téměř nereálné. (což může být účel). Orčí náčelník sice padne na záda po jednom šikovnějším zásahu od snipera, ale to mu způsobí jen šrám, který se po bitvě ztratí bez následků, jakmile se vylíže ze svých zranění. Skutečně ho zabít, pak může znamenat dalších několik výstřelů ze sniperky do ležícího náčelníka, který je čím dál více incapacitated a sbírá další šrámy a ani to ho nemusí stále zabít. (pokud se mu nesníží vigor kostka, tak hází stále d10 a zemře jen na hod 1 a méně - otázka je zda si počítá ten modifikátor -3, to by pak přežil na 5+ na d10 a to by jeho úmrtí přiblížilo)

A na beníky pamatuji, jen jsem to už nechtěl o to více komplikovat :-)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7296
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin » 26. 2. 2014, 08:23

U střelby do incapacitated bych házel jenom na hit a autokill. Tam není, co víc vymýšlet.

Jinak wounds penalty se mám dojem nepočítají do vigor rollů.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host