Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)
Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)
Savage Worlds je série univerzálních her orientovaných na jednoduchá pravidla a rychlou, zběsilou akci. Série začala odvozením z westernové hry Deadlands (1996) – výrazným zjednodušením jejích pravidel vznikla první edice univerzální hry Savage Worlds (2003). Následovaly další edice hry, ale i různé samostatně hratelné žánrové adaptace. Samotné Savage Worlds můžeme rozdělit na tři generace pravidel:
1. generace: Savage Worlds (1. a 2. edice, Classic) (2003 a 2004)
2. generace: Savage Worlds (Explorer's, Deluxe) (2007 a 2011)
3. generace: Savage Worlds (Adventure) (2018)
Další zdroje:
Český překlad Savage Worlds Deluxe
Pietova minirecenze 2. edice
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 2. 2010, 13:52, celkem upraveno 1 x.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Jak už jsem říkal jinde, anotaci bych psal tak, že bych si přečetl svůj článeček a pak z toho nějak destiloval, protože už dávno nevím, jaké to vlastně je. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Straaaaaaaaaaasne davno cital a hral, asi pred rokom opat cital. V blizkej buducnosti by som rad spravil oneshot - bud Necessary Evil alebo Deadlands.
Anotaciu by som napisal najskor po takomto oneshote, nech je to cerstve a relevantne.
Anotaciu by som napisal najskor po takomto oneshote, nech je to cerstve a relevantne.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Sosáček píše:Cetl trochu. Cetl diskuse o.
Nazor: jednoduchy a relativne prehledny, neco jako Fate pro lidi kteri chteji pevnejsi oporu v pravidlech a min rozlitanou narativni kontrolu nez Fate. Zaroven myslim ze jsou i hotovy settingy, takze misto abych musel vymejslet jak fungujou veci (zbrane, stity, vesmirny ldoe, magie, psionika, bla bla) tak muzu vzit hotovy a rovnou hrat, narozdil od Fate.
Cetl jsem diskusi proc je ta matematika divna (neco o prumerech a kdy je lepsi koupit extra dmg a kdyz skill ... pf), ale nevim jeslti by mi to skutecne ve hre vadilo, nebo je to teoreticky problem, nemluve o tom, ze kdyz uz kazdyho trefujes pokud to neni mistr uhybani, tak extra poskozeni dava smysl, so ya know.
Ten skillovej system je dost volnej, pokud si pamatuju, coz je fajn pro nevazny/nerealisticky hry, pac se ti nestane ze prijdes do zbrojnice plny mecu a ty umis jenom se sekerou takze mas smulu. Na druhou stranu tohle nekterejm hracum vadi.
Soubojovej system mi prislo ze neni moc zajimavej. Normalni, ale po Fight! z BW bych rekl ze trochu nema koule.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Bud Sosacek hovori o inych Savage Worldoch ako som cital/skusal, alebo mam silnu amneziu... nespominam si totiz, ze by tam bola akakolvek narativna kontrola ina ako "GM has it, yo".
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Podle mě se to hlavně vůbec nesnaží být FATE. Spíš bych řekl, že je to GURPS pro lidi, co nevědí, kam si založili kalkulačku. Je to docela klasický systém, univerzální, bodově-nakupovací, jen extrémně zjednodušený, plus ze základu lehce heroičtější.Quentin píše:Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Ono je to v skutocnosti skor Mordheim s trochou viac charakterovych crt. Ale jednotlive settingy su podla mna paradne - Deadlands, Rippers aj Necessary Evil patria medzi mojich favoritov.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Savage Worlds
Jo. Tvoje "nevim co dal, napiste mi neco na papirek" fungovat bude stejne jako kdekoli jinde.Quentin píše:Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
sos: exactly
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Co takhle? A jak dlouha vlastne ma anotace byt?Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“. Na 159 stran se vešlo vše, co by jste v klasickém systému čekali; tvorba postavy, vybavení, mechaniky pro boj i mimo něj, seznam kouzel, bestiář a sekce pro vypravěče. Všechny postavy se dělí na Wild Cards, což jsou ty příběhově dúležité a mají mnoho výhod, a na Extras, což jsou pěšáci, civilisti a jiné nevýrazné postavičky. Vlastnosti nejsou dány číslem, ale druhem kostky, kterou se háže proti cílovému číslu. Iniciativa se určuje pomocí žolíkových karet. A Hráči ovládají nejen své hrdiny, ale i spojence.
Navíc Pinnacle nelení a vydává připravené světy/kampaně; namátkou Deadlands, Solomon Kane, Low Life, Pirates of the Spanish Main, Necessary Evil a další.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Dost odpovídá tomu, co si pamatuju z četby. (: Limit na délku neznám.Quentin píše:Co takhle? A jak dlouha vlastne ma anotace byt?
Snad jen (bacha, perfekcionismus!) Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“. je víceméně celá složená z tak nadužívaných slov, že mi v mozku nezanechala žádnou stopu. „Fast, Furious, Fun!“, jde-li to, bych odsunul jako podtitulek hry, a spíš bych to vysvětlil jinak - třeba "Univerzální dovednostní systém s maximálním důrazem kladeným na rychlost použití." či něco takového.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Tak mám pár her odehráno a začínám mít opačný potíž než u dnd - boje jsou příliš rychlé a smrtelné. Běžně to tolik nevadí, ale bojím se, aby mi to v budoucnu nepříjemně nezkrátilo nějaký boss fight (Po třech sessionech, 30ti dnech a 350 mílích jste toho černokněžníka konečně dohnali. Hmm, tak call shot do hlavy. Tak je mrtvej.)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 22. 2. 2010, 19:50, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Savage Worlds
Silny Equilibrium flashbackQuentin píše:(Po třech sessionech, 30ti dnech a 350 mílích jste toho černokněžníka konečně dohnali. Hmm, tak call shot do hlavy*. Tak je mrtvej.)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů