Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Savage Worlds (+ Deadlands a spol.)

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

Savage Worlds je série univerzálních her orientovaných na jednoduchá pravidla a rychlou, zběsilou akci. Série začala odvozením z westernové hry Deadlands (1996) – výrazným zjednodušením jejích pravidel vznikla první edice univerzální hry Savage Worlds (2003). Následovaly další edice hry, ale i různé samostatně hratelné žánrové adaptace. Samotné Savage Worlds můžeme rozdělit na tři generace pravidel:

:arrow? 1. generace: Savage Worlds (1. a 2. edice, Classic) (2003 a 2004)
:arrow? 2. generace: Savage Worlds (Explorer's, Deluxe) (2007 a 2011)
:arrow? 3. generace: Savage Worlds (Adventure) (2018)

Další zdroje:
:!: :!: Český překlad Savage Worlds Deluxe :!: :!:
:arrow? Pietova minirecenze 2. edice
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 2. 2010, 13:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Pieta »

Jak už jsem říkal jinde, anotaci bych psal tak, že bych si přečetl svůj článeček a pak z toho nějak destiloval, protože už dávno nevím, jaké to vlastně je. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Peekay »

Straaaaaaaaaaasne davno cital a hral, asi pred rokom opat cital. V blizkej buducnosti by som rad spravil oneshot - bud Necessary Evil alebo Deadlands.

Anotaciu by som napisal najskor po takomto oneshote, nech je to cerstve a relevantne.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Sosáček píše:Cetl trochu. Cetl diskuse o.

Nazor: jednoduchy a relativne prehledny, neco jako Fate pro lidi kteri chteji pevnejsi oporu v pravidlech a min rozlitanou narativni kontrolu nez Fate. Zaroven myslim ze jsou i hotovy settingy, takze misto abych musel vymejslet jak fungujou veci (zbrane, stity, vesmirny ldoe, magie, psionika, bla bla) tak muzu vzit hotovy a rovnou hrat, narozdil od Fate.

Cetl jsem diskusi proc je ta matematika divna (neco o prumerech a kdy je lepsi koupit extra dmg a kdyz skill ... pf), ale nevim jeslti by mi to skutecne ve hre vadilo, nebo je to teoreticky problem, nemluve o tom, ze kdyz uz kazdyho trefujes pokud to neni mistr uhybani, tak extra poskozeni dava smysl, so ya know.

Ten skillovej system je dost volnej, pokud si pamatuju, coz je fajn pro nevazny/nerealisticky hry, pac se ti nestane ze prijdes do zbrojnice plny mecu a ty umis jenom se sekerou takze mas smulu. Na druhou stranu tohle nekterejm hracum vadi.

Soubojovej system mi prislo ze neni moc zajimavej. Normalni, ale po Fight! z BW bych rekl ze trochu nema koule.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Peekay »

Bud Sosacek hovori o inych Savage Worldoch ako som cital/skusal, alebo mam silnu amneziu... nespominam si totiz, ze by tam bola akakolvek narativna kontrola ina ako "GM has it, yo".
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Pieta »

Quentin píše:Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate :)
Podle mě se to hlavně vůbec nesnaží být FATE. Spíš bych řekl, že je to GURPS pro lidi, co nevědí, kam si založili kalkulačku. Je to docela klasický systém, univerzální, bodově-nakupovací, jen extrémně zjednodušený, plus ze základu lehce heroičtější.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Peekay »

Ono je to v skutocnosti skor Mordheim s trochou viac charakterovych crt. Ale jednotlive settingy su podla mna paradne - Deadlands, Rippers aj Necessary Evil patria medzi mojich favoritov.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše:Takže má pravdu - je to míň rozlítané než Fate :)
Jo. Tvoje "nevim co dal, napiste mi neco na papirek" fungovat bude stejne jako kdekoli jinde.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

sos: exactly ;-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“. Na 159 stran se vešlo vše, co by jste v klasickém systému čekali; tvorba postavy, vybavení, mechaniky pro boj i mimo něj, seznam kouzel, bestiář a sekce pro vypravěče. Všechny postavy se dělí na Wild Cards, což jsou ty příběhově dúležité a mají mnoho výhod, a na Extras, což jsou pěšáci, civilisti a jiné nevýrazné postavičky. Vlastnosti nejsou dány číslem, ale druhem kostky, kterou se háže proti cílovému číslu. Iniciativa se určuje pomocí žolíkových karet. A Hráči ovládají nejen své hrdiny, ale i spojence.

Navíc Pinnacle nelení a vydává připravené světy/kampaně; namátkou Deadlands, Solomon Kane, Low Life, Pirates of the Spanish Main, Necessary Evil a další.
Co takhle? A jak dlouha vlastne ma anotace byt?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Pieta »

Quentin píše:Co takhle? A jak dlouha vlastne ma anotace byt?
Dost odpovídá tomu, co si pamatuju z četby. (: Limit na délku neznám.

Snad jen (bacha, perfekcionismus!) Jednoduchý, rychlý a univerzální dovednostní systém řízený heslem „Fast, Furious, Fun!“. je víceméně celá složená z tak nadužívaných slov, že mi v mozku nezanechala žádnou stopu. „Fast, Furious, Fun!“, jde-li to, bych odsunul jako podtitulek hry, a spíš bych to vysvětlil jinak - třeba "Univerzální dovednostní systém s maximálním důrazem kladeným na rychlost použití." či něco takového.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Quentin »

Tak mám pár her odehráno a začínám mít opačný potíž než u dnd - boje jsou příliš rychlé a smrtelné. Běžně to tolik nevadí, ale bojím se, aby mi to v budoucnu nepříjemně nezkrátilo nějaký boss fight (Po třech sessionech, 30ti dnech a 350 mílích jste toho černokněžníka konečně dohnali. Hmm, tak call shot do hlavy. Tak je mrtvej.)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 22. 2. 2010, 19:50, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Savage Worlds

Příspěvek od Peekay »

Quentin píše:(Po třech sessionech, 30ti dnech a 350 mílích jste toho černokněžníka konečně dohnali. Hmm, tak call shot do hlavy*. Tak je mrtvej.)
Silny Equilibrium flashback $lol$
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů