Dragon Age a další hry v systému AGE
Dragon Age a další hry v systému AGE
AGE je herní systém používaný vydavatelstvím Green Ronin Publishing. Byl vyvinut pro potřeby hry Dragon Age a později se stal základem mnoha dalších her. Ústřední mechanika pracuje jen s hody třemi šestistěnnými kostkami. Jedna z nich, tzv. „dračí kostka“ má jinou barvu než ostatní, a když na ní padne číslo shodné s jinou kostkou, může hráč provést speciální trik nebo manévr.
V tuhle chvíli v databázi máme
Dragon Age (2009)
Fantasy AGE (2015)
Modern AGE (2018)
Re: Dragon Age RPG
Teda podle toho co vím, tak hra nabízí (spoiler!) volbu:
a.) umřeš ty
b.) umře Warden, co tě provází celou hrou
c.) umře napravený padouch (tuším že)
d.) oplodníš čarodějnici a umře ono dítě
Opravdu tam nevidím to, že se hrdina stane tím proti čemu bojoval... kdyžtak mě to teda můžeš "naspoilovat" stejně to už nemíním hrát.
a.) umřeš ty
b.) umře Warden, co tě provází celou hrou
c.) umře napravený padouch (tuším že)
d.) oplodníš čarodějnici a umře ono dítě
Opravdu tam nevidím to, že se hrdina stane tím proti čemu bojoval... kdyžtak mě to teda můžeš "naspoilovat" stejně to už nemíním hrát.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Dragon Age RPG
1) tak to fakt nefunguje
2) ta hra pravděpodobně není určena pro osoby tvého typu
3) v diskusi o pnp to nemá co dělat
2) ta hra pravděpodobně není určena pro osoby tvého typu
3) v diskusi o pnp to nemá co dělat
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Dragon Age RPG
2Sitatunga: Ma i nema to tu co delat. V tom PnP ten svet zrejme zpracovan neni, takze se to tyka settingu. Tak jako tak nas pripadne Faskal oddeli.
2firtzs: Prvni moznost mas spravne, druhou napul a treti a ctvrtou nikoliv:
1) Obetujes se sam.
2) Dlouhodoby spolecnik (Alistair), pokud je pritomen, ti neda na vyber, zvlast jeli tvuj love interest a obetuje se.
3) Zemre padouch, ze ktereho si proti jeho vuli udelal Grey Wardena a pak si ho obetoval misto sebe. Napraveni padousi ci neco podobneho se v DAO nevyskytuji.
4) Oplodnis carodejku Morrigan (bud tim podvedes svuj love interest nebo svuj love interest k tomu premluvis; pokud je M tvuj love interest, opusti te tak jako tak...), pricemz esence z archdemona prejde po jeho porazce na dite (nikoliv ho zabije). O vysledku snad radeji nespekulovat
Tomu co ty si predstavujes pod dark fantasy se nejvice blizi moznost 4), ktera je imho mnohem chytrejsi nez uz klise typu "stanes se tim proti cemu bojujes". To uz rikal Nietzsche pred vice nez 120 lety... Kazdopadne pointa je v tom, ze spravna moznost proste neni ani jedna, a tak je to po celou hru. Vzdy si vybiras, jakou cenu jsi ochoten zaplatit, nikoliv z klasickeho dilematu dobra vs spatna odpoved. No a jelikoz svet je plnej podrzackejch svini (doslova), ke konci uz jdes zachranit svet spis proto, ze ti nic jineho nezbyva (je to proste tvuj job, stojis proste na tehle strane), nez z presvedceni. Naopak, me osobne celej Ferelden prisel zralej na to, aby ho Blight prevalcoval (a darkspawn se uz zdaleka nejevi jen jako ta spatna a zla horda monster - clovek si klade otazku, kdo jsou tady ty monstra)... Proste hodne podobne pocitum v Zaklinacovi, jenomze zatimco v Zaklinacovi to clovek cekal (diky kniham, kde je to taky tak), v DAO to naopak bylo velmi prijemne prekvapeni. Z meho pohledu sice DAO vypada v zakladu jako klise, ale pracuje s nimi velmi zajimavym zpusobem. To je koneckoncu zaklad i v Zaklinacovi. Vezmes klise prvky a zpracujes je jinak. Kazdopadne to opravdu neni v tom, ze elfove nejsou nadrasa, ale otroci lidi...
2firtzs: Prvni moznost mas spravne, druhou napul a treti a ctvrtou nikoliv:
1) Obetujes se sam.
2) Dlouhodoby spolecnik (Alistair), pokud je pritomen, ti neda na vyber, zvlast jeli tvuj love interest a obetuje se.
3) Zemre padouch, ze ktereho si proti jeho vuli udelal Grey Wardena a pak si ho obetoval misto sebe. Napraveni padousi ci neco podobneho se v DAO nevyskytuji.
4) Oplodnis carodejku Morrigan (bud tim podvedes svuj love interest nebo svuj love interest k tomu premluvis; pokud je M tvuj love interest, opusti te tak jako tak...), pricemz esence z archdemona prejde po jeho porazce na dite (nikoliv ho zabije). O vysledku snad radeji nespekulovat
Tomu co ty si predstavujes pod dark fantasy se nejvice blizi moznost 4), ktera je imho mnohem chytrejsi nez uz klise typu "stanes se tim proti cemu bojujes". To uz rikal Nietzsche pred vice nez 120 lety... Kazdopadne pointa je v tom, ze spravna moznost proste neni ani jedna, a tak je to po celou hru. Vzdy si vybiras, jakou cenu jsi ochoten zaplatit, nikoliv z klasickeho dilematu dobra vs spatna odpoved. No a jelikoz svet je plnej podrzackejch svini (doslova), ke konci uz jdes zachranit svet spis proto, ze ti nic jineho nezbyva (je to proste tvuj job, stojis proste na tehle strane), nez z presvedceni. Naopak, me osobne celej Ferelden prisel zralej na to, aby ho Blight prevalcoval (a darkspawn se uz zdaleka nejevi jen jako ta spatna a zla horda monster - clovek si klade otazku, kdo jsou tady ty monstra)... Proste hodne podobne pocitum v Zaklinacovi, jenomze zatimco v Zaklinacovi to clovek cekal (diky kniham, kde je to taky tak), v DAO to naopak bylo velmi prijemne prekvapeni. Z meho pohledu sice DAO vypada v zakladu jako klise, ale pracuje s nimi velmi zajimavym zpusobem. To je koneckoncu zaklad i v Zaklinacovi. Vezmes klise prvky a zpracujes je jinak. Kazdopadne to opravdu neni v tom, ze elfove nejsou nadrasa, ale otroci lidi...
Secrets are power.
Re: Dragon Age RPG
V hre sa mi pacilo ked som si urobil z nobla buzeranta a spaval s malym risavym trpaslikom v bordely. Potom som vyriesil problem s vlkodlakmi a vykaslal sa na to. Mne to cele prislo ako velky debatny kruzok a malo akcie. Svet ako napisal frritz nie je nicim originalny zobrali wiedzmina alebo skor witchera, skrizili to s tolkienom a dodaly fluff. Navyse je to pre mna klaustrofoba priliz uzke a prislo mi to cele ako railroad. Taky oblivion bolo nieco pre mna. Co sa tyka toho fluffu, tak: no a co ze boli elfovia otroci ludi, aj tak su to metrosexualy z lesa.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Dragon Age RPG
Absolutní souhlas s Ressem =) Dohrál jsem to dvakrát (Hard a Nightmare difficulty), potřetí už to ale hrát nebudu, protože sice mi nevadí ukecanost, ale když už přijde na boj, tak mám radši něco akčnějšího, méně taktického... holt nejsem v PC hrách fanda skupinovejch soubojů, spíš mám radši hru vyloženě za jednoho týpka
EDIT: Na druhou stranu, ty hlášky družiny za to stály. =))
EDIT: Na druhou stranu, ty hlášky družiny za to stály. =))
It's Alive!
Re: Dragon Age RPG
No takze som sa k svetu Dragon age este predsa len vratil. Ale tentokrat som upustil od xboxu a skusil to na PC. Hra je na PC o niecom uplne inom. Jednak ma velmi prekvapila grafika. A jednak som k celej hre zmenil pristup. Zacal som to hrat ako trpaslika bez kasty resp mestkeho trpajzla. Pribeh sa vydal z pociatku inym smerom ako za human nobla. Hra mi ukazala svoju originalitu a putavost az teraz. PC kladie doraz na taktickejsie suboje co je u mna +++. Hrat za trpaslika bez kasty je super zazitok. Ludia na vas pozeraju ako na povalaca a smradocha. Citil som sa tak povediac beznejsie. Uz som nebol hrdina v nablizkanej zbroji ale trpaslik ktory pracuje pre vypalnika a brani sestru pred znasilnenim. Trpaslici tam maju nemiestne narazky a svet sa zda byt naozaj nemilosrdny (a to hovorim o moralnej stranke). Kazdy na vas pozera ako na spodinu. Hra je omnoho putavejsia. Cize odporucam zahrat si. Vsetko negativne co ma v minulosti pri hrani dragon age na xboxe zasiahlo, razom zmenil tento maly, bradaty, potetovany bitkar.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Dragon Age RPG
Ano, ty úvodní příběhy jsou nejzábavnější, a to proto, že mají nějaký neúspěch. Však víte, drama se vytváří z neúspěchů... No a ve vašem původu je na konci vždycky nějaký neúspěch, jste nakažení nákazou, váš hrad je v troskách atd. Dál ve hře tohleto všechno ale naprosto chybí a na tu hromadu úspěchů jsou jenom dva neúspěchy - že vás jednou uspí démon a pak že vás jednou zajmou.
Takže podle mě, samotný herní příběh nic moc. (A hra koneckonců taky. Moc soubojů, žádné prozkoumávání světa.)
Nicméně, svět se mi docela líbil. Je to prostě klasika s několika klasickými nápady v novém kabátě. Takže, proč ne? Jasně, rozhodně to není dark, ale má to něco do sebe.
Takže podle mě, samotný herní příběh nic moc. (A hra koneckonců taky. Moc soubojů, žádné prozkoumávání světa.)
Nicméně, svět se mi docela líbil. Je to prostě klasika s několika klasickými nápady v novém kabátě. Takže, proč ne? Jasně, rozhodně to není dark, ale má to něco do sebe.
"Listen here's the thing – I don't know what you kids are up to, but I do know one thing: laws are threats made by the dominant socio-economic, ethnic group in a given nation. It's just a promise of violence that's enacted and police are basically an occupying army, you know what I mean? You guys want to make some bacon?" - Bud Cubby
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragon Age RPG
Hrajete někdo Dragon Age?
Zajímalo by mě jak se vypořádáváte s tím jak je designovaný boj, kdy Rogue je vlastně jenom do počtu?
Zajímalo by mě jak se vypořádáváte s tím jak je designovaný boj, kdy Rogue je vlastně jenom do počtu?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragon Age RPG
Myslím, že svého času hrála (nebo to minimálně zkoušela) Sparkle. My jsme Dragon Age spíš jenom proletěli, ale nikdy nebyla příležitost to pořádně vyzkoušet.Dalcor píše:Hrajete někdo Dragon Age?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dragon Age a další hry v systému AGE
Díky Vikinosovi za anotaci dalčího člena rodiny AGE.
Koukám, že se lidi už připravují na anketu "Co jste hráli v roce 2022" a předvyplňují databázi.
Fantasy AGE
Koukám, že se lidi už připravují na anketu "Co jste hráli v roce 2022" a předvyplňují databázi.
Fantasy AGE
Fantasy AGE je adaptace herního systému AGE, který byl vyvinut pro hru Dragon Age, do prostředí klasické fantasy nezávislé na herním světě z Dragon Age.
Pravidla a tvorba postavy jsou jednoduchá: hráči si volí původ, jedno ze čtyř povolání (mág, tulák, bojovník nebo vyslanec), specializaci povolání (např. duelant, diplomat, rytíř apod.). Základní mechanikou je hod třemi šestistěnnými kostkami (3k6) a princip tzv. „triků“ či „manévrů“ (stunts), které se aktivují kdykoliv, kdy na kostkách padne dvojice stejných čísel.
Hra vyšla ve dvou dílčích verzích. Původní základní příručku Fantasy AGE Basic Rulebook (2015, 144 stran) vystřídala novější revize Fantasy AGE Core Rulebook (2021, 224 stran). Revize přidala čtvrté povolání (vyslanec), lehce upravila specializace a „triky“ a přidala celkově víc obsahu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host