Dragon Age RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Dragon Age RPG

Příspěvek od Gran » 17. 12. 2009, 21:50

RPG ze světa Thedas, který se poprvé objevuje v nové PC/XBOX hře Dragon Age Origins. Už stihl někdo vyzkoušet?

K nalezení zde
It's Alive!

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4700
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Resurrection » 17. 12. 2009, 21:54

Gran píše:RPG ze světa Thedas, který se poprvé objevuje v nové PC/XBOX hře Dragon Age Origins. Už stihl někdo vyzkoušet?

K nalezení zde
Sice jsem PP verzi nevyzkousel (byt PC verzi dohral), nicmene z pouziteho systemu, ktery predpokladam je akorat transponovan do te PP verze je to extremne podobne DnD4e. Inspirace je tam naprosto zjevna, mozna bych skoro rekl, ze se mi nektere prvky libily i vic (kolovy/vterninovy cooldown misto per-encounter system), ale zas nemam tu zkusenost s PP, kde to tak dobre treba nefunguje...
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Conlai » 18. 12. 2009, 02:25

Resurrection: Kupodivu to tak není. PnP Dragon Age se co do systému počítačové hře podobá jen vzdáleně. Vývoj PnP a hry probíhal sice souběžně, ale v jiných týmech. Sice je na výběr ze tří povolání a tří ras jako ve hře, ale to je tak zhruba všechno.

- Zatímco ve hře si hráč mohl vybrat, kdy použije kterou zvláštní schopnost, v PnP verzi je vázán tím, jestli má stunt body, které nabírá, když mu při hodu na útok padnou dvě stejná čísla (háže se 3k6). Mimo to je taktický potenciál samotných pravidel dost malý.
- Postavy se zlepšují dost pomalu, navíc dovednosti fungují binárně (má/nemá) a nemají hodnocení. Zlepšovat se tedy dají jen základní atributy a to jde, jak jsem už psal, pomalu. Postavy nemají žádné zvláštní schopnosti a la powers z DnD4, jsou tu jen stunts a samozřejmě mágova kouzla.
- Co mě opravdu dostalo, je to, že pravidla jsou jen "set one" a obsahují jen část hry. Pravidla pro úrovně 1-5, pouze některá pozadí (jen surface dwarf, ne Orazammar dwarf atp)... divný.
- Taky mě zklamalo, že popis světa DA v PnP je dost chudý a není tak "živý" jako ve hře. Asi se očekává, že hráči hráli hru a věechno už ví..

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5295
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Fritzs » 18. 12. 2009, 10:52

Conlai píše:- Taky mě zklamalo, že popis světa DA v PnP je dost chudý a není tak "živý" jako ve hře. Asi se očekává, že hráči hráli hru a věechno už ví..
Mě přišel svět DA dost suchý a nevýrazný již v PC hře. To je možné to ještě víc osekat...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7276
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Quentin » 18. 12. 2009, 11:43

fritzs: to by me zajimalo, co se tobe vubec libi
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4700
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Resurrection » 18. 12. 2009, 12:12

Fritzs píše:Mě přišel svět DA dost suchý a nevýrazný již v PC hře. To je možné to ještě víc osekat...?
Codex...? Nic? Ani trosicku? :)
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Sammael » 18. 12. 2009, 16:10

Mě přišel svět DA dost suchý a nevýrazný již v PC hře. To je možné to ještě víc osekat...?
Suhlasim s Fritzom. Strasne dlho som na hru cakal a pacila sa mi viac pred tym ako vysla. Potom ma nejako setting vobec nezaujal. Nicim nove pre PC hru ok pre pnp Not OK. Ono si ani neviem predstavit nejake zaujimave dobrodruzstvo z toho sveta. To uz naozaj warhammer tam je tiez brutalita a strasne monstra a ma to vacsiu hlbku. Inak nechcem si robit reklamu ale ked sa vam paci setting DA:O tak si pozrite moju darizku v kresliacom prkne

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5295
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Fritzs » 19. 12. 2009, 15:25

Quentin píše:fritzs: to by me zajimalo, co se tobe vubec libi
Heroická dark (v případě DA spíš grey) fantasy to nebude...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 16:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od jefri1241 » 19. 12. 2009, 19:14

Momentálne túto hru hrám a nezdá sa mi moc zlá.
čo sa tíka grafiky, tak ako mohli to o niečo viacej prepracovať.
vedľajšie úlohy sa mi zdajú dosť plytké.
Ale čo ma veľmi potešilo je to že postava má takpovediac väčšiu voľnosť v dialógoch. Viem že už to býva tak že sú v dialógoch viac možností ale väčšinou sa niektoré v podstate týkajú toho istého ale v DA sa mi zdá že každá odpoveď má za následok inú odpoveď druhej postavy.

PnP DA som nehral a nemám moc v pláne podľa toho čo sa tu píše.

Sitatunga
Příspěvky: 14
Registrován: 19. 12. 2009, 12:23

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Sitatunga » 19. 12. 2009, 21:19

Fritzs píše:Heroická dark (v případě DA spíš grey) fantasy to nebude...
To je dobré vědět. Mohl by ses prosím stavit ve všech ostatních diskusích a říct nám, že se ti jejich předmět nelíbí? Ta myšlenka používat rpgf jako osobní platformu pro šíření nenávisti je rozhodně originální, a já budu se zájmem sledovat tvůj profesní postup.

...

Conlai, jak moc je to gritty? PC verze je dost heroická, a tak, ale dokážu si představit, že papírová by taková být nemusela. Jaké dovednosti jsou, je to dnd-like nebo obecné a je tam i dovednost pletení košíků? (mám podezření že to bude dnd-like způsobem, z těch tří povolání, ale kdo ví)

Jak bys ohodnotil složitost toho systému na běžné použití? Kolik času zabere ověřit dovednost? Kolik souboj? Jaký rozsah mají ty základní vlastnosti?

Ona je tu totiž klasická otázka jestli není lepší vzít Fate a ty dobré věci (fade, mágy, templáře a jejich lyrium, trpaslíky a jejich kasty, elfy a jejich vykořisťování, atd) získat bez těch špatných (učení se dalšího systému, utrácení peněz za příručky, atd).

Zároveň je otázkou, co má být náplní hry? Je stavěná na další partu grey wardenů, nebo jsou hráčské postavy při zemi? Kdybyste mělí hrát Dragon Age pnp, o čem by bylo?

...

jefri, je fakt, že dokonalé stavby dialogů v pc hrách (a tedy příběhu) Bioware ještě nedosáhlo, ta vypadá zhruba takhle:
... nějaké možnosti ...
3) Ale já tě miluju, a vždycky budu.
4) [lež] Ale já tě miluju, a vždycky budu.
(planescape torment)
ale i tak jim to jde :) Hlavně udělali pokrok v porovnaní s předchozími hrami, kde morální dilemata fungovala následujícím zpusobem: "you see a box of kittens"
1) (hug)
2) (burn)

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5295
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Fritzs » 19. 12. 2009, 22:40

Sitatunga:

1.) Tato diskuze není nadepsána: "Chvalozpěv na Dragon Age RPG". Navíc, už jenom to, co o tom napsal Conlai je pro mne dostatečným důvodem to neshánět.

2.) PC hra slibovala "Originální svět plný neotřelých nápadů(TM)" což jaksi nedodala. Celkově si představuju průběh vývoje DA nějak takto ( je tam umělecky zakomponován důvod, proč nemám rád generickou heroickou fantasy, schválně jesi ho z toho vytáhneš):

Lead designer: "Náš nový produkt bude temné fantasy CRPG s o neotřelým světem-"
Producent: "Kolikrát Vám to budu muset vysvětlovat?! Náš draze zaplacený výzkum prokázal, že vývoj her s novými, jak vy říkáte, neotřelými myšlenkami je v průměru o 7,84% nákladnější. Což ovšem není všechno, vezměte si, že náš zákazník je osamnělý obtloustlý třicátník, co zbírá komixy a plastový šunt! Myslíte si, že takový člověk bude chtít něco nového a neotřelého?
L.D.: "... no, mě na kurzu říkali, že nemám pohrdat zákazníkem..."
P.: "Na kurzy se vykašlite. Podívejte, zákoši sou banda hnusných tlustých poloautistických nerdů. Dodejte jim to co chcou."
L:D.: "Ale my jsme strávili brainstormováním těch nápadů opravdu moře času..."
P.: "Tak mě teda řeknite v čem to bude tak orginální a neotřelé?!
L.D.: No tak jako jak sou v klasickým fantasy, teda například forgotten realms nebo cokoliv D&D kromě teda Planescape, protože to není klasický fantasy elfové takoví ti vznešení a nóbl namyšlení hajzlíci, tak tady to bude úplně jinak, protože budou jakože otroci lidí a né naopak... lidi všemu šéfujou a uctívají boha, jako jednoho boha jako křesťanmi a židi a mají mágy, keří sou jakože nebezpeční proto je drží pod zámkem nebo je...lobtomizují, nebo jak je to slovo aby pak byli takoví hodní a mohli vyrábět magické předměty, které hráč bude všude nacházet. Potom tam sou ty zlí, to sou jako skřeti ale jinak, říkáme jim darkspawn, vypadají jako ty skřeti z Pána Prstenů, jenom mají kolektivní vědomí jako Tyranidi a sou to vlastně spirity z netherworldu, který vytvořil bůh jako první než vytvořil lidi a ty spirity... No, potom lidi snažili ovládnout toho boha to je ten koncept toho hubrisu, ne? A von se naštval a odešel a tydle spirity posedly ty mágy co se ho snažili ovládnout as pak se z nich stali tihle darkspawni... A... a trpaslíci sou vymírající rasa protože jim všechni ničí ti darkspawni a navíc a navíc se i ničí sami mezi sebou a tak. Jo a někeří hráči mají rádi elfy tak tam máme elfy, co nejsou otroci ale jenom takoví cigáni... romantizovaní cigáni...
P.: "A tohle považují lidé vašeho typu za originální a neotřelé myšlenky?
L.D.: "A nejsou snad originální a neotřelé?"
P.: "Znáte ten pocit, když jste na základě nějakého čistě subjektivního a ničím nepodloženého dojmu hluboce opovrhoval určitou sortou lidí a pak jste se střetl s pravdou a zjistil, že ve realita je mnohem horší... Ale to máte jedno, projet vám asi schválíme.... JO a řeknite konceptistovi ať nakreslí tadyhle Morganu nahatější..."
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Conlai » 19. 12. 2009, 23:04

Ok, obětoval jsem se a přečetl jsem trochu více z pravidel a nakoukl i do tohohle threadu na rpg.net.

Gritty... no gritty to moc není. Combat-wise má PnP docela nudný soubojový systém, který se stává zajímavějším, když hráč hodí správná čísla a dostane stunt points (čili náhodně). Samozřejmě lze dodat nějaká houserules a think-out-of-the-box solutions, ale as is je souboj celkem nuda.
Když porovnám běžné poškození a health začínající postavy, tak mi sice vyjde, že mág může umřít po dvou ranách sekerou, ale to mi ještě na "gritty" nestačí...

Systém asi funguje docela svižně, protože je vážně prostý - hoď 3k6 + vlastnost + 2 za focus (ie dovednost) a porovnej s cílovým číslem. Boj bude trochu větší problém, protože z vlastností vyplívá, že může být problém se trefit, takže se to může natáhnout. Samozřejmě, boj probíhá formou "hodíme iniciativu a střídáme se v sekání na kola".

Dovednosti se jmenují foci a pokud je máš, poskytují pevný +2 na hod - thats it. Pro představu o záběru a originalitě, je to něco mezi DnD a GURPS: Axes, Calligraphy, Drinking, Historical Lore, Musical Lore, Running, Rowing, ...

Jinak je v DA docela dost WTF momentů.
- Například to, že Chris Pramas na rpg.net tvrdí, že chtěl udělat nový entry product, ale přitom má v pravidlech reference typu "tohle nedělejte, pokud jste RPG nikdy nehráli" (například: Pokud jste nováček, vezměte si povolání válečníka, je pro vás ideální).
- Nejde hrát šlechtice (titul si hráč "musí zasloužit") a vůbec by asi byl pro nováčka přikvačivšího od PC verze problém v dalších věcech, jako například že set 1 neobsahuje pravidla ani fluff pro Grey Wardeny (wtf?).
- V GM handbooku lze třeba najít fakt hustý odstavec o GM Fiat a o tom, že podvádění je ok, pokud se vám to hodí (ne zrovna můj šálek kávy)... a je tam dost dalších hlášek o vedení hry, o kterých by se dalo... diskutovat.

-----

Celé to vypadá jako Dragon Age Heart-breaker. Kdybych chtěl v Thedasu hrát (a PC hra se mi přes výhrady v mnohém líbila), tak na to asi podle nálady vezmu DnD4E, FATE, TSOY nebo nějaký oldschool retroclon... nemám pocit, že bych tahle pravidla potřeboval k navození DA feelingu nebo pro informace o světě. V těchto ohledech mě nikterak "nesaturovala". $P :roll:

Sitatunga
Příspěvky: 14
Registrován: 19. 12. 2009, 12:23

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Sitatunga » 19. 12. 2009, 23:24

Fritzs píše:je tam umělecky zakomponován důvod, proč nemám rád generickou heroickou fantasy, schválně jesi ho z toho vytáhneš
Like I care.

...

Co se týká toho dark fantasy -- někdo tu dal dohromady definici fantasy, kde hrdina dělá co může, a nakonec to stejně dopadne špatně, něco jako že se sám hrdina stane tím proti čemu bojoval, a tak. Tohle myslím DA splňuje, a ta dark věc se objevuje i v těch volbách které vás provázejí, zvlášť pokud si předtím nečtete wiki abyste věděli co má jaké následky. Hlavně na konci.
Conlai píše:Jinak je v DA docela dost WTF momentů.
- Například to, že Chris Pramas na rpg.net tvrdí, že chtěl udělat nový entry product, ale přitom má v pravidlech reference typu "tohle nedělejte, pokud jste RPG nikdy nehráli" (například: Pokud jste nováček, vezměte si povolání válečníka, je pro vás ideální).
Au.
- Nejde hrát šlechtice (titul si hráč "musí zasloužit") a vůbec by asi byl pro nováčka přikvačivšího od PC verze problém v dalších věcech, jako například že set 1 neobsahuje pravidla ani fluff pro Grey Wardeny (wtf?).
Au!

Ale pokud to fakt vznikalo souběžně s PC hrou, tak je možné, že tvůrci pnp verze neměli přístup k materiálům, a rozhodli se to vynechat aby si neprotiřečili. Ale stejně au.
- V GM handbooku lze třeba najít fakt hustý odstavec o GM Fiat a o tom, že podvádění je ok, pokud se vám to hodí (ne zrovna můj šálek kávy)... a je tam dost dalších hlášek o vedení hry, o kterých by se dalo... diskutovat.
To opsali z Wodu ;)
Celé to vypadá jako Dragon Age Heart-breaker. Kdybych chtěl v Thedasu hrát (a PC hra se mi přes výhrady v mnohém líbila), tak na to asi podle nálady vezmu DnD4E, FATE, TSOY nebo nějaký oldschool retroclon... nemám pocit, že bych tahle pravidla potřeboval k navození DA feelingu nebo pro informace o světě. V těchto ohledech mě nikterak "nesaturovala". $P :roll:
Hm.

Ono se to trochu dalo čekat, Green ronin fakt vydávají maximálně klasické hry. Si měli nechat tu pnp verzi udělat od Luka Crana nebo tak někoho.

TODO LIST: vyrobit templářské, circle a apostate lifepaths pro BW :-)=

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5295
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Fritzs » 19. 12. 2009, 23:46

Sitatunga píše:Co se týká toho dark fantasy -- někdo tu dal dohromady definici fantasy, kde hrdina dělá co může, a nakonec to stejně dopadne špatně, něco jako že se sám hrdina stane tím proti čemu bojoval, a tak. Tohle myslím DA splňuje, a ta dark věc se objevuje i v těch volbách které vás provázejí, zvlášť pokud si předtím nečtete wiki abyste věděli co má jaké následky. Hlavně na konci.
Nevšiml jsem si, ale hru sem tak daleko nedohrál, jenom sem se po několika hodinách podíval youtube jaké je outro a zjistil sem, že je přesně v rámci Bethesdou nastaveného trendu (spouler: Hero dies! /spoiler).

Jinak stále to není to co si představím pod "dark" (obě strany jsou v podstatě stejně špatné a konflikt pramení z ideologie, nebo spíš touhy mocných po ještě větší moci krytý ideologií). V DA jsou proti sobě postaveny "civilizované rasy středozemě" proti ZLU, přičemž "dark" je způsobeno tím, že se "civilizované rasy středozemě" neumí domluvit a navzájem proti sobě pletichaří.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4700
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Dragon Age RPG

Příspěvek od Resurrection » 20. 12. 2009, 01:14

fritzsi jako nazor bych jeste bral, ale ted uz placas fakt hovadiny. Hra te nebavila a svet te nezaujal, ok. Ale nevynasej prosimte soudy, kdyz si to ani nedohral a evidentne o tom moc nevis. Kdybys to totiz aspon dohral, tak bys zjistil, ze je to cele tak trochu (uplne) jinak. A ne, s tim spoilerem pravdu taky nemas, sorry.
Secrets are power.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host