Uhh... fuck. Právě si pročítám bojovou sekci fatalu. Nějakej základní souboj mě přestal zajímat už když jsem na prvních pár stranách viděl několik nadpisů - vůbec žádný zjednodušený shrnutí, jak ten souboj vlastně funguje. Člověk se dočte nejdřív, kolik kol (případně zlomků kol) zabírají jednotlivé akce*, jak funguje překvapení, chargování, omráčení a smrt a hromada dalších sraček dřív, než se vlastně dostane k tomu, jak funguje normální útok.
Fuj, tak přeskakuji ke Crucial damage, což jsou zvláštní případy, kdy zásah kromě dmg způsobí ještě nějaké nepříjemné vedlejší účinky.
- Okej, takže nejdřív se podíváme, o kolik jsme uspěli v hodu na útok a zkonzulzujeme tabulku, ve které vidíme, jakou máme šanci na způsobení crucial damage (jde to po dvacítkách procent, s tím že 100% šance na crucial damage nastává, pokud přehodíte cílové číslo o 21+).
_
- Pokud nám to padne, začne nás zajímat, jak velkou používáme zbraň a jak velkej je cíl, podle toho se může násobit udělené damage (opět konzultujeme tabulku, vybereme jednu z 4 možností).
_
- Pak nás začne zajímat, kam vlastně jsme cíl zasáhli, ale než si na to budeme moct hodit, musíme zjistit, na které části těla vůbec dosáhneme. Jednoduché počty, sečteme vlastní velikost + dosah zbraně + případný bonus/postih, pokud stojíme výš/níž než cíl. Podle toho, jak velký je součet vůči výšce cíle, si na zasaženou oblast hážeme buď:
1d4 (levá nebo pravá noha)
1d9 (nohy, ruce nebo torso)
1d10 (totéž plus hlava)
1d6+4 (torso, ruce nebo hlava)
a konzultujeme tabulku o 10 řádcích. Zásahy do hlavy a torsa navíc ještě zdvojnásobují zranění.
_
- Teď když zhruba máme tušení, kam jsme soupeře zasháli, nemůžeme se dočkat, až to konkretizujeme s přesností na sval, orgán nebo žlázu. Konzultujeme jednu z 12 tabulek. 12, protože máme 4 zásahové oblasti krát 3 druhy zbraně (bodné, sečné, drtivé).
Teď se držte: těchhle 12 tabulek zabírá zasraných 46 stran pravidel!!! Ruce a nohy obvykle tak 2 strany, zato torso 6-7.
_
- Háže se d100 a podle výsledku samozřejmě určíme všechny mechanické detaily. Pokud padlo 95-100, musíme pamatovat na to, že bonusový efekt nastává jen tehdy, pokud jsme cíli ubrali alespoň 40% z maximálního množství životů, protože se jedná většinou o uťaté končetiny / hlavy nebo přeseknutí torsa vejpůl**.
Zároveň jsou podrobnosti v tabulce uvedené v trochu zmateném pořadí, takže např. si nejdříve hážeme, které oko jsme soupeři vypíchli, pak se dozvídáme že na dané oko nevidí dokud na něj někdo nesešle Wish kouzlo, a nakonec se dozvídáme, že si opponent musí hodit, jestli mu náhodou zbraň neproklouzla skrz oko do mozku a okamžitě ho nezabila.
Pokud by měl zásah jít do části těla která se na těle cíle nevyskytuje, házíme znovu.
Před hodem na útok jde nahlásit called shot za cenu zvýšení obtížnosti zásahu. Pokud nahlásíme velkou oblast (hlava torso, ruce nebo nohy), pak se přeskakuje hod u bodu 3). Pokud jsme nahlásili zcela konkrétní místo, v bodu 5 si ani nehážeme a rovnou se díváme do tabulky na příslušné místo (good luck až budete v zásahové tabulce torsa hledat, já nevím, třeba latissmus dorsi...).
Ať jsme zasáhli libovolné místo, u called shots nepočítáme dmg multiplier (nevím jestli ten v tabulce u bodu 3 nebo u bodu 2). Ovšem s vyjímkou případů, kdy na kostkách padlo při hodu na útok 90 a víc.
*v té tabulce je uvedeno asi 25 akcí, z toho 10 je seslání kouzla levelu X. Pro level 1 je to jedna sekunda (=1/3 kola), level 2 trvá jedno kolo, level 3 2 kola, 4 trvá 4 kola. 5 trvá minutu (20 kol). 10 trvá týden.
** tohle se ale dozvíme u called shots, tedy ještě před tím, než se vůbec dozvíme o nějakém crucial damage...
Dál, za těma 12ti tabulkama následuje sekce nazvaná Crucial fumble. Ten nastává, když při hodu na útok hodíte 1 nebo 2. Pak si hážete d100 co se vám stane. 99%případů je asi celkem přijatelných, ale pokud vám padne 1, máváte tím mečem tak hnusně, že urazíte některého boha a ten vás potrestá. Už vidím toho Thora jak nasazuje facepalm a rezignovaně svému následovníku shazuje na hlavu střechu.
(to si nedělám prdel, zřícení střechy / jeskyně / budovy na postavu, zásah bleskem a okamžité zabití jsou všechno platné možnosti... hell, dokonce to jsou
jediné možnosti)