zabavny, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: zabavy, ale neMMO-like soubojovy system

Příspěvek od Fritzs » 24. 11. 2009, 23:18

Peekay: Sorcerrer mě nepřišel po letmém přečtení jako nějaká extrámně náročná hra, kvůli jejímuž správnému uchopení bych potřeboval přečíst nějaké články na forge. Možnmá je to jenom můj chybný dojem,. ale co je na Sorcerrerovi tak n"náročné" na "správné uchopení".
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavy, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od Peekay » 24. 11. 2009, 23:35

Po letmom precitani ani mne. Az ked som to zacal hrat, vyskakovali veci, vyzadujuce hlboke uvahy a citanie relevantnych postov. Ak aj nechame proceduralne veci bokom (ktore tiez vedia byt dobre peklo, mimochodom), pekne priklady su napriklad uvedomenie si, ze:
  • konkretni demoni neexistuju, kym ich hrac nevytvori Contact ritualom
  • Humanity je v skutocnosti binarnym ukazovatelom - nehodnoti sa na skale ako trebars VtM, ale mam/nemam, cislo urcuje nakolko stabilne je moje matie
  • nikoho nemozes vysledkom hodu donutit cokolvek urobit a aky ma tato skutocnost dopad na celu hru ako taku
  • na to, aby sa vobec hadzalo je potrebny conflict of interests, ale hadze sa na na jednotlive akcie
  • ze v hre existuju implicitne stavky, ktore sa ale v priebehu konfliktu mozu menit
atd atd atd. (ak by ta to nahodou zaujimalo, dobrym starting pointom je tento thread.

Tych veci je tam kopec a neprides na ne, kym to nezacnes hrat.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavy, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od jonka » 25. 11. 2009, 00:10

Sosacek píše:Toe zajimavy. Asi utratim tech par korun a koupim si sorcerer.
můžu zapůjčit, ale až po vánocích, mám to na moravě. Jinak pdf (snad je ještě mám)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavy, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od Jerson » 25. 11. 2009, 08:57

Sosáčku, v názvu asi mělo být "Zábavný" - chybí ti tam "n", a měl bys to nazvat spíše "Zábavný soubojový systém (ne MMO a ne DnD), aby tomu člověk rozuměl. Tedy ne že bych tomu potom rozuměl, nevím co je to MMO a musel bych hledat, nicméně první tři slova z názvu by hovořily jasně.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5150
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: zabavny, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od Fritzs » 27. 11. 2009, 08:11

Jerson: Pod pojmem MMO-like is představ WoW. tj. postavy mají několik bojových rolí. Základní je tank, který naběhne na příšeru, pustí se s ní do boje a díky velké odolnosti vydrží bojovat dlouho i s přesilou, ale zase na druhou stranu je nezabíjí příliš rychle, poté nuker, který nic nevydrží, takže si musí držet nepřátele od těla ale zase mocně útočí a to většinou na dálku a poslední ze svaté trojice je healer, který sesílá uzdravující kouzla na tanky a nukery ke kterým se díky tankově neschopnosti dostal nepřítel.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavny, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od Pieta » 27. 11. 2009, 09:23

Fritzs píše:Jerson: Pod pojmem MMO-like is představ WoW. tj. postavy mají několik bojových rolí. Základní je tank, který naběhne na příšeru, pustí se s ní do boje a díky velké odolnosti vydrží bojovat dlouho i s přesilou, ale zase na druhou stranu je nezabíjí příliš rychle, poté nuker, který nic nevydrží, takže si musí držet nepřátele od těla ale zase mocně útočí a to většinou na dálku a poslední ze svaté trojice je healer, který sesílá uzdravující kouzla na tanky a nukery ke kterým se díky tankově neschopnosti dostal nepřítel.
Sám si pod tím představím hlavně striktní rozdělení rolí a zodpovědností v boji.
Potvora si praštila do nukera -> tanku, co tam děláš, nespi!
Tank zemřel -> OMG healer co děláš?!
Healer si praští do potvory -> OMG healer co to má bejt, ty tady nejsi od mlácení!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavny, ale neMMO-like (nednd-like) soubojovy system

Příspěvek od Jerson » 27. 11. 2009, 09:38

Já v tom slyším Gamers 2, fakt si nemůžu pomoct.

Kurvaaa!
Je nějaký důvod, proč jsi neodvrátil ty ghúly, abychom nezemřeli?

- Nevím.
- Nenašel jsi past, tvůj Green Mose musí být hrdý, Cassi.

To byl PŘEPAD, ne past. Dokonce i ty bys měl poznat rozdíl.

Á, mimochodem, bránili jsme klerika a tys vypadl během šesti sekund,
Žádný chytrák by nedal knězi volnou ruku.

Ani já tě neviděl pomáhat, ale umírat tě jako malého začátečnického venkovana.

Možná jsem umíral, protože náš VÁLEČNÝ NÁSTROJ nedělal pořádně svou práci.

Jak mám zabít všechny v místnosti, když jsem napaden z boku?
Ty máš držel lidi stranou od mýho zadku a ty mě máš léčit!


Ne že bych v bojových hrách také nepoužíval rozdělené role, ale taky chci, aby se jednotlivé postavy mohly navzájem zastoupit, alespoň částečně.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: zabavy, ale neMMO-like soubojovy system

Příspěvek od skew » 10. 1. 2010, 11:13

Lemmy píše:Karetní souboj jako třeba v MTG.
Každý účastník boje představuje kartu hrdiny, má určitý equipment, může sesílat nějaké zvláštní schopnosti atd... plus nějaké soubojové náhodné karty štěstěny nebo smůly.
Ale asi by z toho vznikalo ještě větší WTF :)
Mě by se to líbilo. Bohužel to zavání takovou hrou uprostřed hry, a že to ruší atmosféru a tak. Ale po pravdě, v čem jsou D&D a DrD v těchhle ohledech lepší, to nevím, takže by mi to pravůbec nevadilo.
Težší by byla hardwareová implementace, těch karet by muselo být určité množství a bylo by obtížné přidávat další. Šlo by to možná našvindlovat tím, že by se udělalo pevně dané množství kartiček pro každého hráče a nepopisovaly se - hráči by si místo toho namapovali sami jednotlivé schopnosti na konkrétní karty.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti