Reign

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Reign

Příspěvek od Conlai » 21. 9. 2009, 11:31

Reign
(anotace)

Obrázek

Reign je fantasy inkarnace systému One Roll Engine od Gregga Stolzeho. Kromě pravidel umožňujících tvorbu a hraní různorodých postav, válečníků i mágů, obsahuje také pravidla pro organizace, armády a národy. Hráči se tak v Reignu mohou stát generály, vládci, diplomaty či cechmistry.
Kniha obsahuje originální předpřipravený svět, který se nachází na kontinentu připomínajícím dva objímající se milence a nachází se na něm roztodivné říše a kultury.

Sosacek
Příspěvky: 22904
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Reign

Příspěvek od Sosacek » 21. 9. 2009, 15:30

Hrals to? Zajima me, jak je udelana magie, prej je dost neobvykla.
The king is dead, all jail the king!

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Reign

Příspěvek od Conlai » 22. 9. 2009, 15:38

Máš pravdu, je neobvyklá hned v několika věcech. Za prvé Stolze hned v úvodu kapitoly o magii rozebírá teorii magie (z pohledu vypravěče a designéra).

Jeden skvělý postřeh je, že silná magie, kterou lze zvládnout cokoli, je špatná, pokud nechcete hru o čarodějích. Mnohem lepší je mít magii, která má buďto velmi úzké zaměření, nebo jen malou moc. Mocná magie je pro lenochy, stačíé lusknout prsty a všechno se vyřeší magií - chce to magii s dobrými omezeními.

Takže na dalších stránkách rozebírá různé druhy magie, které by šlo použít - magii štěstí a smůly (například s kartami z ústřižků z horoskopů, které z mágů dělajna chvilku vypraveče), magii ovládání sil (sice můžete do něčeho propálit díru, ale už nemůžete ovládat či číst myšlenky atd), pouze léčebnou magii, magii věštění atd. spolu s různými možnými dopady na hru. Kewl.

Magie provozovaná na Helusovi a Milondě je potom uvedená jako "příklad" aplikace těchto myšlenek. Skoro každý se v Reignu může naučit nějaké to slabé kouzlo (jako třeba zapálení ohně magií), ale skutečná moc vyžaduje disciplínu, čas a ochotu zaměřit se na jeden úzký obor.

Kouzla jsou rozdělená do škol. Každá škola má (kromě často lehce weird backgroundu) určitou metodu práce s magií (rytí run, tanec, hraní na hudební nástroj) a doménu (země a železo, oheň, léčení...). V každé škole máš kouzla, která bys čekal podle její domény a backgroundu.

Kouzla jsou navíc rozdělena na deset stupňů intensity. První stupeň lze například kouzlit i když mág nemá skill Sorcery, stačí umět to kouzlo. Od druhého stupně nahoru se to ale začíná komplikovat. Je potřeba větší hod (tedy lepší skill a větší moc) a hlavně hodně kouzel vyžaduje tzv. naladění (attunement).

Tady se projevuje ta teorie se specializací. Pokud se totiž chce mág naladit, musí nejprve seslat dočasné "ladící" kouzlo. Tím pádem tedy musíte kouzla seslat dvě. Jde ale provést permanentní naladění, které stačí seslat už jednou. Ale nebudete zase moci kouzlit kouzla z jiné školy. Žádná. Nikdy.

Školy jsou celkem zajímavé, kouzla správně úchylná, kolem magie se točí dost politiky a věcí v settingu. Ještě o tom zkusím něco napsat, až bude více času.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Reign

Příspěvek od Aljen » 22. 9. 2009, 16:14

Skoro každý se v Reignu může naučit nějaké to slabé kouzlo (jako třeba zapálení ohně magií), ale skutečná moc vyžaduje disciplínu, čas a ochotu zaměřit se na jeden úzký obor.
To mi silne pripomina addOn k D6 adventuries: BloodShadows (noir + High Fantasy svet), kde prakticky kazdy dokaze carovat velmi jednoduche kuzla vyzadujuce minimum znalosti a tak vam bezne casnicka vo fastfoode zohreje chladnucu kavu len tak v ruke.

Narocnejsie kuzlo ma DC a ak zlyhate tak si kockou vyberiete z tabulky nahodnych vedlajsich fyzickych a psychickych efektov... permanentnych.
Ochlpatenie dlani, alebo zmena pohlavia patria k tym najneskodnejsim :)

Esteze su v d6 charakter pointy
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Reign

Příspěvek od Chors » 26. 9. 2009, 20:30

taky mě to co se tady napsalo docela zaujalo ale zatím nemám vůbec představu o tom jak funguje ten system ORE (One Roll Engine) na kterém je hra založena nikdy sem s tím ještě nesetkal a nebo o tom nevím může to tady někdo přiblížit na čem je to založeno pokud by to šlo?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5474
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Reign

Příspěvek od Bifi » 26. 9. 2009, 21:06

Hádžeš bankom desiatkových kociek (tak 4 až 8 ). Z každého hodu sa dajú vypočítať 2 parametre. Miera úspechu a druhý parameter, ako napr. rýchlosť/iniciatíva alebo presnosť. Miera úspechu sa určuje počtom kociek, ktoré ukazujú nejaké rovnaké číslo. Ak medzi hodenými kockami nebol ani jeden pár, činnosť je obvykle neúspešná. Set dvoch rovnakých kociek znamená základný úspech, troch a viac už solídny úspech. Výška setu (teda číslo, aké pár/trojica/štvorica ukazuje), označuje trebárs poradie akcií v boji alebo zásahovú zónu.

Ak teda hráč napríklad v konflikte hodí 2, 2, 2, 4, 5, 8, 8, tak si môže vybrať, či chce konať rýchlo a uspieť normálne (dve osmičky), alebo pomaly a uspieť lepšie (tri dvojky, t.j. predbehnú ho všetky postavy, ktoré hodia vyšší set).

Plus existujú špeciálne kocky (získavané cez špeciálne schopnosti alebo situačné faktory), ktoré umožňujú si jednu kocku pred hodom nastaviť alebo po hode zmeniť.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 89
Registrován: 5. 7. 2009, 03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Reign

Příspěvek od Chors » 27. 9. 2009, 23:45

Díky za vysvětlení Bifi teď už vím jistě že sem tenhle system ještě v praxi nezažil i teoreticky to vidím prvně. A teď když už vím o co jde tak můžu dělat že nejsem taková lama kdybych se k tomuhle systému někde připletl. :-D

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Reign

Příspěvek od Alef0 » 14. 6. 2011, 13:49

V marci/březnu vyšiel REIGN Enchiridion, 220 stránkové zhrnutie pravidiel (bez settingu), a to v PDFku za smiešnych $10.

Keďže REIGN v pôvodnej verzii nie je dostupný ako e-book, toto pomôže biediacim rozprávačom.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Reign

Příspěvek od Peekay » 14. 6. 2011, 17:48

Ja mam prave Enchiridon, a je to vynikajuce - priam este lepsie ako povodna kniha ak ste ten druh cloveka, co nechce hrat Reign v Reigne (podobne uleteny setting ako Houses of the Blooded), ale chce to adaptovat do niecoho ineho. Enchiridon totiz obsahuje dost vela instruktazneho textu na temu "ako si z Reignu spravit taku adaptaciu, aby vam vyhovovala".
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host