Don't Rest Your Head

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Don't Rest Your Head

Příspěvek od Alef0 » 16. 9. 2009, 18:13

(anotácia)

Nedokážeš zaspať. Začalo to ako u iných bežných nespavcov. Možno to boli nočné mory, možno problémy, ktoré ti bránili zaspať. Možno príliš veľa kávy. Ale potom sa niečo zlomilo.

Vydal si sa na dlhé prechádzky Šialeným mestom. Nebol si viac Spáčom, začal si byť Bdejúcim. Zvuk zlomu neohlasoval skrytý svet, ktorý sa spojil s načim. Bol to zvuk Nočných môr, ktoré boli vypustené, a teraz mieria zbraňou na tvoj spánok.

Cítia ťa. Papieráci sa približujú a môžeš sa len modliť, aby si sa nestal ich palcovým titulkom. Bol si hodený do vody a musíš sa s tým zmieriť... skôr než odbije trinásť. Stal si sa jedným z nás a od teraz ti ostáva jediná zásada, ktorou sa musíš riadiť.

Bdieť. Len nezaspať.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Don't Rest Your Head

Příspěvek od Alef0 » 17. 9. 2009, 12:54

Na tejto hre som zhodou okolnosti prvykrat zazil ten pozitivny dojem, ked kolektivna tvorba postavy vyvolavala uzasny pocit, "fiha, to je ake cool!" (To ale nie je kvoli tejto hre.)

Mne osobne prekazala ta atmosfera otvorenej pokrivenosti (ludia s cifernikmi namiesto hlav, papieraci a podobne explicitne hracky prirody). Tiez mi prekazala ta nutnost vymyslat vysoko nadprirodzene megaschopnosti v sucasnom osvete - ja som skor realisticky hrac. Na sedeni (1 hrac, 1 GM) sme to ponali viac noir - postava nespiaceho detektiva riesiaceho zahadu vo svete, ktory je na pomedzi sna a reality (podla zasady, ze najhorsie nocne mory nie su tie, ktore su totalne mimo reality, ale prave tie, kde neviete rozlisit, ci spite alebo bdiete).

Z mimoriadne dobrej atmosfery si akurat pamatam, ze som hned neuchopil mechaniky (ale som ich aj nejak nestudoval), ktore si treba zapamatat (v zavislosti od hodu a poolu moze dominovat bud strach alebo chladnokrvnost), ale to je otazka hry.

Viem, ze sme este mali problem s ramovanim scen - v knihe je pri ukazke hrania divna stylistika, z ktorej som povodne usudil, ze GM zaramuje scenu a hned nuti hraca hadzat ("si doma, pozeras telku, dakto ti bucha na dvere, hadz si!"), ale zrejme to tak nie je a navyse moj vtedajsi pocit plynul z nutnosti hrat safe.

Ta hra je podla mna do velkej miery klasicka - jeden GM, viac hracov, hrac predhadzuje pred hraca bangy, ktore suvisia s jeho postavou (narativna pravomoc je "ponechana na dohode"), akurat, ze GM je pri opozicii v konfliktoch limitovany kockami bolesti, ktore zabranuju hordam hypermocnych nepriatelov.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Don't Rest Your Head

Příspěvek od Peekay » 17. 9. 2009, 12:58

Z mojich skusenosti cim menej hracov, tym lepsie DRYH funguje. Asi to bude suvisiet s tymi rozlicnymi miestami, ktore som spominal uz v hodnoteni anotacie - dost vela z nich sa tyka prave veci, ktore vyvstavaju s viacerymi postavami. Na 1v1 je DRYH uplne idealny, dve postavy este fungovali dobre. Pri siestich hracoch je to dost zaberacka - z definicie budu postavy pravdepodobne zacinat rozprchnute (pretoze prvu scenu si kazdy zadefinoval sam) a ak to GM volajako neposklada do jednej-dvoch koherentnych linii, mozu tak ostat este hodne dlho.

Co sa powerov tyka, exhaustion musi byt realisticky, madness moze ale nemusi - da sa vymysliet kadeco. Zaujimave je pritom uvedomenie, ze zatialco exhaustion power ma konkretny mechanicky dopad (v skutocnosti dva rozlicne), madness power iba rozsiruje obmedzenia na naraciu o vysledku konfliktu.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Don't Rest Your Head

Příspěvek od Peekay » 27. 11. 2009, 23:31

Ladies and gentlemen, may I present:

DRYH: The Movie
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Don't Rest Your Head

Příspěvek od Kelton » 28. 11. 2009, 20:06

Peekay píše:Ladies and gentlemen, may I present:

DRYH: The Movie
Já myslel, že DRyH: The Movie je The Machinist?
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host