Pendragon

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Pendragon

Příspěvek od Fingalen »

ObrázekObrázek

:arrow? Rodina Pendragon v Databázi
Pendragon je rodina her zasazených do mýtické artušovské Británie, ve kterých hráči představují postavy rytířů a později i rytířů Kulatého stolu. Hry se vyznačují úzkou integrací pravidel s prostředím, důrazem na charakterové rysy postav a taky hraním ve „velké kampani“, kdy má každé sezení představovat jeden rok, takže hráčům v průběhu kampaně postavy stárnou, umírají a oni přebírají role jejich potomků.
:arrow? Markusova recenze 5. edice

Jednotlivé hry:
:arrow? Pendragon (1e) (1985)
:arrow? Pendragon (3e, 4e) (1990)
:arrow? Pendragon (5e, 5.1e, 5.2e) (2005)
:arrow? Paladin (2018)
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Fingalen píše: Čo sa týka nepravidlovosti, asi každý dokážeme vztiahnuť z rukáva nemálo príkladov toho, kedy nás hra (...) odmenila za to, že sme sa správali tak či onak a rovnako tak nás prefackala bez ohľadu na to, či sme šli s normami doby, alebo proti nim. :roll:
Kde sa zrazu zobrala ta "norma doby"?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingalen »

Peekay píše:Kde sa zrazu zobrala ta "norma doby"?
Asi nerozumiem. Ta predsa bola v hre pritomna vzdy, nie? Myslim nou, norma stanovena GMom (v zastupeni NPC) a ostatnymi hracmi...
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Narazal som na to, ze sa akosi posunul focus diskusie (aspon ja to tak vnimam). Povodne sme sa bavili o tom, ci hra (z mechanickej stranky) podporuje aj "zaporne" postavy... a ako keby to zrazu bolo o tom, ze GMovia trestaju za historicky verne stvarnenie postavy, resp. za to, co hrac povazuje za h.v.s.p. - co sa moze a nemusi zhodovat s GMovou predstavou.


Mne osobne toto nepride ako problem - ked budem hrat Vengeful 19 a Cruel 19 rytiera, z kriterii zanru je zrejme, ze moje spravanie bude mat nejake dosledky (toto je GMov job, aby zarucil). Keby to tak nebolo, bol by som pravdepodobne sklamany, pretoze vysledkom by bol trochu iny osobny pribeh, ako ocakavam (opat, kriteria zanru). Rozhodne by som to ale nebral tak, ze "aha, ja dobre hram svoju postavu, a GM ma za to tresce".
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingalen »

To, ze sa tazisko debaty zdanlivo presunulo od toho, co odmenuje resp. tresta system a co hra (GM) bolo najma v dosledku toho, ze priklady ako:
Peekay píše:Ak si kladas, mas respekt a uctu ostatnych rytierov (kladasov).

Ak si hajzel, nekapu ti kone od zimy a deti od hladu.
a
lev píše:A ja hrám Modest, Pious, Prudent, Generous rytiera a som chudobný ako kostolná myš (aj preto, lebo moja žena potrebuje fontánky, hair dressera, fashion experta, gazebá...)

Fakt mi nepríde, že by sa mali záporné postavy horšie.
, mi prisli ako z mojho pohladu jasny priklad odmenovania resp. trestania svetom a nie systemom.
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Cestou do roboty som si uvedomil jednu vec, ktora moze a nemusi suvisiet s touto temou. Neviem to ale rozumne rozsudit, preto ponukam ako namet na zamyslenie:

Pendragon je prikladom hry, v ktorej nejde o to, "vyhrat". To znamena, ze "dobre hranie" (whatever that may mean) nebude systemom "odmenovane" viac ako "zle hranie".

Inymi slovami: ked dobre hras zaporaka, tvojou odmenou by mal byt dobry pocit z verneho stvarnenia svojej postavy (takze tvoje potesenie ako hraca). Ze ma konanie/spravanie tvojej postavy nasledky, tym padom nevnimaj ako penalizaciu GMom, ale uznanie, ze sa ti dari "plnit plan na 120%", aby som si pozical slova jednej famoznej Wushu postavy :P
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingalen »

Peekay, to je podla mna divna forma odmeny, ked chces (ako hrac), aby postava vo svojom "zaporackom" snazeni uspela. Preco, ked dostanes za 80 bodov vo chivalrous virtues +3 k hodnote zbroje, nemozes dostat adekvatnu "odmenu" za 80 bodov v Cruel, Selfish, Deceitful a pod.? Preco ked hras "kladasa" nie je dostatocnou odmenou dobry pocit, ze si dobre stvarnil kladasa a musi system ponukat este podobne podpory?
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Peekay píše:Ze ma konanie/spravanie tvojej postavy nasledky, tym padom nevnimaj ako penalizaciu GMom, ale uznanie, ze sa ti dari "plnit plan na 120%", aby som si pozical slova jednej famoznej Wushu postavy :P
Wushu sense tingling!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Fingalen píše:Preco ked hras "kladasa" nie je dostatocnou odmenou dobry pocit, ze si dobre stvarnil kladasa a musi system ponukat este podobne podpory?
Neberiem to ako dodatocnu podporu, ale ako nutny nasledok zanru. Inymi slovami - nie je to tam preto, aby ludia hrali kladasov.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Pendragon

Příspěvek od Peekay »

Pendragon (Greg Stafford, 1985)

Obrázek

Text anotácie:
Postavy sú rytieri v Británii 6. Storočia - význační členovia spoločnosti a hlavy rodín s veľkou zodpovednosťou. Systém podrobne modeluje psychológiu a kladie veľký dôraz na miesto postavy v spoločnosti. Ide o tzv. generačnú hru - rodina je dôležitá, po smrti hráčovho rytiera či jeho odchode do dôchodku sa hráčovou novou postavou stáva jeho dedič (väčšinou prvorodený syn, prípadne mladší brat).
Od prvého vydania sa systém takmer vôbec nezmenil, jednotlivé vydania sa líšia hlavne úpravou a prezentáciou. Taktiež je k dispozícii The Great Pendragon Campaign - kampaň pokrývajúcu 80 rokov od okolností Artušovho počatia až po koniec jeho vlády v prehľadnom formáte.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Peekay »

Pre zaujemcov:

Najdostupnejsia je piata edicia, ktoru vydava ArtHaus (co je vlastne White Wolf). Povodny hardcover vysiel v roku 2005 (a asi uz je relativne nezohnatelny, ja som ju kupoval za 70 dolarov) - nastastie ale v decembri 2008 vysla kniha v novom naklade, ako softcover. Obalka vyzera takto:

Obrázek

Ide v podstate o ucesanu tretiu ediciu. Ak mozete, vyhnite sa stvrtej edicii - je to posun k horsiemu (napriklad je tam explicitny magicky system).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20872
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Markus »

Nejnovější edice je čtvrtá? Jsou tam nějaké výrazné rozdíly, nebo je to prostě jen drobná změna (k horšímu, jak říkáš)?
Jestli ti to nevadí, hodím do anotace obrázek té nové obálky - aby to víc odpovídalo současné době (je to jen kosmetická změna, ale stejně).

EDIT: Sloužil jsem to s existující diskuzí o Pendragonu. Jo a díky :wink:
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Aljen »

Peekay píše:Najdostupnejsia je piata edicia,
:)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20872
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Markus »

:doh:
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Ecthelion »

Jak vypadá ta pátá edice? Z hlediska kvality?

(ta stará obálka vypadá mnohem líp... :wink: )
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Pendragon

Příspěvek od Aljen »

Co sa tyka obalky plne suhlasim :)
A neviem porovnat edicie. Hram iba piatu a aj to som usetreny citat tych 3457 stran.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host