Ratpack

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9997
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Ratpack

Příspěvek od Markus » 5. 2. 2008, 11:58

Ratpack
(anotace)
Obrázek

Krátka hra o svorke potkanov, ktorí sa potýkajú s bežnými potkaními problémami. Potkany v tejto hre sú tvory inteligentné, schopné používať ľudské technológie a dokonca aj (občas) rozumieť ľudskej reči. Taktiež sú to však tvory demokratické - nemajú pevne stanoveného vodcu, pri prekážke sa každý potkan snaží získať pre svoj plán ostatných. Pravidlá sú veľmi jednoduché, ich vysvetlenie a tvorba postavy trvajú spolu max. 5 minút. Ak vás aj tento počin geniálneho Jareda Sorensena na prvý pohľad neláka, skúste mu dať šancu a možno s prekvapením zistíte, že sa veľmi dobre bavíte. Vhodné na "zaúčanie" začiatočníkov!

- anotaci napsal Peekay

Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 77
Registrován: 4. 9. 2007, 11:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Testovací hra

Příspěvek od Solweymira » 24. 2. 2008, 17:00

Proběhlo malé testování RatPacku. Jaké byly dojmy?
Komando tvořil městský rváč Třýska, kanální smraďoch Stoupa, městský koumák Osmička (krycí jméno Zoubek) a laboratorní slídička Mortimer.

Cíl mise: Dostat se z příměstského parku za silnici do oblasti s novou zástavbou.

Background: Silnější městská rváčská skupina vyhnala Komando z jejich uličky.

Osmička: Mám kamarádku. Myšku. Známe se už od popelnice...

...která věděla, že za silnicí jsou neobývaná teritoria. Zaručená informace!

Tým se rozhodoval, kudy to vezmou, když je vyrušilo psí čenichání. Skupina se při úprku rozdělila na dvě skupinky, jedna zabloudila v parku a druhá dorazila k plůtku na kraji parku.

Třýska: Čenichám, kde jsou ostatní.
Osmička: Hm, ztratili jsme Stoupu s Třýskou. Hodím bobek, aby nás ucítili.


Hozený bobek byl zaregistrován a plůtek na kraji parku ohryzán do otvoru, kudy se dá protáhnout. Za plůtkem je chodník a užší vozovka. Voní tu McDonalds.

Třýska: Já McDonalds nežeru, nejsem kanibal!

Ale hlad je hlad. Problém, jak přejít silnici, byl skoro vyřešen mazaným plánem:

Osmička: Vyděsíme lidskou ženu, obklíčíme ji, naženeme ji do silnice, tak zastavíme auta a budeme moci přejít...

Nakonec se ale plíží podél zdi. Kromě Stoupy, který o plížení nikdy neslyšel, takže k plánu A nakonec stejně jeho vinou dojde s notnou dávkou pištění, ječení a prskání.

Stoupa: Je čas na odpočinek, já bych se válel!

Směrem k popelnicím se to ale hemží vypasenými krysami, možná kočkami, je to nebezpečný kout plný divných pachů... a v Argumentaci vítězí návrh Mortimera: Zdrháme!!!
Po chvíli paniky zahnou z osvětlené ulice do temného zákoutí. Jsou tam pytle s odpadky. A je tam něco bašty.

A další krysí komando v cestě: velký městský krysák Evžen se svými dvěma přištipkáři. Tentokrát Argumentaci vyhrál Třýska se Stoupou a nastane bitka:

Stoupa: Dej mu! Neštvi se s ním! Rozbij mu rypák!
Třýska: A pomoct mi třeba ani ne, co?


Dopadlo to celkem dobře, Evžen pokousaně zmizel a odpadky jsou našeho komanda.

Stoupa: Vlezu si do kelímku od jogurtu a vylížu ho. Mám novej byt.
Osmička: Hledám něco, co by mi pomohlo v boji příště... ha, nůžky! Ráno je zkusím rozdělat.


Jsou slyšet tiché kroky kolem. Možná kočka.

Třýska: Mám mazaný plán... Mortimere, jdi se podívat ven.

Někdo odhodil do odpadků vajgla, který si protavil cestu do pytle.

Stoupa: Ha! Žháři! Zapálili mi dům!

Nakonec se v pět ráno zvednou. Osmička se jim pochlubí, že má dva nové meče (při jejichž rozdělávání - hod na Manipulaci - si zakrvácel čumák a dostal nelichotivou cizí přezdívku EMOkrysa) a putují dál do uličky za vůní dalšího jídla. Našli popelnici, ale je moc vysoká a mečem se nedá rozpárat. Mortimer zkusí vyšplhat nahoru, ale nakonec zase spadne na Třýsku.

Třýska: Au! Něco na mě spadlo!
Osmička: To je U.F.R. Unidentified Flying Rat.


Ulicí se přiblíží lidská žena.

Osmička: Jde sem lidská žena! Třýsko, dělej mrtvolu, ona tě pak vyhodí dovnitř...
Třýska: To zrovna. (Hod na Znalost lidí). A pak přijedou popeláři a vyvezou mě.
Stoupa: Blbost.
Osmička: Správně. Ty nevěříš na hygienu a já zase na vyvezení popeláři.


Vyhraje raději útěk. Žena vyhodí do popelnice odpadky a víko tak zůstane nedoklopené.
Krysy ve stínech ani nemuknou. A pak se jedna za druhou vyškrábou nahoru, aby tak svojí vahou víko zase zavřely.

Mortimer: Jsme moc těžký.
Třýska: Souhlasím. Stoupo, jdi se projít!


...načež je Stoupa z popelnice shozen. Nadává pěkně nevybíravě a zle si Třýsku měří.
Třýska pak Manipulací nadzdvihne víko trochu výš a Osmička může vyhrabat bagetu, buřt, lupínky a pomerančové slupky...

A pak se konečně vydávají k té nebezpečné Hlavní silnici. Je ráno, ale auta tu pěkně jezdí. Argumentací vítězí cesta kanálem a do čela se staví Stoupa (který je přece kanální). Sešup dolů by šel až na to, že tahat dva meče je nepraktické.

Osmička: Au. Blbej nápad. Au. Blbej nápad. Au. Blbej nápad...

Dole je kanál, podél kterého se dá jít. Plave v něm spousta věcí. A taky mrtvá nafouklá kočka.

Osmička: Hele! Ukoušeme jí pracku a budeme se nazývat Krysrstvo kočičí pracky! Nabodnu ji na svůj meč...

...a kočka se začala vyfukovat, navíc strhla Osmičku do kanálu. Ten se vyškrábal na její tělo.

Osmička: Pomoc! Potápím se! Potápí se mi kočka! Zachraňte kočku!

Kočka je vytažena na břeh a snaží se jí upižlat svým mečem tu pracku, až to Stoupa nevydrží a pracku prostě uhryže. Pak se kočky ještě nažere, což v ostatních vyvolává jen nechuť.

Osmička: Vyjádřím na to svůj názor a hodím bobek.
Mortimer: Hezky jsi to řekl.


Kanál byl přeplaván za oběti ztráty jednoho z mečů, ale pracka byla zachráněna. Krysrstvo se vyškrábalo ven z kanálu a vyčerpaně dohopkalo do zeleného plotu na hranici země zaslíbené...

Stoupa: A jde se válet!

Jak zaznělo, perspektiva krys je neobyčejně zábavná a občerstvující. Svět je velmi zajímavé místo.
A teď ještě k mechanismům: protože v Krysrstvu byly zastoupeny všechny hlavní charaktery, bylo to velmi pestré - typy jsou od sebe dost odlišné a každý se vyjadřoval dost odlišně (výbušný Třýska, podlézavý Stoupa, plachá Mortimer a vědátorský Osmička). Argumentace se občas nestihla a krysy reagovaly spontánně bez toho, aby si volily Kinga. Někdy se ale zase pěkně vyvedla:

Třýska: Jdeme pryč.
Mortimer: Já bych ještě odpočívala.
Třýska: Ha! Hodil jsem pětku!
Mortimer: Já jen dvojku...
Stoupa: Přidám se k tobě, Morti. A hodil jsem čtyřku. A jde se váálet!!


Ad hody na Venkov nebo na Město: Spíše by se vyplatilo házet ve velmi výrazných a specifických situacích, kdy není pochyb o typu prostředí: Uvnitř domu nebo uprostřed zoraného pole. Hraniční oblasti jako městský park nebo kanál či ulice nám činily potíže v rozhodování. Záleží na dohodě.

Samotné házení na Rattributy je jednoduché a efektivní. A nutí Vypravěče vymýšlet neskutečné historky, proč se něco povedlo nebo nepovedlo.

Zranění jsme učinili jednorázově (kdo překorčí zranění čtyři, projeví se na něm zmíněný efekt, ale na celkový počet životů to nemá vliv a příští kolo zase háže od nuly). Proto Osmička při rvačce neumřel a Mortimer měla jen přejetý ocas.

Tedy pro odpočinek a kopec skvělé zábavy to doporučuji!

Třýska: Jsme Krysrstvo kočičí pracky!
Nepřítel: A kde máte tu pracku?
Stoupa: Říh...
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.

Uživatelský avatar
Nodiron
Příspěvky: 174
Registrován: 12. 10. 2007, 17:36
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nodiron » 24. 2. 2008, 17:32

NIe je toto zápis z hry ? (tj => Zápisy z her :) )

Hrám: nič, ale chcel bych
Vediem: Družinu DrD+
čítam: Všetko, čo mi príde pod ruku.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8436
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 25. 2. 2008, 14:46

Jen nech. V "zápisech z her" by to nikdo nečetl. :-)=
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skew » 28. 2. 2008, 02:16

Já jo !

Četl jsem anglickou verzi a s kamarádm jsme byli nadšeni :D
Dokonce jsem si kvůli tomu nainstaloval starý The Sims - ideální na udělání screenshotů a následného vytisknutí - dovedete si pak představit to taktizování ?
"Ok, já vyšplhám tady na pult, hodím Ouškovi lano, ten vyšplhá ke mě, zapne kávovar, zatímco vy se schováte a ..." $D
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2008, 20:20

Odzkoušeno.

Hra dopadla velmi zábavně, ale v mechanikách mi pár věcí nesedlo - i když je možné, že jsem četl špatně.

Smraďoch je dost mimo všechno dění, aspoň pravidlově, protože nemůže navrhovat další akce, když se k někomu přidá, dává jen d4, a navíc ve hře samotný má bejt línej, takže se do ničeho moc nehrne.

Vůbec se neřeší, jak házet, pokud krysy spolupracujou - a přitom zrovna to se u nás dělo úplně furt.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 21. 4. 2008, 08:43

Pieta píše: Smraďoch je dost mimo všechno dění, aspoň pravidlově, protože nemůže navrhovat další akce
Ja to riesim tak, ze sice navrhovat kludne moze, ale ma iba svoju D4ku, ako vzdy. Casto sa k nemu ale niekto prida, a tym padom je to hned lepsie, lebo sa budu hadzat dve kocky a vyberat lepsia (resp. ak je tam este jeden Smradoch, tak sa to spocita, ze hej).

(toto riesenie je plne funkcne, ako nam predviedli Markus a Bariss ako dvaja Smradosi na Slezine - vzdy jeden z nich nieco navrhol a druhy hned "hej hej, to je super napad!"... a hned si hadzali 2d4 - skoro ako Spiked Chain).
Pieta píše: Vůbec se neřeší, jak házet, pokud krysy spolupracujou - a přitom zrovna to se u nás dělo úplně furt.
Najprv som skusal spocitavat vsetky pokusy - bolo prilis silne. Teraz hram tak, ze hadzu si vsetci, a berie sa najlepsia. To uz je dobre, ma pre nich zmysel spolupracovat a napriek tomu mozu aj tak vyfailovat. A ked sa 5 potkanov snazi zbit macku a failnu... hilarity ensues!
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 21. 4. 2008, 15:28

Peekay píše:Ja to riesim tak, ze sice navrhovat kludne moze, ale ma iba svoju D4ku, ako vzdy. Casto sa k nemu ale niekto prida, a tym padom je to hned lepsie, lebo sa budu hadzat dve kocky a vyberat lepsia (resp. ak je tam este jeden Smradoch, tak sa to spocita, ze hej).

(toto riesenie je plne funkcne, ako nam predviedli Markus a Bariss ako dvaja Smradosi na Slezine - vzdy jeden z nich nieco navrhol a druhy hned "hej hej, to je super napad!"... a hned si hadzali 2d4 - skoro ako Spiked Chain).
Jenže pravidla právě říkají, že přidávání k plánu se vždycky sčítá. Jako max(nesmraďoši) + smraďoši by to fungovalo líp.
Peekay píše:Najprv som skusal spocitavat vsetky pokusy - bolo prilis silne. Teraz hram tak, ze hadzu si vsetci, a berie sa najlepsia. To uz je dobre, ma pre nich zmysel spolupracovat a napriek tomu mozu aj tak vyfailovat. A ked sa 5 potkanov snazi zbit macku a failnu... hilarity ensues!
Součet nefunguje, to je jasný. Max moc nefunguje, pokud se hází jen proti obtížnosti, protože to jsou furt samé úspěchy.

Já jsem během hry dospěl k tomu, že obzvlášť u vychytralých plánů si každý házel na tu část, kterou dělal on, a podle toho se poznalo, kde se to přesně zkazí. (-: V akčnějších scénách to často vypadalo tak, že k úhoně přišel jen ten, kdo neuspěl.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 21. 4. 2008, 21:20

Pieta píše: Jenže pravidla právě říkají, že přidávání k plánu se vždycky sčítá. Jako max(nesmraďoši) + smraďoši by to fungovalo líp.
Ja viem, ale je to tak chrome. V mojej rezii sa pripocitava iba ak sa pridava Smradoch k niekomu. Ked sa pridava niekto k Smradochovi ci inemu potkanovi, stale je to iba highest die.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
aradraug
Příspěvky: 34
Registrován: 9. 4. 2008, 19:01

Příspěvek od aradraug » 14. 5. 2008, 08:41

Hra vypadá hodně dobře - má drahá co by potkanomilka mě asi bude nutit, abych si to s ní zahrál.

Měl bych jen jednu výhradu k překladu - zcela nepochybně nejde o krysy, ale o potkany. Krysy jsou v Evropě (a tuším i severní Americe) celkem dost vzácné, vytlačili je právě potkani. Nehledě na to, že se od potkanů liší i chováním, způsobem života atd.
Hups...

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4966
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2008, 09:06

Ó, hrať ohrozené krysy, ktorých bývalé kráľovstvo práve dobýjajú potkany... to by bol metaplot!
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 14. 5. 2008, 10:37

zcela nepochybně nejde o krysy, ale o potkany. Krysy jsou v Evropě (a tuším i severní Americe) celkem dost vzácné, vytlačili je právě potkani.
nebylo to přesně naopak? nevytlačily krysy potkany? ale jistě to nevím...
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
aradraug
Příspěvky: 34
Registrován: 9. 4. 2008, 19:01

Příspěvek od aradraug » 14. 5. 2008, 11:03

smrq píše:
nebylo to přesně naopak? nevytlačily krysy potkany? ale jistě to nevím...
Ne. Původní jsou krysy a ty byly vytlačeny potkany. Když dneska uvidíš (čirou náhodou, normálně si jich ani nevšimneš) něco velice hbitého pobíhat na zemi, tak je to na 99,99% potkan.
Hups...

Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 77
Registrován: 4. 9. 2007, 11:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Solweymira » 14. 5. 2008, 21:23

Rat je jak krysa, tak potkan. Čeština je na pojmy bohatší a je faktem, že jsme vždy hráli za potkany, ačkoli jsme si říkali "krysrstvo". Ponechala jsem v překladu "krysy", protože jsou pojmově kratší, pádnější a ostřejší jak do vyslovení, tak do charakteru, nakolik subjektivní toto tvrzení je. :)
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů