Stránka 2 z 2

De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 21. 12. 2008, 23:55
od Markus
De Profundis: Letters from Abyss
(anotace)
Obrázek

De Profundis je hororová hra inspirovaná dílem H. P. Lovecrafta a snaží se v hráčích vzbudit přímý prožitek toho, že jsou hrdiny Lovecraftova díla. Hra se hraje pomocí dopisů (a tímto stylem je i psána) v nichž hráč přistupuje na paranoidní až hororové vnímání světa a kde drobnými detaily naznačuje přítomnost čehosi cizího, temného... jiného. Alternativně se nabízí i verze pro sólové hraní, pokud nenajdete nikoho, s kým byste si mohli dopisovat.
(anotaci napsal Alnag)

Jářku... je to snad první RPG, které se nejen dá, ale i má hrát korespondenčně?

Re: De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 23. 3. 2015, 09:18
od Skenderax
:-) Solo?

Vymyslíš si pointu a potom sa na svet okolo seba pozeráš skrz podozrenie, vysvetlujš si veci "inak", v kontexte pointy. A potom, keď je čas, spíšeš si poznámky do denníku :-).

Ja sa priznám, že s tým písaním je to dosť horšie ;-).

PS: A nakoniec z toho spravíš quest pre svoju družinu.

Re: De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 23. 3. 2015, 11:20
od Bifi
Pravidlá psychodrámy a psychogeografie, teda ako sa vytvára obsah, sú mi jasné. Pýtam sa na formu sólo hrania. Je to denník? Je to korešpondencia priateľovi, ktorý neodpovedá? Niečo iné? Majú rozličné formy rôzne výhody a nevýhody?

Zadruhé, už pri štandardnom hraní De Profundis vo dvojici sa to dá chápať ako dve paralelné sólo hrania, pri ktorých len reportuješ jednej ďalšej osobe (publiku), čo zažívaš. V akých iných rolách/funkciách, než len ako publikum, vystupuje tá druhá osoba, t.j. adresát, v porovnaní so sólo hraním? Nejakú rolu tam môže hrať čas (kým môže odpovedať, čas doručenia listu a pod.), ale asi má aj nejaké interaktívne funkcie. Aké? Čo sa od adresáta, teda hráča "v pasívnej funkcii" voči príbehu pisateľa, očakáva? (Keby adresát žiadne funkcie nemal, tak písanie denníku, ktorý na konci niekomu dáš prečítať, je v zásade identické s posielaním listov, ktoré len číta druhá osoba, ale nedáva nejaký podstatný feedback.)

Zatretie, aké sú obsahové princípy z hľadiska dvoch paralelných príbehov pri štandardnom hraní? Obidvaja si čosi zažívajú a nijako to nesúvisí? Alebo sa majú príbehy formálne prepojiť z hľadiska načasovania drámy (obaja zažijú vyvrcholenie v ten istý čas), či napr. estetiky (podobné symbolično či podobné formy "videnia inak")? Alebo sa majú príbehy prepojiť obsahovo - obaja narazia na obrysy tej istej konšpirácie, "niečo" si príde najpv po prvého a potom po druhého alebo tak?

Re: De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 24. 3. 2015, 08:57
od Skenderax
Ja nie som na De Profundis žiaden odborník. Presnejšie sa rátam medzi nadšenca amatéra a tak to hrávam len sám zo sebou formou ... ako by som to len povedal ... vnútorného priznania :-). Niečo podobné skúšam teraz na http://lettersfromtheabyss.proboards.co ... ger?page=1.

Môj názor na tvoje otázky je, že by bolo super písať si korešpodenciu, kde by dvaja hráči rozvíjali jeden príbeh. Možno z dvoch pohľadov, ale jedenu zápletku, a ťažili a stavali na jeden na druhom. Písanie "len tak", aby niekto čítal, sa mi pozdáva cez verejný fórum a nie na samotnú komunikáciu. I v pravidlách De Profundis je niečo na tento štýl spomenuté, kde sa na začiatok hrania vytvorí tabuľka, ktorá pomáha viesť témy dopisov.

Ak by si chcel Bifi, pošlem ti svoj zápis z hrania naživo. Spravil som to formou odpovedi na dopisy. V nich síce nevidíš, čo sa hralo, len reakcie "neznámaho", ale je to takmer niečo na štýl rozvíjania príbehu formou dopisu. Tak nejak by som si to asi predstavoval.

Re: De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 24. 3. 2015, 09:09
od Bifi
To by bolo fajn, díky za odpoveď a ponuku. Pošlem Ti cez SS neskôr moju mailovú adresu.

Plus nakuknem aj do príručky, ale je tak hrozne písaná, že ma to vždy odradí. :)

Re: De Profundis: Letters from Abyss

Napsal: 25. 3. 2015, 08:24
od Skenderax
Zopár pohľadníc, ktoré by fanúšikov De profundis mohli zaujať :-)

http://www.mu-podcast.com/mu-podcast-07 ... the-dunes/