Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Myší hlídka v Databázi RPG
Mouse Guard Roleplaying Game, která vyšla v českém překladu jako Myší hlídka - hra na hrdiny, je hra podle stejnojmeného komiksu Davida Petersena o inteligentních zvířátkách. V roli člena Myší hlídky se postavíte nebezpečím, která ohrožují vaši komunitu. Vyberete si barvu srsti a pláště vaší myši a s pomocí upraveného a zjednodušeného systému hry Burning Wheel se můžete vrhnout proti liškám, lasičkám i zrádcům z řad myší. Hra nabízí jednotný systém pro řešení bojů, honiček či hádek, zlepšování dovedností, které používáte, a chytré mechaniky cílů, instinktů a rysů, které vaší myši vdechnou život.

Hra vyšla ve dvou dílčích edicích: první z roku 2008 a druhé, revidované edici z roku 2015.
:arrow? Stránka Myší hlídky na Comics Centru – oficiální web českého překladu, včetně deníků a jiných materiálů ke stažení

Conlaiův zápis (a seznámení s pravidly Mouse Guardu jako takovými):
1. část zápisu
2. část zápisu
3. část zápisu
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Quentin »

Pro ujasneni; lepsi je neutocit a prohrat, nez utocit a vyhrat s kompromisem??
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Sosacek »

Coze? To nekdo rikal?

EDIT: ja mel za to, ze hlavnim sdelenim bylo "sebevrazednej utok prestane bejt nejlepsi taktika kdyz zacne GM prosazovat jeho nasledky".
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Quentin »

mozna je to muj dojem ze 4e, ale boj je zabavnej hlavne, kdyz jsou sily vyrovnane. A kdokoli chce ve vyrovnanem boji vyhrat musi sypat v MG hlavne utoky. Takze muze za a) bezhlave utocit a vyhrat s kompromisem, nebo b) prohrat :think:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Corvus »

Takze muze za a) bezhlave utocit a vyhrat s kompromisem, nebo b) prohrat
ved prave. jak zacne jeden zo superov pouzivat a/a/a (pripadne podporovane manevrami) tak jedina moznost na vyhru je odpovedat podobne (finta nefunguje, obrana ta neposuva k vitazstvu)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Peekay »

Quentin píše:Pro ujasneni; lepsi je neutocit a prohrat, nez utocit a vyhrat s kompromisem??
Falosna dichotomia - existuju aj ine moznosti ako "iba utocit" a "neutocit vobec".
Corvus píše: ved prave. jak zacne jeden zo superov pouzivat a/a/a (pripadne podporovane manevrami) tak jedina moznost na vyhru je odpovedat podobne (finta nefunguje, obrana ta neposuva k vitazstvu)
Stale rozmyslas v DnDckovych terminoch - ze ten, kto ma na konci fightu nejaku dispoziciu "vyhral" a ten druhy "prehral". Skus sa na to pozerat z hladiska ich cielov. To, co davam ako svoj ciel pri zaciatku konfliktu sice hovori o tom, co chcem dosiahnut, ale neberie to do uvahy superov deklarovany ciel (a mieru, do akej mi jeho deklarovany ciel vadi ak sa naplni). Ak mi zalezi na tom, aby sa to nenaplnilo, malo by byt zrejme ze tesne vitazstvo pre mna bude relativne bezcenne.

A to je prave to, co sa ti ludia na BW fore snazili vysvetlit - ze strategiou a/a/a dosiahnes prinajlepsom tesne vitazstvo. Ak nie je bezcenne, pravdepodobne to znamena, ze si ty ako GM prilis slabo nastavil protivnikov zamer.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od lev »

EDIT: PK ma predbehol.
Naposledy upravil(a) lev dne 17. 4. 2009, 17:37, celkem upraveno 2 x.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Markus »

Proti útok, útok, útok můžeš dávat třeba útok, obrana, obrana. První výměnou si uberete navzájem. Následujícími výměnami si doplníš dispozici zpátky na max, zatímco jemu zůstane snížená. A v příštím kole zase. Samozřejmě to všechno záleží na výsledku hodů.

Ale čím víc nad tím uvažuju, tím víc se mi taky líbí, že by finta rušila útok, ne obranu.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Sosacek »

Jo, souhlasim s PK.

(I feel dirty now.)

Jako priklad na foru pouzili starwars epizodu 1. jediovi maji za cil zabit sitha, sith ma za cil zabit je. vyhrali ale prisli o pulku dispozice (tj. jako kdyby pouzival a/a/a, ac to v tom filmu tak nepusobilo) ... a jeden je mrtvej. Vyhrali! ale ... a prave ze v MG hodne zalezi na tom ale. Pokud ho ovsem GM nezapomene prosazovat.

Jinak, ani co do kostek nemate pravdu. obrana sice nerusi utok tak ze by se vubec nehazel, ale uspechy obrany rusi uspechy utoku, a uspechy co zbydou vam zvysuji dispozici, takze pokud hodite dobre, vlastne to zneguje uspechy nepritele z minula a udela kompromis (napriklad mrtvyho jedie) o dost snesitelnejsi.

Dalsi vec je, ze u zvirat je to jedno, pac pouzivaji jenom nature na kde co, ale mysi pouzivaji na utok dovednost fighter a na obranu nature, a je spousta mysi ktere maji nature vetsi nez fighter.

Ostatne, quentine, podivej se na to dndckarky. a je utok (bere nepriteli dispozici), o je heal (pridava ji vam). kde bys v dnd byl bez healovani vlastnich? ano, muzes v dnd vyhravat souboje bez klerika na tvy strane, ale je riziko ze umrete. v MG je to stejny, pokud teda gm chape to "umrete" a drzi se toho.

EDIT: co rikal Markus. Zvlast kdyz mas v tymu tri mysi z nichz dve maji lepsi nature nez fighter.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Markus »

Případně obrana, manévr, útok.
Manévrem snížíš soupeřovi kostky do příští výměny, takže až půjdete na trojce útok proti útoku, ten jeho bude slabší a zraní míň než ten tvůj. Repeat.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od boubaque »

Corvus: Tak pokud se vám nelíbí dohadování výsledků až po souboji a hráči nemají během boje strach o kompromis, tak zkus nadhodit, co by znamenal malý kompromis, co velký kompromis... ještě před konfliktem. Věřím, že hráči najednou začnou přemýšlet o tom, jestli dorazí protivníka teď, když mají malou dispozici, nebo až za chvíli, až si ji obranou zase zvýší, protože pak to nebude znamenat smrt jednoho člena hlídky, ale třeba jen nějaké zranění...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od jonka »

Tak jsem si přečetl systém vyhodnocování a po mém powergamerském zvážení se mi tozdá dokonale funkční.
A,a,a rozhodně není win strategie. První důvod je ten, že jednak jak už zde zaznělo máte problémy s kompromisy, které nemáte ve vlastní kontrole, druhak vůbec nemáte kontrolu nad soubojem.
Druhá strategie je používat manévry. Proti týpkovi s a,a,a je to vyrovnaný souboj a navíc proti němu získávám výhodu, že si můžu volit, jestli ho v příštím kole pořádně seřežu útokem nebo si přidám dispozici obranou a mám tak kontrolu jak nad délkou konfliktu tak nad vlastním kompromisem.
Ano, nejmíň výhodný na celém systému je manévr obrany, ale to je logické pokud chceme aby konflikt někdy skončil.

Hlavně ten systém je nastavený tak aby spěl k vyhopdnocení ne aby to byly dndlike soubojové orgie trvající dlouho.

... a nebo tomu nerozumím.. : )
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Sniper »

Tak jsem si na gameconu zkusil MouseGuard a dostal mě na 120% :-) Pravidla jsem Conlaiovi okamžitě zabavil, teď je pilně studuju, abych byl připraven začít kampaň. Samozřejmě bych to nebyl já, abych půlku věcí nezměnil (a mnohé udělal tak, jak je proti pravidlům Conlai prezentoval, tedy třeba že prohra obou soupeřů v konfliktu je zdroj vyrovnaného kompromisu, tedy že obě stran stejně sleví ze svých cílů a je to věc dohody v zájmu hry/příběhu), ironicky ale mám pocit že způsobem jdoucím více v duchu hry, jak na mě při čtení dýchla.

Ale musím říct že setting je super a nic z toho co bylo navrženo v debatě bych do hry netahal (magie, domluva s jinými zvířaty). A systém vzájemné podpory ve vyhodnocování je také super...

Kruciš, za posledních pár let jsem ničemu takhle nepropadl, asi měknu :-)
Naposledy upravil(a) Sniper dne 21. 7. 2009, 09:51, celkem upraveno 1 x.
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Sniper »

Tak jsem přelouskal pravidla a zajímalo by mě, co si myslíte o:

Systému zbavení se stavů
Tedy jak se zbavit nemoci, zranění, zlosti... Ten systém mě příjde neskutečně komplikovaný v porovnání se zbytkem pravidel a také dosti nepřehledný. Když člověk pomocí circles najde léčitele, potřebuje další check na takové léčení? Je vůbec nutné házení když se daného stavu zbavuje ve městě a platí za to checkem (daná věc porušuje koncept, že každá akce uspěje, neúspěch v hodu pouze přinese nějaké komplikace)?

Konfliktu více skupin
Neznám Burning Wheel, takže nemám tušení jak funguje konflikt více skupin. V knize je pouze naznačeno že při čtyřech hráčích je možné je během konfliktu rozdělit na dva a dva - jak s tím ale dál pracovat, o tom není ani slovo. Ehm, to mi příjde jako nemalý nedostatek...

Vybavení a zbraních
Pokud mě něco opravdu znechutilo, tak zbraně a zbroje a tabulka jejich efektů. Tak složitý a nevyvážený chaos jsem dlouho neviděl. Proč si nutně vybírat zda se halapartna bude chovat jako sekera či kopí a nemůže mít vlastnosti někde mezi... proč je luk jen série pozitivních bonusů a sekera jeden drobný bonus vyvážený postihem?
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Markus »

Systém zbavení se stavů
IMHO když najdeš doktora pomocí circles, tak tě vyléčí a je hotovo (GM si nemusí za doktora házet). Když neuspěješ, GM může říct, že jsi doktora nenašel... ale také může říct, že jsi ho našel, ale doktor není přátelsky nakloněn. Třeba žádá nějakou protislužbu? Zajímavý motiv na další zápletku.

Mouse Guard nemá pravidlo, že každá akce uspěje. Akce může i neuspět, ale takový neúspěch by měl vždy posunout hru o kus dál.

Konflikt více skupin
Nemám MG po ruce, ale v Burning Wheel to funguje tak, že každý "tým" skriptuje vlastní akce, přičemž u útočných akcích říkáš, proti komu jsou vedeny. Často se ti tak stane, že na jeden "tým" nikdo neútočí (tímpádem je jeho akce unopposed), nebo že na něj útočí dva soupeři naráz (tímpádem se každý útok vyhodnocuje zvlášť). V Burning Wheel to dokáže být místy komplikované, ale u MG s jeho čtyřmi manévry by to mělo celkem odsýpat a komplikace snad nenastanou.

Vybavení a zbraně
Podle mě tam jsou pro to, aby udělaly radost hráčům, které si na podobné hračičky potrpí. Mě třeba různé bonusy zbraní potěšily, ale mnohem větší radost mi udělaly "zbraně" z jiných konfliktů - např. léčka, připravené důkazy, atd. Motivuje to k zajímavému hraní. Pokud se ti to ale nelíbí, můžeš tuhle kapitolu přeskočit a vůbec ji neřešit. Nemá to návaznost na nic jiného a žádná jiná mechanika na tom nestaví, takže tím nic nepokazíš.
Sniper píše:Samozřejmě bych to nebyl já, abych půlku věcí nezměnil
Nechceš se s námi podělit o nějaká svá house rules? :wink:
Uživatelský avatar
Aldarean
Příspěvky: 1
Registrován: 13. 8. 2009, 20:13

Re: Mouse Guard RPG

Příspěvek od Aldarean »

Zdravím všechny.
Velice mě tato hra zaujala, a i přesto, že je v anglickém jazyce, jsem si ji objednal. Takže už dopředu studuji pravidla v .pdf :P
Zatím všechny systémy, které jsem měl tu čest hrát, byla v českém jazyce. Angličtinu ovládám dobře, ale byl byste někdo tak hodný a shrnul zde nejdůležitější pravidla? Také kvůli tomu, že pravidla budu muset vysvětlit ještě spoluhráčům, tedy aspoň ještě předtím, než si přečtou pravidla i oni, aby měli alespoň nějaké základy :)
Budu moc vděčný za jakoukoliv pomoc ;)
Death is as powerful weapon as it is an easy escape. Heroes can pass into legends, legends into myth, myth fuel new heroes.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů