Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Mouse Guard RPG aneb Myší hlídka
Myší hlídka v Databázi RPG
Stránka Myší hlídky na Comics Centru – oficiální web českého překladu, včetně deníků a jiných materiálů ke staženíMouse Guard Roleplaying Game, která vyšla v českém překladu jako Myší hlídka - hra na hrdiny, je hra podle stejnojmeného komiksu Davida Petersena o inteligentních zvířátkách. V roli člena Myší hlídky se postavíte nebezpečím, která ohrožují vaši komunitu. Vyberete si barvu srsti a pláště vaší myši a s pomocí upraveného a zjednodušeného systému hry Burning Wheel se můžete vrhnout proti liškám, lasičkám i zrádcům z řad myší. Hra nabízí jednotný systém pro řešení bojů, honiček či hádek, zlepšování dovedností, které používáte, a chytré mechaniky cílů, instinktů a rysů, které vaší myši vdechnou život.
Hra vyšla ve dvou dílčích edicích: první z roku 2008 a druhé, revidované edici z roku 2015.
Conlaiův zápis (a seznámení s pravidly Mouse Guardu jako takovými):
1. část zápisu
2. část zápisu
3. část zápisu
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Několik sprostě vykradených obrázků pro ilustraci:
----
Ten komiks někdo znáte? Můžete říct, o čem to je?
----
Ten komiks někdo znáte? Můžete říct, o čem to je?
Re: Mouse Guard RPG
Vyzerá to rozhodne zaujímavo! Rozsah?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Re: Mouse Guard RPG
komix som precital, je to jak keby to bolo RPG dobrodruzstvo skupinky mysi. MG dostanu ulohu a idu ju splnit, pocas toho sa stane par zvratov atd... graficky velmi pekne, ale celkom jednuduche.
MG RPG som precital a paci sa mi teda dost. je to riadne prekopane a zjednodusene BW zamerane na teamovu spolupracu a prekonavanie prekazok. je velmi prehladne a zrozumitelne napisane.
co ma (okrem resolution mechaniky) zaujalo je jasne delenie hry na GM's turn a Player's turn. v GMT to vedie GM, hadze mysiam do cesty prekazky, ide hlavne o misiu. v PLT su ti aktivni hraci a robia si svoje osobne veci, doplnaju zasoby, rekreuju sa, zhanaju kontakty, vacsinou je to cas medzi misiami. hraci su ale ombedzani v pocte testov ktore mozu vyvolat. napr. moze si hodit bud na to ze najde novy kontakt alebo ze si odstrani condition, alebo si vybavi nejaky spor...
takto nejak by podla mna mohlo byt strukturovane aj hranie DnD.
MG RPG som precital a paci sa mi teda dost. je to riadne prekopane a zjednodusene BW zamerane na teamovu spolupracu a prekonavanie prekazok. je velmi prehladne a zrozumitelne napisane.
co ma (okrem resolution mechaniky) zaujalo je jasne delenie hry na GM's turn a Player's turn. v GMT to vedie GM, hadze mysiam do cesty prekazky, ide hlavne o misiu. v PLT su ti aktivni hraci a robia si svoje osobne veci, doplnaju zasoby, rekreuju sa, zhanaju kontakty, vacsinou je to cas medzi misiami. hraci su ale ombedzani v pocte testov ktore mozu vyvolat. napr. moze si hodit bud na to ze najde novy kontakt alebo ze si odstrani condition, alebo si vybavi nejaky spor...
takto nejak by podla mna mohlo byt strukturovane aj hranie DnD.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Po přečtení to zatím vypadá jako naprostý nářez. Ještě posečkám s hodnocením, než si MG zahraji, protože mám pocit, ře bych měl porušit svou "středovou politiku" a dát jí "extrémní hodnocení" (samozřejmě mluvím o anotacích)...
Hail all those who are able, any mouse can, any mouse will, but the Guard prevail!
Hail all those who are able, any mouse can, any mouse will, but the Guard prevail!
Re: Mouse Guard RPG
husté jak začíná být RPGF aktuální, na IPR je MG ve fázi preorders a tady už visí anotace :>;o)
Jinak mě se MG taky líbí.
Jinak mě se MG taky líbí.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Chtěl bych si to koupit. Už tady bylo více lidí, kteří chtěli dělat nákup z IPR, takže by to třeba po Novém roce mělo i cenu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Mouse Guard RPG
Aj keby si prepásol, tak to PDF máme (ja som si napr. zaplatil preorder).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Doplnil jsem do prvního příspěvku odkaz na Conlaiův vynikající zápis z testovací hry Mouse Guardu (který je zároveň recenzí a seznámením s pravidly).
Re: Mouse Guard RPG
Zápisy som čítal a sú výborné! Výstižné, popisné, s pravidlami.
Také mňam!
Také mňam!
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Re: Mouse Guard RPG
resolution mechanika sa mi vazne velmi paci.
urcite by som si hru rad vyskusal. setting je sice velmi specificky, ale podla mna lahko prenesitelny na hociaku organizovanu skupinu bojujucu s prirodou a nepriatelmi (mna napadaju postapo desert rangers)
ja by som mozno este trochu rezal z niektorych veci. napr. Luke mal urcite svoje dovody, ale davat do hry dva druhy odmenovacich bodov (Persona, Fate) mi pride zbytocne.
urcite by som si hru rad vyskusal. setting je sice velmi specificky, ale podla mna lahko prenesitelny na hociaku organizovanu skupinu bojujucu s prirodou a nepriatelmi (mna napadaju postapo desert rangers)
ja by som mozno este trochu rezal z niektorych veci. napr. Luke mal urcite svoje dovody, ale davat do hry dva druhy odmenovacich bodov (Persona, Fate) mi pride zbytocne.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Konflikt jako takový a univerzálnost použití stejné mechaniky pro souboj, bitvy armád, sociální konflikty, pronásledování (atp.) je určitě velká devíza Mouse Guardu. Alespoň tak, jak jsme souboj hráli my, mi přišel snad ještě taktičtější a napínavější než DnD 4ka... Conlai vždycky zapsal svoje akce a my jsme se potom dohadovali, co by tak mohl udělat. Jak on, tak my jsme se to vždycky snažili vázat na konkrétního protivníka a odhadovat, co by tak mohl udělat teď - co je jeho přirozenost, co by tak mohl mít za lubem. Odhadovali jsme, že havran buď zaútočí hned nebo si nás nejprve obletí (manévr) a zaútočí až naposled svých akcí a debatovali, která z variant je pravděpodobnější a podle toho zkusili vytvořit vlastní akce. A ve chvíli, kdy člověk správně odhadne, že jako druhou akci se havran pokusí o fintu a naše akce je útok (a tedy jeho finta je nepoužitelná a ztrácí akci)... v té chvíli je člověk vtažený do hry na sto procent.
Obě odměňovací mechaniky nejsou špatné - pro osekání pravidel pro jiné prostředí bych možná zvažoval použití jen jedné, ale pro Mouse Guard mi docela vyhovovaly.
Obě odměňovací mechaniky nejsou špatné - pro osekání pravidel pro jiné prostředí bych možná zvažoval použití jen jedné, ale pro Mouse Guard mi docela vyhovovaly.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Nebo třeba N.O.S.Corvus píše:urcite by som si hru rad vyskusal. setting je sice velmi specificky, ale podla mna lahko prenesitelny na hociaku organizovanu skupinu bojujucu s prirodou a nepriatelmi (mna napadaju postapo desert rangers)
Já pro změnu plánuju vykrást ten systém a hrát v něm Planescape ADnD. Vážně se mi to moc líbí.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mouse Guard RPG
Cool věc, která možná v zápisu moc nevyzněla:
V Burning Wheel byl vždycky trochu problém s konflikty, kterých se účastní víc protivníků. V boji se to obvykle řešilo samostatnými "duely" nebo, "you-are-fucked-my-friend" skriptováním několika protivníků proti jednomu. V Duel of Wits (sociální mechanika BW) bylo doporučeno mít dvě strany zastupované hlavními řečníky a zbytek učastníků hádky mohl pomáhat...
V Mouse Guardu se postavy střídají. Pokud máte v patrole (resp. na hráčské straně konfliktu) tři myši, může každá vyřešit jednu akci v kole. Easy peasy. Hra tak jde hezky back and forth, každý hráč má svůj spotlight a může ovlivnit dění. Crane v odstavci o tomto postupu silně doporučuje, aby se konfliktu neúčastnilo více, než tři myši na straně hráčů, protože by potom každá přicházela na řadu v delších intervalech. Ale tady myslím není nic snazšího, než patrolu (má-li více myší) rozdělit (viz například MG Winter 1152). Po stylu komiksů pak můžete zároveň vyvolat dva různé konflikty na dvou různých místech a vždy po jednom dvou kolech mezi nimi stříhat.
V Burning Wheel byl vždycky trochu problém s konflikty, kterých se účastní víc protivníků. V boji se to obvykle řešilo samostatnými "duely" nebo, "you-are-fucked-my-friend" skriptováním několika protivníků proti jednomu. V Duel of Wits (sociální mechanika BW) bylo doporučeno mít dvě strany zastupované hlavními řečníky a zbytek učastníků hádky mohl pomáhat...
V Mouse Guardu se postavy střídají. Pokud máte v patrole (resp. na hráčské straně konfliktu) tři myši, může každá vyřešit jednu akci v kole. Easy peasy. Hra tak jde hezky back and forth, každý hráč má svůj spotlight a může ovlivnit dění. Crane v odstavci o tomto postupu silně doporučuje, aby se konfliktu neúčastnilo více, než tři myši na straně hráčů, protože by potom každá přicházela na řadu v delších intervalech. Ale tady myslím není nic snazšího, než patrolu (má-li více myší) rozdělit (viz například MG Winter 1152). Po stylu komiksů pak můžete zároveň vyvolat dva různé konflikty na dvou různých místech a vždy po jednom dvou kolech mezi nimi stříhat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů