GURPS: všeobecná diskuze

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od PetrH » 31. 8. 2009, 19:25

spis tu jsou gurps v neoblibe, dle meho, protoze nevysli u nas v cz, pokud s enemylim a nikde jsme nevidel herni sezeni v podobe turnaju, days jako u drd ci dnd, bohuzel. docela by me zajimal system gurps pri hrani fantasy her ala drd;)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Graziel
Příspěvky: 3
Registrován: 29. 8. 2009, 14:18
Bydliště: Brno

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Graziel » 31. 8. 2009, 21:56

Fantasy na GURPSU chcu právě zkusit, myslím že pro naše účely bude vyhovovat dokonale, nemám rád škatulkování do tříd. Právě ta volnost v tvorbě postavy se mi líbí nejvíc a podle mě půjde systém upravit pro hraní silnějších hrdinů a přitom si udržet vyšší míru realističnosti než DrD a DnD. Hráči si musí sami uvědomit že příliš velký větvení postavy k ničemu nepovede, PJ je musí částečně vést v tvorbě postavy podle jejich představ. Věřím že to půjde, jen to ze začátku bude trochu zkoušení a ladění pravidel. Výhoda GURPS je právě v jeho tvárnosti, všechno se dá upravit a zároveň není problém cokoliv do hry zařadit.
Hráči dostanou 4e lite pro pochopení principu hry, mág dostane seznam kouzel, nevýhody vynechám a dám jim pár bodů navíc. Záleží na nich co budou chít aby jejich postavy uměly, vytvořím jim pro to pravidla, jen musí počítat s tím že sem tam bude potřeba odlaďovat, ale mám jako PJ už pár let zkušeností, tak to snad zvládnu :D
GURPS mě po přečtení pravidel dost nadchnul, myslím že to půjde a bude to pak stát za to :)
Mistr nekromancie a čarodějnictví
Dokonalý poddaný je bez pudu sebezáchovy, slouží svému pánu až do konce !

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 3. 9. 2009, 17:49

S fantasy kampaní v GURPS mám dobré zkušenosti, moji hráči a jejich postavy docela hvězdí, a to začínali na sto bodech. Osvědčilo se mi dát většinu běžných vojáků zhruba na 40-80 bodů, takže i "obyčejní" hrdinové jsou opravdu hrdinové a zároveň je až na pár výjimek všechno v pohodě uvěřitelné. Zkušeností dávám kolem 3 bodů na sezení, takže po asi 10 měsících hraní je rozdíl v síle postav dost výrazný.

Grazieli, proč vynecháváš nevýhody? Sám vynechávám zvláštnosti (quirks), protože ze zkušenosti plyne že velká část opravdových zvláštností vyplyne až z hraní. Ale nevýhody výrazně dotváří charaktery a patří k základu systému, byla by škoda toho nevyužít. Samozřejmě nevýhod nesmí být moc. Jednou jsem vedl one-shot, kde hráči mohli nabrat postavám nevýhody za 100 bodů a využili toho, takže postavy byly totální psychouši, normálně nastavuji strop nevýhod na 30-40 bodů.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 4. 9. 2009, 13:50

Pár rad pro ty, co chtějí vést fantasy kampaň v GURPS:

Pro začátek stačí si přečíst tvorbu postavy (vlastnosti, výhody, nevýhody, dovednosti), magii a boj, hráčům stačí GURPS Lite. Nemá smysl číst a učit se zpaměti všechny výhody, nevýhody, dovednosti a kouzla, spíš si to jednou projděte a přečtěte, co vás zaujme a pak to řešte konkrétně až to zaujme nějakého hráče. Není špatné si ke všemu udělat tužkou poznámky typu "doporučeno", "může být" a "zakázáno" na základě toho, jak si je novopečený GM jistý jejich pochopením, jak moc se hodí do hry a jak dobře jsou zahratelné pro hráče. Pak už jen dáte hráčům do ruky knihu pravidel, vysvětlete symboly týkající se "doporučenosti", nechte je si vybrat a podívejte se, co vytvořili, jednak protože vás možná napadne, na co hráč zapomněl a ať můžete do tvorby příběhu nacpat i vlastnosti postav (hlavně nevýhody bývají nosné). Pokud je pro vás nebo pro hráče systém nový, tak není žádná ostuda po pár sezeních něco změnit, třeba nahradit výhodu nebo nevýhodu jinou. Vybavení neřešte podle pravidel, prostě je hráčům nějak přidělte, podle citu. Hodně to zjednoduší rozjezd hry.

Pro třetí edici se dá sehnat GURPS Character Builder s plně použitelným demem (jen v něm nejde ukládat, ale postavy stejně vždycky přepisuju na papír, takže to je IMHO detail); jestli je něco takového i pro čtvrtou edici nevím. Každopádně je to dobrý nástroj - v něm si hráč jen vybírá schopnosti, na které se může hned podívat do pravidel, hodně to zpřehledňuje. Character Builder je pro mě hlavním důvodem, proč jsem ještě nepřešel na čtvrtou edici.

Co se týče silové úrovně, tak postavy kolem sta bodů + něco za nevýhody jsou zkušení či talentovaní dobrodruzi, kteří ale nedokáží nic nadlidského. Pokud chcete aby to bylo jakžtakž hrdinské, dejte většině obyčejných nepřátel atributy 10-12 a zbraňové dovednosti 12-14 - proti přesile to postavy nebudou mít lehké, ale jeden na jednoho budou s přehledem vítězit. Samozřejmě se jednou za čas objeví i někdo drsnější, hlavní bossáci by měli být za cca 100-200 bodů (záleží hlavně na tom, v čem ty body mají, doporučuju třeba bohatství a spojence pro tyhle účely vůbec nepočítat).
Zkušeností dávejte kolem tří za kratší sezení, nebo i víc pokud má být tažení spíš kratší. Doporučuji nehrát tak úplně na pravidlo o tom, že dovednosti získané samostudiem stojí dvakrát tolik bodů; pokud hráč dovednost dost používá, nechte ho zvednout si ji za normální počet bodů.

To je asi tak všechno, co mě napadá. S magií vám nepomůžu, protože jsem si ji upravil, ale jestli budete chtít moje house rules pro kněžskou magii, tak stačí mi poslat do PM svůj mail a obratem zašlu. Kouzelnickou magii už nenabízím, protože ta se mi nepovedla tak elegantně jako kněžské zázraky.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4712
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od PetrH » 4. 9. 2009, 14:03

super, diky moc :clap:
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 43
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od efram » 4. 5. 2010, 15:55

Předpokládám Gorane, že jsi už objevil character builder por 4e. Přesto, že nejsem angličtinář tak doporučuji přejít na 4e. Uchvátila mne. Jen k tomu character builderu. Pro 4e je to rovněž vymakaná věcička a navíc je aktualizována (teda ted mají menší pauzu:)) o další dodatečné meteriály vycházející pod hlavičkou Pyramidy či případně Dungeon Fantasy a další dodatky vycházející průběžně. Samotnej program určitě najdeš na torentech, ale vzhledem k jeho ceně bych si ho snad i offiko koupil pře e23 --- cca 15 USD.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 10. 6. 2010, 21:39

Efram: aha, tak to už jedu třetí edici jenom ze setrvačnosti (nechce se mi přecházet v půli kampaně).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Aethernalia
Příspěvky: 1
Registrován: 9. 9. 2010, 17:33
Bydliště: Praha

Re: Sila vs telo

Příspěvek od Aethernalia » 9. 9. 2010, 18:30

Zdravím,

dovolím si vyjádřit k některým věcem, které zde byly zmíněny. Vezmu to pro jistotu postupně.
L_DAMIAN píše:Mam dotaz ohledne pojeti sily v GURPS. Sice je to vec, kterou neresi ani jine systemy co jsem videl, ale narazil jsem na to prave pri vytvareni hracskych postav do tohoto systemu.

Je muz, 180 cm, 90 kg, na benchpress zvedne rekneme tech 90 kilo, udela 30 kliku, parkrat se pritahne na hrazde, bez vetsich problemu par desitek sedolehu s rukama za hlavou, v rukou unese sud piva (65 kilo) - podle GURPS bych rekl sila tak 12, coz je kondicni sportovec a tak to odpovida. Jsem zacatecnik, tak snad jsem to trefil spravne.

Je zena, 160 cm, 50 kg, na benchpress zvedne rekneme 50-60 kilo, udela 30-40 kliku, bez problemu se opakovane pritahne na hrazde, udela stovky sedolehu s rukama za hlavou, v rukou unese tezke nakupni tasky. Jakou bude mit silu? Je to poloprofesionalni sportovkyne, takze podle toho by sila byla tak 15, ale oproti tomu muzi z predchoziho prikladu vytlaci mnohem mene na benchpress, unese nizsi zatez, takze sila by byla spis tak 8.

Takze pojima GURPS silu spis podle toho, co ktera postava uzvedne, vyrazi a podobne nebo podle stupne trenovanosti a sily v pomeru k vlastni vaze a velikosti tela? Navic v GURPSech se pise sila postavy, ale vypada to, ze jako referencni postava je automaticky bran muz, i v prikladu je muz, pravidla a ppriklady pro zenu tam nejak chybi (celkovy neduh v mnoha systemech).

Extrem:

Bude mit obr vazici 500 kg, ktery zvedne 150 kilo nad hlavu, ale nedokaze se pritahnout silu vysokou nebo nizkou?
A co skritek vazici 20 kilo, ktery nad hlavu zvedne 50 kilo, tedy dvou a pul nasobek sve vahy?

Kolik kdo z nich bude muset investovat bodu do nakupu sily a jak se to potom bude ve hre projevovat?

Jak na to potom stavet pasti? V prikladech je vyrazeni dveri (plus pro obra), ale jiste tam bude i nejake splhani, skakani a podobne.


No a to uz ani neresim, ze jak jsme se o tom zacali bavit, tak napriklad zena ma proste silu jinak rozdelenou nez muz. Takze paze sice ma obvykle vyrazne slabsi, ale svaly nohou uz na tom v pomeru k muzi nejsou tak spatne. A uz vubec neresim silu rychlostni, vytrvalostni, maximalni - to tam radeji netahat.
U muže jsi sílu (ST) trefil celkem dobře, kvalifikovala bych ji tak na těch 12, stejně takové bude nejspíš mít i zdraví (HT). (Mám přítele, který má podobné vlastnosti a není to nějaký extra silák.) U tebou zmiňované ženy jsem pro sílu (ST) 9 a zdraví (HT) 15. Pokud chceš učinit výjimečnost v jedné činnosti, například poloprofesionál v sedech-lezích, pak je možné tak učinit výhodou (ADV) na síla +XY s modifikátorem pouze na tuto činnost. Ostatně právě pro mnoho takových případů jsou modifikátory určeny.

Tebou popisovaný obr bude mít sílu velkou (kolem 20?), ale nevýhodu těžká váha, která přitahování kompenzuje. Skřítek je pěkný silák na svou velikost, takže bude mít sílu také velkou, ale má velikostní modifikátor. Ve výsledku bude tedy skřítek mít podobnou sílu jako ona výše zmíněná žena a také bude vypadat, že by do něj takovou sílu nikdo neřekl. Dvacet kilo je malý tvor a u toho by takovou sílu nikdo nečekal.

Vyrážení dveří je lepší pro obra (přece jen do toho vrazí větší silou), ale i na skákání bude lepší obr. Jistě, skřítek klidně skončí více než srovnatelný 20 kg tvor (kolem 5?), ale obr ti skočí dál. Ne obratněji, ale dál. Může být opět aplikován modifikátor za těžkou váhu). Šplhání závisí na technice, "šplh bez přírazu" na síle, jindy ale na obratnosti. Síla obra opět posune přírazem dál než skřítka. Rychlejší ale bude skřítek, protože to má lehčí (tahá méně).
efram píše:Zjímal by mne názor někoho, kdo hraje delší dobu dle pravidel GURPS, ohledně systémové vyváženosti tzv. vyvážených a nevyvážených zbraní (viz. nadpis sekery vs. meče). Subjektivně mi přijde, že jsou nevyvážené zbraně silně znevýhodněny oproti vyváženým i přesto, že měly bezpochyb své výhody ať už přimo v boji nebo ekonomického charakteru. Budu rád za kždý postřech k této problematice.
Sekera vs meč

Sekera má oproti meči výhodu v údernosti a průraznosti, meč oproti sekeře výhodu rychlosti. Bojovala jsem v reálu s oběma zbraněmi a mám to odžito. Beze zbroje je mezi vyrovnanými soupeři meč vždy výhodou oproti sekeře, v silné zbroji je to spíše obráceně. Jak bylo řečeno, mečem tě ukrájí na kousky a prošpikuje, ale máš-li zbroj či štít, dostane se na tebe špatně. Sekeru zajímá zbroj či štít méně. Pro srovnání je i rozdíl mezi těžkým obouručním mečem vs lehký meč - viz finální souboj ve filmu Rob Roy (BTW: jeden z nejkrásnějších a nejrealističtějších filmových soubojů).
efram píše:
Sosacek píše:........a taky jsem vzdycky hral carodeje, a flame jet a greater haste ruluje, deti......
Tím myslím, že je téma seker celkem vyřešeno, o placátecha bojových kladivech nemluvě......

Zajímal by mne ještě váš názor ohledně hraní čaroděje v GURPS. Proč se na to ptám? Naše družina už je malinko vyššíhoo věkového průměru než by se mohlo zdát. nehrajem tak často a dříve jsem hráli podle AD&D 2e. Nicméně mne stále něco táhlo, jako GM, k pravidlům GURPS. Libila se mi vždy jejich magie (prereguisite ke kouzlum a pod.) Nicméně mi příjde, že se většinou z mága stane takový suportér družiny, zde bych viděl rozdíl od AD&D, kde to byla i vlastně bojová mašina. Hodně to zobecňuji a doufam že mne v diskusi nebude případný přispěvatel chytat za slovo :). Děkuji za vaše názory a příspěvky.
Postavení mága v družině závisí na tom, jak svou magii dokáže využít. Magie nemusí být jen okázalá gesta, ovládání stovek nepřátel a vybuchující ohnivé koule. Systém magie v GURPS nabízí hned několik řešení - grimoárová magie (stanovená kouzla), syntaktická (skládaná z komponent), rituální magie a jiné (runová, energetická, na principu Mocí (Powers). Já osobně nepoužívám moc grimoárovou magii, především proto, že mi právě v AD&D a DrD vadila předem stanovená kouzla s přesně popsanými účinky.

Mimochodem v AD&D se mi nezdálo, že by má kouzelnice zpočátku byla nějaká bojová mašina. Jistě, než zemřela, vypracovala se na portálovou specialistku, která se podílela na budování vlastního demi-plánu, ale v GURPS tento vývoj může být také. Síla magie (a nejenom mága-postavy) závisí na světu a prostředí, které GM určí a připraví. V heroické fantasy i bojovník Conanova typu je nic proti mocnému Mágusovi (stejnobodové postavy). V nižší (drsnější) fantasy se bojovník a jiné profese zdají mocnější, ale tam zase málokdo je čistě jen "mág", spíše několik postav s několika magickými schopnostmi a kouzly. Ve srovnání v moderním světě není student architektury či filozofie bojovou mašinou oproti sportovci či vojákovi, ale nemusí být jen podporou. Jeho způsoby jsou jen jiné (například sociální).

PetrH píše:spis tu jsou gurps v neoblibe, dle meho, protoze nevysli u nas v cz, pokud s enemylim a nikde jsme nevidel herni sezeni v podobe turnaju, days jako u drd ci dnd, bohuzel. docela by me zajimal system gurps pri hrani fantasy her ala drd;)
To má za následek několik příčin. 1. GURPS skutečně nikdy nevyšly v tiskové formě v češtině. Existuje jen neoficiální překlad kompletních pravidel třetí edice http://paja.klan-most.info/drd/gurps.htm od Piety a překlad Lite verze 4-té edice. 2. Většina lidí je navyklá na DrD (popřípadě přešli k DrD+), několik lidí hraje ve světě stále nejrozšířenější AD&D/D&D/D20 a hodně lidí si zvyklo na systém WoD. Pokud hráči přechází na nějaký systém nebo objevují RPG, volí (jak bylo napsáno) systémy, které pravidla minimalizují a kladou větší důraz na roleplaying akcí, mentálních stavů apod.

GURPS jsou pro fantasy kromě jiného primárně vytvářené - i původní GURPS originální svět - Yrth - byl fantasy (společně s asimilací Traveller a Infinite Worlds). Pro fantasy vychází mnoho modulů, ze kterých lze čerpat.

Tolik tedy mé vyjádření k některým věcem zmíněným zde. Howgh. :)

P.S. GURPS Character Assistant (Character Builder pro GURPS 4. edici) pravidelně používám a nemohu si ji vynachválit. Usnadňuje spoustu práce, především s Template Builderem.

Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 12:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Golden Dragon » 16. 9. 2010, 14:32

Ahoj Aethernalie, vítam tě do klubu GURPSmanů, pokud nepatříš k věci znalým odpůrcům.

Jen se zeptám hraješ fantasy setting nebo jiné světy co GURPS nabízí?

Dovolím si jen malou reakci na:

meč vs sekera
zde se mi zdá rozdíl bonusů k požkození vcelku malý když porovnám sekyru a meč. Sám to zatím řeším dle individuálního souboje a beru to že výhodnost meče je jako i v reálné historii vyrovnávána vyšší cenou. S kolem přípravy ovšem musím souhlasit. Navíc v nových pravidle 4e je druh lehké sekery který, pokud se nepletu, nemá kolo přípravy (beru to jako nějakou velmi lehkou např. staroslovanskou sekerku nebo čakan)

Magie
Zde mám postřeh, že je to práve GURPS, který nabízí obrovskou volnost v tom jaký systém a způsob realizace kouzel a magických nauk může GM používat. Hlavně dovoluje opravdu řešit odlišné systémy kouzlení v rámci jednoho systému obecných pravidel hry a to my přijde velmi zdařilé ne-li téměř geniální.
V mých světech klade systém magie velké nároky jak na GM tak i na hráče, bez toho si už ani její hraní nedovedu představit. To raději svět nebo postavy nemagické.

Golden Dragon

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13331
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Sila vs telo

Příspěvek od Pieta » 16. 9. 2010, 15:09

Aethernalia píše:Existuje jen neoficiální překlad kompletních pravidel třetí edice http://paja.klan-most.info/drd/gurps.htm od Piety a překlad Lite verze 4-té edice.
Dovolím si opravit, můj překlad je jenom třetiediční Lite, navíc uniklý ve stavu ještě před korekturami, takže od něj nečekejte zázraky. Překlad celé třetí edice existuje, ale není to moje dílo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu » 16. 11. 2015, 13:33

Čéče jsem se začetl do GURPS 4 a to je totální nerdgasm. Ty doplňkové příručky jsou jak encyklopedie, co k nim akorát někdo přidal nějaká čísla navíc, aby se s tím dalo hrát. Co se člověk nedozví... třeba který lasery je nutno používat v jaké atmosféře podle vlnové délky laseru a složení atmosféry. $lol$ Jáááj, to je paráda. $D

Taky se mi líbí, jak je to crunch-heavy, ale přitom si do hry vezmu jen to, co mě zajímá. Mám základní mechaniku "podhoď atribut/skill" a už s ní můžu hrát a pak jen nabaluji.
Se mi líbí třeba u zbraní, jak je to úplně přehnaně detailní, jestli tím sekám nebo bodám, a proti jakému typu obrany a jakému brnění a jak dobře se s tím dá bránit a všechno. A u zranění, se to různě násobí podle typu a dá se počítat i zranění v brnění od poškození přenosem kinetické energie do těla, jakože jste sice ve full plátu, ale když dostanete ránu obouručním kyjem, tak stejně budete mít pohmožděniny a pošramocené orgány a tak. A je tam krvácení a jak velká rána vás srazí a všechno možné. Ta míra simulacionismu je úžasná. Můžu si spočítat odrážení projektilů a podobné ujetiny. A nebo se na to vykvajznu a budu to hrát podle ultra-lite pravidel. Podle toho co čtu, tak je to asi nejvíc modulární simulacionistický systém, co jsem viděl.
Je hustý, jak jen z mechanického popisu postavy nebo potvory přesně vím, co je to zač, protože jak se GURPS snaží mít každý detail pravidlově postižený, tak je každá prkotina zapsaná hned ve stat bloku.
Boží je taky číst vybavení. Třeba sci-fi power armor, jak je tam popsaný úplně každý systém, co ta věc má. Od toho, jak se to napájí, přes typy sensorů a komunikační zařízení a zásob vzduchu s recyklací a biomonitor a waste relief system :), po to, jakou to má ochranu proti radiaci a tlaku a teplotám a odhalení radarem a... kotel...

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10187
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Markus » 16. 11. 2015, 13:53

Tak potom dej vědět, jestli to je vůbec hratelný :wink: :P

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10512
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od OnGe » 16. 11. 2015, 14:16

Modularita je největší a nejméně doceněná výhoda gurpsu. Prostě si to poskládáš jak chceš.

Tyhle detaily máš ale v čem? Space, Ultra-tech, něco jiného?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu » 16. 11. 2015, 14:27

Markus píše:Tak potom dej vědět, jestli to je vůbec hratelný :wink: :P
Pokud budu mít příležitost to zjistit, tak s radostí. :)
OnGe píše:Modularita je největší a nejméně doceněná výhoda gurpsu. Prostě si to poskládáš jak chceš.
A co je vtipné je, že se to dá poskládat i tak, že je ta hra fakticky jednoduchá. To akorát když jsem to četl před deseti roky, tak jsem si myslel, že to všechno musím umět, aby se to dalo hrát, ale dneska po nějakých těch rpg zkušenostech už od oka vidím, co vzít, na co se vybodnout, aby to dalo hru, kterou od toho chci. Zatím jak na to koukám, tak ty gurps umí fakt na co si člověk vzpomene a do hloubky co si člověk vzpomene, takže hustý. Těším se, až se kouknu na ty různé magické systémy, jsou prý fakt různorodé, tak se nemůžu dočkat, co se dozvím.
A koukal jsem, že to prý taky dobře funguje dohromady, že nějaký maník měl dobrodružství low-tech plus sci-fi návštěvníci z cizích planet a jak je to všechno pod jedním systémem, tak to v poho šlapalo a ke všemu byla konkrétní pravidla.
OnGe píše:Tyhle detaily máš ale v čem? Space, Ultra-tech, něco jiného?
Ultra-tech, no. Nějakej týpek udělal na netu tuhle konverzi StarCraftu do GURPS, a tak jsem potřeboval zjistit, co všechny ty popisky u terranského equipu znamenají. :D

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10512
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od OnGe » 16. 11. 2015, 14:34

eerieBaatezu píše:A co je vtipné je, že se to dá poskládat i tak, že je ta hra fakticky jednoduchá.
Jo.
eerieBaatezu píše:To akorát když jsem to četl před deseti roky, tak jsem si myslel, že to všechno musím umět, aby se to dalo hrát, ale dneska po nějakých těch rpg zkušenostech už od oka vidím, co vzít, na co se vybodnout, aby to dalo hru, kterou od toho chci..
Jo, to si myslí všichni :)
eerieBaatezu píše:A koukal jsem, že to prý taky dobře funguje dohromady, že nějaký maník měl dobrodružství low-tech plus sci-fi návštěvníci z cizích planet a jak je to všechno pod jedním systémem, tak to v poho šlapalo a ke všemu byla konkrétní pravidla..
Jo.
eerieBaatezu píše:Nějakej týpek udělal na netu tuhle konverzi StarCraftu do GURPS
Jó, powerarmor s DR 80, to už bude možná trochu problém. Ale jinak dobře to vypadá.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host