GURPS: všeobecná diskuze

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 12:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Golden Dragon » 23. 2. 2009, 21:33

Gorane pokud to chápu dobře tak jsi přidal +1 k požkození zbraní na bodnutí a -1 na seknutí ale základní požkození podle síly (ST) Thr/Sw jsi nechal stejné?

Co se týká hraní kouzelníka v GURPS tak jako GM jsem sledoval svou tehdejší družinu ve složení Bojovníka nebo rytíře a Mága s hrůzou jakou za sebou nechávaly spoušť a klasický Battle mage jde v Gurpsu velmi pěkně udělat. Kámen moci a kombinace formování vzduchu popř. ohně a ohnivý dech či různé vrhací kouzla uměla udělat pěknou paseku v středověkém vesměs dřevěném světě jo a vše pod ochranou štítu proti střelám abych nezapoměl. A po boji často téměř plně vyléčil válečníka během 1 až 2 dnů. No docela silná postava a někdy mě spíše přišlo že válečník je suportér :oops: Toto bylo vždy dle standartních pravidel 3e co magie dovolovala.

Dnes ji dosti upravuji a dělám takového mutanta mezi magií a psionikou, snažím se o více reálnou magii než ta klasika bum fireball bum štít bum težké léčení bum teleport a hlavně již nepreferuji hraní mága jako esoterického válečníka či fantasy kulometčíka, minometčíka, plamenometníka a medika. Ale spíše mudrce poustevníka či rádce vládců. Jako byly historičtí mágové.

Dudek
Příspěvky: 1
Registrován: 13. 3. 2009, 14:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Dudek » 13. 3. 2009, 15:07

No hraju GURPS teprve chvilku, ale co si myslím, tak mág je prostým supportem pro družinku, jen když se do té pozice sám uvrtá, navíc pokud se nebudete klasicky zabývat fire, ale vezmete si třeba water, a making & breaking + pár základních z dalších oblastí, tak se vám naskytají neuvěřitelné kombinace co udělat i v jednom.

příklad: Ice slick pod nohy, Shatter na zbroj a prostřelit Ice Daggerem, pokud na to máte aspoň 4 kola tek se to dá zvládnout.

Mimochodem, Great haste je tak imba kouzlo, že jsme ho zakázali.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 18. 3. 2009, 16:21

Golden Dragon: Na bodné +1 za kostku, na sečné -1 za kostku, prohozené násobiče, thrust/swing zůstaly. Zatím nevím jak se to osvědčí, ale příští sezení bude první velká bitva v režii hráčů, takže by se něco málo ukázat mělo.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 12:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Golden Dragon » 24. 3. 2009, 18:05

Goran: Díky zní to zajímavě, možná to taky zkusím ikdyž já jsem se současným stavem spokojen, jen si upravuji požkození širokého/dlouhého meče s tupou špicí na bodnutí.

Dudek:
To je totiž největší problém hraní mága. Tady hodně lidí řeší mága jako magora co vše velmi pompézně a efektně likviduje a tím zněj vlastně dělá tupého válečníka co místo meče vše spálí, zmrazí, a 3x rychleji oběhne.

Já vnímám mága jako velmi chytrého jedince s obrovskou schopností vhledu a vnímání reality kolem sebe, co využívá mozek na více desítek procent než normální člověk. Je to přesně ten typ filozova, mudrce, kněze, diplomata a poustevníka co je více užitečný světu svými znalostmi než jen čáry máry. A tudíž při reálném hraní je více on vůdcem družiny - on umí komunikovat jak s knežími různých církví/kultů, umí jednat na úrovni se šlechtou/aristokraty, ale taky má často schopnost se vcítit i do lidu prostého/chudiny a otroků. Čili ON komunikuje vždy a téměř se všemi. Hrát mága je o tom hrát člověka s vyšší inteligencí a ne chodícího maniaka. Ale to je vše otázkou hráčů a hlavně GM. Co chce a jak to vidí, potažno co hráčům dovolí. Toto je jen můj osobní názor 8) Samozřejmě ho nikomu nenutím.

Hraní zdar i za dob Krize :wink:

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 26. 3. 2009, 21:33

Golden Dragon: s úpravou zranění si nejdřív počkej na moje zprávy z testování :wink: . V mojí hře zatím kromě rvaček na pěsti moc bojů nebylo, takže zatím hlásit nemůžu. A prosté výpočty říkají že sek je pořád občas průraznější než bod.

S tvým pohledem na mága plně souhlasím. V mé hře jsem podpořil hraní mágů jako inteligentních lidí i značným rozšířením různých protimagických rušení a amuletů (takže mág typu bijec skončí na prvním protivníkovi, který se na něj pořádně připravil) a prohlášením "explicitní" magie v boji za nečestný boj (něco jako kuše ve středověku). Takže náš družinový mág zatím magicky ovlivňoval boj jenom jednou (a to telepatickou komunikací s člověkem infiltrovaným v nepřátelském táboře), zato intrikuje každou chvíli (taky je šlechtic, má to v popisu práce).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 12:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Golden Dragon » 28. 3. 2009, 20:24

Goran: Napjatě čekám na výsledky boje na ostří mečů a seker :wink:

Co se týká mága tak naprostý souhlas. Já už dokonce neuznávám kouzla typu fireball nebo blesky, jen s nostalgie si zachovávám ohnivý dech (potřeba nejaké formy předrituálu - vypití dračí krve apod.) a blesků z očí/rukou ale to je dle pravidel GURPS jen na menší vzdálenost. Pokud jde o opravdu silná kouzla tak to řeším rituálem až na několik dní- měsíců. Ale pak je to síla. Ale pozor tato kouzla často vypadají jako obyčejná přírodní katastrofa - povodně, silné přívalové děště s krupobitím, zemětřesení apod.

Ale ona ta magie par excelance je:
1) práce ven - s davem a ovladání mas. Abych nechodil daleko třeba takový Hitler (polomystik jako prase), ale i jiný jak na straně bíle tak i černé magie.
2) práce dovnitř - rozvoj svých schopností a snaha stát se bohem na zemi (dle učení člověk je jen nedokonalý bůh - bůh je dokonalý člověk) a to již máme spousty mystiků-poustevníků co žili na zemi (Kristus, Lao'c, Buddha a jiní).

Hraní zdar

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 30. 3. 2009, 19:51

Pro celkem rozumné síly moje verze zranění funguje slušně, požadavkům vcelku odpovídá. Zatím to mírně zdržuje hru, protože při stanovování dmg musím věnovat ještě 2-3 vteřiny přepočtu.

Chtěl jsem napsat že pro vysoké síly to už neodpovídá, ale zas tak hrozné to není. Upíří rytíř se silou 25 dával jednoručním mečem po úpravě myslím 4d sekem a 3d+1 bodem. Naštěstí pro postavy jsem ani jedno neházel (ten probodnutý paladin byl NPC určené k postrašení hráčů :-)= ).

Do jiných kampaní tuhle úpravu asi tahat nebudu, ale taky nebudu v současném tažení uvažovat o návratu ke klasice. :wink:

Co se týče čarodějů, tak v GURPS jsem hrál čaroděje jednou, a to jsem v bitvě z astrálu ovládl nepřátelského velitele a místo skutečného velení vydal rozkaz bránit latrínu :D , a mág Cian v současné hře fungoval podobně, když na nepřátele a jejich koně kouzlil strach. I blesky teď ke slovu přišly, ale jen ty prázdnotové, které mohou zasáhnout jen démony (protože se vystřelí do jejich domovského světa).
Ani můj Grimoald ani Cian nekouzlí ve standardním GURPSovém magickém systému, ale to situaci asi příliš nemění.
Nemám nic proti efektní energetické magii, ale vadí mi když mág u svého povolání nemusí přemýšlet (proto taky tu energetickou magii zatěžuju různými podmínkami jako "za zvuku bubnů se oheň stává obtížně zvladatelným" a "železo přitahuje blesk, tyč v zemi ho uzemní"). Taky mám mnohem radši zákeřnou než explicitní magii, proto je mi mnohem milejší když mág "pomůže" nepřátelskému veliteli k touze po zbabělém útěku než když ho usmaží bleskem.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Golden Dragon
Příspěvky: 198
Registrován: 20. 10. 2006, 12:59

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Golden Dragon » 3. 4. 2009, 09:37

To je totiž přesně ono, proti magii by měla být (a taky je) určitá forma zlepšené formy ochrany pro lidi magii neovládající(nějaká forma bonusu při odolávání) aby lidé vzdělaní a sečtělí nebyly vydáni magii tupě napostas (např. diplomaté, špioni a poslové, ale i mocní kněží a šlechtici)
Třeba při pohledu do očí (snaha o uhranutí nebo čení myšlenek) když subjekt vyplázne jazyk dostává +2 bohus k odolání/síly vůle. To je orginální zvyk různých kultur při setkání s cizinci. A dalších možností je mnoho. Nemám rád svět kde přijde mág a všichni si sednou na prd.... a on si dělá co chce než narazí na jiného mága.

Goran: Díky za info ja si udělal pár vlastních testů a zůstávám u klasiky aspoň v tom co těď hraju (Raný středověk a císařský řím).
PS tak mě napadá že by jsme mohli některé naše nápady prodat Stevovi, co? 8)

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 7. 4. 2009, 16:36

Když prodávat Stevovi, tak můj elegantně jednoduchý systém pro kněze. Prosba o zázrak je hod na reakci, většinu úprav přiděluje GM za zahrání modlitby a dlouhodobé hraní závazků spojených s kněžstvím a vůbec jednání v rámci ideálů spojených s vírou a za příliš časté žádání o zázraky. Podle výsledku se povede (nebo taky nepovede) nějaký zázrak, od "detail vysvětlitelný autosugescí" (+1 nebo +2 na hod apod.) až po přímé zjevení avatarů nebo uzdravení klinické smrti či nevyléčitelných neduhů. Podoba zázraku samozřejmě závisí na charakteru božstva.
Zájemcům můžu poslat na mail.
EDIT: Ještě je tam mechanika "zkoušky víry", kdy se hod dá nahradit něčím jako "Chceš se dostat přes propast? Tak jdi!"
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Kmín
Příspěvky: 2
Registrován: 7. 7. 2009, 09:27

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Kmín » 7. 7. 2009, 09:37

Zdravím chtěl bych se zeptat co by jste říkaly na portál, který by nám/Vám umožnil hrát G.U.R.P.S. "online" jako třeba DrD na sposte portalů ( aragorn atd ) . Jako Pj by jste měl možnost vymíšlet své itemy, příšery, ncp, které by se ukládaly do databáze a následně v ní mohli do své jeskyně přidat i ostatní PJ. Jako hráč by jste měl možnost si plnohodnotně ( se vším všudy) vytořit postavu, napsat popis jejího charakteru atd. a následně upravovovat. Avšak PJ by mohl napsat do "poznámky pro PJ" nejakej ten textík pro ostatní PJ třeba kdyby chtěl hráč někdy s postavou pokracovat. Kostka by byla při hře samozřejmosti... mno to by bylo zhruba tak vše. Prosím o Vaše názory předem děkuji :-)

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 43
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od efram » 7. 7. 2009, 17:23

myslím si, že to sice není špatný nápad, ale má přeci jen jednu chybičku. Podle mě pokud někdo takto hraje (online) praktikuje to již na podobných serverech, které sice preferují jiné systémy, ale co mi bráni na takových to serverech hrtá v gurps....

Tímot neháním tvůj názor....

Kmín
Příspěvky: 2
Registrován: 7. 7. 2009, 09:27

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Kmín » 8. 7. 2009, 20:07

Ano a to je právě to! Není žádný specializovaný na GURPS, což nás přivádí z k mému předešlému příspěvku. Nikde na žádném portále nemáš možnost si vytvořit jednoduše vytvořit herní postavu. Nemáš jednoduchý přehled , porotže pochybuji ,že by se chtělo vypisovat vše , proste by parkrát klikl a vualá .... vše zjednodušeno... :-) Mělo by vůbec cenu tento portál vytvořit....

Proto se ptám Vás milí "soecialisté" na tyto hry , zda vůbec má cenu tento portál vytořit...

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10186
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Markus » 9. 7. 2009, 12:04

Já se obávám, že u nás není dost hráčů GURPS na to, aby dokázali vytvořit samostatnou internetovou komunitu. Když neexistují žádné stránky o GURPS, těžko bude existovat GURPS herna, která má ze své podstaty ještě užší cílovou skupinu. Navíc mám dojem, že český internet je různými Andory, Aragorny a dalšími hernami už přesycen.

Nechci ti rozhodně ubírat chuť k práci, spíš jen tak polemizuju. Je třeba si uvědomit, že zakládání nových webových stránek není žádná sranda - musíš si na začátku sehnat dostatek návštěvníků... což znamená přesvědčit je, aby místo např. na Aragorn začali chodit do tvé herny. A to nebude jednoduché.

Uživatelský avatar
Graziel
Příspěvky: 3
Registrován: 29. 8. 2009, 14:18
Bydliště: Brno

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Graziel » 31. 8. 2009, 09:49

Pročítal jsem různý herní systémy a nakonec to fakt vyhraje GURPS, vypadá to že tohle přesně jsem hledal. Tak flexibilní systém s obrovskou volností při vytváření postavy jsem nenašel. Hráčům v podstatě stačí přečíst jen lite verzi pro pochopení principů hry a zbytek pochytí při hře. Nechápu jak může někdo tvrdit že je GURPS složitej, každej si ho může udělat na míru, skvělej systém.
Budem hrát fantasy, takže použiju doplňky pro magii, bestiář, pár vecí upravím a dodělám a hurá na hru. Doplňování a vyvažování jednotlivých dovedností a vlastností bude probíhat během hry, věřím že s tímto systémem to půjde bez problémů.
Jen mě překvapuje že je tak málo hráčů kolem této hry, asi je to způsobený velkou volností a neschopnosti PJ se s tím srovnat :D , mě se naopak ta volnost libí, hlavně žádný škatulkování do různých classů, nikdo nemůže vědět co která postava umí :)
Mistr nekromancie a čarodějnictví
Dokonalý poddaný je bez pudu sebezáchovy, slouží svému pánu až do konce !

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 31. 8. 2009, 16:54

Tady je GURPS v neoblibě proto, že kromě lidí kteří preferují DnD/DrD+ apod. je tady silná skupina milovníků alternativních systémů, kde je mnohem tenčí hranice mezi GMem a hráči, pravidla jsou na pár stránkách a většinou je každý systém dělaný pro konkrétní setting či příběh. Nás co dáváme přednost volnosti v rámci klasiky je tu jen pár, vítej v klubu 8)
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host