GURPS: všeobecná diskuze
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
GURPS: všeobecná diskuze
Anotace jednotlivých edic v Databázi RPG:Rodina her, jejíž ideou je nabídnout komplexní realistický systém, ve kterém bude možné hrát veškeré žánry a prostředí od lovců mamutů přes středověké rytíře až po mezihvězdné války a cestování v čase. Postavy se tvoří bodovým nákupem, kdy hráči investují body do pořízení výhod a dovedností, a naopak můžou dostávat další body za to, že si dobrovolně vezmou různé nevýhody a postihy. Modulární jádro hry pak obsahuje další pravidla „na všechno“, všechně všech možných forem boje chladnými i moderními zbraněmi, technologie všech úrovní civilizace, ale i magii nebo psioniku. Jednotlivé edice se liší konkrétními čísly a pravidly nebo výběrem toho, co je obsaženo v základní sadě, ale principy zůstají stejné.
GURPS (1e, 2e)
GURPS (3e)
GURPS (4e)
Existuje taky několik samostatných her založených na GURPS (vycházely pod značkou Powered by GURPS):
Hry založené na GURPS 3e
Hry založené na GURPS 4e
Starší (dnes už zamčené) diskuze:
Vyvažování v GURPS
GURPS 4e vs. 3e
Zjednodušení GURPS
Je GURPS jednoduchý, nebo zbytečně komplikovaný systém?
Srovnání 3. a 4. edice (opět)
O GURPS obecně ... (2) - hodně stará diskuze
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Jojo.OnGe píše:Jó, powerarmor s DR 80, to už bude možná trochu problém. Ale jinak dobře to vypadá.
Ale přijde mi to reálné, holt mlátit do Power Armoru baseballkou nebo střílet na něj z pistole moc nepomáhá, no.
Mě ale dost zajímá jak řeší takové věci, jako je zda je logické, aby Zergling rozmlátil Siege Tank. Ling má Claws/Strikers (20): 10d(2) cut or imp vs DR Tanku je nějakých 700, 550 na slabších místech. Takže Ling má smůlu (přestože má armor divisor 2), čili to není jak z PC hry, ale je to realističtější.
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Jinak pokud si dobře vzpomínám, tak ty nejbitelnější powerarmory v gurpsu měli normálně DR kolem 10, max. do 15. Taky si pamaruju, že když se člověk dostal do nějakých nedměrných čísel, začalo to trochu haprovat. Ale to byla ještě 3. edice, možná ta 4.funguje líp.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Ve 4e to v tom sci-fi může jít až do těch vysokých čísel, jak to funguje v praxi, to netuším.
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20. 10. 2006, 13:59
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Naprostý souhlas. Jsem rád, že se ke stejnému dostali i další lidieerieBaatezu píše:Pokud budu mít příležitost to zjistit, tak s radostí.Markus píše:Tak potom dej vědět, jestli to je vůbec hratelný
A co je vtipné je, že se to dá poskládat i tak, že je ta hra fakticky jednoduchá. To akorát když jsem to četl před deseti roky, tak jsem si myslel, že to všechno musím umět, aby se to dalo hrát, ale dneska po nějakých těch rpg zkušenostech už od oka vidím, co vzít, na co se vybodnout, aby to dalo hru, kterou od toho chci.OnGe píše:Modularita je největší a nejméně doceněná výhoda gurpsu. Prostě si to poskládáš jak chceš.
Já zkoušel i jiné systémy, ale nenašel jsem nic světobornějšího než je toto. Co chci tak z dodatků použiju co ne tak nepoužiju no prostě trocha zamyšlení a skvělý svět/tažení/hra je na světě.
Teď jsem začal maximálně osekávat tzv. magické systémy a světe div se ono to funguje skvěle a hra rychleji odsýpá jde mi hlavně o plynulost hry a atmosféru při hraní.
A tohle mi GURPS prostě dává. Navíc mě baví historie a při studiu dodatků na Low-tech člověk často zjistí zajímavé info. Ono ten kdo ty různé dodatky píše tak není úplně mimo!
Z těchto a mnoha dalších důvodů si holt za GURPSem stojím
Hraní zdar a sílu
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Tak jsem při úklidu doma našel "GURPS: Traveler, Interstellar wars" 4e. Je to vytištěné z PDF na laserovce a svázané do knihy. Jestli to někdo chce, daruji. Jsem z Brna.
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Pokud to někoho zajímá a ještě si toho nevšiml:
https://www.kickstarter.com/projects/84 ... d-by-gurps
https://www.kickstarter.com/projects/84 ... d-by-gurps
Jsem poslední výkřik evoluce. Když mě stvořila, tak zoufale zařvala: "Proboha, co jsem to udělala?!"
GURPS - World
Zdravím,
po cca 10ti letech jsme dorháli DrD - svět Almir a teď jsme se dohodli, že si zahrajem GURPS.
Pravidla víceméně dávám, už jsem to hrál kdysi, problém je ale se světem. Ten bych opět rád vyřešil nějakým hotovým modulem, ale bohužel se mi nic nepovedlo najít. Neporadí mi někdo nějaký svět? Klidně ho i koupím.
Ideálně - SPACE world (něco ve stylu firefly, popř. farscape)
Alternativa - Post-Apo world (wasteland, the postman)
díky moc za veškeré tipy
P.S. Svět by měl obshaovat frakce, rasy, kreatury, hospodářství, mapy, politiku.
po cca 10ti letech jsme dorháli DrD - svět Almir a teď jsme se dohodli, že si zahrajem GURPS.
Pravidla víceméně dávám, už jsem to hrál kdysi, problém je ale se světem. Ten bych opět rád vyřešil nějakým hotovým modulem, ale bohužel se mi nic nepovedlo najít. Neporadí mi někdo nějaký svět? Klidně ho i koupím.
Ideálně - SPACE world (něco ve stylu firefly, popř. farscape)
Alternativa - Post-Apo world (wasteland, the postman)
díky moc za veškeré tipy
P.S. Svět by měl obshaovat frakce, rasy, kreatury, hospodářství, mapy, politiku.
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Tak koukám, že tady je to dobře mrtvé Neví někdo o nějaké online cz/sk diskuzi zaměřené na GURPS, kde to více žije?
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20. 10. 2006, 13:59
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Všem příznivcům GURPS:
po několika letech hraní fantasy ala středověk a hledání vhodného magického systému jsem dle příručky Thaumatology přešel na Rituální magii a zároveň začal hrát svět fantasy inspirovaný renesancí (cca 2. pol. 16. století), ani mi nedal tolik zabrat a vytvořil jsem jej vč. ceníku a vybavení za cca 5 měsíců. Operativní název svět Prachu a Rtuti se rozšířil jen o krátký dovětek, ale nakonec zůstal zachován.
Nevím jestli je tady někdo další, kdo využívá systém Rituální magie Path and Book magii z Thaumatology příručky pro GURPS 4e. Tak se chci jen zeptat na pár detailů během samotného hraní.
Je tu někdo takový?? Dejte vědět.
GD
po několika letech hraní fantasy ala středověk a hledání vhodného magického systému jsem dle příručky Thaumatology přešel na Rituální magii a zároveň začal hrát svět fantasy inspirovaný renesancí (cca 2. pol. 16. století), ani mi nedal tolik zabrat a vytvořil jsem jej vč. ceníku a vybavení za cca 5 měsíců. Operativní název svět Prachu a Rtuti se rozšířil jen o krátký dovětek, ale nakonec zůstal zachován.
Nevím jestli je tady někdo další, kdo využívá systém Rituální magie Path and Book magii z Thaumatology příručky pro GURPS 4e. Tak se chci jen zeptat na pár detailů během samotného hraní.
Je tu někdo takový?? Dejte vědět.
GD
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Díky Iam Passingby, který zadal anotaci první a druhé edice, máme zmapované všechny inkarnace GURPSu. Díky! Při té příležitosti a pro pamětník sem posílám přehled toho, jak se tenhle kdysi populární systém vyvíjel:
GURPS 1e, 2e
GURPS (3e)
GURPS (4e)
GURPS 1e, 2e
GURPS se stal první skutečně obecnou, univerzální hrou na poli RPG. Jeho cílem bylo vytvořit systém, který by se dal použít k hraní v jakémkoli prostředí a žánru, aniž by bylo nutné provádět na něm jakékoli další adaptace. A tak se taky stalo – první GURPS i následné edice umožňují hrát s jedněmi pravidly cokoli od historie přes fantasy až po sci-fi nebo cestování v čase.
Základem hry je tvorba postavy založená na bodovém nákupu, kdy utrácením bodů získáváte nové výhody a přednosti. Hráči si taky dobrovolně můžou vzít různé slabiny a nevýhody a tím získat nové body k investování v jiných oblastech. Hra používá dovednostní systém a jen šestistěnné kostky.
1. edice GURPS vyšla v roce 1986 jako krabicový set 2 stručných příruček (tvorba postavy, pravidla), 2 ukázkových dobrodružství (gamebookové pro 1 hráče, skupinové), brožurky s tabulkami a přehledy a několika archy kartonových figurek a žetonů výbavy. Pravidla i celkový koncept vycházely z dřívější Jacksonovy hry The Fantasy Trip (1977). Pravidla pro boj byla původně vydána samostatně jako hra Man to Man (1985). V základní krabicové sadě chyběla pravidla pro magii – objevila se až v doplňku GURPS Fantasy (1986), vydaném ve stejném roce.
2. edice vydaná o rok později jen přinesla několik drobných oprav, rozšířila seznam dovedností a sešitové příručky dostaly kvalitnější obálky. (Jelikož jsou obě edice velice podobné, považujeme je v databázi za stejnou hru.)
Pro hru velice rychle vyšla spousta rozšíření věnovaných různým žánrům a prostředím, jimiž se hra postupně vyvíjela. Už v roce 1988 tak vyšla přepracovaná třetí edice GURPS, která mnohé změny z tohoto vývoje (například magii, psioniku...) zakomponovala už do základních pravidel.
GURPS (3e)
GURPS je dnes již klasikou na poli RPG her. Má dovedností systém a bodovou tvorbu postavy, kdy za výhody a přednosti se musí platit, kdežto za nevýhody a slabiny dostáváte body navíc. GURPS nabízí jednoduché „jádro“ systému, na které se nepovinně nabalují složitější, realističtější pravidla pro cokoli od rytířských turnajů až po souboje vozidel. Právě fakt, že v základní knize najdete pravidla na všechno, je jedním z největších lákadel této hry. Základní pravidla jsou nezávislá na světě a žánru, je však možné dokoupit si aplikace pro fantasy, sci-fi, nemrtvé, western, atd...
Třetí edice vyšla původně v roce 1988 (viz původní GURPS Basic Set) a později v roce 1995 v revidovaném vydání (viz revidovaný GURPS Basic Set). Toto jádro bylo dál rozšířeno příručkami GURPS Compendium I a GURPS Compendium II, které nabízejí nové možnosti (jako výhody a nevýhody), a některé další produkty je dokonce považují za nezbytné.
Přestože třetí edice byla v roce 2004 nahrazena čtvrtou edicí, stále zůstává zajímavou hrou, především díky tomu, že pro ni vyšla pestrá řada rozšiřujících příruček a herních prostředí, které neztrácejí hodnotu. Zejména historické příručky pro GURPS 3e jsou nadčasové.
GURPS (4e)
Poslední edice známé univerzální hry GURPS, jejíž ideou je nabídnout komplexní realistický systém, ve kterém bude možné hrát veškeré žánry a prostředí od lovců mamutů přes středověké rytíře až po mezihvězdné války a cestování v čase. Postavy se tvoří bodovým nákupem, kdy hráči investují body do pořízení výhod a dovedností, a naopak můžou dostávat další body za to, že si dobrovolně vezmou různé nevýhody a postihy. Modulární jádro hry pak obsahuje další pravidla „na všechno“, všechně všech možných forem boje chladnými i moderními zbraněmi, technologie všech úrovní civilizace, ale i magii nebo psioniku.
Čtvrtá edice je celková revize dřívější třetí edice. Mění řadu pravidel, například představuje rychlejší soubojový systém. Pokládá lepší základ pro hraní postav různých stupňů schopností, od králíčka až po superhrdinu (starší edice byly postavené na předpokladu víceméně lidských ras a v extrémech začínaly skřípat). A přehodnocuje výběr výhod, nevýhod, dovedností a různých nepovinných modulárních pravidel, které nově tvoří jádro hry.
Oproti třetí edici se základní sada rozrostla na dvojnásobný rozsah a začleňuje výběr různých doplňků a rozšíření, které vyšly za 16 let existence třetí edice. Je rozdělena do dvou základních knih: GURPS Characters, obsahující vše pro tvorbu postav (výhody, nevýhody, dovednosti...), a GURPS Campaigns popisující samotná pravidla hry (boje, zranění...), rady pro vedení hry, a ukázkový sci-fi svět.
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Koukám, že jsi našel lepší fotku obálky než já Těch prvních pár, co mi Google vyhodil bylo až moc vintage... (malé rozlišení, nebo domlácená a izolepou olepená ošoupaná krabice)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: GURPS: všeobecná diskuze
Ten GURPS je pro mě dobrý závan nostalgie. Kdysi jsme to hráli a taky jsem četl spoustu různých rozšiřujících příruček pro tuším třetí edici... různí GURPS vikingové, GURPS středověk, GURPS upíři, GURPS cokoli. Existují věci jako GURPS Traveller, GURPS Zeměplocha atd...
GURPS samotný je dneska žalostně zastaralý, ale tak nějak tuším, že mezi těmi příručkami možná budou i věci stojící za pozornost (matně si vybavuju, že třeba ty historické příručky byly celkem nesystémové a užitečné). Ale čert aby se v tom dneska vyznal.
GURPS samotný je dneska žalostně zastaralý, ale tak nějak tuším, že mezi těmi příručkami možná budou i věci stojící za pozornost (matně si vybavuju, že třeba ty historické příručky byly celkem nesystémové a užitečné). Ale čert aby se v tom dneska vyznal.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: GURPS: všeobecná diskuze
4e je furt nejlepší systém pro simulacionistický maniaky. A asi to už nikdo nikdy v tomhle směru netrumfne.
Ty příručky jsou fakt výborný. A je tam snad skoro všechno, na co si člověk vzpomene.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů