Anima Prime

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 52
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Anima Prime

Příspěvek od RPG Fórum » 19. 10. 2008, 21:40

Obrázek
(anotace)

Je to príbehová hra. Jej pravidlá podporujú tvorenie a rozvoj zaujímavých príbehov. Je vhodná na spontánne hranie, t. j. dá sa hrať aj bez veľkej predprípravy. Prostredie hry je inšpirované anime a Final Fantasy. Ale je možné si zvoliť iné prostredie. Zaujímavosťou hry je, že tam nie je PJ ale len moderátor. Hráči v tejto hre majú väčšie právomocie ako v klasických hrách. Počas hry si môže hráč napĺňať zásobareň šťastia, ktorú môže nasledne použiť v súbojoch. Táto zásobareň sa mu plní za dobré hranie postavy. Súboje v tejto hre sú veľmi akčné a pestré. Hráč v nich sám popisuje priebeh súboja a útoky (ako vo Wushu). Hra je ešte vo vývoji a testovani. Zataľ ešte nevyšla finálna verzia.
Naposledy upravil(a) Majo dne 20. 10. 2008, 09:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13770
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Anima Prime

Příspěvek od Pieta » 20. 10. 2008, 03:16

Majo píše:
19. 10. 2008, 21:40
Cital som si pravidla hry Anima Prime, ale niektore veci som nepochopil.
Mozno mi niekto poradi.
www stranka: www.animaprimerpg.com

-Kelton spominal, ze ta hra sa podoba na Wushu. Neviem presne cim. Viem, ze v urcitych chvilach dava GM hracom kocky, ale neviem kedy a podla coho. Tuto mechaniku som moc dobre nepochopil.
-Tiez neviem kedy si vlastne moze postava odchecknut trait. V jednej casti je pisane, ze v scene, v ktorej ho pouzila, ale inde je pisane ze po hociktorej charakter scene.
- Na co by si mal GM davat pozor pri priprave na hru? Tato hra mi pripada dost odlisna od inych. Doteraz som mastroval len DrD, takze je to pre mna dost zmena.

Zjednodušeně řečeno za dobrý popis toho, jak nepřítele tlučeš, získáš kostky, které pak můžeš utrácet na to, abys způsobil systémové zranění a jiné efekty.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Kelton
Příspěvky: 907
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kelton » 21. 10. 2008, 11:20

Majo:
Jako člověk co ta pravidla četl a má za sebou celou jednu hru se pokusím ti odpovědět :)

Wushu, kostky a tak: Tady asi stručně shrnu bojový systém. Beru v úvahu jen základ, Charge a zvláštní schopnosti nechme stranou.

Ve svém kole může postava buď odpočívat, manévrovat, útočit nebo plnit úkol. Odpočívání je nuda, jen si doplňuje kostky do action poolu.

Manévrování znamená snaha získat výhodu. Nenech se zmást, není to jen krycí palba a pobíhání kolem. Jsou to všechny momenty akčních filmů, kdy hrdina mlátí bezejmenné nepřátele, šermuje s protivníkem aniž by byl kdo vážněji zasažen, pěsti se míhají vzduchem a kouzla štípou mramorové obložení. Nebo tak nějak.
Prostě popíšeš co tvoje postava dělá, ono se to stane (Wushu!) a pak si vezmeš kostky. Dostaneš několik za Group competence, jednu až tři vezmeš z action poolu, spoluhráči i GM ti můžou dát bonusovou kostku pokud se jim tvůj popis líbil (To je to na co ses ptal?). A pak to všechno hodíš, ty co padnou dobře přejdou do strike poolu nebo charge poolu (podle toho jak padnou).
Manévry jsou ta Wushuovitá část hry.

Útoky a plnění úkolů fungují jedno jako druhé. Vezmeš kostky ze strike poolu, hodíš, a když máš víc úspěchů než obrana/obtížnost, zasáhl nebo splnil jsi. Popis závisí na výsledku hodu. Tahle část není Wushuovitá.

Samozřejmě jsem pořád ještě spoustu věcí vynechal, ale tohle je základ. Jasné, nebo něco chce upřesnit?

Character traity: to jsou jakoby zásobárny štěstí. V charakterové scéně si ho můžeš nabít (zaškrtnout ho), a pak na kterýkoli hod je můžeš použít k přehození neúspěšných kostek. To samozřejmě znamená, že je trait vybitý a musíš ho zase odškrtnout.

Příprava: Tady moc nevím, hrál jsem jen jednorázovku bez ětšího příběhu a hloubky. Ale řekl bych, že hra je mnohem víc tažená postavama. To je zjednodušení, protože vytvořené postavy mají na deníkách příběhová semínka a důležité lokace/osoby/atd. , což by ti mělo usnadnit práci. Na druhou stranu je to komplikace, pokud nejsi zvyklý tímhle stylem pracovat.

Já osobně bych ti doporučil okoukat začátek nějaké FF nebo podobné hry. Stručně řečeno, vem si hlavní příběh, podle něj na začátek vytvoř tobogán, tam hoď postavy a první kousek je nech se v rychlém tempu vézt. Ideálně v momentě kdy se konečně postaví na nohy a budou mít čas se rozkoukat, budou už vědět co se děje, komu chtějí naklepat budku a co mají právě teď za problém. Taky by v tomto momentě měli za sebou mít jedno znatelné vítěztví, aby si připadali jako hrdinové a šli do toho.

Nezapomeň, že oproti DrD ti spousta běžných věcí odpadne. Postavy nebudou řešit nakupování, odemykání dveří, přelézání přez propast ... (Netuším jak hraješ DrD ty. Ale většinou dost herní doby zabere řešení menších, dílčích problémů). Takovéhle věci se v AP buď odmávnou, vezmou jako charakterová scéna, nebo jsou součástí většího konfliktu (pravidla ti umožní odehrát konflikt "Průchod zapasťovaným dungeonem plným smrtících pastí", ale chce trochu přemýšlet jak na to). Počítej s tím, že podobné akce jsou jen na dokreslení, nehází se na ně a tak. Nestav na nich hru, měj dost jiných zajímavých věcí co se budou dít. Viz níže.

Vymysli si několik zajímavých konfliktů - boje honičky, bosse, něco divočejšího pokud si troufneš. Ke konfliktu patří prostředí - ať je na co koukat, ať je co použít. Pokud nevíš jak, nech boje probíhat v pobořených lokacích plných zbytků strojů, honičky v zaplněných městských ulicích, etc. vzduchoprázdnu se vyhýbej jako čert kříži. Hráči sice můžou konflikty oživovat vkládáním zajímavých úkolů (Goals), ale ze začátku to nebudou umět, tak jich tam musíš několik očividných nacpat, a pár dalších naznačit. Pak už se snad chytnou sami a budeš to mít o něco jednodužší.
Dej si záležet, aby se konflikty moc neopakovaly. I maličkost je může výrazně změnit a oživit. Opakované pobíjení stále stejných potvor je věc, kterou z počítačových her přebírat nechceš.

A nakonec, děj. Bude tam nějaký společný a nějaké osobní kousky. S trochou snahy ti hráči skrz postavy dají vědět, co je zajímá (Je na to kolonka na deníku. Pokud nevědí jak, ptej se, navrhuj a nabízej. Pokud nevíš ani ty, neboj se vykrádat). Ze začátku přežiješ jen s tím společným (pokud do něj zatáhneš části osobních příběhů, je to bonus. Stačí lákadlo na později), ty ostatní můžeš zapojit až časem.

Teď pohromadě to vypadá, že ti navrhuju pořádný railroad. To je pravda, tak napůl. Při tvorbě postav doporučuju nechat hráče natočit postavy určitým směrem, pak tím směrem položit kus kolejí a teprve až naberou rychlost, přejít na standartní cestu a nechat je kutálet se zvoleným směrem. Nezapomínej ale, že v konfliktech mají postavy vždycky dost svobody řešit je jak uznají za vhodné, koleje jsou trochu dál od sebe než bývá obvyklé.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Příspěvek od Majo » 21. 10. 2008, 17:10

Diki velmi moc, Kelton.:D
Zacat asi budem musiet tym, ze si nastudujem ten setting, lebo ho vobec nepoznam.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Anima Prime

Příspěvek od Majo » 13. 3. 2009, 15:10

Je nová verzia Anema Prime! Juchu
Tu sa dá stiahnúť: www.animaprimerpg.com

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Anima Prime

Příspěvek od Majo » 27. 3. 2009, 12:21

Kelton, čo hovoríš na novú verziu pravidiel?
Ja mám pocit, že sú veľmi dobré.

Kelton
Příspěvky: 907
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Anima Prime

Příspěvek od Kelton » 27. 3. 2009, 13:13

Taky se mi zamlouvají. Jen si nejsem jistý, jestli to omezení na tři skilly nebude problém v delší hře, kde se objeví nějaké neobvyklé konflikty a s tím nutnost řešit situace, na kterou se žádný z těch skillů nevztahuje. Ta předchozí verze pravidel předpokládala, že hrdina je vybaven na to vypořádat se patřičně hrdinsky s každým konfliktem, do kterého se dostane. To mi přišlo jako podstatná myšlenka.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Anima Prime

Příspěvek od Majo » 27. 3. 2009, 19:54

Aha, to mi nenapadlo.
Ale dalo by sa to zistiť jedine pri hraní nejakej kampane.
Ale na druhú stranu, mi napadá, že niektoré skilly sú dosť univerzálne, napr. acrobatics, a dajú sa použiť vo veľkom množstve prípadov.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Anima Prime

Příspěvek od Majo » 15. 8. 2009, 17:14

Možno už o dva týždne víde finálna verzia Anima Prime. $::)

Kelton
Příspěvky: 907
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Anima Prime

Příspěvek od Kelton » 15. 8. 2009, 19:58

Jaj!
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 907
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Anima Prime

Příspěvek od Kelton » 20. 6. 2010, 19:06

Tak (skoro)finální verze už je TADY!
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Anima Prime

Příspěvek od Majo » 21. 6. 2010, 08:34

Díki. :)

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host