The Riddle of Steel

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

The Riddle of Steel

Příspěvek od jonka » 13. 10. 2008, 20:54

The Riddle of Steel
(anotace)
Obrázek
Od počiatku vekov, keď bohovia triumfálne vykovali svet z hmly a rudy nebies, človek hľadal odpoveď na otázku “tajomstva ocele“. Toto hľadanie je náplňou celej hry – postavy sú popísané a poháňané hlavne svojimi túžbami, obavami, vášňami, ktoré sú neustále konfrontované s krvavým svetom, v ktorom ich musia dokazovať riskovaním života vo víre boja. V jednom z najrealistickejších súbojových systémov tak postavy nachádzajú odpoveď – za čo sú ochotní položiť život. Hra obsahuje aj sword & sorcery svet Weyrth, v ktorom sa za mágiu platí krutou cenou - vekom zosielateľa.
(doplněno Markusem, anotaci napsal Lev)

Mám jednoduchou otázku : ) Jak fungují Spiritual atributes? Zatím akorát vím, že jsou a že jsou čtyři.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 23413
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 13. 10. 2008, 21:39

Urcite? Ja si jich pamatuju asi sest 8)

Vim urcite o Vire, Vasni, Svedomitosti (takovy to pomahani slabejm, a tak), Stesti a par jich tam jeste bylo.

Funguji tak, ze ti pridavaji kostky kdyz je pouzivas. Pokud chces podrobnosti, muzu je jit hledat, ale musel bys pak prohlasovat jak hrozne jsi vdecny, pac se mi je hledat nechce 8)
"B-but senpai, how can I reappropriate my stolen labor value? uwu"

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 13. 10. 2008, 22:10

eh, zjistil jsem že to mám na disku, tak se kouknu, ale kdyby se tu oběvil souhrn co a jak, tak bych byl hrozně vděčný :D
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 13. 10. 2008, 22:20

SAcka su vlastne urcite vnutorne prvky postavy postavy ktore ju definuju.
existuje ich 6 v zakladnom TRoSe a mensie upravy nastali v doplnkoch.
Hodnota SA sa pohybuje od 0-5.
Ak ich hrac nejakym sposobom zapoji do hry, moze pouzit body ktore reprezentuju ako doplnkove kocky (v boji je bonus jednej-dvoch kociek casto rozdiell medzi zivotom a smrtou a rovnako zarucuje ze sa postavy nehrnu len tak do hocijakej potycky, ale ze im na nej musi nejak zalezat)

Svedomie (moralny kodex podla ktoreho sa postava sprava. Vola robit "spravnu vec"), Osud(predurcenie k tomu vykonat nejaku vec - korunovat sa vlastnou rukou, znicit nepriatelske imperium...), Viera (dodrziavanie viery v X aj napriek osobnemu utrpeniu), Stastie (daju sa pouzit na prilepsenie v lubovolnom hode, ziskavaju sa napriklad ako RP odmena), Vasen (nenavist, laska, loajalita), Drive (nieco co postavu zenie dopredu, silna motivacia robit nejaku vec, vec za ktoru je ochotna postava umriet: trebars vola k slobode williama Wallacea)

Su to vlastne prvky hry ktore si definuju sami hraci a su systemom "nuteni" RPckovat tak aby ich v hre vyjadrovali. Tym si nielen zvysia sance na uspech, ale aj zvysuju hodnoty v nejakom konkrtnom SA atribute. Moze za ne dokonca automaticky uspiet v nejakom teste alebo dokonca ignorovat bolest v boji - samozrejme iba ak je SA relevantne k danej situacii.

V Trose sa pomocou tychto SA zvysuju schopnosti a atributy - leveluje sa.

V Companione novi autori pridali:
Anti-destiny (je to sice zvrhle rovnako ako zabit vlastnu postavu, ale urcite zaujimave. Napriklad : Zomrie rukou vlastneho syna)
Prisaha (podobna Vasni, ale ide skor o zavazok k nejakemu charakteru, organizacii, alebo specifickej cinnosti (strazca haremu napr))
A odstranili Luck. Nahradili ho specialnymi Drama bodmi ktore funguju trochu inak. Sluzia vlastne ako odmena hracom za RP, za splnenie tazkej misie a pod. Daju sa prevadzat na normalne SA medzi sesnami.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 13. 10. 2008, 22:29

To zní dobře. Dají se v tom hrát i zápornější/neutrální/nebojové postavy? Takhle mi to zní dost paladinsky : )
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 13. 10. 2008, 22:50

heh, moj kriziacky poislamceny rytier paladinom velmi nebol :) a rovnako ani ostatne postavy neboli paladinoidne. Vobec nie.

A nebojove postavy? Mnooo ... ono je tros v skutocnosti bohovsky bojovy system s nalepenym a nie moc konzistentnym RPG systemom okolo ktory je naviac nedokonceny.
Ale trebars PK hral leprozneho zobraka (zlodej s inklinaciou k ciernej magii) a ten toho moc nenabojoval. A urcite by si ho s dobrakom nikto nepomylil :D
A zase aj nebojova postava ked sa naboostuje SAckami ma urcitu sancu zdolat aj majstra fightera (malu, ale ma - jedna stastna rana bakulou do zubov zlozi aj paladina)

Zaporak sa podla mna da namodelovat celkom dobre. Mozes mat najviac 5 zo 6tich druhov SA. Ale mozes si vybrat aj 3
takze tak namatkou pre zaporaka:
Svedomie/moralka (Na prvom mieste som JA)
Viera (v nejake poriadne temne a krvave bozstvo)
Passion (laska k nejakej zene, ktora sa moze naplnit roznymi sposobmi (odvrati sa od zla, na oltari klasickym obetovanim))
Anti-Destiny (Zhynie v okamihu svojho najvacsieho triumfu)
Drive (znemoznenie znicenie paladinskeho radu Bielej Ruze ci podobnej chamrade)

Vhodne je ked ma postava SAcka ktore sa navzajom krizia. Vtedy pridu pekne moralne dilemy :P
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 14. 10. 2008, 16:34

jonka píše:To zní dobře.
Yep.
jonka píše: Dají se v tom hrát i zápornější/
Yep.
jonka píše:neutrální/
Yep.
jonka píše:nebojové postavy?
Yep.
Aljen píše: Ale trebars PK hral leprozneho zobraka (zlodej s inklinaciou k ciernej magii) a ten toho moc nenabojoval.
Trochu kolegu opravim: v normalnom boji som bol silne podpriemerny - nizke fyzicke staty (lepra, ze hej $D), ziaden pancier, ako jedina zbran drevena zobracka palica.

Prave vdaka SA som vsak dokazal s prehladom premoct napriklad strazcu, ktory stal medzi mnou a niecim, co som zufalo potreboval :D
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 15. 10. 2008, 00:17

Takto zní poměrně cool.
Co soubojový systém?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 15. 10. 2008, 11:09

Co soubojový systém?
v skratke: Lepsi nenajdes!
v dlzke: Je jadrom Trosu. Ak si precitas kto tros originalne napisal (core book, dalsie knihy uz robili ini) tak je jasne preco je to tak. Je napinavy, takticky, brutalny a dost komplexny.
Nevyhodou pravidiel je ze je nedokonceny v detailoch (zvysok systemu je nedokonceny vo vacsej miere co je velkou slabinou Tros systemu :( ). Napriklad ked som pri testovacom boji zasekol bastard do zobrakovej panvy (je proste sanca ze sa zbran zasekne do velkych kosti), ale akym mechanizmom ju vytiahnut nebolo nikde.
Precitaj si tabulku zasahov a zraneni a uvidis sam :)

Je hodne realisticky, takze akykolvek zasah supera je dost vyznamny a meni jeho dalsie sance na uspech (vplyv bolesti , krvacania znizuje pocet kociek s ktorymi moze v dalsich kolach operovat), takze je sanca ze aj slaby protivnik vysmazi majstra ak ma stastie alebo majster spravi nejaku chybu.

A ano bastard sword je najlepsia zbran :D
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14069
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od Markus » 27. 12. 2008, 14:10

Mě fascinuje, jaká láska k Riddle of Steel se rozvíjí u vás v Bratislavě. U nás v Brně se o té hře povídá (respektive Conlai mi o ní povídal), že je šíleně komplikovaná a nechutně simulační... prý že když si házíš na zranění, tak listuješ asi deseti stránkami tabulek, které pečlivě rozebírají, která část těla a který orgán to odnese... a jak moc... a jak dlouho se to bude léčit... a kolik za tu léčbu zaplatíš. :P

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 23413
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od Sosacek » 27. 12. 2008, 14:16

Toe přehnaný.

Spíš je dost simulační v tom, že jediný reálný plán B je "padnout na zem a vykrvácet". Ale jinak moc simulační není, a pokud jsi někdy držel v ruce meč, nebude ti asi připadat tak složitá, a navíc je to zábava. Ale soubojovej systém z BW se mi líbil víc.

(jo, a je to hodně o tom co postavy chtějí, o příbehu a tak. a do boje to taky dost zasahu, a tak, zas až tak simulační to není)
"B-but senpai, how can I reappropriate my stolen labor value? uwu"

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od lev » 27. 12. 2008, 14:20

Šialene komplikovaná je, ale dovolím si tvrdiť, že pochopiť DnD 3.5e vyžaduje viac úsilia. Nehovoriac o rozsahu hier ako Burning Wheel.

Hod na zranenia kupodivu u nás nerobili problémy - v zásade ak raz trafíš, tak to nebude len nejaký škrabanec, ale väčšinou je to koniec boja a tie efekty stoja za to. Moja herná skúsenosť mimochodom hovorí, že hráčske postavy sa len málokedy zrania, keďže som im staval scény priamo na SA - tým pádom sa liečenie zranení moc nerieši.. v tejto hre ťa mimochodom najčastejšie zabije krvácanie, ktoré sa samo od seba nezastaví :)

Simulačná tá hra ale imho nie je, práve preto, aké obrovské výhody vieš dosiahnúť zo SA.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od Peekay » 27. 12. 2008, 23:37

Ked hras Riddle s dorazom na tie spravne veci (SAs), je to super hra.
Ked nie, tak... nuz, nie je.
Plus knizka je uplne priserna (to the point of unreadability), co by vysvetlovalo Conlaiov (a tym padom brniansky, viac-menej) nazor na tu hru, ak ju nehral a len cital.

Zeby bratislavska sekcia usporiadala demo na PKCone 3? :-)=
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Neznalek
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 10. 2006, 08:11
Bydliště: Kladno

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od Neznalek » 1. 3. 2009, 11:01

Ahoj,
už nějakou dobu sháním pravidla k této hře.
Oficiální stránky sice fungují, ovšem neplatí to o možnosti si hru obědnat. Dokonce i zmíněné emailové adresy již neexistují. Jediné, co jsem se dozveděl, byl odkaz na fórum. Admin mi ovšem již několik týdnů neodpověl, a hlavně mě neautorizoval (takže nemohu vstoupit do diskuze).

Pokud někdo máte informace, kde by se daly pravidla koupit, dejte, prosím, vědět. Upřednostňuji koupi nových, ale odkoupím i starší. Mockrát díky!

PS: Našel jsem jen jeden obchod (Orcs Nest) v Anglii, ale ani ten základní příručku nemá a není schopen ji objednat.
Naposledy upravil(a) Neznalek dne 13. 3. 2009, 15:36, celkem upraveno 1 x.
Who was the fist that forged the deadly blade? Of rugged steel his savage soul was made.
[Tibullus]

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: The Riddle of Steel

Příspěvek od Corvus » 1. 3. 2009, 11:42

podla mna je TROS core rule beznadejne vypredany.. a minimalnou nadejou na reediciu. takze sancu mas jedine ak nahodou natrafis predaj z druhej ruky.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti