3:16 Carnage among the stars

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 53
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od RPG Fórum » 16. 7. 2008, 19:13

Obrázek
(anotace)

Obyvatelia Terry si zaumienili v menej vlastnej bezpečnosti vykynožiť všetko živé vo vesmíre. A vy to realizujete. V nadupanej sci-fi atmosfére hráte za členov špeciálnej jednotky 3:16. Vyžívajte sa v narastajúcich počítadlách zabití a sledujte emzákov hynúť po stovkách. Ničte civilizáciu za civilizáciou a v tomto extrémnom masakri možno zistíte, kým v skutočnosti ste. Jednoduché pravidlá vhodné aj na jednorazové hrania s inovatívnou mechanikou flashbackov prehlbujúca vnútro vašej postavy. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydal autor tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Peekay » 17. 7. 2008, 00:54

jonka píše:Chtěl jsem se zeptat hlavně asi Peekaye a spol, který tuhle hru hráli (aspoň z observing na annuně), jak se jim hra líbila, jestli byla svižná, funny, jestli nemá nějaké postřehy nebo dojmy z AP.
Fiha! Som ani nevedel, ze vydal aj tu kompletnejsiu verziu... my sme hrali iba tu 24h verziu. Zajtra checknem plnu, a uvidime, ci tam pretrvaju problemy

(zajtra napisem viac, teraz som vycerpany z nadmieru namahaveho vecera)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 20. 7. 2008, 18:52

Niekto spominal nejaku vlastnost, ktora mohla priniest disfunkcne hranie - co to bolo?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 21. 7. 2008, 00:22

Bol som to ja, a ide o toto:

Tak, ako je system nastaveny, sa hrac s postavou, majucou FA/NFA v pomere 5/5 (alebo nejaky podobny, vyvazeny) skoro nikdy nedostane k naracnym pravomociam.

Ide o to, ze na zaciatku sceny ma vzdy pravomoci ("Acting Character") ten s najvyssim (v tom momente relevantnym) atributom. Ak uspeje (alebo zlyha a minie Strength), udrzi si ich a ide dalej. , tak vlastne uspel (a tiez ide dalej). Iba ako failne, ide najvyssi dalsi v poradi.

Toto ma ale za nasledok hned niekolko veci:
  • Ked mas vypolarizovanu postavu, potrebujes menej flashbackov (hadzes si vylucne na veci, na ktore si dobry)
  • GM nevie vykreslit zaujimavy challenge tym, ze by postavu konfrontoval s jej slabinou
  • Pri NFA konfliktoch si vzdy hadze iba niekolko konkretnych ludi (tym ze NFA je popisane ako "do or die", na rozdiel od FA, ktore ma countdown)
Ja tu hru realne hravam tak, ze NFA konflikty musia prejst postupne vsetci, a FA konflikty sa idu do radu (a je nastavena taka horda nepriatelov, ze sa urcite kazdy aspon raz dostane na rad).

Plnu verziu som este necital, mozno je to dajako osefovane.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 22. 7. 2008, 22:18

Peekay: tak plná verze je asi o dost jiná (já jsem po očku koukl na tu free verzi a nevypadá tak dobře jako ta plná, zdá se mi i zmatenější)

V plné verzi to vypadá tak, že na začátku každého kola řekneš svůj záměr a určíš FA/NFA. Jakmile si uspěl tak splníš svůj záměr, a pokud to bylo FA tak snížíš Threat Token a hodíš si na Kill.

Strength se používá jen v případě, že chceš ukončit celý encounter, v tom případě si hodíš na kill a celý encounter je ukončený jako vítězný.

Není nijak naznačené, že by GM nějakým způsobem musel konfrontovat postavu s její slabinou, protože účel slabiny je aby sis zachránil prdel z boje a pak už nehraje jinou roli než to, že máš o jednu možnou slabinu méně.

Jinak se i změnil počet slabin a strength. Teďka začínáš na lvl 10 s jednou slabinou a jedním strength oproti původním 5+5.

Obecně ten systém vapadá dost robustně a to i přez to že jsem viděl nějaké námitky (jakože když si dáš vysokou FA a máš Cannon, tak tě těžko někdo překoná v Killech, takže máš velkou šanci získávat neustále levely na druhou stranu kdo nemá vysoké NFA bude těžko získávat ranky)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 10. 8. 2008, 20:54

Prave som kupil plnu verziu, zacal citat, a musim povedat... DAMN!

Myslim, ze zajtra zbucham hru, aby som zistil, ci je to naozaj tak nenormalne dobre, ake sa mi to momentalne zda :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Alef0 » 14. 3. 2009, 23:49

Zistil som, ze Donald Knuth (autor TeXu, velky informatik) vydal kedysi davno knihu 3:16 Bible Texts Illuminated. Obsahuje zozbierane materialy o prislusnom versi z biblie.

Sice mimo tematiky, ale nadherna symbolika :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11387
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Markus » 17. 6. 2009, 14:36

Tak mám za sebou velmi stručnou hru ve vlaku + zběžné prolétnutí knížky. Takže je dost možné, že jsem někde něco přehlédl, ale přesto si musím postěžovat:

Čekal jsem, že počet killů bude mít na průběh boje jiný vliv než jen jako fluff. :>:o/ V zásadě je jedno, kolik má zbraň dělá damage - jestli 1, 1k6 nebo třeba 2k10. Ať hodím cokoliv, zabiju přesně jeden threat token. Jediný rozdíl je v tom, že si na deník napíšu víc killů, což má sice následky později, ale průběh boje to nijak neovlivní. Šanci na výhru nijak neovlivní, zda bojuju holýma rukama nebo těžkým kulometem. Jaký to potom všechno má smysl?! :cry:

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Peekay » 17. 6. 2009, 14:56

Evidentne si odignoroval celu cast hry medzi misiami... ktora je cim dalej tym viac taziskova (ako postavy postupuju hodnostami). Pozri stranu 32.

Mechanika, ze za uspech odstranis prave jeden token je to, co robi boje rozumne odhadnutelnymi (na rozdiel od 24hodinovej verzie, kde sa ti bud stalo ze catar trafil o jeden krat viac ako si cakal a bolo po boji, alebo catar netriafal a encounter sa natiahol na patnasobok predpokladanej dlzky).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11387
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Markus » 22. 6. 2009, 12:49

Argumentace stylem "předtím to bylo horší, takže buď rád za současný stav," mi nějak nesedne. :) Že to dřív bylo horší, ještě neznamená, že teď je to dobré. Ale k věci: teď už jsem důkladně pročetl všechno a skutečně mají killy jenom kosmetický vliv na boj. Ano, jsou důležité mezi mizemi, protože rozhodují o povýšeních, ale při samotném boji je naprosto jedno, jestli jednou ranou zabiješ 100 alienů nebo jen jednoho. Efekt stejný.

Je to trochu neituitivní, protože počet alienů v boji se určuje až hodem na killy. Může se stát, že GM popíše, jak se na nás hrnou hordy alienů, a mi potom vyhrajeme, spočítáme killy a zjistíme, že jich bylo jenom 10. Nebo naopak - hrne se na nás sotva hrstka obrovských hromotluků, ale pak nějaký blázen použije plamenomet a zabije jich 87. Jasně, hra samotná radí, aby GM nikdy nespecifikoval, kolik těch aljenů vlastně je... ale to mi přijde jako hráči takové podivné. Bez aspoň nějakého určení množství si nedokážu dost dobře představit souboj. Stojíme proti ohromné přesile stovek brouků? Nebo je proti nám jeden megaboss? Tohle se dozvím v zásadě až po boji. :eyecrazy:

No...

Napsal jsem k anotacím svůj komentář na 3:16. Celkem 4 hvězdičky. Ta hra mi přijde super a výše zmíněné "problémy" jsou jen takové WTF momenty, které mě zaskočily, ale které jsem ochotný přijmout. Původně jsem od 3:16 čekal něco trochu jiného a víc... jak bych to... svázaného pravidly. Nakonec jsem zjistil, že je to prakticky Wushu. Taky dobře.

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od jonka » 22. 6. 2009, 13:23

Mě to příjde právě super, že nezáleží na počtu obětí. To je myslím myšlenka wargamingových rpg přivedená k dokonalosti, protože ani tam "prakticky" nezáleží na počtu obětí ale na tom sbírat jen xp a sbírat a sbírat, proto je 3:16 stylové.

Jinak není podle mě problém představit jen úvod mise/scény a počet alienů nechat tajemstvím s tím že ten počet se postupně odhaluje tím, jak hráči popisují své úspěchy v boji. To mi taky příjde jako kouzelný nápad, úplně jiný od ošumtělého standartního "tak stojí proti vám xx <monster_name> co děláte..?"
Dokonce bych řekl, že 3:16 je spíš abstraktní hrou z tohohle pohledu, což je fajn, protože to co tě zajímá je mít coolové hero-vojáky, coolové dialogy, coolové zbraně a hodnosti and nobody cares about that motherf*cking UFO bitches.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2400
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Conlai » 22. 6. 2009, 14:45

Markus: Jo, je to trochu zvláštní, ale neřekl bych, že je jedno, kolik killů dáš, určuje to notný kus fikce, kterou potom svým popisem vytváříš.

Viděl bych to tak, že countery jsou "blips" na detektoru pohybu (jako ve Vetřelcích). Vojáci ve skutečnosti neví, kolik nepřátel proti nim stojí, ačkoli obvykle je to "hodně". Ve chvíli, kdy dojde ke kontaktu, je tak akorát čas střílet. Pokud na hráče útočí horda emzáků (jako že většinou ano) a před koncem boje se jim podaří zaskórovat jen pár killů, může to znamenat, že je odrazili a zahnali na ústup (prozatím) nebo že mezi nepřátele a sebe dostali nějakou přirozenou překážku. Je to na fantazii hráčů.

To je aspoň můj úhel pohledu...

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od skew » 15. 4. 2010, 16:21

V tématu o W40k hrách padlo něco o tom, že 3:16 ve skutečnosti není vhodný pro hraní mariňáků. Mě přišlo že by to celkem šlo. Musela by se twistnout představa supehuman mariňáka a zkusit hrát, že to dřív taky býval člověk a i přes všechnu indoktrinaci a genetické šlechtění and shit se z toho nedokáže vymanit (ideální příležitost použití flashback, imo).
A to postupné magoření, krvavej sport a návrat domů interpretovat jako vliv ruinous powers. Takový to "I have killed thousands in his name and all he gave me is his damned silence.".

EDIT: ale nehrál jsem to, takže co já vím 8)
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Aljen » 17. 9. 2010, 16:01

BTW ked citas 3:16 pravidla a fluff tak tie do velkej miery vzbudzuju dojem W40K marinakov.

Geneticky zmeneni + nadrogovani aby boli fyzicky neschopni odporovat ROZKAZOM nadriadenych
Power armory a zbrane niciace potvory po desiatkach


Vyvoj postavy v 3:16 vyzera priblizne tak ze na zaciatku su to len marinaci ktori vedia prd o tom co sa deje okrem tho ze im niekto prikaze ist dole na planetu a postrielat vsetko co sa hybe.
Ako su casom povysovani na vyssie priecky tak sami definuju co sa vlastne deje.
GM: Bol si povyseny na generala. Sedis vo svojom kresle v pohodlnej kancelarii a na stole ti lezi obalka s napisom "Prisne tajne" ktoru si prave vytiahol z trezoru. Co je tajnom dokumente napisane?
PC: ...

Rovnako ako sa GM pytal hraca ked bol PC len vojakom a isiel na prieskum ... Co vidis?

BTW transformacia do Vietnam 68 settingu by mohla byt zaujimava a jednoducha.

Par uzitocnych viet pre idealneho dostojnika:
John Harper at story-games.com píše:"Only your mama cares what you think, trooper, and your mama is not here."
"If the Expeditionary Forces require you to have an opinion, trooper, one will be issued to you."
"You will follow my instructions to the letter, trooper, or you will discover all the ways that I can be a petty and vengeful man."
And if they say anything remotely bloodthirsty or militaristic: "That is what I like to hear, trooper!"
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: 3:16 Carnage among the stars

Příspěvek od Aljen » 14. 5. 2012, 16:22

Nieco co treba dodrziavat pri popise Slabosti (Weakness)
If you're not humiliated by your weakness...it ain't a weakness...do it again.
If you don't want to be humiliated use a strength
If you don't have any strengths left...let yourself die.
Your life or your machismo...your call.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti