In a Wicked Age

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

In a Wicked Age

Příspěvek od RPG Fórum »

In a Wicked Age
(anotace)
Obrázek

In a Wicked Age je jednoduchá, ale dobře promyšlená hra žánru Sword and Sorcery. Je to hra o silných postavách, které často stojí proti sobě. A z toho důvodu jsou veškeré mechaniky zaměřené čistě na postavy a jejich konflikty. Šest vlastností, jeden typ hodu řešící jakékoukoli situaci a jednoduchý systém dluhu (Owe list), který hráče odměňuje, pokud se postaví proti silnějšímu protivníkovi. Prostředí a zápletka se před hrou určuje společně, s pomocí karet "orákul", seznamů jednoduchých příběhotvorných elementů. Hra nemá systém hraní "tažení" namísto toho každé herní sezení představuje samostatný příběh.

Odkazy:
:arrow? Oracles pro Conana
:arrow? The Forge :: Concrete Action - debata o tom, kedy vyvolať konflikt
:arrow? Story Games - debata o niektorých nejasnostiach týkajúcich sa konfliktu
:arrow? The Forge :: Breaking Bad Habit - autor vyslovene varuje pred používaním návykov z iných hier, napr. aj stávok.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 18. 2. 2008, 15:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od zyt »

Tak mě tak napadá jestli by šely IaWA zahrát i jako horor, nebo válečné drama ze začátku 20.stol.. Píšu si nějaké věštby, ale zároveň přemejšlím jaká rizika to může mít. Například u hororu pokud budou postavy jak ti hodný tak i ti nejhůř zlý by to teoreticky mohlo vyšumět vyzrazením toho tajemna. U válečného dramatu je zase riziko že postavy na znepřátelených stranách nebudou chtít moc "spolupracovat".
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Antharon »

mno my sme tam raz riešili dungeon crawl a ten dopadol veľmi zaujímavo:

postavy boli v dvoch dejových líniách. Na jednej strane bola expedícia archeológov skúmajúcich egyptskú hrobku. Tí mali nemalé konflikty medzi sebou a zároveň každý chcel niečo v hrobke samotnej (ukradnutie konkrétneo artefaktu, nájdenie hrobky, smrteľná nehoda vedúceho expedície...)

no a druhá skupina boli postavy z histórie. Faraón, jeho manželka, architekt pyramídy a kňaz. Tí mali svoje spory medzi sebou, ktoré sa odvíjali počas hry. Architekt miloval kráľovnú, tá chcela aby faraón zomrel a chcela utiecť, kňaz chcel mŕtvych oboch aby získal miesto a samozrejme vplyv mali tieto veci aj na modernú dobu, kde vlastne útoky postáv na architektov za pomoci pascí a pomoc od ducha kráľovnej aby zlomili kliatbu na arcitekta spôsobilo prelnutie týchto línií

podobne v horore môže byť napríklad starý temný dom, ktorý navštívi skupinka, ktorá má medzi sebou konflikty. A to, že by chceli vymiesť z domu zlého ducha nezmení nič na tom, že po prvom "rozdelíme sa" sa hráči budú snažiť povraždiť aj sami.
Potenciál to určite má :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od zyt »

To hraní na ve dvou obdobích zní žůžově. Asi to někdy zkusím.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Alef0 »

Myslím, že IaWA zvládne akýkoľvek žáner, veď oraclov je kopa pre pestré štýly (Conan, budúcnosť, apokalypsa). Stačí vhodne nakrížiť záujmy postáv a už to ide samo. Akurát hororové zložky si hráči musia zaviesť sami.

Inak ako ste riešili konflikty krížom cez históriu? Máš nejaký príklad? Lebo ja si to neviem predstaviť.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Antharon »

typickým príkladom bol architekt ktorého zámerom bolo nevpustiť postavy do komnaty kráľovnej a tak útočil na postavy prekážkami v pyramíde. Šípkové pasce spôsobovali zranenie, dlhý tunel plný prachu mohol spôsobiť únavu. Dokonca nejak útočil aj načesť postáv. Naopak postavy mu uškodili tým, že poškodili kľúčové mechanizmy a podobne
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od zyt »

Jak vypadalo vyjednávání když archeologové porazili architekta? Naopak si to dovedu představit, ale jak ovlivňovat postavu která je z mého pohledu už dávno mrtvá, teda ne. Byli archeologové takto schopni ovlivnit minulost? Například zkazit nějaké stavitelovi plány(teda jiné plány než zabít všechny vykradače hrobů)? Například zbalit královnu atd.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6892
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Antharon »

mno ciele staviteľa, i hráčov boli zamerané na prítomnosť. Staviteľov zámer je aby ostal nerušený s kráľovnou vo faraónovej hrobke, zatiaľčo faraón by ležal niekde inde. Preto sa staviteľ bude snažiť o to, aby sa postavy k jeho hrobke nedostali. To, proti čomu postavy bojujú nie je priamo osoba architekta ale pasce, ktoré tam zanechal. Samotný dungeon sa teda generuje až počas hrania konfliktami. Dohoda s architektom teda potom nemusí byť v hernej rovine, ale v metahernej, kde napríklad architekt navedie postavy k hľadanému pokladu za to, že neotvoria nejaké dvere a podobne.
Je to pomerne abstraktné, ale fakt zaujímavé.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od vzteklina »

Nezná někdo nejaký trik nebo hack, kde by se dalo hrát IaWA bez potřeby pěti různých kostek pro každého hráče?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Alef0 »

Namiesto kociek môžeš držať údaje na liste postavy.

Akurát potrebuješ aspoň dve sady pre dvoch bojovníkov v súboji, lebo potom sa ti strašne zneprehľadnia súboje. (Ideálne čím viac, tým lepšie.)

Ale zase, sú to normálne D&D kocky.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od vzteklina »

DnD kostky nejsou normální... a tudíž ani IaWA kostky nejsou normální...
IaWA se dá krásně hrát jako oneshot někde nahodile, pravidla udrží člověk v hlavě nebo v telefonu, ale ty zpropadené kostky s sebou fakt netahám kudy chodím (nehledě na to že mám jenom k6, k10 a k20 kostky...přestože hraju DnD).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Kelton »

Tak jestli máš pravidla v telefonu, tak kostky tam můžeš nacpat taky.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od vzteklina »

Mno bohužel mám telefon co se na něm dají číst textové soubory ale aplikace na kostky nezvládne :-(
I když v současné době je to asi trochu podivná kombinace, to je holt moje minus. Obecně jako point to je dobre. Mužete doporučit nejakou šikovnou aplikaci, kerá by IaWA házení zvládla nějak jednoduše (aby člověk nestrávil půl minuty nastavováním správných kostek)?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů