In a Wicked Age

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

In a Wicked Age

Příspěvek od RPG Fórum »

In a Wicked Age
(anotace)
Obrázek

In a Wicked Age je jednoduchá, ale dobře promyšlená hra žánru Sword and Sorcery. Je to hra o silných postavách, které často stojí proti sobě. A z toho důvodu jsou veškeré mechaniky zaměřené čistě na postavy a jejich konflikty. Šest vlastností, jeden typ hodu řešící jakékoukoli situaci a jednoduchý systém dluhu (Owe list), který hráče odměňuje, pokud se postaví proti silnějšímu protivníkovi. Prostředí a zápletka se před hrou určuje společně, s pomocí karet "orákul", seznamů jednoduchých příběhotvorných elementů. Hra nemá systém hraní "tažení" namísto toho každé herní sezení představuje samostatný příběh.

Odkazy:
:arrow? Oracles pro Conana
:arrow? The Forge :: Concrete Action - debata o tom, kedy vyvolať konflikt
:arrow? Story Games - debata o niektorých nejasnostiach týkajúcich sa konfliktu
:arrow? The Forge :: Breaking Bad Habit - autor vyslovene varuje pred používaním návykov z iných hier, napr. aj stávok.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 18. 2. 2008, 15:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Baelara
Příspěvky: 45
Registrován: 22. 9. 2008, 10:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Baelara »

Nemyslim, ze by to bolo az take casovo narocne po kazdy raz - strengths su pripravene a vsetci maju uz plus-minus jasnu predstavu o settingu, resp. aspon o vizuale (vela casu nam zabralo sa dohodnut na urovni technologie, vymysliet koncept pre diablikov a pod.). Rozhodne sa tesim na druhu session :P
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

Tak tak ... pacilo sa mi to
koncept domacich diablikov a otrokarskej lobby je skvely

Len by ma proste mrzelo ak by postavy vypadli z pribehu bez naplnenia aspon jedneho Zameru.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Alef0 »

Kolko vam trvala priprava? A ako dlho ste hrali?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

Alef0 píše:Kolko vam trvala priprava? A ako dlho ste hrali?
Priprava + vysvetlovanie pravidiel trvala asi 2 hodiny, hra samotna tusim okolo troch. Keby sme hrali este hodinu, myslim ze by sa pribeh aj stihol uzavriet (len uz bolo vela hodin).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

Kedy by sa vlastne pribeh uzavrel?
Ked by aspon jedna z postav naplila svoj zamer?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Corvus »

Aljen píše:Kedy by sa vlastne pribeh uzavrel?
Ked by aspon jedna z postav naplila svoj zamer?
End a chapter when...
•Most of the characters’ best interests are
resolved, one way or the other; or
• One character has emerged as the chapter’s clear
protagonist, and her best interests are mostly
resolved; or
•You’ve been playing for long enough and now
you’re at a perfect cliffhanger; or
•You’re plain out of time.
Everyone together has to end the chapter, but
GM, you have special responsibility to notice
when circumstances above come true.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

V texte sa spomina:
End a chapter when...
  • Most of the characters’ best interests are resolved, one way or the other;

    or
  • One character has emerged as the chapter’s clear protagonist, and her best interests are mostly resolved;

    or
  • You’ve been playing for long enough and now you’re at a perfect clifhanger;

    or
  • You’re plain out of time.
Everyone together has to end the chapter, but GM, you have special responsibility to notice when circumstances above come true.Take a minute to let your characters settle into their new circumstances, and for you to settle out of your characters.
Ja som to bral tak, ze nasa story sa tocila okolo otrockej legislativy - v momente, ked by sa to nejakym sposobom ustalilo, by som to chcel uzavriet. Celkovo ako svoj nedostatok vcera vnimam hlavne to, ze tam bolo privela NPC. Poucenie do buducnosti: pripravenych NPCcok (teda zadefinovanych na zaciatku, nie vzniknutych pocas hry) maximalne tolko, co PCcok... pravdepodobne menej bude lepsie.

edit: ha - Corvus ma predbehol s citatom, ale ja to mam krajsie naformatovane :P
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

no ved...
mne tam ten lubostno-vrazedny pribeh *
Farmara a sudcu ...a diablika prisiel tiez zaujimavy.

Ale ak by na konci pribehu otrokarskej loby sa uzavrela story ..a postavy by skoncili tak by tento pribeh * vysumel nie?

Ci ked sa na dalsej sessne hraju nove postavy znamena to ze diablik, sudca by stale boli rovnako v pribehu len by boli ako NPC a ja by som si musel vybrat inu postavu? Napriklad farmara?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

Funguje to tak, ze jedina postava o ktorej je naozaj zarucene, ze sa vrati, je prave ten na vrchu Owe Listu. Ostatne postavy sa vedia vratit tak, ze
  • v novo-vylosovanych Oracles sa vyskytne postava, ktora moze byt vlastne tou predoslou postavou

    a
  • skrtnes jej meno z Owe Listu (teda tam musi niekde byt, nemusi ale byt na vrchu)
Cize kebyze teraz vylosujeme z Oraclu "A Nest of Vipers" pikovu sestku, ktora hovori:
The murder by strangling of an officer of the city.
niekto by mohol skrtnut meno Bahti (ci ako sa volala sudkyna) z Owe listu, vyhlasit "to je vlastne ona!" a hrat za nu.

(z mechanickeho hladiska by ale bola ako postava vytvorena uplne nanovo, s vynimkou Particular Strengthu, ten by ostal ale stupol na sile)

Farmar sa nedokaze vratit, kedze sa nema ako dostat na Owe list.

Jasne?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

Jasne
chapem to tak ze staci oprsat Oracle list ak chceme dokoncit pribeh na dalsej sesne.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

Ak chceme silou-mocou dokoncit pribeh na dalsej session, najlepsie je sa tvarit, ze pauza sa vobec nekonala.

Opisat oracle list ti nepomoze, pretoze:
  • pri druhej a dalsich sessionoch tahas iba tri karty
  • keby sa hned aj vytiahla karta s farmarom, ktory tuzi po striebre a klebetach, musel by to byt konceptualne uplne iny farmar*)
*) nehovoriac o tom, ze na to aby to vedel byt ten isty farmar by si aj tak pravdepodobne potreboval vsetky styri karty - farmar bol taky, ako bol prave kvoli kombinacii "zuriaci vdovec", "diablik vzduchu", "otrokari" a "ambiciozny farmar". K dispozicii vsak mas iba tri karty, tym padom ti niektory element bude chybat a teda to bude iny farmar :D
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

no vsak... ono nejak nechapem preco by som mal teraz na dalsej sesne pochovat polovicu pribehu co bol na sesne predoslej.

Tak sa budem tvarit ze sa prestavka neudiala. Vsak z casoveho hladiska aj pokracujem v pribehu farmara
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

Aljen píše: ono nejak nechapem preco by som mal teraz na dalsej sesne pochovat polovicu pribehu co bol na sesne predoslej.
Lebo kreativnym zamerom IAWA je zanrovo emulovat zbierku poviedok. Jednotlive stories maju byt kratke, uderne (preto aj ta brutalnost defaultnych dosledkov za prehraty konflikt) a self-contained. Medzi jednotlivymi sessionmi sa ti mozu menit hraci a mala by sa rotovat uloha GMa.

Ber to ako one-shotovu verziu Sorcerera - ta hra je proste tak nastavena. Tak, ako mozes Sorcerera hrat jeden session (ale nebude to celkom ono), mozes natiahnut jednu IAWA story na viac sessionov (ale uz sa asi budeme prilis nimrat vo veciach a strati to onu udernost).

Ono ti asi najviac chyba ten posledny bod z vyssieuvedeneho citatu:
Everyone together has to end the chapter, but GM, you have special responsibility to notice when circumstances above come true.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Aljen »

Hmmm takze problem je ked sa pri generovani settingu a postav urobi prilis vela materialu a zapletiek?
Lebo potom nie je mozne to vsetko dorazit ...
Zrejme by uz na zaciatku mal byt dany jeden pribeh v ktorom su postavy zapletene.
A to tak ze ich zamery sa krizia sposobom ze ked jeden uspeje, zamery sa definitivne nenaplnili.

Inak mi to totiz pride ze uzavrie sa otrokarska linia a my vrazednici ostruhame pred koncom. A to je to co by mi vadilo
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: In a Wicked Age

Příspěvek od Peekay »

Aljen píše:Hmmm takze problem je ked sa pri generovani settingu a postav urobi prilis vela materialu a zapletiek?
Lebo potom nie je mozne to vsetko dorazit ...
Hej. K tomu smeroval aj ten citat, co som cital po dokonceni postav. Ked sa zacina hra, mas mat iba taku nejasnu ideu (rozhodene staty, motivacie, particular strength) a "not much of a backstory". Tym, ze sme vyrobili kopec backstory, nestihla sa spracovat.
Aljen píše: Zrejme by uz na zaciatku mal byt dany jeden pribeh v ktorom su postavy zapletene.
A to tak ze ich zamery sa krizia sposobom ze ked jeden uspeje, zamery sa definitivne nenaplnili.
Praveze ani jeden pribeh, iba kopec kriziacich sa najlepsich zaujmov. Kazda hracska postava ma 2 najlepsie zaujmy (kazdy nasmerovany priamo proti inej postave), kazde NPC ma aspon jeden najlepsi zaujem (podstatne NPC maju 2), z ktorych ma byt drviva vacsina nasmerovana proti hracskym postavam.
Aljen píše: Inak mi to totiz pride ze uzavrie sa otrokarska linia a my vrazednici ostruhame pred koncom. A to je to co by mi vadilo
Hej - toto je asi dosledkom toho, ze vznik entit "linia milencov" a "otrokarska linia" ma vyplynut z kontextu odohravaneho. Teda dajme tomu "linia milencov" by vznikla v prvej scene a "otrokarska linia" by z nej prirodzene vyplynula. Nevedela by existovat ako potencialne nezavisla entita.

Ak toto dodrzis, malo by byt zrejme ze nebude mozne ukoncit jednu liniu bez toho, aby to vypovedalo podstatne veci aj o druhej.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů