In a Wicked Age
In a Wicked Age
In a Wicked Age
(anotace)
In a Wicked Age je jednoduchá, ale dobře promyšlená hra žánru Sword and Sorcery. Je to hra o silných postavách, které často stojí proti sobě. A z toho důvodu jsou veškeré mechaniky zaměřené čistě na postavy a jejich konflikty. Šest vlastností, jeden typ hodu řešící jakékoukoli situaci a jednoduchý systém dluhu (Owe list), který hráče odměňuje, pokud se postaví proti silnějšímu protivníkovi. Prostředí a zápletka se před hrou určuje společně, s pomocí karet "orákul", seznamů jednoduchých příběhotvorných elementů. Hra nemá systém hraní "tažení" namísto toho každé herní sezení představuje samostatný příběh.
Odkazy:
Oracles pro Conana
The Forge :: Concrete Action - debata o tom, kedy vyvolať konflikt
Story Games - debata o niektorých nejasnostiach týkajúcich sa konfliktu
The Forge :: Breaking Bad Habit - autor vyslovene varuje pred používaním návykov z iných hier, napr. aj stávok.
(anotace)
In a Wicked Age je jednoduchá, ale dobře promyšlená hra žánru Sword and Sorcery. Je to hra o silných postavách, které často stojí proti sobě. A z toho důvodu jsou veškeré mechaniky zaměřené čistě na postavy a jejich konflikty. Šest vlastností, jeden typ hodu řešící jakékoukoli situaci a jednoduchý systém dluhu (Owe list), který hráče odměňuje, pokud se postaví proti silnějšímu protivníkovi. Prostředí a zápletka se před hrou určuje společně, s pomocí karet "orákul", seznamů jednoduchých příběhotvorných elementů. Hra nemá systém hraní "tažení" namísto toho každé herní sezení představuje samostatný příběh.
Odkazy:
Oracles pro Conana
The Forge :: Concrete Action - debata o tom, kedy vyvolať konflikt
Story Games - debata o niektorých nejasnostiach týkajúcich sa konfliktu
The Forge :: Breaking Bad Habit - autor vyslovene varuje pred používaním návykov z iných hier, napr. aj stávok.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 18. 2. 2008, 15:35, celkem upraveno 1 x.
Re: In a Wicked Age
Tak mě tak napadá jestli by šely IaWA zahrát i jako horor, nebo válečné drama ze začátku 20.stol.. Píšu si nějaké věštby, ale zároveň přemejšlím jaká rizika to může mít. Například u hororu pokud budou postavy jak ti hodný tak i ti nejhůř zlý by to teoreticky mohlo vyšumět vyzrazením toho tajemna. U válečného dramatu je zase riziko že postavy na znepřátelených stranách nebudou chtít moc "spolupracovat".
Re: In a Wicked Age
mno my sme tam raz riešili dungeon crawl a ten dopadol veľmi zaujímavo:
postavy boli v dvoch dejových líniách. Na jednej strane bola expedícia archeológov skúmajúcich egyptskú hrobku. Tí mali nemalé konflikty medzi sebou a zároveň každý chcel niečo v hrobke samotnej (ukradnutie konkrétneo artefaktu, nájdenie hrobky, smrteľná nehoda vedúceho expedície...)
no a druhá skupina boli postavy z histórie. Faraón, jeho manželka, architekt pyramídy a kňaz. Tí mali svoje spory medzi sebou, ktoré sa odvíjali počas hry. Architekt miloval kráľovnú, tá chcela aby faraón zomrel a chcela utiecť, kňaz chcel mŕtvych oboch aby získal miesto a samozrejme vplyv mali tieto veci aj na modernú dobu, kde vlastne útoky postáv na architektov za pomoci pascí a pomoc od ducha kráľovnej aby zlomili kliatbu na arcitekta spôsobilo prelnutie týchto línií
podobne v horore môže byť napríklad starý temný dom, ktorý navštívi skupinka, ktorá má medzi sebou konflikty. A to, že by chceli vymiesť z domu zlého ducha nezmení nič na tom, že po prvom "rozdelíme sa" sa hráči budú snažiť povraždiť aj sami.
Potenciál to určite má
postavy boli v dvoch dejových líniách. Na jednej strane bola expedícia archeológov skúmajúcich egyptskú hrobku. Tí mali nemalé konflikty medzi sebou a zároveň každý chcel niečo v hrobke samotnej (ukradnutie konkrétneo artefaktu, nájdenie hrobky, smrteľná nehoda vedúceho expedície...)
no a druhá skupina boli postavy z histórie. Faraón, jeho manželka, architekt pyramídy a kňaz. Tí mali svoje spory medzi sebou, ktoré sa odvíjali počas hry. Architekt miloval kráľovnú, tá chcela aby faraón zomrel a chcela utiecť, kňaz chcel mŕtvych oboch aby získal miesto a samozrejme vplyv mali tieto veci aj na modernú dobu, kde vlastne útoky postáv na architektov za pomoci pascí a pomoc od ducha kráľovnej aby zlomili kliatbu na arcitekta spôsobilo prelnutie týchto línií
podobne v horore môže byť napríklad starý temný dom, ktorý navštívi skupinka, ktorá má medzi sebou konflikty. A to, že by chceli vymiesť z domu zlého ducha nezmení nič na tom, že po prvom "rozdelíme sa" sa hráči budú snažiť povraždiť aj sami.
Potenciál to určite má
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: In a Wicked Age
Myslím, že IaWA zvládne akýkoľvek žáner, veď oraclov je kopa pre pestré štýly (Conan, budúcnosť, apokalypsa). Stačí vhodne nakrížiť záujmy postáv a už to ide samo. Akurát hororové zložky si hráči musia zaviesť sami.
Inak ako ste riešili konflikty krížom cez históriu? Máš nejaký príklad? Lebo ja si to neviem predstaviť.
Inak ako ste riešili konflikty krížom cez históriu? Máš nejaký príklad? Lebo ja si to neviem predstaviť.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: In a Wicked Age
typickým príkladom bol architekt ktorého zámerom bolo nevpustiť postavy do komnaty kráľovnej a tak útočil na postavy prekážkami v pyramíde. Šípkové pasce spôsobovali zranenie, dlhý tunel plný prachu mohol spôsobiť únavu. Dokonca nejak útočil aj načesť postáv. Naopak postavy mu uškodili tým, že poškodili kľúčové mechanizmy a podobne
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: In a Wicked Age
Jak vypadalo vyjednávání když archeologové porazili architekta? Naopak si to dovedu představit, ale jak ovlivňovat postavu která je z mého pohledu už dávno mrtvá, teda ne. Byli archeologové takto schopni ovlivnit minulost? Například zkazit nějaké stavitelovi plány(teda jiné plány než zabít všechny vykradače hrobů)? Například zbalit královnu atd.
Re: In a Wicked Age
mno ciele staviteľa, i hráčov boli zamerané na prítomnosť. Staviteľov zámer je aby ostal nerušený s kráľovnou vo faraónovej hrobke, zatiaľčo faraón by ležal niekde inde. Preto sa staviteľ bude snažiť o to, aby sa postavy k jeho hrobke nedostali. To, proti čomu postavy bojujú nie je priamo osoba architekta ale pasce, ktoré tam zanechal. Samotný dungeon sa teda generuje až počas hrania konfliktami. Dohoda s architektom teda potom nemusí byť v hernej rovine, ale v metahernej, kde napríklad architekt navedie postavy k hľadanému pokladu za to, že neotvoria nejaké dvere a podobne.
Je to pomerne abstraktné, ale fakt zaujímavé.
Je to pomerne abstraktné, ale fakt zaujímavé.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: In a Wicked Age
Nezná někdo nejaký trik nebo hack, kde by se dalo hrát IaWA bez potřeby pěti různých kostek pro každého hráče?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: In a Wicked Age
Namiesto kociek môžeš držať údaje na liste postavy.
Akurát potrebuješ aspoň dve sady pre dvoch bojovníkov v súboji, lebo potom sa ti strašne zneprehľadnia súboje. (Ideálne čím viac, tým lepšie.)
Ale zase, sú to normálne D&D kocky.
Akurát potrebuješ aspoň dve sady pre dvoch bojovníkov v súboji, lebo potom sa ti strašne zneprehľadnia súboje. (Ideálne čím viac, tým lepšie.)
Ale zase, sú to normálne D&D kocky.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: In a Wicked Age
DnD kostky nejsou normální... a tudíž ani IaWA kostky nejsou normální...
IaWA se dá krásně hrát jako oneshot někde nahodile, pravidla udrží člověk v hlavě nebo v telefonu, ale ty zpropadené kostky s sebou fakt netahám kudy chodím (nehledě na to že mám jenom k6, k10 a k20 kostky...přestože hraju DnD).
IaWA se dá krásně hrát jako oneshot někde nahodile, pravidla udrží člověk v hlavě nebo v telefonu, ale ty zpropadené kostky s sebou fakt netahám kudy chodím (nehledě na to že mám jenom k6, k10 a k20 kostky...přestože hraju DnD).
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: In a Wicked Age
Tak jestli máš pravidla v telefonu, tak kostky tam můžeš nacpat taky.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: In a Wicked Age
Mno bohužel mám telefon co se na něm dají číst textové soubory ale aplikace na kostky nezvládne
I když v současné době je to asi trochu podivná kombinace, to je holt moje minus. Obecně jako point to je dobre. Mužete doporučit nejakou šikovnou aplikaci, kerá by IaWA házení zvládla nějak jednoduše (aby člověk nestrávil půl minuty nastavováním správných kostek)?
I když v současné době je to asi trochu podivná kombinace, to je holt moje minus. Obecně jako point to je dobre. Mužete doporučit nejakou šikovnou aplikaci, kerá by IaWA házení zvládla nějak jednoduše (aby člověk nestrávil půl minuty nastavováním správných kostek)?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů